הרשמה

״סיכום עונה״ - 2020 מנקודת המבט של עורך אתר גיימינג

לקראת סיום השנה, שמואל נותן לנו כתבת סיכום של חודשי 2020

2020 הייתה שנה מזעזעת, אבל לפחות היא מסתיימת! בואו לקרוא מה היה לנו השנה דרך העיניים שלי!

כל חודש השנה לווה באתר עם כתבת ״משחקי החודש״ שלי - כתבה בה אני עובר על כל המשחקים הגדולים של אותו החודש, יחד עם פסקה שמסבירה עליו קצת וטריילר להמחשה. הכתבות הללו מאוד כיפיות להכנה וממה שאני שם לב אליו, גם כיפיות בשבילכם לקריאה אז אני אמשיך ולעשות אותן גם ב-2021. אבל אם כבר אני מסכם את המשחקים הגדולים של כל חודש - למה שאני לא אסכם גם את השנה החולפת באותה הצורה? אז, לכבוד כתבות סיכום השנה של 2020, הנה הכתבה ה-13 לשנת 2020 בסדרת כתבות ״משחקי החודש״. הפעם אנחנו נסתכל על כל חודש במהלך 2020 כשאני אסכם לכם את הרגעים הגדולים של החודש הזה מנקודת המבט שלי כעורך האתר - אז לפעמים אתם תראו כאן משחקים גדולים שיצאו באותו החודש ולפעמים דווקא אירועים שקשורים ישירות לאתר.

טוב חפרתי מספיק ויש עוד חפירה ארוכה לפנינו: בואו נעבור על השנה שחלפה ב-Vgames!

ינואר - "התחלה טובה! איזו שנה נהדרת זאת הולכת להיות!"

ינואר התחיל מצוין מבחינת משחקים - יותר טוב ממה שציפיתי שהוא יתחיל: Dragon Ball Z: Kakarot הביא לנו משחק דרגון בול חדש, מרענן ודיי כיפי, אבל הכוכב האמיתי של החודש היה הפורט ל-Switch של Tokyo Mirage Session #FE שהביא איתו המון אופטימיות, חום, אהבה וחיוכים לקונסולה הקטנה של נינטנדו. מבחינת פתיחה לשנת גיימינג מדובר ביופי של פתיח: קצבי וקליל מצד אחד, אבל גם גרנדיוזי ואדיר מהצד השני. גם ידענו שהשנה אנחנו נקבל הצצה לקונסולות הדור הבא של סוני ומיקרוסופט אז בכלל יש סיבה טובה לאופטימיות. מה כבר יכול להשתבש?!

פברואר - "...לא הייתי צריך לומר את זה."

חודש פברואר היה יבש מאוד. זה רק הגיוני - חודש מרץ היה אמור להיות פסיכי מבחינת משחקים, ופברואר בדרך כלל לא מפוצץ במשחקים גדולים, אבל הוא גם היה יחסית יבש מבחינת חדשות (לפחות חדשות שלא קשורות לוירוס מסתורי שמתפשט בסין). זכינו לראות את משחקי Metro יוצאים לקונסולת ה-Switch יחד עם הרימייק ל-Pokemon Mystery Dungeon, את Bayonetta ו-Vanquish חוזרים לאור הזרקורים והיה את קמפיין מימון ההמונים המשוגע של The Wonderful 101, אבל חוץ מזה, לא ראינו שום דבר יוצא מהכלל למעט יום ההולדת שלי שחל באותו החודש. אם הייתי יודע מה אנחנו עומדים לחטוף בחודש שלאחר מכן, הייתי שמח לעוד קצת חודשים של כלום ושום דבר.


מרץ - "לא לצאת מהבית? בקטנהההה"

הסגר שהוטל עלינו בסוף חודש מרץ לא יכל לבוא בזמן טוב יותר לרוב הגיימרים בישראל: בדיוק ראינו את היציאה של Doom Eternal ו-Animal Crossing - שני משחקים פשוט מדהימים שסחפו את העולם בסערה ושברו את שיאי המכירות של הסדרות שמהן הגיעו. תוסיפו לכך את היציאה של Persona 5 Royal בסוף החודש, את Ori and the Will of the Wisps שאני ממש שמח שלא פספסתי את הסיקור שלו בסופו של דבר עם גרסת ה-Switch ו-Half-Life: Alyx שהגדיר מחדש איך משחק VR אמור להיראות וקיבלתם ככל הנראה את החודש הכי גדול של השנה. בנוסף לכך קיבלנו גם דיירקט מפתיע של נינטנדו שנתן לנו תאריך יציאה ל-Xenoblade Chronicles ועוד חדשות בנוגע ל-Bravely Default II. זה היה חודש מעולה להיות בו גיימר - למרות שהסגר והמגפה טיפה הרסו לנו. לפחות היה לנו את Animal Crossing כדי ליצור חברויות חדשות.

