הרשמה

ביקורת: ADATA Legend 840 PCIe Gen4 SSD - השדרוג הראשון שלי

קיבלנו את ה-Legend 840 של ADATA לביקורת הראשונה שלנו לכונן SSD מותאם ל-PS5, בואו לקרוא!

וזה הרגע, הנה באה השעה: שמואל סוף סוף שדרג את ה-PS5 שלו עם כונן ה-SSD של ADATA. האם יש הבדלים בביצועים?

עותק סיקור סופק לנו על ידי XPG ישראל, תודה רבה!

אני כבר יודע מה אתם חושבים: קראתם ״ביקורת״, ראיתם שזאת ביקורת חומרה על כונן SSD חדש וישר המוח שלכם רץ ל-Go to guy שלנו בכל נושא החומרה: ״רועי באלוה״. אני מבין את ההפתעה שלכם - ביקורות חומרה זה באמת יותר הצד של רועי שמבין בזה יותר מאשר הצד שלי שמעדיף להתעסק בציוד היקפי ולנצל את הידע הרחב והמיותר שלי בגיימינג בשביל ביקורות משחקים. אבל זו לא סתם ביקורת חומרה רגילה. החברים ב-XPG נתנו לנו להתנסות עם ה-LEGEND 840 שהוא במקרה גם ה-SSD שהחברה משווקת ככונן המותאם לקונסולת ה-PS5. אז הגיע הזמן לביקורת ראשונה מסוגה באתר: לא רק שנבדוק את הכונן של ADATA, אנחנו גם נענה על השאלה: איך הביצועים שלו לעומת ה-SSD המובנה של ה-PS5? האם ההבדל יורגש בכלל? בואו נצא לדרך!

מה באריזה

האריזה של ה-ADATA Legend 840 שחורה, סולידית וחמודה מאוד. בתוך הקופסה תוכלו למצוא את כונן ה-SSD עצמו, כשמופרד ממנו יהיה ה-Heatsink שתוכלו להלביש עליו בשביל שהוא לא יתחמם יותר מדי ויישאר קריר ויחזיק לאורך זמן. שני דברים חשובים שחשוב לי לציין לגבי איך שה-Legend 840 מגיע: הדבר הראשון הוא שהעובדה שהכונן וה-Heatsink מופרדים היא נהדרת בעיניי. זה אומר שאתם טכנית יכולים להשתמש בכל Heatsink שאתם רוצים ולהלביש אותו על הכונן בלי לדאוג יותר מדי. כמו שאני תמיד חוזר ואומר: כמה שיותר בחירה וחופש בחירה למשתמש - ככה עדיף.

הדבר השני הוא פחות טוב לפי דעתי והוא והוא שאין שום ספרון או עלון הדרכה שמגיע עם הכונן. אני לא מצפה עכשיו לספר הדרכה שלם בנוגע להיסטוריה של כונני SSD ולמה Heatsink חשוב ומה ההבדל בין M.2. ל-SATA. אבל אני בטוח שעל כל בן אדם כמוני שמסתכל על מה שהוא קיבל ויודע בדיוק מה הולך איפה, יש אנשים שלא ידעו לאן הולך ה-Heatsink ויסתבכו עם ההרכבה. זה לא שזה סופר מסובך, אבל עדיין, הייתי שמח לקבל משהו נוסף באריזה של המוצר.

שמואל ובניו - פירוק והרכבה

אוקי, עם כל הכבוד לניסיון שלי בפירוק והרכבה של קונסולות, מחשבים נייחים, מחשבים ניידים, אוזניות, טלפונים, שלטים ועוד - הייתי לחוץ כמו לפני בגרות במתמטיקה ומזיע כאילו רצתי מרתון. את ה-PS5 הזה לא פתחתי מעולם, אפילו לא כדי לנקות אותו מבפנים. התייחסתי לקונסולה הראשונה שנפתחה בישראל (לפחות על ידי יוצר תוכן) ביראת כבוד, אבל הגיע הזמן לשדרג את הקונסולה הזו ולהכין אותה לקראת חודש פברואר שיביא איתו משחקים כמו Horizon Forbidden West, Sifu ואחד המשחקים הכי מצופים שלי בעשור האחרון: Elden Ring.

למזלי הרב, שדרוג של האחסון בקונסולת ה-PS5 הוא הרבה יותר קל ממש שציפיתי שהוא יהיה: אחרי שווידאתם שהקונסולה שלכם מעודכנת בעדכון האחרון של הקונסולה, אתם יכולים ללכת לאתר של סוני ולראות סרטון הדרכה מפורט ויעיל שמסביר בדיוק את השלבים לשדרוג הקונסולה שלכם. אני יודע שאמרתי שזה מאוד פשוט, אבל הנה עוד כמה טיפים ממני לפני שאתם ממהרים לפתוח את הקונסולה שלכם.

