הרשמה

ביקורת: Super Monkey Ball Banana Mania - קוף אחרי בן אדם

בר לקח לידיו את הקוף הנוסטלגי. הוא העדיף לאכול בננות במקום.

  • Nintendo Switch
  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 17/10/2021

אם אין לכם איזשהו רגש נוסטלגי למשחק הזה, אני באמת לא רואה סיבה שתקנו את המשחק הזה.

עותק סיקור סופר לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

מכירים את זה שחברות המשחקים נהנות נורא להחיות מותג מהעבר כי זו הדרך הקלה לעשות כסף? למה בכלל לחשוב על עלילה חדשה, קונספט חדש, פיתוח, שיווק, קבוצות מיקוד ובכלל להתאמץ? הרבה יותר קל לקחת משחק עבר (נגיד, Super Monkey Ball) ולהשיק אותו מחדש. לפעמים, אפילו לא צריך לעבוד קשה. כמו במקרה שנראה פה. על הנייר, למה לא? Super Monkey Ball הוא משחק שנראה לראשונה בשנת 2001 על מכונת ארקייד והגיע לאחר מכן לכל קונסולה בעולם (כולל ה-NGAGE של נוקיה!). אז האם המשחק שרד את מבחן הזמן? בואו נבדוק!

Keep rolling, rolling, rolling

הקונספט פשוט, אתם קוף בתוך כדור (גולה? בועת זכוכית עמידה? שמישהו יבהיר לי את זה בתגובות) שהציבו אותו במבוך/מסלול, שכדי להימנע מלכתוב את הקומבו הזה כל פעם, אני פשוט אקרא לו מבוסלול. את המבוסלול הזה אתם צריכים במהירות המקסימלית תוך כדי אסיפת כמה שיותר בננות. הטוויסט כאן הוא שאתם לא שולטים בקוף, אלא במבוסלול עצמו (מכירים את משחק הקופסא לבירינת'? אז עם קוף בפנים) אני לא אשקר, בשנת 2001 בתור ילד בן 9 חשבתי שהקונספט מגניב לגמרי וממש רציתי לשחק במשחק. הוא גם היה ממש כיף דאז!

אבל אנחנו ב-2021, כש-20 שנים עברו מאז Super Monkey Ball המקורי והגיע הזמן לעשות את מה שכל חברות המשחקים עושות - להחיות מותג מת ולרכב על גל הנוסטלגיה אליו. אז מה יש לנו פה? גרסת רימאסטר שכוללת בתוכה כ-300 שלבים מהמשחקים הקודמים בסדרה ותו לא. כלומר, לא רק שלקחו משחק שכבר אף אחד לא רוצה לשחק בו, גם מחזרו את השלבים הישנים. וזה לא אמור להיות רע, זכרתי שנהניתי מהמשחק. מסתבר שטעיתי.

נכון, הפיזיקה לא מתפקדת אותו הדבר והמשחק יותר קשה ממקודם (דבר דומה קרה עם Crash Bandicoot: The N.Sane Trilogy) אבל פה לא הבעיה - זה פשוט לא עומד בסטנדרט של היום. אני מדבר על גרסה ב-40 דולרים שלמים (שזה עדיין לא מחיר מלא, אבל גם לא מחיר פעוט) שהיא רק מחזור של מה שקרה ב-20 שנים האחרונות. וזה היה יכול להיות אחלה אם המשחק היה מקבל איזשהו עדכון, שלבים חדשים, או משהו מהנה. אבל לא, אלו אותם השלבים הקודמים מ-20 השנים האחרונות. המשחקיות לא שרדה את משחק הזמן. היא כבר לא מרגישה זורמת. היא תקועה, מאולצת, רמת קושי גבוהה מאוד שרק כמה משוגעים לדבר גם ינסו לעשות בה 100%.

המבוסלולים חוזרים על עצמם. הם צבעוניים, אבל רפפטיביים בטירוף. שיחקתם ב-40 השלבים הראשונים? שיחקתם בכולם. מהר מאוד תרגישו שאתם לא נהנים מהמשחק כי אתם נופלים מהמפה מאוד מהר. וזה לא שיש לי בעיה עם למות במשחקים - אני חולה משחקי רוגלייט (100% בהאדס!) אבל פה אנחנו מתעסקים במשחק ארקייד חביב שכמות ההפסדים הדביליים בו הופכת אותו למייגע. במקום ליהנות לסיים את השלבים, זה הרגיש כמו מטלות בית. העדפתי ללכת לשטוף כלים במקום.

לפחות ישנו מצב משחק יחסית חיובי בגרסה הזוֲ וזהו מצב ה-Party שחוזר מהמשחקים הקודמים. למי שיש לו גם חברים בסלון. המצב היחיד שהיה אמור להציל את המשחק הזה מלהיות ולצערי הוא לא מצליח לספק את הסחורה. כל המשחקונים הם משחקי ארקייד קלאסיים. כמו משחק חתירה או משחקי אקדח (כמו Virtua Cop). בכל אחד מהם נוכל לשחק עד ארבעה שחקנים. כל המצבים הללו היו יכולים להיות נחמדים אם היו מלוטשים יותר או ונעימים יותר.

מרגישים שהמפתחת עשתה את מה שהיא יכולה בגבולות המותג וניסתה ליצר אווירה ומשחקונים מעניינים. אבל זהו לא המותג המתאים לכך. למשל, ב-Monkey Gun (מעין Rail Shooter, מהמשחקי ארקייד שבהם החזקנו אקדח וירינו בדמויות מהמסך) אנחנו יורים בחלליות וכל מיני חרקים ויצורים אחרים. הרקע לירי מאוד משעמם והשליטה עם הג'ויקון לא כיפית כמו שליטה באקדח של פעם. יש סיבה ש-Rail Shooters לא שרדו את מבחן הזמן (מחוץ ל-VR לפחות).