אפריל - "עכשיו מעונן"

אם היו אומרים לי שהקורונה הייתה נמשכת רק חודש אחד בלבד, הייתי סופר שמח לדעת שאני נשאר בבית בחודש כמו חודש אפריל. בחודש הזה זכינו לראות את היציאה של Final Fantasy VII Remake שפשוט העיף לי את הפוני שאני לא מסוגל לגדל, הרימייק הממש חמוד ל-Trials of Mana (שגם כיפר טיפה על הרימייק ההרבה פחות מרשים למשחק הראשון בסדרה) ואת Streets of Rage 4 - אחד ממשחקי ה-Beat-em-ups הכי טובים שיצאו אי פעם עם אחד הפסקולים הכי טובים שקיבלנו השנה. קצת חבל שכל הסגר והמגפה התארכו ונמתחו, כי היה מדובר בחודש נהדר לגיימינג: קיבלנו תאריכי יציאה חדשים ל-The Last of Us 2 ו-Ghost of Tsushima ו-Animal Crossing המשיך לפרוח בעזרת אירוע חג הפסחא והארנב יימח שמו וזכרו תעוף לי מהאי כבר סראבק ער-.

מאי - "שר ההדלפות: שובו של המלך"

חודש שנפתח עם הדלפות ענק בנוגע ל-The Last of Us Part II ומסתיים עם היציאה המחודשת של אחד ממשחקי ה-JRPG הגדולים בכל הזמנים חייב להיות חודש מעניין. נתחיל עם ההדלפות שהציגו לנו את אחד הספוילרים הכי גדולים שקשורים למשחק הבא של Naughty Dog. אני הקרבתי את עצמי כדי לדעת האם ההדלפות אמיתיות או שמדובר בשקרים ובעוד שלצערי הרב זכיתי לראות את אחד הספוילרים הגדולים במשחק לפני שהוא יצא, לפחות יכלתי להתריע על כך מבלי להרוס לאנשים אחרים את החוויה. אם כבר הזכרתי את המילה ״חוויה״, אז אי אפשר בלי להזכיר את Xenoblade Chronicles Definitive Edition. כל-כך שמחתי לראות את ההכרזה על המשחק הזה בדיירקט המפתיע ולשחק בו שוב היה תענוג צרוף והנאה לא נורמלית.

יוני - "לא E ולא 3"

אז הקורונה ביטלה את האירוע הכי חם של עיתונאות הגיימינג, ה-E3. מסיבות עיתונאים אאוט, סרטוני דיירקט אין. במהלך חודש יוני ראינו את סוני מפגיזה עם אירוע הצגת המשחקים שלה ל-PS5 וכמובן - גולת הכותרת: הקונסולה עצמה. תוסיפו לכך הכרזה על משחקי המשך ל-Spider-Man מ-2018 ול-Horizon Zero Dawn מ-2017 והאינטרנט נכנס לסחרור מטורף (מודה, גם אצלנו הייתה התרגשות פסיכית). כל זה הגיע בסך הכל חודש אחרי אירוע ה-Inside Xbox המאכזב (בלשון המעטה), במה שבסופו של דבר ייזכר כיריית הפתיחה הרשמית של מלחמת הקונסולות הגדולה של 2020: ה-Xbox Series X נגד ה-PS5. המלחמה שרק החלה תמשיך לחודשים הבאים, כש-Xbox תשים דגש על שירות ה-Game Pass המטורף שלה וסוני תמשיך לשים דגש על המשחקים שלה כגורם המוביל לקניית הקונסולה החדשה. המלחמה רק החלה אבל כבר אפשר לומר...

