הרשמה

השרתים של New World קורסים תחת העומס

עולם חדש, בעיות ישנות

יום ההשקה של New World אינו מבשר טובות עם שרתים שקורסים תחת העומס. מצד שני, מתי לאחרונה קרסו שרתים תחת העומס בשביל משחק MMORPG?

ההשקה של New World היתה אולי אחת ההשקות המצופות בתקופה האחרונה, לפחות בקרב שחקני MMORPG. מסתבר ש-Amazon לא צפתה את המהומה והשרתים שלה פשוט קרסו תחת העומס בשל הביקוש הרב.

שחקני MMORPG משוועים כבר תקופה ארוכה למשחק חדש שישיב רוח רעננה בז'אנר העייף, שלא ראה חידוש משמעותי כבר קרוב לעשור. הדעיכה של World of Warcraft גרמה להרבה משחקי MMORPG להרים ראש ונהירה של משחקים קוריאנים וסיניים וגם כמה מערביים אל חנויות המשחקים עוררו מחדש את הז'אנר. אך המשחק שבלט מכל הוא New World של Amazon. מדובר באחד המשחקים המושקעים של Amazon מתוך המעט שפותחו והיחידי שבעצם הושק בסקאלה גדולה שכזו. המשחק הצליח לצבור כל כך הרבה עניין עד שההשקה של Elyon Online שהיתה אמורה להיות באותו היום נדחתה בחודש כדי לא לאבד את השחקנים לטובת New World.

אני טוען, שהמטרה העיקרית של New World היא להציג לראווה את היכולות של AWS, חברת שרתי הענן של Amazon. אחרת, קשה לי להבין למה היא בחרה במשחק MMORPG בתור משחק הביכורים שלה בתעשיית המשחקים. בהחלט יתכן כי Amazon רצתה להוכיח ללקוחות הגדולים שלה את יכולות הענן שלה ולכן בחרה דווקא במשחק אונליין ואף התפארה בכך שתגיע לכמויות של אלף שחקנים על שרת יחיד. אני גם טוען שזו אחת מהסיבות שחברת Microsoft השקיעה כל כך ב-Microsoft Flight Simulator שהוא משחק הרבה יותר נישתי מ-New World וזה בשביל להראות את היכולות של Azure. אבל אף אחד לא ציפה למה שקרה אתמול.

חברת Amazon חילקה את השקת המשחק לפי שעון מקומי של שמונה בבוקר לכל איזור זמן, זה מדרג את הכניסה של שחקנים ומוריד לחץ מהשרתים. אבל כל זה לא עזר לעומס האדיר שהצטבר בשרתים והכניס אנשים לתורות של עשרות אלפי אנשים. לפי ההערכות יש כ-700,000 אנשים שניסו להכנס למשחק, אך רק חצי מהם הצליחו לעבור את התור הארוך לכניסה לשרתים. בשרתים האירופאים שבהם אנחנו הישראלים גולשים, ראינו תורות של 22,000 איש ויותר, זאת כאשר מדובר על כמה עשרות שרתים באיזור אירופה, ושוב, AWS, חברת שרותי הענן הגדולה בעולם. ולמען הסר ספק, מדובר כמות מאוד יפה של שרתים. באירופה ובארה"ב יש כ-70 שרתים לכל איזור.

כדי להתמודד עם הבעיה החברה חילקה את השחקנים לשתי תורות "you are queuing as a new player" בעבור כאלה שביקשו ליצור דמות, ותור נוסף "you are queuing for open world" למי שכבר יצר דמות ורק רצה לחזור לשחק. התורות למי שרצה ליצור דמות היו ארוכים יותר וזאת במטרה להקל על איזור הפתיחה, שכן כולם מתחילים את המשחק בנקודות פתיחה ספציפיות ולא רצו שיהיה עומס מיוחד במקומות הללו. בנוסף לכך, החברה הצהירה שהיא תפתח עוד שרתים והודיעה לכולם שהם יוכלו בשבועיים הקרובים לעבור שרתים ולכן הם יכולים להתחיל לשחק בשרת אחר, הרחק מהחברים שלהם תוך הבטחה שבשבועיים הקרובים יתווספו שרתים ותתאפשר ניידות ביניהם.

נפילות שרתים בימי השקה של משחקי MMORPG הם לא דבר חדש, אבל השקה כזאת עמוסה באמת שלא ראיתי הרבה זמן. סך הכל, Amazon ידעו בערך כמה אנשים קנו את המשחק, לא מדובר במשחק Free to Play ולחברה יש סטטיסטיקות של כמה עשו הזמנה מוקדמת וכמה צפויים לרכוש את המשחק מראש. הרי בסוף מדובר בכ-700,000 שחקנים, זה כלום לעומת 12 מיליון שהיו ל-World of Warcraft בימים הטובים, ולמרות שגם הם סבלו מעומס בשרתים בימים של השקת הרחבות - עדיין לא זכור לי עומס כזה. כפי שסיפרתי לכם אתמול, שחקני MMORPG משוועים לכותר חדש ובואו של New World עורר אצל כולם עניין מחודש בז'אנר. למרות הכל, מפתיע לראות בלאגן כזה מחברת השרתים הגדולה בעולם, ואני בטוח שנוכל למצוא הרבה אורות דולקים במשרדי Amazon ברחבי העולם בלילות הקרובים. נקווה שהעומס יסודר ושנוכל לחוות את המשחק בנוחות.

מה אתם חושבים על New World? האם אתם מהבודדים שהצליחו להיכנס ולהצליח לשחק, או שגם אתם נפלתם קורבן לזמני ההמתנה הארוכים? ספרו לנו בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: PC, VR

לא תנצחו אותי על: סימולטורים

המשחק שהגדיר לי את הילדות: וואלה היה מזמן לא זוכר... תן לחשוב על זה.

כשאני לא משחק אני: מציל את העולם מחייזרים ושדים

מסר לעולם: Hello World

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י