הרשמה

ביקורת: The Falcon and the Winter Solider - פרק 5

עוד שבוע, עוד ביקורת של פרק חדש בסדרה החדשה של מארבל! בואו לקרוא מה שיר חשבה עליו!

הפרק מספק לנו סצנת אקשן נהדרת ומונטאז' אימונים קלאסי וגם דמות מפתח חדשה מצטרפת ל-MCU

לפני שאפתח בברכות ואיחולים על כך ששרדתם עוד שבוע של 2021 אקדים ואומר כי בסוף פרק 5 קיימת סצנת פוסט קרדיט אז אל תפספסו אותה! הפרק החמישי של הפלקון וחייל החורף הוא פרק "השקט שלפני הסערה", הפרק שאמור להכין אותנו לסגירת כל הקצוות והעלילות בסדרה (האמנם?). הפרק מספק לנו סצנת אקשן נהדרת ומונטאז' אימונים קלאסי וגם דמות מפתח חדשה ל-MCU, אז רוצו לצפות בפרק ובואו לדבר על מה חשבתם עליו!

הביקורת תכיל ספוילרים לכל פרקי הפלקון וחייל החורף ולכל היקום הקולנועי של MARVEL!

סצנת הפתיחה של הפרק החמישי מביאה לנו את המאבק שידענו שהולך להגיע מהרגע הראשון שראינו את ג'ון ווקר והמגן. סצנת אקשן מצוינת שבה באקי וסאם מתעמתים עם ווקר לאחר מאורעות הפרק הקודם ודורשים ממנו להחזיר את המגן. הקרב מספק הרבה מאוד ניואנסים לקרב הסופי ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" בין בין סטיב באקי וטוני (לרצות לקתוע את המגן של מישהו זה כל כך 2016, ג'ון). לאחר סיקוונס הלחימה בה כל אחד מחזיק את המגן המדמם לפחות למשך רגע אחד, ג'ון מאבד את המגן וסאם מאבד את הכנפיים שלו. ברקע מוזיקת דרמטית סאם מנגב את הדם מהמגן של קאפ, דם שלא היה שם אילולא הוא היה מוותר עליו מלכתחילה.

נחשו מי חזר? כן זהו טורס מהפרק הראשון שמבשר לסאם שהפרק הנוכחי הולך להיות פרק של ישיבה על הספסל. למה? כי צריך לבנות בילד-אפ לסיום הסדרה בשבוע הבא! טורס אומר לסאם שכרגע מחכים להוראות מלמעלה, מה שאומר שאפשר סוף סוף לעזוב את אירופה ולחזור לאמריקה. סאם לוקח איתו את המגן ומשאיר את הכנפיים המרוסקות מאחור, צורה סימבולית לכך שהוא אולי סוף סוף מוכן לעטות את תפקידו של קפטן אמריקה, אבל לא לפני שהוא אומר לטורס: "תשמור אותם". האם נראה את טורס הופך לפלקון כבר בפרק הבא או שנאלץ לחכות לסרטי מארבל הבאים, מי יודע?

הסצנה לאחר מכן היא בביהמ"ש, בה ג'ון ווקר נשפט על מעשיו, מורד מדרגותיו ולאחר מכן התרומה שלו בצבא ארה"ב לא זוכה אפילו לפנסיה או פיצויים. ג'ון מטיח במפקדים האשמות על כך שהוא השקיע את חייו וחי אותם לפי הדרישות והאימונים שהם נתנו לו. הסצנה פוגעת חזק, בייחוד לאור אירועי המדינה שמתרחשים סביבנו בימים האחרונים. בת זוגתו של ווקר מנסה לשמש כעוגן לשבר המנטלי שהוא חווה, אך דמות מסתורית קוטעת השיחה הזאת - אולי הדמות המשמעותית ביותר שתצא מפלקון וחייל החורף. בצעדי עקב דרמטיים שמחזירים אותי למסדרונות התיכון מגיעה קונטסה ולטינה אלגרה דה פונטיין (Contessa Valentina Allegra de la Fontaine). היא חוצצת בין בני הזוג, נותנת גב למעשים של ווקר ואומרת לו שהבחירה הכי טובה שהוא יעשה היא לענות כאשר היא תתקשר אליו.

בקומיקס, ואל כיכבה תחת מגוון זהויות, אחת המעניינות שבהן היא מאדאם היידרה (Madame Hydra), טייטל שמוענק לסוכנת הנשית הבחירה ביותר בארגון. היא שימשה כסוכנת כפולה כשהיא נכנסה להיידרה בכדיי לרגל עבור S.H.I.E.L.D, שם היא הייתה המאהבת של ניק פיורי, אף בסוף התגלתה כסוכנת משולשת שעבדה כסוכנת רדומה עבור ארגון בשם Leviathan, ארגון רוסי עם קשרים ל-Red Room, המקום שהכשיר את נטשה רומנוף ואף החזיק בבאקי לתקופה. ייתכן כי אנחנו רואים כרגע את תחילת הגיוס לקבוצת-על חדשה שמונה נבלים ואנטי גיבורים, ה-Thunderbolts. גם הכליאה של זימו בראפט, הכלא השמור שהוצג ב"מלחמת האזרחים" במקום לענות על פשעיו בווקנדה עצמה, יכול לחזק את התיאורה הזו שכן בקומיקס זימו הוביל את הקבוצה ואחד מבסיסייה נמצא בכלא השמור. אם מדובר בכך, ולנטינה הולכת להיות דמות מפתח ב-MCU וזוהי רק ההתחלה.

