הרשמה

ביקורת: Mortal Kombat הסרט - ניצחון לא חלק

האם הסרט החדש שווה צפייה? יאיר שלנו יצא לבדוק

סרט איכותי זה לא, אבל בעבור מעריצי המשחקים, חובבי MK וכל מי שלא ייקח אותו ברצינות, מדובר בהנאה מובטחת

בשנת 1992 הוציאה חברת Midway את המשחק השערורייתי Mortal Kombat. משחק הלחימה היה ידוע באלימות המדממת שלו ומתקפות הסיום הברוטאליות שלו שבאותו הזמן היו שנויות במחלוקת וגרמו לרעש תקשורתי מאוד גדול. הרעש התקשורתי הזה גם הוביל להצלחה ענקית ,וכמובן שעם הצלחה לא מתווכחים... בעקבות ההצלחה של סדרת המשחקים, בשנת 1995 יצא סרט המבוסס על סדרת המשחקים עם אותו השם שהדרך הכי טובה לתאר אותו היא "הוא היה כל כך גרוע שהוא הפך להיות טוב". הסרט השני שיצא שנתיים לאחר מכן לעומת זאת, היה כישלון קופתי שקבר את הסיכוי של המותג הזה להגיע שוב לקולנוע, אבל כמו סדרת המשחקים שידעה לא מעט מורדות וכעת זוכה לפופולריות רבה כך גם הסרטים חוזרים של MK חוזרים אלינו. אז יצאתי לבדוק את הרימייק החדש של סדרת הסרטים הזו, ואני חייב לומר שיצאתי די מופתע.

נבואה שעלולה להגשים את עצמה

למי שלא מכיר את סיפור הרקע של הזיכיון, אז דבר ראשון: אולי הסרט הזה לא בשבילכם, ודבר שני - הנה סיכום קצר: ביקום מקבלית לשלנו 18 ממלכות נוצרו על ידי אלים בכירים שנקראים "Elder Gods", בין הממלכות השונות שררו מתח ואיבה שהובילו גם למלחמות ובעקבות כך החליטו האלים כי ממלכה שתרצה לכבוש ממלכה אחרת תוכל לעשות זאת על ידי הבסתה בעשרה טורנירי אמנויות לחימה רצופים בשם "Mortal Kombat”. הסיפור של המשחקים מתחיל כשממלכת Outworld מנסה לכבוש את "Earthrealm" - הממלכה של כדור הארץ.

סיפור הרקע של הסרט מתחיל ביפן של המאה ה-17 כאשר משפחתו של הנזו הסאשי נרצחת באכזריות על ידי לוחם בשם בי-האן ,ולאחר קרב ביניהם הנזו מפסיד לבי-האן ונלקח לממלכת "Netherrealm" (ממלכה נוספת שנראית כמו הגיהינום). אלו מכם שמכירים את המשחקים, בוודאי יזהו את השמות: מדובר בסקורפיון וסאב-זירו, יקירינו. לאחר מכן מסופר לנו שממלכת "Outworld” ניצחה את ממלכת "Earthrealm” ב-9 מתוך 10 טורנירים, ועכשיו ניצבת בפני הטורניר העשירי שלה.

בעקבות נבואה עתיקה שקובעת ש"הדם של הנזו הסאשי" יאחד דור חדש של אלופי Earthrealm כדי למנוע את ניצחונה של ממלכת Outworld. מתוך פחד מהנבואה הזו, מחליט שאנג טסונג - קוסם העובד בשירות Outworld לשלוח לוחמים לחסל את אלופי ממלכת Earthrealm שמזוהים על ידי סימן הדרקון על גופם, לפני שהטורניר אפילו התחיל. זהו סיפור שונה ממה שהמשחקים הציגו לנו עד כה, אבל עם המון פוטנציאל - רק היה צורך במימושו.

מסרט סמוראים יפני לסרט אמריקאי משנות ה-90

כבר בסצנה הראשונה, הייתה לי התחושה שמישהו החליט לקחת את סוף סוף את הזיכיון הזה ברצינות, כשהסצנה נראתה כאילו לקוחה מסרט סמוראים דרמתי, ולמרות שהנזו בוכה על משפחתו למשך בדיוק שנייה ואז קורע לנינג'ות שנגדו את הצורה, היה נראה שיש פה צער גדול למישהו שמשפחתו נרצחה, והוא נרצח מיד אחריה. בתחילת הסרט אנחנו נתקלים גםב גיבור הסרט: קול יאנג, אלוף MMA לשעבר (מגולם על ידי לואיס טאן) שהופך למטרה הראשונה של ממלכת Outworld כשהוא נרדף על ידי סאב-זירו שעובד עבור שאנג טסונג בסרט הזה, אך ניצל על ידי ג'קס שמודע לסימן הדרקון שעל גופו ומצליח להבריח אותו לידיה של סוניה בלייד (שיודעת יותר מדי על העולם של MK יחסית לבחורה שאפילו אין לה סימן דרקון על הגוף אבל ניחא).

