הרשמה

ביקורת: Far Cry 6 - יחי צ'וריסו

הביקורת שלנו על Far Cry 6 כאן! בואו לקרוא מה חשבנו על המשחק האחרון בסדרת משחקי העולם פתוח של Ubisoft!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 06/10/2021

הוא לא המשחק הכי חכם של Ubisoft בשנים האחרונות, אבל אם אתם מחפשים פשוט משחק יריות כיפי עם המון מה לעשות - Far Cry 6 בהחלט יימלא את החלל הזה

עותק סיקור סופק לנו על ידי Ubisoft אירופה ועדלי יונייטד, תודה רבה!

מאז המשחק השלישי בסדרה, Far Cry הייתה סדרת משחקים שתמיד הייתה אצלי במשבר זהות. באיזשהו שלב כל המשחקים בסדרה היו נראים בדיוק אותו הדבר והיה אפשר לסכם אותם במילה אחת: "סתירה". מצד אחד משחקיות שמנסה לשים דגש על חופש פעולה וחקר של עולם פתוח ענק במשחקיות מגוף ראשון. מהצד השני, מבנה משימות שתוקע מקלות בגלגלים של השחקן כדי לקדם עלילה ודמויות, על חשבון החופש של השחקן. Far Cry 6 החדש יוצא ממש בקרוב, ובהתחשב בעובדה שאת Far Cry 5 אני אפילו לא הייתי קרוב ללסיים, התקוות שלי מהמשחק הבא בסדרה לא היו בשמיים. כן, הכתבה של פול בהחלט עודדה אותי, אבל האם זה באמת המצב? האם Far Cry 6 הוא עדיין משחק ששם את הסיפור קודם? בואו נבדוק.

שידורי המהפכה

ברוכים הבאים ליארה, חברים. האי הקריבי הפיקטיבי שנמצא במרכז אמריקה יתפקד כבמה של הסיפור שלנו. האי אולי נראה כמו גן-עדן על פני אדמות, אבל זה רחוק מלהיות נכון, כשהדיקטטור האכזרי אנטון קאסטייו שולט ביד רמה בכל הנעשה ביארה, וגידולי הטבאקו שלו מרעילים את תושבי האי. המשחק מבסס כבר מההתחלה את חוסר הרחמים של המשטר, כשאחד החברים של הדמות הראשית שלנו (ניתן לבחור גבר או אישה, הלכתי על אישה הפעם), נורה בראשו לאחר פשיטה נוספת של הצבא על עיר הבירה.

המשחק גם דואג לבסס מוקדם את האכזריות של אנטון קאסטייו עצמו, כשכבר בסצנת הפתיחה הוא מורה על פתיחה בירי לא מאובחן וחסר רחמים על ספינה מלאה באנשים, נשים וטף שניסו לעזוב את האי ולפתוח חיים חדשים בארצות הברית. אחרי הסצנה בספינה, דני, הדמות הראשית שלנו במשחק ששרדה את הטבח, מחליטה לנסות ולנקום את מות חבריה, (או לחילופין - לנסות ולעזוב את האי) בעזרת מיליציות ההתנגדות של האי: לוחמי הגרילה של ליברטאד. כבר מתחילת המשחק אנחנו מגלים שני דברים על הסיפור: אחד - הוא לא לוקח את עצמו ברצינות תהומית. שתיים - הוא לא מאורגן בצורה הטובה ביותר.

הדמויות השונות במשחק, בין אם מדובר בדאני עצמה, קלארה, מנהיגת ליברטאד, או חואן לוחם הגרילה הזקן והמנוסה, נעים בין רצינות תהומית ואמונה בכל מה שהם אומרים - כולל הבנה של מה מהפכה באמת אומרת מבחינת התושבים של האי, לגישה של "אללה בבאלה, עושים מה שרוצים כי זה כיף ואנחנו נהנים מזה". הגישה הראשונה מתבטאת בסצנות הסינמטיות השונות, כשהדיבוב של הרוב המוחלט של הדמויות הוא פשוט פנומנלי. בעוד שהדמות הראשית שלנו תישמע מצוין עם דיבוב מעולה של ניסה גונדוס (Nisa Gunduz), ג'יאנקרלו אספוזיטו פשוט גונב את ההצגה.

הבן אדם פשוט יודע איך לשחק אדם קר רוח עם מטרה ברורה והילה מאיימת. כל סצנה שהוא הופיע בה הייתה מהממת ומטרידה בו זמנית כשהלחץ שהוא משרה על הסובבים אותו הוא מדהים. גם בפורמט דיגיטלי הוא פשוט אחד השחקנים הכי טובים שתוכלו למצוא כיום. זה לא אומר שהסיפור לא יודע להיות מטופש לפעמים - או שאפילו צריך לומר חצי מהזמן. בין משימה רצינית אחת לשנייה תוכלו למצוא קטעי סיפור מטופשים למדי, כיאה לסדרת משחקי Far Cry. אבל אם להיות כן, המעבר הזה בין המשימות השונות בסיפור הוא אחד החולשות היותר גדולות של המשחק החדש.

