הרשמה

רשמים ראשוניים מתוך הבטא של Elden Ring!

בואו לקרוא מה חשבנו על העולם של Elden Ring בבטא של המשחק מהסופ"ש!

עוד מוקדם לומר, אבל יש סיכוי טוב שמדובר באחד המועמדים למשחק השנה לשנת 2022.

הגישה לבטא סופקה לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

השנה היא 2011, המשחק Dark Souls יוצא עבור קונסולות ה-Playstation 3 וה-Xbox 360 וזורק את עולם הגיימינג לכאוס. בפעם הראשונה מזה הרבה זמן (לפחות בעולם המשחקים הפופולרים), המשחק לא לוקח את השחקן ביד מההתחלה ועד הסוף ובוחר שלא ללוות אותו בכל צעד לאורך הדרך. כולם מדברים על משחק "סופר קשה" שלא מרחם על השחקנים שלו (אפילו שהוא לא הראשון, Demon's Souls יצא רק שנתיים לפני כן ולא זכה לאותה פופולריות) ומוליד תרבות ממים חדשה, אבל יותר מכל: Dark Souls הוליד סדרת משחקים חדשה שתשפיע על עולם הגיימינג הלאה כשהיא יוצרת תת ז'אנר חדש: Souls-like.

מעבר זריז בזמן ל-2019: סדרת Dark Souls רשמית הגיעה לסופה אחרי 3 משחקים, העולם מחכה ל-Bloodborne 2 וקהל השחקנים האדוק של משחקיו של מיאזאקי סיים או עדיין מתמודד עם האתגרים של Sekiro שהצליח לשנות את המשוואה מעט ואתגר לא מעט שחקנים מסביב לעולם. במהלך מסיבת עיתונאים של Microsoft ב-E3 אנחנו מקבלים טריילר שנשא לא רק את שמו של הידטאקה מיאזאקי (Hidetaka Miyazaki) המוח מאחורי משחקי Souls, אלא גם את שמו של הסופר מאחורי "שיר של אש וקרח", ג'ורג' ר. ר. מרטין (George R. R. Martin) למשחק הבא בשם: Elden Ring. קצת יותר משנתיים של פיתוח מאוד שקט לאחר מכן, אנחנו פה מקבלים את ה-Beta למשחק המצופה של FromSoftware שכולם רק מחכים למות בו שוב ושוב. אז בואו איתי למסע בממלכת ה-Lands Between (ממלכת הארצות שביניהן? אולי זה לא התפקיד שלי לתרגם את השם הזה...), להתפעל מהיופי וכמובן לבצע את ההשוואות הנדרשות ל-Dark Souls.

יופי מתעתע

ברוכים הבאים לממלכת The Lands Between. את המשחק אנחנו מתחילים במערה חשוכה שבה אנחנו נעבור הדרכה קצרה על המכניקות של המשחק, משם והלאה, אנחנו נזרקים לעולם היפייפה של Elden Ring. המראות הראשונים שנשים לב אליהם הוא כמות הטבע הגדולה, ההריסות שנמצאות מסביבנו בכל מקום כשאליהם מתלווה עץ מוזהב וגדול במיוחד שעומד מולנו, ה-Erdtree. כבר ביציאה עומד ה-NPC הראשון (שקורא לנו Tarnished, או מוכתם) ששואל על העניין של השחקן ב-Elden Ring (טבעת מזדקנת? טבעת עתיקה? Precious??) ומיידע אותנו שאין לו סיכוי לשרוד מאחר והוא חסר כח (על הדרך הוא גם שולח אותנו למות בתעלה אי שם. ;חוצפה, אני אמות לבוסים של המשחק בעצמי).