יולי - "הולך להיות חם ומגניב"

יולי מגיע, ובעוד שאנשים כבר מנסים לחשב כמה הולכות לעלות קונסולות הדור הבא, המפתחים עובדים במרץ על המשחקים שלהם ומביאים לנו שני משחקים מצוינים: Paper Mario: The Origami King שהתגלה כיופי של משחק הרפתקה בעולם של Paper Mario ו-Ghost of Tsushima - "שירת הברבור של ה-PS4", כפי שגיא שלנו קרא לו בביקורת שלו למשחק. זה לא היה חודש מטורף מבחינת חדשות גיימינג, אבל היי - אחרי כל הבלגן שהיה עם The Last of Us Part 2 בחודש שלפני אני חושב שאפשר לוותר לנו ולתת חודש אחד לנוח. אני לא זוכר משחק שפילג כל כך את קהילת שחקני הפלייסטיישן מיציאתו ביוני ועד... טוב, עד היום. המשכנו לדבר עליו בכתבות ודיונים וסוג של הפסקנו רק לקראת יציאת קונסולות הדור הבא. זה רק מראה כמה גדול ומשמעותי היה המשחק הזה להרבה מאוד אנשים. אה כן - ובסוף אותו החודש יוביסופט פרסמו כתבות שלנו בעמודי הפייסבוק שלהם (אני לא אשתוק על זה בחיים, זה כל-כך שימח וריגש אותי בו זמנית).

אוגוסט - "למי נרים אם לא למפתחים ישראליים?"

את אוגוסט ארצה לזכור לא רק בגלל Microsoft Flight Simulator המדהים שיצא באותו החודש למחשב האישי ופשוט העיף לי את הסכך, אלא בעיקר כחודש בו חזרתי לפרויקט הפרטי שלי - להציג לקהל הגיימינג הישראלי את יוצרי המשחקים שמגיעים מהמדינה שלו. אחרי שראיינתי את החבר׳ה של Purgatory Guardian ב-2019, בחודש אוגוסט ראיינתי את מור זילברמן - מיוצרי המשחק Fuzzball ומשם כבר לא הסתכלתי אחורה: חמישה ראיונות הספקתי לעשות השנה, כשכל אחד מהם היה מעניין ומסקרן. בין אם היה מדובר בפרויקט חדש לחלוטין כמו M.E.C של החבר׳ה מ-3EEL או פרויקט מבוסס עם חלון השקה של 2021 כמו Of Bird and Cage של Capricia Productions, משחק אקשן מעניין כמו GRIME או משחק אימה פסיכולוגי אפל יותר כמו Dark Fracture - כל ראיון היה כיפי ומלמד. אל תדאגו, יהיו עוד ב-2021 - יש מספיק מפתחים עם חזון במדינה שלנו. תמשיכו את העבודה המצוינת - גאה בכולכם!

ספטמבר - "נוקמים! תאכזבו!"

בספטמבר הילדים היו אמורים להתחיל את שנת הלימודים שלהם - מה שלא קרה. בספטמבר היינו אמורים לקבל משחק של הנוקמים שיעמוד בציפיות שהיו לנו ממנו - גם זה לא קרה. עם משחקיות גנרית ודגש על האלמנט של ה-Live Service יותר מאשר על הסיפור והדמויות שבו, אין מנוס מלומר שמדובר באחד המשחקים היותר מאכזבים של השנה. למזלנו הרב, גם אם הנוקמים לא עמדו בציפיות מהם, טוני הוק היה שם כדי להחזיר אותנו לשנות ה-2000 המוקדמות ולהראות לנו איך נראה רימייק שמצליח לחדש ולרגש אפילו יותר מהמקור. בנוסף, קיבלנו את ההכרזה על Age of Calamity המצוין, Kingdoms of Amalur חזר לחיינו וקיבלנו עוד Playstation 5 Showcase שהכריז על Final Fantasy 16, במה שהשאיר אותי עם פה פעור. פה שנשאר פתוח כשקיבלנו גם הכרזה על Hogwarts Legacy והוציא צרחה של ממש בהכרזה על משחק ההמשך ל-God of War.