יותר מפעם אחת מצאתי את עצמי מתקשה לעקוב אחרי אילו משימות חשובות להמשך הסיפור ואילו משימות ניתן לעשות בזמן אחר. בהתחשב בעובדה שהמשחק מאוד ארוך (אזור ה-25-30 שעות בתלות במצב המשחק וכמות ההשקעה שלכם במשימות צדדיות), זה יכול להוביל להרבה בלבול של "לאן ללכת מתי". אני מניח שזה חלק מהקונספט של העולם הפתוח וה-Sandbox שהמשחק הולך אליו (אני אגיע אליו בהמשך), אבל זה לפעמים יצר אצלי בלבול של "רגע, אז איזו משימה אני צריך לעשות עכשיו?".

זה גם אומר שהסיפור של המשחק יכול להתארך הרבה מעבר למה שצריך, כשלסיים את המשחק יכול לקחת לכם כמה עשרות שעות טובות אם אתם מתמקדים בכל נקודה בסיפור, שאת זה אני פחות אוהב. בהקשרי זמן משחק, אני שייך למחנה של ״Less is more״ - סיפור קצר יותר אבל מהודק וברור יותר. אם המטרה של המפתחים והמעצבים הייתה לתת לנו סיפור קוהרנטי וברור, זה לא כזה הצליח להם. אם המטרה הייתה לומר לנו להתעלם מהסיפור כי הוא לא חשוב כמו המשחקיות וחופש הפעולה של השחקן, אז הם עשו עבודה מצוינת. ובהתחשב בצורה בה אירועים מסוימים התרחשו בסשן שלי - אני נוטה להאמין שזו הסיבה השנייה.

יוצרים כאוס

המשימות של Far Cry 6 מתחלקות לשלושה סוגים עיקריים: משימות סיפור מרכזיות בהן נגעתי קודם, משימות "סיפורי יארה", שמתפקדות כמשימות צדדיות שתוכלו לבצע במהלך המשחק ויאפשרו לכם לעזור לכל מיני תושבים באי תמורת חפצים/עזרה עתידית שלהם ומשימות ה-Bandidos שמאפשרת לכם לשלוח חיילים ואנשים ששחררתם במהלך המסע שלכם למשימות סודיות במנגנון שנראה כאילו נלקח הישר מ-Metal Gear Solid V. מה שיפה בכל המשימות הללו הן שלא משנה איך הן מתנהלות - את רובן ניתן לעשות באיזו צורה שתבחרו.

מעטות המשימות שמגבילות את השחקן לגבי איך ומתי לבצע אותן. בהקשרי ה-"איך": אני בחור שאוהב את הגישה השקטה והמתודית: אני סורק את השטח של המחנה הצבאי/המתקן הצבאי/חוות התנינים שאני צריך לתקוף ואז מוריד כמה שיותר אויבים מרחוק עם צלף ומשתיק קול לפני שאני מתגנב פנימה כדי לסיים את העבודה. יהיו אנשים שיבחרו להיכנס עם אקדחים שלופים ולהשתמש ביכולות ה-Supremo שלהם - תיקי הגב המיוחדים שהמשחק מאפשר לכם להרכיב ולאסוף במשחק ונותנים לשחקן מתקפות מיוחדות - כדי לחסל את כל הנקרה בדרכם. מה שכן, Far Cry 6 שם דגש גדול על המשפט "הכלי הנכון למשימה". משימות מסוימות יהיו קשות מאוד לביצוע בדרכים מסוימות, כשחלקן דרשו ממני גישה ישירה יותר מאשר מה שאני רגיל אליו.

בהקשרי ה-"מתי": המשחק החדש בסדרה עשה משהו שאני מאוד אוהב: הוא נתן לי לשחק בו מבלי להגביל אותי לגמרי. אני אתן דוגמא שהיא טיפה ספוילר אז אני מתנצל מראש: באחת המשימות עמדנו לתקוף כמה ספינות של אנטון ועמדתי לקבל תמיכה מהאוויר על ידי חואן. כמה דקות לפני שבכלל המשכתי עם המשימה שיעמם לי אז הורדתי מתקן לטילי נ"מ של הצבא. מסתבר שאם הייתי ממשיך עם המשימה כרגיל, היו מבקשים ממני להוריד את אותה סוללת נ"מ בעצמי והמשחק פשוט הכיר בכך שכבר עשיתי זאת ואפשר להמשיך כרגיל.

