הרשמה

ביקורת: ASUS ROG Swift PG32UQX

שמואל יצא לבדוק את אחד המסכים הכי מפורסמים בשוק וחזר לספר לנו האם ההייפ סביבו מוצדק!

המחיר של המסך הזה הוא אסטרונומי אבל אם יש לכם את התקציב, ואתם באמת רוצים להשקיע במסך מדהים שירגש אתכם כל פעם מחדש - ה-Swift PG32UQX בהחלט יעשה את העבודה

המסך סופק לנו לביקורת על ידי ASUS ROG ישראל, תודה רבה!

אנחנו מדברים כאן הרבה על חומרה שקשורה לגיימינג, ולי באופן אישי יצא לסקר לא מעט מסכים, קונסולות ומחשבים - אבל כש-ASUS הציעו לנו לסקר את ה-ROG Swift PG32UQX שנחשב לאחד מהמסכים היותר טובים של החברה, לא יכולתי לוותר על האופציה לראות את המסך הזה במו עיניי ולכתוב לכם האם מי שנחשב למסך הדגל של ASUS ROG באמת שווה את הכסף הרב שהוא עולה ואולי יותר חשוב: האם זה המסך שאתם תרצו שישלים לכם את סט החלומות שאתם בונים?

מה באריזה ואיכות בנייה

מסך ה-32 אינץ' ארוז מאוד יפה כשבתוך האריזה תוכלו למצוא את המסך עצמו, המעמד שלו, הזרוע של המסך (מחוברת כבר למסך עצמו), עלוני מידע וחוברות הוראות שימוש ובדיוק כמו שאני אוהב - קופסא המכילה את כבל החשמל של המסך ועוד כבלים שימושיים כמו HDMI, DisplayPort ועוד. איכות הבנייה של ה-Swift PG32UQX מעולה: הוא נבנה משילוב בין פלסטיק קשיח בעיצוב נהדר ונטול שוליים על הצג עצמו והמעמד שעשוי ממתכת ומרגיש יציב, עמיד ובטוח לכל אורך הזמן. כיאה למסכי גיימינג כיום, המסך תומך בזרועות VESA, אז זה חיובי שהוא מרגיש כל-כך טוב ויציב. את המסך ניתן להזיז לכל כיוון למעט למצב אנכי לחלוטין, אבל זה מסך של 32 אינץ' אז אני לא מופתע מחוסר היכולת הזו.

מבחינת החיבורים השונים, תוכלו למצוא שלושה חיבורי HDMI 2.0, חיבור DisplayPort 1.4 בודד, חיבור 3.5mm ושלושה חיבורי USB (שניים של USB 3.0 ואחד של USB 2.0). על פניו, יופי של כמות חיבורים - אבל הייתי שמח אם אחד מהחיבורים הללו היה חיבור HDMI 2.1. מאוד חסרים לנו מסכי מחשב שיכולים גם להתנהל מול קונסולות הדור התשיעי והצורך שלהן ב-HDMI 2.1 בשביל להשתמש בכל הפיצרים השונים שלהן, אבל ה-Swift PG32UQX הוא מסך מחשב בראש ובראשונה ולמחשבים כיום, וככזה הוא מספק את כל החיבורים הנחוצים. הצד האחורי של המסך גם מכיל את התאורה שאנחנו רגילים אליה ממוצרים בסדרת ROG, כשכמובן שניתן לשלוט בצבע של התאורה מהמחשב שלכם ומהמסך עצמו.

איכות תמונה

כמו שציינתי קודם, מדובר במסך בגודל 32 אינץ' עם פאנל Mini LED ברזולוציית 4K וקצב ריענון מקסימלי של 144 הרץ. מבחינת יחס גודל-רזולוציה, אני מאוד אוהב מסכים של 32 אינץ' ורזולוציית 4K, אז אני מרוצה מהבחירה של ASUS ROG, אבל זאת הפעם הראשונה שאני מסקר מסך מחשב שהוא לא נופל לקטגוריה של IPS או VA עם פאנל LCD רגיל אותם אני כבר מכיר יחסית טוב - יתרונות וחסרונות כאחד. כשעשיתי את המחקר שלי לפני הביקורת הזו, הבנתי שהמסכים הללו אמורים להיות טובים יותר בזכות השימוש בטכנולוגיה של כיווץ ה-LED-ים בפאנל האחורי של המסך, אבל רציתי לראות בעצמי עד כמה השיפור גדול לעומת מסכים מהסוגים הקודמים שציינתי. אז השיפור הוא גדול. מאוד.