קול מגלה שסוניה חטפה בחור בשם קיינו וכמובן, איך לא, הם שוב נרדפים רק הפעם על ידי רפטייל - עוד דמות אייקונית מהסדרה. אחרי שהם מביסים אותו הסרט מפסיק להיות רציני והופך לקומדיה של ממש. בעיקר מההגעה של הקבוצה למקדש של ריידן, שכן מפה אנחנו נתקלים בשלל קלישאות מוכרות כמו הצורך של דמויות להסביר כל דבר או דמויות שמתעקשות כל פעם להציג את שמם, כאילו היו פוקימונים. גם האינטראקציה בין הדמויות קלישאתית למדי ומרגישה מאוד מלאכותית אך לא המשחק של השחקנים עצמם - הם עושים עבודה טובה בסך הכל.

לואיס טאן משחק את קול יאנג בצורה די אמינה, וגם ג'וש לוסון שמשחק את קיינו בסרט עושה עבודה מצוינת ואמינה ביחס לדמות מהמשחק. אני אפילו אגיד שהוא הכוכב האמיתי של הסרט. גם לודי לין ומקס הואנג שמשחקים את ליו קאנג וקונג לאו עושים את עבודתם בצורה אמינה למדי, וכמובן הירויוקי סנאדה שמשחק את סקורפיון ומצליח גם בסרט כל כך מגוחך לגרום לי לאהוב את הדמות שלו נטו בזכות כישורי המשחק שלו, הבעיה שלי עם הסרט לא הייתה עם השחקנים שבו אלא עם התסריט המגוחך והאפקטים הזולים.

יצא לי להיתקל לא פעם בסצנות גרין סקרין זולות למדי ובאפקטים שנראו כאילו יצאו משנות ה-90. אני יודע שזה נשמע טיפה מוגזם, אבל למעט האפקטים של סאב זירו, גם בקרבות בין הדמויות השונות מצאתי דמויות שמתעופפות להם בפיזיקה שגם היא לקוחה משנות ה-90. הזכרתי קודם את גיבור הסרט, קול יאנג שמגלה במהלך הסרט את כוחו ועברו - ולצערי גם פה הכותבים יצרו דמות זולה למדי שבעבור משפחתו האנושית, העובדה שהוא נרדף על ידי נינג'ה שמוציאה קרחונים מהידיים (סאב-זירו) ומפלצת עם ארבע ידיים (גורו) היא לגיטימית ושיגרתי לחלוטין.

בכללי נראה שהיוצרים די התקמצנו על הכנסת עומק לדמות של גיבור הסרט שיצאה די גנרית ומשעממת לעומת שאר הקאסט - בעיקר קייינו ושאנג טסונג שמגולם על ידי צ'ין האן שלמרות שהוא לא מצליח להתעלות על גילומו הבלתי נשכח של קארי הירויוקי מהסרט הראשון והמשחק ה-11 בסדר, עושה עבודה מצוינת בתור נבל שכיף לשנוא. יאמר לזכות השחקנים ששחקו את אותם הדמויות שהם ניסו. באמת שהם ניסו, אבל עם דיאלוגים כל כך גנריים, קשה שלא להיכשל.

באיזשהו שלב עברה בי המחשבה שאולי מדובר בעצם במחווה לסרט משנת 1995, וכשהבנתי את זה, התחלתי גם ליהנות מהסרט בצורה לא רגילה. כל קרב ודיאלוג הפכו למהנים הרבה יותר ומצאתי את עצמי לא פעם מתפוצץ מצחוק מכל דיאלוג מטומטם, הערה של קיינו או קרב מצועצע - וזה מבלי לדבר על ה-Fatalities המצוינים הידוע לשמצה שהעלו בי חיוך בכל פעם מחדש. במהלך הסרט נאמרים לא מעט משפטים מפורסמים שמעריצי סדרת המשחקים בטוח יכירו ומדובר בקריצה די מספקת לסדרת המשחקים. סוף הסרט היה די מספק והוא גם רומז לנו על סרט המשך, סרט שגם עם הבעיות השונות של הסרט הנוכחי, אני ממש מחכה לו.

השורה התחתונה

עם משחק מוצלח מצד השחקנים והופעתן של דמויות מפורסמות רבות בסרט מצליח הרימייק של Mortal Kombat להחזיר שוב את הזיכיון למסך הגדול אך עם דיאלוגים ותסריט קלישאתיים ואפקטים זולים, לא מדובר בסרט מהשורה הראשונה וגם לא השנייה. הרימייק הזה הוא ללא ספק ג'אנק טהור כמו קודמיו וככזה הוא מושחת בכל טוב עד שאפשר להכריז עליו כעל כמעט קומדיה של ממש. אם אתם מחפשים סרט סופר איכותי אז זה לא בשבילכם, אבל בעבור מעריצי המשחקים, חובבי MK וכל מי שלא ייקח אותו ברצינות, מדובר בהנאה מובטחת, כזו שסרטים רבים יתקשו לעקוף.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

6.5
מתוך 10

הטוב

  • נאמנות למקור של סדרת המשחקים.
  • מגוון רחב יחסית של דמויות מפורסמות מהמשחק.
  • מהלכי Fatality מספקים.

הרע

  • אפקטים מיושנים וקרבות עם פיזיקה משלהם
  • דמויות שטחיות עם גיבור גנרי בראשם
  • דיאלוגים מטומטמים וקלישאתיים להחריד

וההפתעה

  • גורו נראה סוף סוף אמין.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:48 09.05.2021 | meathook meathook

    סליחה על הניטפוק, אבל שאנג טסונג הוא מכשף ולא קוסם.
    לסרט הייתי נותן ציון 55 (מתוך 100) כמו התקציב הקטן שלו.

  2. 2

       | פורסם ע"י