אחרי הצקה נוספת ל-NPC המדובר, אנחנו מגלים שדרך השובל המוזהב שיוצא מה-Lost Graces (שמתפקדים כמו ה-Bonfire ב-Dark Souls), המוכתם צריך להמשיך (על מנת "למות באפלה" - וואו, ה-NPC הזה ממש לא אופטימי). השובל, על פי דבריו, מוביל לטירת סטורמווייל (Stormveil) שעל ההר, שם נמצא האל למחצה הראשון, גודריק השתול (Godrick the Grafted) ולסיום אומר שהוא חושש שאפילו אליו לא נוכל להגיע (כמובן, תודה רבה).

המילים של ה-NPC, פסימיות ככל שיהיו, נכונות למדי: האויב הראשון שנמצא מחוץ למערה הוא מיני בוס אביר רכוב על סוס (שנקרא Tree Sentinel) שיהווה מכשול די מעצבן לכל שחקן חדש במשחק, במיוחד אם הוא לא יודע למה לצפות. העולם הפתוח מאפשר לחלוף על פניו ולהמשיך לחקור את העולם (וכמובן לחזור אליו כאשר נוכל לעלות קצת רמות). העולם הפתוח של Elden Ring הוא ענק. אני לא צוחק, בשביל דמו שנועד לבדוק את השרתים של FromSoftware כשלושה חודשים לפני שהמשחק בכלל יוצא (!) הוא לא קטן בכלל, וגדוש בתוכן שרק מבקש שנמצא אותו (ולצערי, אני לא בטוח שהצלחתי למצוא אפילו חצי או רבע ממנו מרוב שיש כל כך הרבה).

הבטא אומנם מוגבלת פיזית עם קירות לבניםשקופים במקומות מסויימים בעולם הפתוח, אבל בתוכו אנחנו יכולים למצוא מספר בוסים גדולים ומיני בוסים שמסתובבים בעולם. בין ה-Tree Sentinel שהזכרתי קודם לכן, לדרקון שחור שנמצא באגם (שבו נתקלתי רק כשזומנתי לעולם אחר ולא מצאתי אותו אצלי בעולם מסיבה לא ברורה), לראש דלעת (הבוס נקרא Pumpkin Head), יש לנו לא מעט חופש תנועה לעשות מה שאנחנו רוצים, אבל ניתן גם להגיע לבוס הראשי הראשון של המשחק שנמצא בטירה על ההר שקרוי מרגיט (Margit the Fell Omen) אם תרצו בכך. מרגיט יכול להוות אתגר לשחקנים חדשים, או חימום קל למה שעתיד להגיע לשחקנים ותיקים יותר, חלקינו התקשנו איתו מאוד (כפי שהציג זאת בן מערוץ היוטיוב Gamey בצורה מאוד טובה).

המשך רוחני

אי אפשר לדבר על המשחק הזה מבלי להתייחס לפיל שבחדר והוא די ענק: אני לא עומד לקרוא למשחק הזה Dark Souls 4, זה לא מה שהוא, אבל אי אפשר שלא להתייחס למשחק הזה מבלי לבצע את ההשוואות וקיימות לא מעט מהן שניתן לבצע. המשחק נראה, שולט ומתנהג כמשחק Souls כמו שאנחנו מכירים יחד עם מספר שינויים קוסמטיים בעולם. ה-Bonfires? הוחלפו ב-Lost Graces, ה-Souls? הוחלפו ב-Runes, אנחנו כבר לא אל-מת או מקוללים, אנחנו מוכתמים ועל מנת לעלות רמות אנחנו נצטרך לתקשר עם מלינה (Melina) שממלאת את מקום העלמה עבור המוכתם שאנחנו משחקים, כשהיא ממלאת את אותו התפקיד של ה-Fire Keeper. אני מאמין שאם אחפש אוכל לבצע השוואות נוספות אבל אני מנחש שאתם מבינים את הכיוון שאליו אני מתקדם עם זה.

