הרשמה

ביקורת: HyperX Cloud Alpha S

האם הדגם החדש מתעלה על קודמו, ומצדיק את הקפיצה הקלה במחיר?

איכותיות, נוחות, מוצלחות - אבל לא לכולם.

אוזניות ה-Hyper X Cloud Alpha S הן מה שניתן לתאר כ-''יורשות העצר'' של ה-Cloud Alpha אשר קדמו להן, וקל לראות את הדימיון ביניהן. ה-Alpha S הן אוזניות גיימינג חוטיות אשר שומרות על איכות בנייה גבוהה כמו הדגם היוצא, נוחות בדיוק כמוהו ונראות מצוין - דברים שלא בהכרח מובנים מאליהם במוצרי גיימינג ככלל, ובאוזניות גיימינג בפרט. היכולת החדשה למערך סראונד וירטואלי 7.1 היא מבורכת, ותשרת בעיקר את שחקני ה-FPS למינהם, ולמרות שיכולת זאת לא תקפה לשחקני הקונסולות, ואפשר להתווכח האם סראונד בכלל ישפר אתכם כשחקנים - בהחלט מדובר בפיצ'ר ששמחתי לחוות. אחרי קצת יותר משבוע שנהניתי עם האוזניות, הגיע הזמן לשתף אתכם מה חשבתי עליהן.

מה באריזה?

במבט ראשון האריזה סטנדרטית לחלוטין בלי שום דבר שיבדיל אותה ממארזים של מוצרי גיימינג אחרים, בין אם של HyperX או של חברות אחרות. ברגע שפותחים את האריזה לעומת זאת, מגלים כי למרות שמדובר במוצר ''ביניים'' מבחינת תג המחיר שלו, החבר'ה ב-HyperX רצו לשמור על תחושה מפנקת כמה שיותר. אין הפתעות מיוחדות, ובסה"כ מדובר במארז קרטון עם פלסטיקים מפרידים בפנים, אבל הפרטים הקטנים בצורת הסידור, שלכאורה אמורים להיות כל-כך מובנים מאליהם, לצערי לא בהכרח מבוצעים על ידי כל החברות בתחום, והעובדה שב-HyperX נתנו את הדגש הנוסף, בהחלט מצליחה לתת למארז להרגיש קצת יותר מושקע. זה אולי נשמע לא רלוונטי, סידור המארז, אבל מי שדואג לפרטים הקטנים הוא זה שלא יפספס בפרטים הגדולים, ומבחינתי מדובר בהתחלה טובה.

מה בתוך האריזה

לאחר הפתיחה, מעבר להוראות השימוש והמכתב של החברה שמברכת אותנו על הצטרפותינו אל ה-#HyperXFamily, אני מגלה את האוזניות החדשות בצבע כחול, בניגוד לצבע האדום אליו היינו רגילים מהדגם הקודם (קיים גם דגם בצבע שחור). אמנם על טעם ועל ריח לא נהוג להתווכח, אבל מדובר בשינוי מצוין מבחינתי, כשהצבע הכחול מרגיש הרבה יותר נעים לעין, ואולי אפילו "בוגר" יותר. ממבט ראשון האוזניות עושות רושם טוב, כשהן לא רק ניראות טוב רק מבחינה ויזואלית, אלא גם ניראות טוב מבחינת איכות הבנייה שלהן. לצד האוזניות נקבל כמובן את המיקרופון המתנתק, הכבלים הרלוונטיים יחד עם כרטיס הקול בחיבור USB הלא הוא סוד הקסם של הסראונד, לצד כיסוי בד לאחסון האוזניות, ודבר ששמחתי מאוד לגלות: סט ספוגים נוספים מבד, למי שמעדיף אותם על פני הספוגים דמויי העור המגיעים על האוזניות. מדובר בבונוס משמעותי ושוב, אלו הפרטים הקטנים שעושים הרבה.

