הרשמה

ביקורת - Control AWE - מי מפחד מהחושך?

תוספת חיונית למשחק או בזבוז כסף? מה חשבנו על ההרחבה השנייה של Control

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 27/08/2020

כדאי שתצטיידו בפנס בשביל זה...

2010 הייתה שנה לא רעה בכלל לגיימרים. בתוך ים של כותרים מדהימים שנחתו עלינו בזה אחר זה היה משחק אחד, אקסקלוסיבי ל-Xbox 360, שטס מתחת לרדאר של הרבה אנשים - Alan Wake שמו. מדובר היהה במשחק אימה/הישרדות עם אווירה קודרת, סיפור מרתק וגיימפליי מעולה. המשחק סבב סביב אלן, סופר מפורסם שסובל ממחסום כתיבה ונוסע עם אשתו אליס לעיירה בשם Bright Falls שמלאה בטיפוסים מוזרים ומאיימת עליה ישות על-טבעית מרושעת שנקראית The Darkness. המשחק נגמר בסוף פתוח לגמרי ויוצר יותר שאלות מתשובות.

למי שטרם חווה אותו ומתחבר לז'אנר, מדובר במשחק חובה גם עשר שנים לאחר יציאתו, אך למרות ש-Alan Wake זכה לאהדת המבקרים הוא לא בדיוק הצליח במכירות, מה שגרם ל-Microsoft לזנוח את המותג ולמפתחת Remedy לעבוד על פרנצ'ייזים חדשים כמו Quantum Break וכמובן Control. המעריצים האדוקים של המשחק המקורי (ואני ביניהם) לא קיבלו אף פעם את סגירת המעגל שהגיעה להם. ואז הגיע AWE, ה-DLC החדש והאחרון של Control המוערך משנה שעברה. Remedy הבטיחה לנו מעין אירוע קרוסאובר שישזור את עלילת שני המשחקים ולתת לנו עוד מהסיפור של Alan Wake, עשר שנים לאחר מאבקו בעולם האפל. את הביקורת המלאה של גיא שלנו לControl אפשר לבדוק כאן.  

מישהו קיבל השראה מה-MCU

אנחנו שבים לנעליה של ג'סי פיידן (Jesse Faden) מהמשחק המקורי כשהיא מקבלת אות מאלן ונשלחת לבדוק אתר סודי נוסף ב-Oldest House, המטה של Federal Bureau of Contro - אותו ארגון ממשלתי סודי שתפקידו לטפל באירועים על-טבעיים שקורים בעולמנו. האירועים כדוגמאת אלו שקרו בAlan Wake. אירועים אלה נקראים "Altered World Events" או בפשטות AWE. אנחנו מגלים שאלן נמצא עדיין בסוג של לופ אינסופי בין העולם שלנו לעולם החושך. אם זה לא מספיק, תקועה איתנו דמות מאיימת במיוחד מ-Alan Wake שכולתה לגמרי על ידי ה-"Hiss", האויב העיקרי שלנו ב-Control וה-Darkness יחדיו. Jesse צריכה לטהר את המתחם ועל הדרך גם לסייע ל-Alan.

AWE מחבר בצורה יפה ואלגנטית את היקומים של שני המשחקים אבל מתאים גם למעריצי Control שלא שיחקו ב-Alan Wake. אומנם משחק ב-Alan Wake לפני כן מעצים את חווית המשחק אבל שוב, זו לא חובה בכלל. מי שציפה לאיזושהי סגירת מעגל של הסיפור של Alan Wake לא ימצא אותה כאן.  מדובר יותר על איזושהי יריית פתיחה של יקום שקושר את המשחקים של Remedy יחדיו (בדומה ליקום הקולנועי של Marvel, נניח). לא ציפיתי שההרחבה תענה על כל השאלות שיש למעריצי Alan Wake אבל קצת התבאסתי להישאר עם יותר שאלות מתשובות גם כשסיימתי. כן אומר שהמון אינפורמציה מועברת דרך Collectibles של קטעי ארכיון והקלטות ומי שאהב את העלילה של Alan Wake ימצא אותם מרתקים.