1. תעבדו על משטח יציב, נקי ומרופד. זה אמור להיות הגיוני לכולם, אבל אל תעבדו על משטח רעוע שהקונסולה יכולה ליפול ממנו, אל תעבדו על משטח מלוכלך שיכול ללכלך את החלק הפנימי של הסוני שלכם ואל תעבדו ישירות על עץ קשיח או על הרצפה שיוכלו לשרוט את הקונסולה. עדינות תיקח אתכם רחוק כאן.

2. תשטפו ידיים לפני. זה טיפה מוזר, אבל בתור מישהו עם ידיים טיפה שמנוניות, קחו רגע ותשטפו ידיים. זה יימנע לכלוך על הקונסולה ועל כרטיס ה-SSD שלכם. אם אתם דפוקים כמוני אתם אפילו מוזמנים לעשות את כל העבודה הזאת עם כפפות.

3. לא לפחד להפעיל טיפה כוח. אני יודע, זה טיפה סותר את מה שכתבתי קודם לגבי העבודה העדינה, אבל הפלטות של ה-PS5 מחוברות לקונסולה בעזרת ווים וכדי להוציא אותם אתם צריכים להרים טיפה את הפלטה לפני שאתם מחליקים אותה החוצה. זה ידרוש טיפה כוח - אל תפחדו להשתמש בו, הקונסולה תתמודד עם זה (כמובן לא לקרוע את הפלטה, לכל ה-Gym Rats פה).

אחרי שסיימתי עם ההרכבה, וחיברתי את כל החלקים חזרה, הדלקתי את המכשיר, ה-PS5 זיהה אותו, בדק את המהירות (5028 מגה-בייטס לשנייה למי שתהה), פירמט את הכונן וחזר לתפריט הראשי.

מעולה, בזאת גם סיימנו לשדרג - עכשיו הגיע הזמן לבדוק את הביצועים של כונן ה-SSD החדש הזה עם משחקים שבאמת מנצלים את היכולות של ה-PS5.

רגע האמת: בדיקות ביצועי משחקי PS5

לחלק הזה של הביקורת בחרתי להתמקד בעיקר במשחקים שמנצלים את כונן ה-SSD של המכשיר בצורה מלאה: בין אם בפיצ׳ר מרכזי במשחקיות שלהם כמו עם Ratchet and Clank: Rift Apart, או בצורה נהדרת אחרת. בניגוד לביקורת הקודמת שלי לכונן SSD, זה גם אומר שלא יהיו פה בדיקות ביצועים עם הרים של מספרים, אלא בעיקר בדיקות של איכות חיים: כלומר האם איכות המשחק נפגעת בשימוש בכונן של ADATA. אלו המשחקים שהורדתי ישירות לכונן ה-Legend 840 שלי במסגרת הביקורת הזו:

  • Ratchet and Clank: Rift Apart
  • Returnal
  • Marvel's Spider-Man: Miles Morales
  • Control
  • Astro's Playroom

במקרה של כל המשחקים בדקתי את ההבדל בין זמני הטעינה שלהם על הכונן לבין זמני הטעינה שלהם על ה-SSD של סוני. במקרה של Ratchet and Clank גם בדקתי האם אני חווה גמגומים (או Stuttering) בזמן מעבר בין Rifts במשחק (בכוונה התעכבתי על שלב הכלא שמכיל גם המון ארטיפקטים ואפקטים גרפיים כמו גשם לדוגמא). אחרי כל הבדיקות שעשיתי ההבדל הוא... אפסי. בכל המשחקים שבדקתי, שהם חלק מהמשחקים הכי תובעניים מבחינת שימוש ב-SSD ההבדל כמעט ולא היה מורגש בכלל, עד לרמה שהייתי צריך לבדוק שוב איפה המשחקים מותקנים.

זמן הטעינה ב-Fast Travel ב-Miles Morales עדיין לא קיים; זמני הטעינה של Control זהים על שני הכרטיסים והופכים את המשחק הזה לסביל הרבה יותר מבחינת זמני הטעינה שלו; Returnal ו-Astro's Playroom עדיין טוענים את השלבים שלהם במהירות היסטרית וב-Ratchet and Clank מכניקת ה-Rift לא נפגעת במאומה מהמעבר לכונן שהוא לא הכונן הרגיל של ה-PS5. עכשיו, אני יכול לבדוק ולנסות למצוא שינויים ברמת המאיות שנייה בשביל לתת לכם איזו כותרת כלשהי אבל באמת שזו לא הייתה מטרת הביקורת הזו.