יחד עם זאת, חשוב לציין, כמו שאמרתי, לא מדובר במשחק Dark Souls 4: יש פה מכניקות חדשות, עולם חדש לחלוטין שבמקום להתמקד בחושך ואש מתמקד הרבה באור וסיפור חדש ומעניין, אם כי הבטא נותנת לנו מעט מאוד בנוגע לסיפור, אבל קיים מספיק רקע כדי לקבל הבנה. שני הדברים הראשונים שאני אהיה חייב לציין כמכניקות חדשות הן, ללא ספק, הכפתור היעודי שנועד לקפיצה, ומכניקת התגנבות שלמה. אז קפיצה זה לא דבר מהפכני בעולם של משחקי Souls אבל פה הוא הרבה יותר פשוט, מה שהופך Plunging Attacks לפשוטות יותר. הפעם גם לשם שינוי קיימת מכניקת התגנבות, ניתן להגיח מאחורי אויבים ולבצע התנקשות מאחור בקלות רבה מאוד.

אני לא יודע אם אני יכול להגיד שבמשחק קיימת קפיצה מסוימת ברמת הקושי לעומת משחקים אחרים בז'אנר אך אני מרגיש באופן כללי שאני גורם לאויבים כמות פחותה יותר של נזק ממשחקים אחרים. מה שכן, המשחק בהחלט מרחם מעט יותר על השחקן בדרכים שונות. אם השחקן יתקל בקבוצת אויבים, למשל, הוא יוכל לקבל חידוש ל-Flasks שברשותו במידה וביצע בהם שימוש, בתנאי שהוא יצליח להביס את כל האויבים. לא ראיתי Lizards שמסתובבים בעולם ומפילים אייטמים נדירים, אבל כן ראיתי סוג של חרקים שניתן להרוג אותם עם הכדור שהם סוחבים וגם כך ניתן לחדש את מלאי ה-Flasks שברשותו של השחקן.

עוד תוספת ענקית שחייבת אזכור גם כן היא האפשרות לרכב על סוס. כאשר נכיר את מלינה, אנחנו נקבל גם סוס בשם טורנט (Torrent) שעליו ניתן לרכב למרחקים גדולים במהירות ואפילו להילחם בעזרתו. יחד עם, זאת חשוב לציין שבעולם מסתובבים גם אבירים רכובים על סוסים שניתן להילחם בהם, הסוס יכול לחטוף נזק ועל מנת לרפא אותו נצטרך להשתמש באייטמים שונים מה-Flasks שאנחנו נצטרך להכין בעצמנו. אז לסיכום, ניתן לבצע את ההשוואות ל-Dark Souls, אבל כמו שמיאזאקי כבר ציין בעבר, Elden Ring הוא פיתוח טבעי של הסדרה ולא ההמשך שלה ואני מסכים איתו. המשחק ינחת באופן נוח אצל שחקני עבר ויוסיף בפניהם אתגרים חדשים.

תקשורת מעורפלת

עכשיו כשסיימתי לדבר על המכניקה של המשחק, בואו נדבר על מה שלשמו כנראה באמת התכנסנו כאן, מעבר לתוכן שהמשחק מציג נכון לעכשיו, אני יכול להמשיך ולדבר על היופי של העולם והדמויות שלו, אך צריך לזכור שמדובר בעיקר בבטא לשרתים של FromSoftware. החוויה שלי מהשרתים היתה מבלבלת במיוחד ומאוד לא קונסיסטנטית, אך מהנה מאוד כשהיא כן עבדה כמו שצריך. כבר כשאנחנו יוצאים מהמערה בהתחלה, אנחנו נשים לב לפסלון שמסמן בריכת זימונים (Summoning Pool), כאשר נפעיל את הבריכה הזאת, זימונים יתחילו להופיע ליד אותו הפסלון כאשר נרצה לזמן.

