הרשמה

צרות בגן עדן? ועדת החקירה של Riot Games חושפת ממצאים

הוועדה מפרסמת את החלטותיה בנוגע לטענות על הטרדה מצד המנכ"ל

הוועדה על הטענות כנגד המנכ"ל - "לא נמצאו ראיות"

סכסוכים בין מעסיק לעובד הם לא דבר חדש כלל והם תמיד מקור לצרות וכותרות, במיוחד עבור חברות בעלות פרופיל ציבורי גבוה. Riot Games , המפתחת של המשחק הידוע League of Legends, לומדת כיום שיעור קשה וכאוב בנושא, כאשר היא מתמודדת עם שורה של טענות חמורות המועלות כנגדה: החל בדו"ח חקירה על תרבות העבודה בחברה ויחסה לנשים, דרך תביעה יצוגית מצד העובדים שהוגשה כנגדה בעקבות אותו הדו"ח, וכלה בתביעה שהגישה עובדת לשעבר בשם שרון או'דונל, כנגד מנכ"ל החברה.

בעידן בו יש מודעות מוגברת לזכויות הנשים ולמצוקותיהן, Riot Games בחרה שלא להישאר אדישה לרצף האירועים המקומם, וכתוצאה מכך הדירקטוריון של החברה הכריז על הקמת וועדת חקירה, שתחקור את טענותיה של הגברת או'דונל.

עיקר טענותיה של הגברת או'דונל הן באשר להצעות בלתי הולמות שקיבלה מהמנכ"ל, ניקולו לורן, וכן טענה לפיטורין שלא כדין לאחר שדיווחה על הצעות אלו למחלקת משאבי אנוש. על אף טענותיה של או'דונל, וועדת החקירה המורכבת מעורכי דין חיצוניים קבעה בשלישי האחרון כי "לא היה ביכולתה למצוא כל ראיה אשר תצדיק נקיטת סנקציות מכל סוג שהוא" כנגד מר לורן, והוסיפה כי "אין ראיות לכך שלורן הטריד, הפלה לרעה או ניסה לנקום" בתובעת.

בהכרזה שפירסמה הוועדה באתר החברה, היא הדגישה: "איננו בוחרים לפרסם הצהרה מעין זו בקלות ראש, ואנו מודעים לחלוטין לכך שבמקרים רבים עמדות כוח ויחסי מרות כמתואר הם כר פורה להתנהגויות פסולות ואפליות המשפיעות לרעה על חוויתם של עובדים בארגון. במקרים רבים, הגעה למסקנה חד משמעית בנוגע להאשמות מעין אלו היא קשה." כמשתמע מהדו"ח שהגישה, אין זה המצב במקרה הזה.

אף על פי כן, הוועדה הצהירה כי במידה ויתגלה חומר ראייתי נוסף באשר להתנהגות בלתי הולמת של מר לורן, היא לא תהסס לפתוח את התיק ולבחון אותו מחדש לעומק וללא דעה קדומה.

לורן עצמו כמובן מכחיש את הטענות, אך ייתכן שהנזק כבר נעשה: בשני האחרון דווח כי חטיבת הגיימינג- Alienware של חברת החומרה והמחשוב Dell, החליטה לבטל את הסכם החסות עם Riot Games, כשנה לפני פקיעתו. הדיווח מצטט מקור אנונימי הטוען שהביטול נבע מדאגות ביחס לתדמיתה הציבורית של המפתחת, בשל טענות על הטרדה והתנהלויות שנויות במחלוקת.

Alienware עצמה בחרה שלא להתייחס לטענות, מעבר להודאה רשמית בכך שחברת האם Dell אינה נותנת חסות למפתחת של League of Legends מעתה ואילך. יהיה מעניין לראות האם התנהלות החברה והשערוריות הסובבות אותה לאחרונה ישפיעו על גורמים נוספים בתעשייה, ומעבר לכך, האם זה ישפיע על שחקני הליגה המקצועית של LoL, ועל ציבור השחקנים בכלל.

מה אתם חושבים על המקרה? האם לדעתכם תהיה השפעה ארוכת טווח על Riot Games, או על קהילת המשחק בכלל? ספרו לנו מה דעתכם בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י