ניראות ותחושה

אז כן, ה-Cloud Alpha S ניראות ומרגישות ממש כמו האח הבכור, וזו לחלוטין נקודה חיובית: לא צריך לתקן את מה שלא שבור, וה-Cloud Alpha הישנות הרגישו מצוין. העובדה שהן מגיעות עם שתי זוגות של ספוגים היא בונוס נפלא, ולמרות שאני העדפתי להישאר עם הספוגים דמויי העור שהגיעו על האוזניות, ייתכן שאתם תבחרו ללכת על ספוגי הבד. חשוב לציין, ההחלפה היא לא דבר של מה בכך, והיא תהליך מתסכל, ככה שאם תכננתם להחליף אותן באופן קבוע, אני לא ממליץ. תבחרו את הסט האהוב עליכם ותדבקו בו. יתרון נוסף בעובדה שמדובר בספוגים נשלפים, היא היכולת לנקות אותם בקלות. אמנם אני מאמין כי נקיון מרובה של הספוגים יהרוס אותם בטווח הארוך, אבל אחת לתקופה ניקיון עדין לא אמור לפגום בהן, ויתן לכם תחושה של אוזניות חדשות.

נקודה ששמתי לב אליה כמעט מיד, היא עניין המשקל. בעיניי, אוזניות גיימינג בניגוד לאוזניות סטנדרטיות, צריכות להיות קודם כל נוחות לאורך שעות, שלא כמו אוזניות סטנדרטיות, בהן סדרי העדיפויות לא בהכרח זהים, עם דגש על תדרים שונים וצורת שימוש שונה. אז לא לדאוג, תשמחו לדעת שלמרות שלא מדובר באוזניות קלות באופן יחסי, הן גם לא כבדות, קצת יותר מ-300 גרם, שלא יכבידו עליכם גם לאחר שעות, במיוחד בגלל שבאמת מדובר באוזניות נוחות שתופסות את האוזניים בצורה מוצלחת בלי להפעיל עליהן לחץ.

האוזניות עצמן

חדשות טובות הן שה-Cloud Alpha S יתמכו לכם בכל הפלטפורמות הרלוונטיות, החל מהקונסולות הביתיות ועד כמובן הייעוד האמיתי שלהן, ה-PC, שם הן נותנות את התמורה המלאה למחיר, בעזרת מתאם ה-USB החיצוני שמשמש ככרטיס קול לאוזניות ומאפשר לכם ליהנות מהסראונד הוירטואלי 7.1. הכרטיס (או המתאם אם תעדיפו לקרוא לו כך בכל זאת), כמעט כולו כבל, עם שלט מלבני קטן שדרכו תוכלו לשלוט בווליום, בין אם של המשחק או הדיסקורד, להפעיל או לכבות את המיקרופון, אבל כמובן הדבר החשוב ביותר הוא הסראונד, אותו תפעילו בלחיצת כפתור. העובדה שהכרטיס מגיע עם תופסן קליפס לחולצה הייתה נפלאה מבחינתי - בתקופה בה אנחנו כל-כך מפונקים ורגילים שהכל אלחוטי, הקליפס לחולצה אפשר לי לתפוס את הכרטיס בצורה כזו שהכבל לא יתנפנף מצד לצד ויפריע לי להפסיד בכבוד ב-Warzone.

נהניתי מאוד מכפתורי הבס באחורי האוזניות, שאיפשרו לי לקבל את הבוסט הקטן הזה בדיוק כשרציתי, ושמחתי לגלות שגם בהגדרות המקסימליות הבס לא הפך להיות אגרסיבי בצורה לא נעימה. בדומה לאוזניות הקודמות בסדרה, גם כאן הדגש הוא ברובו על המידים, מה שמשרת מצוין את האוזניות כאוזניות גיימינג, אבל כנראה יאכזב את מי שתכנן להשתמש באוזניות גם ככלי העיקרי לשמוע מוסיקה. אפשרי? בהחלט. אידיאלי? רחוק מזה, עם בסים שהולכים לאיבוד, וגבוהים שפשוט מרגישים לא קיימים לעתים ונבלעים ברקע כשכל התדרים עובדים ביחד. ה-Cloud Alpha S מיועדות לגיימינג, וזה המקום שבו הן זורחות.