השורה התחתונה

המטרה של הביקורת הזו הייתה לענות על השאלה: ״האם השדרוג הזה יפגע לי באיכות המשחקים ובזמני הטעינה של המשחקים שלי״ והתשובה לכך היא לא ענק ומודגש. עכשיו, זה גם יכול להיות שזה נכון ספציפית לכרטיס של ADATA, זה הרי הכרטיס הראשון שאני בודק על ה-PS5 שלי. עד שאני אוכל לענות על השאלה השנייה אני כן יכול לומר בביטחון דיי גמור ששדרוג של האחסון ב-PS5 עם ה-ADATA Legend 840 מוסיף עוד מקום למכשיר שלכם (ובכך פותר את מצוקת המקום), מבלי לפגוע בחוויית המשתמש. כמו שהובטח - כך התקיים. בהתחשב בעובדה שהוא נמצא בגזרת המחיר של ה-Mid Range (המחיר המומלץ לצרכן הוא 599 ש"ח, אבל תוכלו למצוא אותו בין 550 ל-700 ש״ח), זה גם אומר שאתם לא באמת צריכים לשבור את הכיס כדי לשדרג את ה-PS5 שלכם. זה באמת יופי של מוצר - אני מוכן ל-Elden Ring.

9.5
מתוך 10

הטוב

  • עושה את המוטל עליו בצורה הטובה ביותר
  • עובד מצוין על קונסולת ה-PS5
  • מחיר לא רע בכלל לתמורה שלו

הרע

  • הייתי שמח לקצת יותר הסברים למתקשים בקופסה

והמהיר

  • I am Speed.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:16 07.01.2022 | alonshklayr alonshklayr

    מוצר ברמה ירודה לאומת המתחרים (sn850) 5 ג'יגה קריאה שכל המתחרים נותנים ביצועי 6400m\b לקריאה וזה בתור התחלה יש כאלה שגם נותנים 7100 קריאה יציב
    סופר קריטי למי שהולך להלביש אותו על הפלייסטישן 5
    בעוד טיפ טיפה כסף או ללא תוספת בכלל למי שמשיג קופונים בזמן אפשר להשיג nvme ברמה הרבה יותר גבוהה עם שם עולמי רציני
    אני אישית רכשתי את ה 850 של ווסטראן דיגיטל והוא עובד פצצה גם המקביל שלו סאמסונג ברמה גבוהה מאוד ובמחיר זהה

  2. 2

    12:14 08.01.2022 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    שני דברים לגבי ההערות שלך:
    1. כל המטרה של הביקורת הזו הייתה לראות האם מוצר Mid-range יכול לספק חוויה מעולה עבור ה-PS5, במה שמסתבר כנכון. אתה צודק שזה לא הכי מהיר, אבל הרצתי המון בדיקות על הרבה משחקים והשוואה לכונן הפנימי של ה-PS5 ובאמת שההבדלים הם זניחים עד כדי לא קיימים: זמני הטעינה ב-Spider-Man הם נחלת העבר, השלבים של Returnal נטענים הכי מהר שאפשר, המכניקות המרכזיות ב-Ratchet and Clank עובדות מצוין וזמני הטעינה ב-Returnal היו זהים עד כדי טווח טעות ב-4 בדיקות שהרצתי. זה לוקח אותי לדבר השני.

    2. אם אני מסתכל על הטופ שבטופ כמו WD, הבדלי המחירים יכולים לנוע בין 300 ל-400 ש"ח עבור כונן של 1TB (בתלות בחנות ובלי מבצעים וקופונים וכל מה שאמרת). נכון, זה לא עכשיו 1000 שקל, אבל זה בהחלט הבדל גדול בין השניים. כפי שאתה יכול לקרוא בביקורת, בעוד שזה קריטי שהכונן יעבוד כמו שצריך ויהיה כמה שיותר מהיר, זה לא "סופר קריטי" כמו שציינת כאן וההוכחה היא אצלי בסלון - רוב המשחקים שלי יושבים כרגע על ה-SSD של ADATA ועובדים נהדר. כמובן יש את השאלה של "האם זה יחזיק ככה לאורך זמן" ובהתחשב בתוצאות הקודמות שיצאו לי אני מאמין שכן.

  3. 3

       | פורסם ע"י