אוקטובר - "אנחנו כאן כדי להישאר"

אני בהחלט יכול לדבר על משחקי חודש אוקטובר ובעיקר על Watch Dogs Legion הנפלא שהגיע אלינו והחזיר קצת מהכבוד האבוד של סדרת Watch Dogs. אני גם יכול לדבר על החזרה של No More Heroes והיציאה של שני המשחקים לקונסולת ה-Switch או את התחייה מחדש של Pikmin 3, אבל בפועל חודש אוקטובר לעד ייזכר אצלי כחודש בו Vgames ביסס את מעמדו בטופ עיתונאות הגיימינג בישראל. בסוף חודש אוקטובר פירסמנו את כתבת האנבוקסינג שלנו לקונסולת ה-PS5 ובכך היה לי את הכבוד להיות הראשון בישראל (לפחות בכל הנוגע לעיתונאים) שפותח את הקופסה ומשחק בקונסולה החדשה של סוני. כל ההשקעה שלי ושל חברי הצוות באתר, כל הכתבות, הביקורות, טורי הדעה והרצון להיות הכי מקצועיים שיש הביא אותנו למצב בו חברות גדולות כמו ישפאר, נינטנדו ישראל, סוני אירופה, יוביסופט אירופה, עדלי יונייטד, מיקרוסופט ישראל, רוקסטאר אירופה ועוד ראו אותנו ושמו לב לחזרה שלנו לקדמת הבמה, בייחוד אחרי השנה וחצי הקשות שעברו על האתר ב-2018 ו-2019. Vgames לא ״מת״ - הוא כאן כדי להישאר.

נובמבר - "איפה איפה איפה איפה, איפה הקונסולה שלי?"

אבל לא כולם היו ברי מזל: בעוד שנובמבר 2020 ייזכר כחודש היסטורי שבו ראינו את השקת קונסולות הדור התשיעי: ה-PS5 וה-Xbox Series X|S, וכאחד החודשים היותר טובים של 2020 מבחינת משחקים, עם Miles Morales, Demon's Souls ו-Assassin's Creed Valhalla, הוא גם ייזכר כחודש נוראי לצרכני גיימינג בכלל ומעריצי פלייסטיישן בפרט שהיו צריכים להתמודד עם מחסור במלאי של הקונסולה החדשה של סוני, ספסרים שניצלו את העובדה שההשקה של הקונסולה קרתה באינטרנט כדי לקנות הרבה קונסולות ולמכור אותן במחיר מופקע ולחץ מתמיד שנבע מחוסר הבהירות בנוגע לנושא הזה. אני לא יודע איך במיקרוסופט הצליחו להימנע מהאירוע הזה (גם המכירות של הקונסולה שלה היו טובות בסך הכל), אבל חבל מאוד שההשקה של ה-PS5 - אחת הקונסולות הטובות של סוני מבחינה טכנולוגית - הוכתמה ככה בישראל ובעולם. נקווה שכשהמלאי יתחדש לכל הגיימרים (ולא הספסרים) תהייה קונסולה במחיר שפוי והוגן.

דצמבר - "אכזבה ותקווה"

חודש דצמבר התאפיין ביציאה של שני משחקים שונים, כשכל אחד מהם היה על צד אחר של ספקטרום הביקורות והאהדה של הגיימרים ברחבי העולם. מצד אחד היה לנו את Cyberpunk 2077 - ללא ספק אחד המשחקים המצופים ביותר של העשור האחרון. בעוד שלפי הרוב המוחלט של המבקרים המשחק עצמו כיפי וטוב מאוד, הוא מוקף בכל-כך הרבה באגים, שקרים של החברה המפתחת ובעיות ביצועים ובעיות גרפיות מחרידות על קונסולות הדור היוצא שהאכזבה העולמית ממנו היא לא רק לא מפתיעה, אלא גם מוצדקת. מהצד השני, יוביסופט הביאה לנו את אחת ההפתעות הגדולות של השנה עם Immortals Fenyx Rising. המשחק שרבים חשבו שיהיה חיקוי של Breath of the Wild ותו לא, התגלה כמשב רוח מרענן עם כתיבה שנונה, משחקיות מהודקת וכיפית וגרפיקה מקסימה. גם ראינו את ההגעה של Sephiroth ל-Super Smash Bros. Ultimate באחד האירועים הכי משמחים של השנה מבחינתי.

דצמבר גם מסכם לנו בצורה נהדרת את 2020: שנה שבה חווינו אכזבות קשות וסגרים רבים, ומסתיימת עם חיסון ותקווה ש-2021 תהייה שנה טובה יותר, קלה יותר ונורמלית יותר. מי ייתן ו-2021 תביא לנו משחקים נהדרים ותזניק את הדור הבא לגבהים חדשים. בברכת ״הכרזה על Switch Pro ב-2021 ו/או רימייקים למשחקי דור 4 של פוקימון, אמן״, נתראה בכתבת סיכום 2020 של Vgames.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י