אני חולה על הרגעים האלה, כי הם מתגמלים את השחקן על הגדלת ראש וחקר המפה - שזה אחד הדברים הראשונים שמשחק עולם פתוח/Sandbox אמור לעשות. לא רק שעשיתי משהו לא קשור שנהניתי ממנו - הוא גם קידם אותי במשחק. באופן הזה המשחק גם מדרבן את השחקן להמשיך ולחקור את האי הענק ולעזור לכל הדמויות המוזרות והמגניבות שהוא יפגוש. אתם פוגשים יותר מדי חיילים? תחפשו את ה-Checkpoint הקרוב ותכבשו אותו. מנסים לעוף עם המסוק שלכם? תהרסו כמה טילי נ"מ באזור. רוצים לתקוף בסיס צבאי בשביל משימה? צאו מאזור המשימה ולכו לחפש טנק שיפרק את כולם. החופש כאן הוא כמעט מוחלט.

אני גם שמח שהמשחק שם דגש כל-כך גדול על תנועה חלקה ברחבי המפה: המשחק מאפשר לכם לנוע במכוניות ואופנועים כרגיל, אבל גם מאפשר לכם לרכב על סוסים ולהשתמש בכלי תעופה כמו מסוקים ומטוסים (בהנחה וכבר טיפלתם בטילי הנ"מ של הצבא של קאסטייו). זאת בנוסף לשליטה האווירית של הדמות הראשית שלנו בעזרת ה-Wingsuit. השליטה בכלי הרכב האלה פשוט נהדרת, כשההיילייט בעיניי הוא השליטה הנהדרת במטוסים והמסוקים. זה הופך את המשחק להרבה יותר כיף ואינטואיטיבי כשאני לא צריך להילחם בשליטה בכלי טיס שונים ויכול לזמן מטוס או מסוק באחת העמדות המיועדות לכך ולטוס למשימה הבאה במשחק או לבצע את אחת מהפעילויות הנוספות שניתן לעשות ב-Far Cry 6. ויש המון.

אדמות הגבול 4: צעקה רחוקה

באיזשהו מובן, Far Cry 6 הוא ה-Borderlands של הסדרה: יש כל-כך הרבה נשקים וציוד שניתן לאסוף במפה שזה לפעמים פסיכי. המשימות הצדדיות שתבצעו, הבסיסים הצבאיים וה-Checkpoints שתכבשו לפעמים יביאו לכם נשקים מיוחדים עם יכולות מיוחדות, לבוש שייתן לכם בונוסים שונים ליכולות כמו התגנבות או הגנה מפני כדורים שונים/אש או אביזרים שיאפשרו לכם לשדרג נשקים אחרים שיש לכם ולהוסיף להם דברים כמו משתיקי קול, כדורים מיוחדים (כדורי אש/רעל) או כוונות מיוחדות. שוב, הכל סובב סביב אותו המשפט: "הכלי הנכון למשימה".

אם אתם צריכים עכשיו לברוח מהמון חיילים במשאית, שימו כדורים מתפוצצים על הנשק שלכם, שימו על הגב את ה-Supremo עם הטילים למקרה שמסוק יתחיל לרדוף אחריכם ותתפללו לאלוהים שתצאו מזה בשלום. אם אתם צריכים להיכנס לבסיס צבאי ולהוציא מישהו ממנו מבלי שאף אחד ירגיש? שימו על עצמכם Supremo שיאפשר לכם לבטל את כל המצלמות והאזעקות באזור ותלבשו ביגוד שיוריד את הרעש שאתם עושים בזמן הליכה. צריכים להילחם בהרבה אויבים מסוג Fumigators שיורים עליכם את החומר הרעיל שמרוסס על הטבאקו שגדל באי? שימו ציוד שיקנה לכם הגנה מפני רעל. מצאתי את עצמי משנה הרבה סוגי תחמושת ולבוש ומשדרג נשקים בצורה שונה ב-Workbenches המפוזרים על פני המפה.

Far Cry 6 גם מלא במשימות חיפוש ומציאה של ציוד מיוחד כמו ה-Treasure Hunts שמתפקדים כחיפושי אוצר מ-Tomb Raider (מאוד נהניתי מהמשימות הללו), משימות מרדף אחרי Supply Drops של הצבא של קאסטייו ששמים אתכם במרוץ נגד הזמן כדי להגיע ראשונים לדרופ ולציוד שהוא מביא איתו או מרוצים של ממש ברחבי הדרכים הסודיות של אנשי הגרילה באי. באזורים השונים באי יארה תוכלו למצוא גם מחנות של בעלי ברית אותם תוכלו לשדרג כדי להשיג חנויות מיוחדות כמו הקנטינה שתאפשר לכם להכין אוכל מבשר שצדתם, חנויות שיאפשרו לכם לקנות נשקים, לבנות Supremos חדשים ומעניינים ועוד.