המסך תומך בתקן של HDR10 כמו מסכים קודמים שסיקרתי, אבל אם בכל הביקורות הקודמות ה-HDR במסכים הללו היה אחד האספקטים החלשים של המסך, כאן מדובר בפעם הראשונה שה-HDR היה מרשים. אני בדקתי אותו עם קונסולת ה-Xbox Series X שלי ב-Forza Horizon 4 וזאת הייתה הפעם הראשונה שהגדרות ה-HDR במשחק סיפקו לי תצוגה שהרגישה קרובה לחוויה שחוויתי על מסך ה-OLED שלי (לא אותה הרמה, כן? זה לא LG CX פה, אבל סופר מרשים - בייחוד בהתחשב בעובדה שהמסך מצליח להגיע ל-144 הרץ, HDR ו-10bit). ברמת הניגודיות (כולל כל נושא זליגות אור מצדי המסך) והעומק של צבעי השחור במסך, ה-Swift PG32UQX פשוט מצטיין - לא פחות ולא יותר.

אבל בין לבן ושחור יש עוד צבעים, וגם מהבחינה הזאת ה-Swift PG32UQX של ASUS ROG נותן חוויות צפייה ומשחק מצוינות. כרגיל, הגדרות הצבעים הדיפולטיביות במסך נעו יותר לכיוון הבוהק והצבעוני (תזכרו את הבוהק להמשך הביקורת), אבל גם אחרי משחק עם ההגדרות השונות על של המסך תצוגת הצבעים הייתה פשוט מצוינת. השימוש ב-Mini LED מאפשר להציג צבעים מעולים על המסך, כשמשחקים כמו Psychonauts 2 (כן, אנחנו עושים עליו ביקורת!) על שלל צבעיו נראו מהמם על המסך של ASUS ולא הרגשתי או חוויתי סיטואציות בהן צבעים מסוימים הרגישו דהויים או חסרי חיים. הנ"ל נכון גם למצב רגיל וגם כשמשחקים במצב HDR.

מבחינת זוויות צפייה והתמודדות מול תאורה, אז תשמחו לדעת שה-Swift PG32UQX לא נופל ממסכים אחרים שבדקתי: גימור המט שעל המסך הזה מונע השתקפות של תאורה חזקה ממנו לחלוטין, כשגם כשהפעלתי מעליו מנורה או ישבתי מול המחשב בצהריים מול חלון הצלחתי להמשיך לצפות במסך כרגיל. הנ"ל נכון גם לגבי זוויות הצפייה של המסך: גם בהסתכלות בזוויות חדות מהצד/למעלה או למטה, התמונה עדיין הייתה ברורה ונהדרת. עד כה הכל טוב ויפה, אבל עכשיו אנחנו מגיעים לאחד הדברים הכי מטורפים במסך הזה: הבהירות המקסימלית שלו. זה לא סוד שמסכי מחשב יכולים להגיע לבהירות יחסית גבוהה אבל את היכולות של ה-Swift PG32UQX לא ראיתי בשום מסך אחר.

הבהירות המקסימלית של ה-Swift PG32UQX היא של 1400 ניטים. רק לשם השוואה, המסך הקודם של ASUS שבדקתי, ה-CG32UQ, הגיע לבהירות מקסימלית של 600 ניטים ואז אמרתי שזאת יופי של בהירות מקסימלית יחסית ל-HDR שהמסך הזה מספק. ה-Swift PG32UQX הוא ברמה אחרת במובן הזה - היו פעמים שעליתי להקלטה של הפודקאסט שאני משתתף בו והשתמשתי במסך כתאורה קדמית במקום להשתמש במנורה כמו שאני רגיל לעשות. עכשיו, אני מבין שיהיו אנשים שישאלו "בשביל מה אני צריך בהירות ברמה הזאת?", אבל האמת שזה גם משפר את איכות התמונה וקלות הצפייה במסך והעובדה שהבהירות המקסימלית כל-כך גבוהה נותנת טווח ענק לבחירת המשתמש.

ביצועים ופיצ'רים נוספים

טוב, חפרתי המון על איכות התמונה, אבל צריך לזכור שמדובר במסך 144 הרץ בסופו של דבר, אז צריך לדבר קצת על הביצועים של המסך. את קצב הריענון של המסך בדקתי בעיקר עם משחקי יריות ומרוצים כמו Forza Horizon 4 שהזכרתי קודם והבטא של Back 4 Blood. בשני המקרים המסך תפקד בצורה נהדרת, כשזמן התגובה של המסך (שעומד על 4ms) היה מאוד מספק. זה לא היה מהיר כמו מסכים אחרים שיצא לי לבדוק, אבל זה לא הפריע לי בזמן המרוצים השונים או בזמן שחיסלתי זומבים. משהו חשוב לגבי המסך: לא היו לי מקרים של Ghosting בכלל בכל השימוש לי במסך: התנועה של העכבר על המסך לכל אורך הביקורת הייתה חלקה והנ"ל היה נכון גם למשחקים יריות מהירים. המסך תומך בטכנולוגית ה-VRR של Nvidia, ה-G-Sync, מה שתורם למשחקים להרגיש חלקים אפילו אם הם יורדים אל מתחת לרף ה-144 פריימים לשנייה.