באקי מגיע לסוקוביה ומאתר את זימו שלא נראה כאילו הוא מנסה להתחבא, עם רפרנס נחמד לסצנה ב"מלחמת האזרחים" בין זימו לטצ'אלה והאקדח. הדורה מילג'ה מגיעות לעצור אותו והוא נפרד מבאקי ומאיתנו לשלום בצורה מאוד אנטי קלימקטית ואפילו עצובה. אולי בגלל שהוא הצטייר בצורה הרבה יותר חביבה במהלך הסדרה מאשר בקומיקס, הפרידה ממנו הייתה מאוד מאכזבת. ייתכן כי התיאוריה על הת'אנדרבולטס תוביל לכך שנראה אותו בעתיד הקרוב. היה שלום זימו, סיפקת לי כמה רגעי אושר בודדים בסדרה.

במהלך ההתחבטות האינסופית של סאם לגביי המגן, הוא מגיע שוב לביתו של יעשייה בראדלי לשמוע את סיפורו ואנחנו מקבלים שוב ביקורת פוליטית על כך שלעולם קפטן אמריקה שחור לא יתקבל כאן, לא בשנות ה-50 ולא בימים אלו עם סאם. סאם מחליט לחזור לחייו הרגילים בזמן שהוא מתלבט מה לעשות עם המגן ואנחנו מקבלים שוב את האנרגיה של הפרק הראשון שמנסה להוריד מהגיבורים את החליפות ולהציג אותם כבני אדם מן השורה. סאם מגייס את השכונה ואת באקי לעזור למשפחה בשיפוץ הספינה ואנחנו מקבלים כמה סצנות עם מוזיקה כיפית ותיקון הספינה ואת העובדה שבאקי תמיד פונה ליד החזקה שלו לפני שהוא פונה ליד החזקה שלו.

מנגד ג'ון ווקר מגיע לבקר את ההורים של לאמר, אך במקום לתת לו שלוות נפש השיחה בה ההורים שואלים אותו האם נעשה צדק והאדם שרצח את בנם קיבל את המגיע לו, ווקר מבין שהוא צריך לסגור חשבון עם הרוצח האמיתי. במקביל, אנחנו מקבלים שיחה בין סאם לבאקי שהייתה בקלות יכולה להיות אקורד הסיום של הסדרה, עם משחק פריזבי ביניהם עם המגן (די לטיזינג של באקי עם המגן!). סאם סוף סוף מבצע החלטה ואנחנו מקבלים מונטאז' אימונים מפרך בה הוא מתאמן עם המגן ובלעדיו בכדיי לקחת את עצמו את התפקיד של קפטן אמריקה ולהתמודד עם המורשת של סטיב.

בגזרת האנשים האחרים שהסדרה רוצה שיהיה לי אכפת מהם אבל צר לי הם לא מעניינים מספיק: קארלי מחליטה לבצע פועלת נקם משמעותית שתבהיר לממשל שהיא לא משחקת משחקים ומקבל עזרה (לא ברור אם ביודעין או לא) משרון קרטר, שמגייסת עבורה טרוריסט צרפתי עם חיבה לחשיפת נשקים בציבור בכדי לבצע פעולת טרור נגד ה-GRC בניו יורק. האם העיר לא סבלה מספיק? וגם - איפה לעזאזל Stark Tower בתוך קו הרקיע של ניו יורק? בנימה אופטימית זו, אם יתברר ששרון קרטר היא ה-Power Broker אני מאוד אתאכזב.

הפרק החמישי התחיל עם סצנת אקשן נהדרת והמשיך בירידת מתח בשאיפה לבנות את הסיום המפוצץ בשבוע הבא. סאם סוף סוף החליט לקחת אחריות לאמץ את המגן לחיקו. סצנת סוף הכתוביות רמזה לנו על כך שווקר לא הולך לוותר על הטייטל כל כך בקלות כשהוא מכין לעצמו מגן DIY. הירידה לתורך עלייה היא לא גישה חריגה בסדרות טלוויזיה, אך בסדרה קצרה של שישה פרקים קשה שלא לראות את בעיית הקצב של הפלקון וחייל החורף. נקווה שהסיום של הסדרה יעניק לנו תשובות לכל קווי העלילה שנפתחו או לפחות קטרזיס עם חליפת קפטן אמריקה חדשה של סאם.

ספרו לנו איך אתם חושבים שהסדרה תיגמר - האם נגלה מיהו הפאוור ברוקר? מה יש בקופסא של סאם? האם הכל יסתיים בכך שסטיב הזקן יגיע ליישב את הסכסוך עם נאום מרגש? נצטרך לחכות לפרק האחרון כדי לראות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שיר כהן - כתבת תוכן

שיר כהן - כתבת תוכן

משחקת על: PS4

בחיים לא תנצחו אותי ב: Icy Tower

המשחק שהגדיר לי את הילדות: ג'אז הארנב

כשאני לא משחקת אני: סטודנטית עייפה

מסר לעולם: עדיף כישלון מפואר מחלומות במגירה

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י