הבעיה התחילה כאשר נתקלתי ב-95% מהניסיונות בהודעה "Unable to Summon". על מנת באמת להזמין שחקן, היה צריך לעשות חיפוש רציני במיוחד, לעבור סימון סימון מבין הסימונים שעל הקרקע ולנסות לזמן שחקן, הדבר דרש לא מעט סבלנות. ניתן לזמן עד שני שחקנים בסשן (לפחות זוהי הכמות שאני הצלחתי לזמן) ולהתקדם יחד, להילחם במיני בוסים או בוסים. אבל כמובן שכאשר נפתח את האפשרות לזמן שחקנים אחרים, שחקנים זרים יכולים לבצע פלישה ולהרוג אותנו או את השחקנים שזימנו, החיבור מדי פעם קרטע וכאשר ניסיתי להכות שחקן פולש, נתקלתי לעיתים במקרה שבו שחקנים היו פשוט זזים בצורה לא קונסיסטנטית, היו מנחיתים עלי מכות או שהפגיעה שלי לא נקלטה אפילו שהדבר ויזואלית קרה, לאן נעלמו הפאקטות האלה?

השחקן יכול גם להניח את הסימן שלו על מנת שיזומן לעולם של מישהו אחר ולעזור לאחרים עם הקרבות שלהם. גם שם נתקלתי בבעיה כי בחלק מהעולמות שהייתי מזומן אליהם, מהר מאוד נכנסתי לעולם שהוציא לי הודעה שאני חוזר לעולם שלי בעקבות בעית חיבור, או לחילופין, אויבים היו מתחילים לזוז על המסך כמו בובות בלי להזיז עצם בגוף. הדבר היה נכון בעיקר ליום הראושן של הבטא, במהלך החלון השלישי או הרביעי של הבטא הצלחתי כבר לבצע חיבור טיפה יותר טוב עם שחקנים אחרים, זימנתי כמה שחקנים על מנת לעזור לי להביס את הבוסים שהגעתי אליהם במהלך המשחק שלי. למרות זאת, המשחק ללא ספק סבל מכמה בעיות טכניות שקשורות בחיבור שלו לשרת, כשדברים כמו נפילות פריימים נגרמו כתוצאה מחיבור בעייתי. הסיבה היחידה שאני יודע להגיד שמדובר בבעיית רשת ולא בבעיה של ה-Playstation 5 שלי היא שהדבר התרחש באופן יותר תדיר כאשר החלון זמן של הבטא הגיע לקיצו. אך חשוב לזכור שייעודה של הבטא הזאת היה לבדוק את השרתי המשחק ואני מקווה שצוות הפיתוח קיבל ממנה הרבה מידע לקראת השקה טובה ללא בעיות שרתים.

בסופו של דבר, העולם, פרי יצירתם של מיאזאקי ומרטין, יפיפה ומסקרן במיוחד. ראיתי עד כה מעט מאוד ממנו ואני כבר לא יכול לחכות לראות אפילו יותר ממנו. המשחק אומנם עדיין לא מוכן ליציאה, אבל אנחנו 3 חודשים לפני השחרור שלו והמשחק במצב מצוין, הוא נראה מהמם, אין בו Placeholders שמעלים חששות בנוגע לנראות של המשחק בזמן היציאה שלו ועם עוד קצת תיקונים לתפקוד של המשחק ברשת, החוויה יכולה להיות מושלמת במיוחד עם שחקנים נוספים ברשת. אני לא יכול לחכות לפברואר כשהמשחק ייצא כבר ואוכל להמשיך את הסיפור מהיכן שהפסקתי, לגלות קצוות חדשים של העולם המסקרן הזה וחשוב מכל, למות שוב ושוב.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור יהודה סגל - כתב תוכן

אור יהודה סגל - כתב תוכן

משחק על: PC, Nintendo Switch, Ps4, PsVita (ושאר שאריות של דורות קודמים)

בחיים לא תנצחו אותי ב: PVE, אין מצב שתנצחו אותי!

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Star Wars: Shadows Of The Empire

כשאני לא משחק אני: סטודנט להנדסה, צילום

מסר לעולם: UP, UP, DOWN, DOWN, LEFT, RIGHT, LEFT, RIGHT, B, A, START

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י