הרשמה

תאגיד הענק Take-Two רוכש את חברת Zynga

בסכום זניח של 12.7 מיליארד דולר

הפרטים המעניינים באמת הן הסיבות לרכישה

בשנים האחרונות נהפכו רכישות של חברות הגיימינג הגדולות לדבר לא זר בכלל לקהל. אחרי שסוני התחדשו בשנה האחרונה בכחמש חברות ו-Xbox התחזקו גם הם עם הצטרפותה של Bethesda, הגיעה תורה של ענקית הגיימינג Take-Two. החברה, שבבעלותה נמצאת מפתחת עטורת הפרסים של GTA ו-Red Dead Redemption, חברת 2K שמפתחת את משחק הכדורסל האייקוני ואפילו בעלות חלקית על סדרת Borderlands (אבל זאת כבר כתבה בפני עצמה), הכריזה רכישה בסך 12.7 מיליארד דולרים של חברת משחקי הטלפון Zynga.

כן כן, קראתם נכון. אם העסקה תצא לפועל (בעסקאות כאלה צריך את אישור בית המשפט האמריקאי שלא מדובר במונופול, אנחנו מסתכלים עליכן Nvidia ו-ARM) תצרף Take Two את Zynga לשורת חברות הפיתוח שלה, כשהיא תהפוך להיות בעלת הזכויות על סדרות המשחקים שבבעלותה של ענקית הטלפונים. אמנם יהיה מצחיק להשוות את-Farmville ו-Zynga Poker לסדרות כמו GTA, אבל אל תטעו לרגע. שווי החברה טרם רכישתה עמד על כ-6.2 מיליארד דולר. ואמנם, הדבר לא הצליח לשכנע את בעלי המניות של Take Two, שהגיבו להכרזה בנטישת המניות של החברה מה שהוביל לירידה של יותר מ-13% בערך המנייה. נדמה שגם הכותרות שהשיגה Take Two לאור העובדה שמדובר בקנייה הגדולה ביותר אי פעם בעולם הגיימינג (בהפרש אסטרונומי של יותר מ-5 מיליארד דולר מהרכישה של Bethesda) לא עזרו לדעת קהל חיובית על ההחלטה הזאת.

אולם מעט לאחר ההודעה עלה מנכ"ל החברה, שטראוס זלניק (Strauss Zelnick), להסביר את הרכישה מול מחזיקי ההון בחברה בעזרת מצגת שהכילה כמה דברים מעניינים. קודם כל, הבהיר זלניק שהכוונה המרכזית ברכישה היא להעביר את הסדרות שבבעלות Take Two לטלפונים הניידים בקלות יותר. לאחר מכן ציין זלניק את אותן ומנה בהן את: GTA (שנזכיר כי פותחו לסדרה כמה פורטים בעבר), Red Dead Redemption ופה מגיע החלק המעניין- Midnight Club, סדרת משחקי המרוצים של Rockstar שלא זכתה לכותר חדש מאז 2009.

האם אנחנו בדרך למשחק מירוצים לקונסולות הדור הבא מרוקסטאר? או אולי דווקא ניהול של חבורת Van Der Linde בסגנון Farmville לטלפונים? בכל מקרה, נראה שיהיה מעניין מאוד לראות לאן Take Two מתכוונים לקחת את הנושא.
מה דעתכם על הנושא? האם עתיד הגיימינג במובייל עתיד להשתפר? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י