ישנו גם משחקי דמוי מאריו קארט.(Monkey Race) אבל בסוף, הוא רק דמוי מאריו קארט. גם אני וגם החברים החלטנו שזה לא זה וחזרנו לשחק ב-Mario Party וכמובן ב-Mario Kart 8. למרות המחיר הנמוך יחסית למאריו פארטי, לא מצאתי בו מחליף ראוי למשחק מסיבה אחר. היתרון הגדול של ה-Switch הוא משחקי מסיבה (סופר סמאש ברוס, מאריו קארט, מאריו פארטי), ובגזרה הזאת Super Monkey Ball Banana Mania לא מצטיין בכך במיוחד ובעיקר זה מרגיש כמו מוד שהתווסף על הדרך - גם אם המודים הללו היו קיימים כבר במשחקים קודמים.

במשחק יש 12 משחקונים, אבל לא מצאתי את עצמי משחק בהם יותר מדי או נהנה במיוחד. יכול להיות שהחוויה המרכזית של Super Monkey Ballֲ מראש כבר לא הייתה בשבילי ופיתחתי ממש אנטי. אבל בגזרת משחקי המסיבה, יש טובים יותר. מה שכן, אם אין לכם אף משחק מסיבה או שמעולם לא שיחקתם באחד - זו יכולה להיות אבן כניסה למשחקי המסיבה. הם פשוטים מאוד - אולי מדי. המלצה שלי, קנו את Mario Party אחרי שתשחקו בזה.

אין חדש תחת השמש

מחידוש כזה הייתי מצפה לפחות גם לאיזשהו עדכון גרפי. אז נכון, בחרתי לסקר את המשחק על הקונסולה שמרגישה לי הכי מתאימה למשחק (ה-Nintendo Switch למי שפספס) וזוהי גם הקונסולה הכי חלשה בדור הנוכחי. מצד שני, היא יותר חזקה פי כמה מכל קונסולה שהמשחקים הקודמים בסדרה יצאו אליה (בואו נשכח רק רגע מ-Super Monkey Ball: Banana Blitz HD שסה"כ התאים את המשחק לדור הקודם). החברה בריו גה גוטאקו (המפתחת הנוכחית) פשוט החליטו לא לעדכן שום דבר. רק לזרוק את כל השלבים לתוך המשחק ורואים שזה מה שקרה. פרץ הנוסטלגיה שאפף אותי גרם לי להרים את ה-Switch ולנשוף לתוכו כדי לגרום למשחק לעבוד.

נכון, הוא דיגיטלי ופשוט עובד, אבל הגרפיקה פשוט לא עודכנה והרגשתי שאני בשנת 2003 משחק על ה-N-GAGE המגניב של אורן (שהוא היחיד שקיבל את הטלפון הכושל הזה). זה לא שזהו התקף נוסטלגי חיובי מי יודע מה, בכל זאת - ה-N-GAGE היה אחד הדברים הגרועים אי פעם והוא היום קבור יחד עם E.T. the Extra-Terrestrial איפשהו שם בחולות של מקסיקו. אותו המקום שסמבב"מ צריך למצוא את עצמו בתוך משחק שמתהדר בכך שהוא בעצם אותו המשחק מה-20 שנים האחרונות.

המוזיקה היא אותה המוזיקה שהתאימה לסמ"ב בתחילת שנות ה-2000 כשהוא הותאם בעיקר לארקיידים - צלילים גבוהים, נעימות סופר מעצבנות שמושכות ילדים ואת אסימוניהם אל המכונה. זה נחמד אם אתה נוסטלגי במיוחד אבל אני מוצא אותה מעצבן מהר מאוד, כשעברתי להשתיק את הטלוויזיה ולשים משהו פחות מעצבן כמו ג'סטין ביבר. כן - זו רמת המעצבנות של המוזיקה.

השורה התחתונה

אם אין לכם איזשהו רגש נוסטלגי למשחק הזה, אני באמת לא רואה סיבה שתקנו את המשחק הזה. תנו לו לשקוע במעמקי השכחה של הגיימינג ומדי פעם תנו למישהו להגיד שהוא אהב את זה. אני גם לא חושב שאתם צריכים להרגיש רע שלא שיחקתם בוֲ - יש מספיק משחקי מובייל היום המבוססים על אותו העיקרון ועל חלקם אפילו לא צריך לשלם. ולכם סגה - בבקשה תשימו את המשחק הזה רק במובייל כי זו הטריטוריה של המשחקים מהסוג הזה. אני לא מוצא אף סיבה שבעל PS5/Xbox Series X|S צריך בכלל להסתכל על המשחק הזה. הקונסולה היחידה שאולי המשחק מתאים לה זה ה-Switch שבגלל הארכיטקטורה שלה יש בה ככה או ככה מלא משחקים מהמובייל, וגם שם זה עובד רק אם אתם נוסטלגיים במיוחד.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

3.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • מעורר רגשי נוסטלגיה עמוקים
  • אם אין לכם משחק מסיבה אחר, יש פה פוטנציאל

הרע

  • משחקיות רפטטיבית למדי
  • גרפיקה שלא התבגרה טוב
  • רמת קושי מתסכלת

והקוף

  • לא מבין למה הוא מועך בננות במקום לאכול אותן.
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י