HyperX Cloud Alpha S

כששיחקתי, נהניתי מאוד מיכולת הסראונד של האוזניות, אבל הן לא גרמו לי להרגיש סופרמן. אפשר להאשים אותי כשחקן לא מוצלח, אבל גם עם הסראונד המרשים של האוזניות, אף-פעם לא באמת הרגשתי שאני שומע טוב יותר מאיפה מגיעים האוייבים שלי, לפחות לא הרבה יותר טוב ביחס לאוזניות סטריאו איכותיות סטנדרטיות. מה שכן הרגשתי בזכות הסראונד, הוא שאני בתוך עולם הרבה יותר גדול ממה שהוא באמת. הדהים אותי לגלות כמה חווית המשחק משתנה בלחיצת כפתור על כרטיס הקול של האוזניות והפעלת הפיצ'ר הנפלא הזה. הוא כנראה לא יהפוך אתכם לשחקנים הרבה יותר טובים, אבל בהחלט מדובר בפיצ'ר שישדרג את חווית המשחק בכמה רמות.

אם תכננתם להשתמש באוזניות על קונסולות המשחק שלכם, כמו שכבר ציינתי - תאלצו להסתפק ביכולת הסטריאו של האוזניות ולא תוכלו להפיק את מיטב ההנאה שלכם מהן בעזרת הסראונד שלא יעבוד על הקונסולות. נוסף על כך, בגלל ששליטת הווליום של האוזניות נמצאת על כרטיס הקול, לא תזכו גם ביכולת לשליטה מיידית בווליום, והקפיצה לתוך תפריט מערכת ההפעלה של הקונסולה שלכם כדי לשלוט בווליום יכולה להיות מעיקה. אמנם עדיין תרוויחו אוזניות סטריאו מעולות, אבל לא תקבלו תמורה מלאה למחיר. ה-Cloud Alpha S מיועדות בראש ובראשונה ל-PC.

כרטיס הקול

ואיך שומעים אתכם? אני שמח לבשר כי המיקרופון עושה עבודה נפלאה גם הוא. את האלבום הבא שלכם כמובן שלא תקליטו בעזרתו, אבל הוא מקליט בצורה נקייה, ועם ספוג מגן הרוח שעליו, שמחתי לגלות שהוא אפילו מצליח לסנן קצת מהרעשים הלא נעימים. החברים בדיסקורד יתווכחו שאותי הוא לא סינן, ולכן חלק מהרעשים הלא נעימים עדיין חדרו את המגננה.

השורה התחתונה

אם אתם מחפשים אוזניות גיימינג מוצלחות בתג המחיר של ה-Cloud Alpha S, אתם תעשו לעצמכם טובה אם תרכשו אותן. אפשר להתווכח האם הסראונד והפיצ'רים הקטנים הנוספים מצדיקים את קפיצת המחיר הקלה מהדגם היוצא, אבל אני אגיד שכן. בסופו של דבר, מדובר באוזניות איכותיות ונוחות להפליא, שיוכלו לשרוד שנים ולשרת אתכם נאמנה, על כל הפלטפורמות בהן תשחקו. בעוד לא מדובר באוזניות מושלמות, אם אתם שחקני PC, קשה לי שלא להמליץ עליהן. יש טובות ויקרות יותר, יש טובות ויקרות פחות, אבל מדובר בעיניי... סליחה, באוזניי - ביחס תמורה-שקל גבוה בהחלט ביחס לתג המחיר בו הן מוצעות (החל מ-439 ש"ח בארץ, למקרה ותהיתם).

8
מתוך 10

הטוב

  • נוחות יוצאת מן הכלל: אין אוזניות בטווח המחיר שיוכלו להתחרות.
  • איכות בנייה מוצלחת
  • תואמות למגוון פלטפורמות
  • מיקרופון

הרע

  • לא נותנות תמורה זהה לשחקני קונסולות
  • תדרים גבוהים נבלעים

והדיסקורד

  • "אחד, אחד, אחד שתיים, שומעים טוב?"
נתי מרדכי - כתב תוכן

נתי מרדכי - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4 Pro, Xbox One, Nintendo Switch

בחיים לא תנצחו אותי ב: Gran Turismo

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Command & Conquer: Red Alert 2

כשאני לא משחק אני: מנגן, לומד, עובד.

מסר לעולם: צוואר הבקבוק במערכת שלי הוא הארנק שלי.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י