מה שאתם לא עושים, תישארו באור!

ההרחבה מנסה להביא טון אפל הרבה יותר אל Control, שהיה משחק מוזר אבל בשום צורה לא משחק אימה. החושך, שהוא האויב המרכזי של אלאן עושה גם הוא קאמבק. לצערי, מה שהרגיש בהתחלה כמרענן לא הביא את המשחק לגבהים חדשים כפי שהיה אפשר לצפות והסתכם ב"לטהר" איזורים חשוכים בעזרת אור. זה היה חלק בלתי נפרד מ-Alan Wake ויכל לעבוד נפלא גם כאן עם התאמות ליכולות של Jesse אבל כאמור לא מביא למשחק משהו שלא היה בו בעבר. הנושא של אור מול חושך היה מרכזי מאד ב-Alan Wake וזה נותן לנו השחקנים תחושה שאנחנו באמת נכנסים חזרה אל העולם האפל של המשחק, הייתי שמח לראות את הדינמיקה בין לאור לחושך מיושמת גם בקרב נגד אויבים ולא רק בחקירה מינורית יחסית של עולם המשחק. 

אקשן מטורף, פאזלים חובבניים

המשחקיות הייתה אחד הצדדים החזקים של המשחק המקורי וכך גם בהרחבה החדשה: הקרבות האינטנסיביים מאתגרים אך משביעי רצון. ארסנל היכולות של ג'סי שודרג במעט ונוסף גם נשק חדש המתפקד כמעין משגר רימונים דביקים. ההרחבה נשענת באופן כבד על יכולת הטלקינזיס, לה יש תפקיד מרכזי במערכת הקרב וגם ברוב הפאזלים בהם תיתקלו. לזרוק כמויות של חפצים שונים על האויבים שלכם היא פעולה משביעת רצון שלא נמאסת אף פעם. לעומת זאת, הפאזלים הם נקודה בעייתית של ההרחבה הזו, הם קלים מידי ולא מעניינים. רובם מסתכמים בלמצוא מעין קוביות כוח ולהתקין אותם במקום המתאים וזה באמת חבל. יש לג'סי המון יכולות מעניינות מה שיכול לתת המון אופציות לחידות שונות ומעניינות. השלבים מעוצבים שוב בצורה חכמה אבל הייתי מעוניין בקצת שינוי ממעבר בין חדרים סגורים כפי שהיה במשחק המקורי, Remedy הייתה יכולה לשלב גם את עולם המשחק של Alan Wake כאן דרך קטעי פלאשבק למשל.

השורה התחתונה

לסיכום, AWE, למרות שהבטיחה הרבה למעריצי שני המשחקים היא בשורה התחתונה עוד מאותו הדבר. זה לא דבר רע בהתחשב בעובדה ש-Control הוא משחק מעולה. בגזרה הזו אין הפתעות - מי שאהב את המשחק המקורי יהנה גם כאן. אבל אני הייתי מצפה לחידושים רציניים ומעניינים יותר ולא לקבל את אותו הדבר בדיוק. ב-DLC המפתחות יכולות להתפרע באמת ולתת לנו לחוות דברים חדשים. כאן זה בולט במיוחד כיוון ש-Remedy מוסיפה כאן למשוואה משחק מצוין אחר. לגיימר הממוצע העלילה הראשית תיקח כשלוש שעות, כשקיימים עוד כמה משימות צד שנעות בין חביבות לבזבוז זמן מוחלט. בסופו של דבר, ההרחבה מומלצת רק לגיימרים שהם מעריצים מושבעים של שני המשחקים וכמהים לכל טיפת סיפור שהם יכולים לקבל. 

6.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • המשחקיות המעולה של Control לא מאכזבת גם כאן
  • אווירה אפלה ומרתקת 

הרע

  • חידות חובבניות
  • חידושים מינוריים על המשחק המקורי
  • עלילה לא מספקת
  • משימות צד משעממות

והעולם האפל

  • אם לא בדור הזה, אולי נפגוש את Alan שוב בדור הבא

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י