כל אלה ואפילו לא הספקתי לדבר על ה-Co-op שמאפשר לכם לבצע חלק לא מבוטל מהמשימות השונות עם עוד חבר או חברה. לא יצא לי לנסות את המוד יותר מדי לצערי אז הביקורת הזו לא תכלול אותו, אבל בכלל, יש כל-כך הרבה תוכן ב-Far Cry 6, שלפעמים נראה שהמשחק העיקרי הוא המשימות הצדדיות, חקר המפה ודאייה באוויר ב-WIngsuit, והסיפור הוא החלק הצדדי שאפשר לעשות אם קצת נמאס לכם לגנוב מכוניות או ללטף את צוריסו הכלב במשחק.

הכלב הכי טוב

כן, אני הולך להקדיש חלק שלם מהביקורת לכלב הנהדר הזה. טוב, לכלב הזה ולגרפיקה של המשחק.

Far Cry 6 טיפה הדאיג אותנו לפני ההשקה שלו עם סצנות סינמטיות שלא נראו הכי טוב. המודלים השתפרו מאז, לפחות על ה-PS5 עליו אני משחק, אבל שאר הגרפיקה היא פשוט ברמה הגבוהה ביותר. המשחק עושה שימוש בתאורה בצורה מדהימה ומכניקות המים, הצמחייה ומזג האוויר עובדים כולם בצורה מעולה ונראים נהדר. לא יצא לי לנסות את המשחק על ה-PS4, אז באמת שאין לי רפרנס, אבל ממה שאני ראיתי, המשחק נראה פשוט מדהים. הוא היה נראה אפילו יותר טוב אם המפתחים היו שומרים אותו כמשחק Next-gen בלבד, אבל אלו תהיות לפעם אחרת.

עכשיו כשסיימנו עם הגרפיקה: מכניקת ה-Amigos. מי שחשב על עליה ועל האופציה להאכיל חיות בר במשחק הוא גאון ומגיע לו פרס. כל ה-Amigos שניתן להשיג במשחק ויכולים לעזור לכם במהלך המשחק הם חמודים ויעילים. בחיים לא חשבתי שאני אהנה כל-כך מללטף כלב וירטואלי במשחק, או לראות אותו רץ ונושך חיילים רחוקים ובכך פותח אותם להורדה נוחה מהצד שלי עם רובה צלפים/אקדח מושתק. אחד הדברים שהייתי שמח לראות הוא אינטראקציה רבה יותר איתם, כמו אנימציות שלהם איתכם ברכב למשל. בשורה התחתונה, אני מאוהב בכלב הזה ואם יקרה לו משהו אני אהרוג את כל מי שבמחנה הצבאי של יארה ואז את עצמי.

השורה התחתונה

עיצוב בניית המשימות עדיין לוקה בחסר עם המשחק הזה, אבל Far Cry 6 עושה המון עבודה על לנסות ולשחרר את המותג מהכבלים הרציניים מדי של שני המשחקים שבאו לפניו והעבודה הזאת משתלמת לו, כי בעוד שהוא לא המשחק הכי חכם של Ubisoft מהשנים האחרונות, הוא בהחלט אחד הכיפיים ביותר שהם יצרו בתקופה האחרונה. הדגש על חופש הפעולה, איסוף הנשקים והציוד שמזכיר באיזשהו מקום את Borderlands, ה-Gunplay הכיפי והדמויות המשוגעות והטובות (ובראשן הדמות הראשית שלנו והנבל הראשי), כולם חותרים למקום אחד: Far Cry 6 הוא לא משחק סופר רציני. הוא אולי עוסק בתמות רציניות וחלק מהדיאלוגים הם מאוד רציניים, אבל אם אתם מחפשים פשוט משחק יריות כיפי עם המון מה לעשות - Far Cry 6 בהחלט יימלא את החלל הזה ל-30 שעות ואפילו יותר. אה, ותנו לצ'וריסו עוד ליטוף ממני, זה בהחלט מגיע לו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • דגש אדיר על חופש פעולה וכיף לשחקן
  • משחקיות טובה מאוד
  • המשחק נראה פשוט מהמם על ה-PS5
  • דיבוב מעולה של הדמויות השונות במשחק
  • המון דברים שאפשר לעשות במשחק
  • צ'וריסו

הרע

  • עלילת המשחק נבנית בצורה לא ברורה
  • רמת הקושי של המשחק יכולה להיות מתסכלת לפעמים

והחמוד

  • כן, גם הקרוקודיל חמוד וגם הכלב חמוד, כולם חמודים ממש
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:47 07.10.2021 | Itamarush Itamarush

    שווה את ה60$ לדעתך?

  2. 2

       | פורסם ע"י