מבחינת פיצ'רים נוספים, אז נתחיל מהפשוטים יותר ונעבור לגימיקיים יותר. חלון התפריטים של המסך מאוד נוח לשימוש: הוא מהיר, מציג הכל בצורה ברורה וקל לתפעול על ידי הגלגלת והכפתורים בתחתית המסך. אתם יכולים להשתמש גם בתוכנה חיצונית (ה-Armoury Crate, כמובן) אבל כל ההגדרות כבר נמצאות על התפריט במסך, למרות שהייתי שמח לאופציה של שמירת פרופיל משלי במקום לבחור אחד ולרוץ עליו. מהתפריטים אפשר גם לגעת בהגדרות ה-Blue Light, Dark Boost וה-Overdrive של המסך שמוריד את זמן התגובה של המסך ל-3ms. התפריט גם מאפשר למשתמש להגדיר מה יופיע בצג הקטן מתחת למסך.

כן כן, המסך מגיע עם צג קטן וחמוד שיכול להציג נתונים שונים לבחירת השחקן, כמו הפרופיל המופעל כרגע, ה-FPS של המשחק כרגע ועל איזה חיבור אנחנו נמצאים כרגע. זה ממש ממש גימיקי (הרבה יותר גימיקי אפילו מה-Aura Sync), אבל לא יכולתי שלא להתאהב ב-Live Dash הקטן הזה. להשתמש בו במקום להפעיל מונה FPS על המסך הרגיש ממש שימושי לאחר כמה זמן. אבל הצג הקטן הזה, יחד עם כל הפיצ'רים הנוספים, הפאנל המשוגע, איכות הבנייה ומסי היבוא של המדינה הנהדרת שלנו מובילים אותי לנקודה הבאה ואחת החשובות בביקורת הזו: זה מסך יקר. מאוד יקר.

ASUS ROG ישראל מתכננת לתמחר את ה-Swift PG32UQX בכ-17,500 ש"ח. קראתם נכון: אם תרצו שהתענוג האדיר הזה יישב אצלכם על השידה, תתכוננו להיפרד מכ-18 אלף שקלים חדשים. האם המסך שווה את הכסף? בעיקרון, המסך הזה שווה כל שקל מהמחיר המקורי שלו שעומד על 3000 דולרים, זה מסך פשוט מדהים. הבעיה היא שב-18 אלף ש"ח מאוד קשה לי להמליץ עליו לאנשים - אלא אם כן אתם חייבים את מסך המחשב הכי טוב שהכסף שלכם יכול לקנות.

השורה התחתונה

אוי ASUS ROG, מה עשיתם לי ובשביל מה זה היה לי טוב? זה ללא ספק המסך הכי טוב שעבר תחתי מבחינת איכות התמונה שהוא מפיק והפיצ'רים השונים שלו. התמונה על מסך ה-Mini LED חלקה וחדה, עם צבעים נהדרים וה-HDR הכי טוב שיצא לי לסקר במסך מחשב. הביצועים של המסך נהדרים עם אפקט Ghosting אפסי וכל הפיצ'רים שהייתם רוצים ממסך גיימינג ברזולוציית 4K ו-144 הרץ. הבהירות המקסימלית של המסך היא לא נורמלית, איכות הבנייה שלו והעיצוב מצוינים והפיצ'רים הנוספים חמודים למדי. המחיר של המסך הזה הוא אסטרונומי ועל כן אני באמת לא יכול להמליץ עליו לאף אחד, אבל - אם יש לכם את התקציב, ואתם באמת רוצים להשקיע במסך מדהים שירגש אתכם כל פעם מחדש - ה-Swift PG32UQX בהחלט יעשה את העבודה. להיפרד ממנו היה הדבר הכי קשה שעשיתי באתר. והייתי צריך לסקר את Anthem.

9.5
מתוך 10

הטוב

  • איכות תמונה מהטובות שבמסכי מחשב כיום
  • איכות בנייה מצוינת - המסך מרגיש יציב ונראה מעולה
  • ביצועים נהדרים וזמן תגובה טוב מאוד
  • ה-HDR הכי טוב שיצא לי לראות על מסך מחשב
  • פיצ'רים נוספים ממש נחמדים (ואפילו מועילים)

הרע

  • אין חיבור HDMI 2.1
  • המחיר המאוד גבוה

והעצב

  • אלקסה, נגני בבקשה את "נדרתי נדר" של משה כהן.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:44 18.08.2021 | TomGU TomGU

    נשמע מאוד מרשים, אבל הבעיה פה זה הפער העצום בין התמחור של המסך בארץ לעומת המחיר בחול. גם אם המסך מדהים ככל שיהיה איזה הצדקה יש שאסכים לשלם כזה פער עצום במחיר כשמדובר על סכומים כאלה

  2. 2

       | פורסם ע"י