הרשמה

דעה: New Horizons נהייה ה-Smash Ultimate של סדרת Animal Crossing

המשחק החדש בסדרת Animal Crossing סיפק הנאה רבה לשמואל, אבל גם תהיות לעתיד שלה.

כל הפיצ'רים כאן! כל הדמויות כאן! כל העדכונים כאן! אבל מה זה אומר לגבי העתיד של הסדרה?

התאריך: יוני 2018. האירוע: Nintendo Direct E3 2018. הדיירקט האחרון נגמר בהצגה של המשחק הבא בסדרת .Super Smash Bros האגדית. הטריילר הראשון מוצג והלב של כל המעריצים פשוט מתפוצץ: כל דמות בהיסטוריה של הסדרה מגיעה למשחק החדש. בין אם מדובר במריו ולינק שהופיעו בכל משחק מאז המשחק הראשון בסדרה לקונסולת ה-Nintendo 64 ועד סנייק שהופיע פעם אחת כדמות אורחת ב-Super Smash Bros. Brawl (זו גם הדמות איתה הטריילר בחר להודיע לנו שכן, כולם חוזרים).

ההצגה הארוכה לא עצרה שם, כשמסאהירו סאקוראי, הבמאי של סדרת המשחקים, הציג לנו את כל השיפורים המכניים של המשחק שכללו שילוב של אלמנטים מכל הטוב שהמשחקים הקודמים הציעו, ובכך גם הרגיעו את השחקנים התחרותיים של המשחק שהבינו שהם מקבלים את אחד המשחקים היותר טובים בסדרה מבחינה מכנית. אם כל זה לא הספיק, בסוף ההצגה הזו ובמהלך כל הצגות הדיירקט הבאות קיבלנו הצצה לדמויות החדשות שמגיעות למשחק, כשאת חלקן מעריצים רק חיכו לראות: דמויות כמו רידלי מסדרת Metroid (שבבירור לא היה גדול מדי למשחק הזה), קן מ-Street Fighter שמצטרף לחברו שכבר הגיע למשחק הקודם בסדרה, סימון וריכטר בלמונט מסדרת Castlevania הנהדרת ועוד.

כשהמשחק יצא, Super Smash Bros. Ultimate שבר שיאי מכירות, אבל יותר חשוב - הוא הפיח רוח חיים חדשה בסדרה: שחקנים וותיקים שלא נגעו בסדרה שנים חזרו לשחק, שחקנים חדשים צצו בכל פינה ואתגרו את הקיים כשלפעמים היה נראה כאילו Ultimate הוא המשחק היחיד בסדרה מרוב שהוא כל-כך מצליח ומוצלח. עכשיו אתם בטח תוהים: "למה הוא מספר לנו עכשיו על ההיסטוריה של משחק לחימה בן כמעט שנתיים, כשהכותרת בבירור מדברת על Animal Crossing: New Horizons?". טוב, כי באיזשהו מקום, אני חושב שנינטנדו מנסה להפוך את New Horizons ל-Smash Ultimate של סדרת Animal Crossing.

Animal Crossing היא סדרה עם היסטוריה ארוכה מאוד: חמישה משחקים יצאו בסדרה, כשהראשון מביניהם יצא ב-2001 ל-Nintendo 64 (ביפן). לאורך השנים כל איטרציה קיבלה שיפורים כאלה ואחרים. חלקם קטנים, כמו ההבדלים הזניחים למדי בין Wild World לקונסולת ה-DS למשחק הראשון בסדרה, וחלקם גדולים יותר כמו התפקיד כראש העיר ב-New Leaf. המשחק האחרון שהזכרתי הרגע, Animal Crossing: New Leaf, מזכיר לי מאוד את Super Smash Bros. for Wii U and 3DS (נקרא גם Smash 4, בתור המשחק הרביעי בסדרה). כמו Smash 4, גם New Leaf לקח את רוב הדברים הטובים ממשחקים קודמים, כשאת רוב הדברים הרעים הוא שיפר או השמיט לחלוטין. 

בעיניי רבים, שני המשחקים האלה היו ה-משחקים של הסדרה שלהם, אבל מצד שני, הם גם השאירו תמיד מקום לשיפור או שינוי כזה או אחר. אף אחד מהם לא היה מושלם, אבל גם לא ניסה להיות מושלם: ל-Smash 4 לא היה מצב סיפור ייעודי כמו ב-Brawl ו-New Leaf עדיין הכיל את המכניקה המעצבנת של איכות דשא שמתדרדרת ככל שרצים עליו יותר, אבל כל זה היה בסדר כי המשחקים עדיין היו מהנים.

ואז הגיע New Horizons. 

עם המשחק החדש בסדרה נינטנדו ככל הנראה החליטה שהיא רוצה ליצור את המשחק הכי טוב בסדרה - בפער רב מהקודמים. אם תשימו לב, New Horizons משלב בתוכו את כל ההיסטוריה והשיפורים של משחקי Animal Crossing לדורותיהם: פיצ'רים כמו ה-Public Work Projects חזרו למשחק בעזרת האופציה לבנות חנויות ומבנים מיוחדים כדי לשפר את האי שלכם, כשבנוסף הם נהיו יותר קלים בעזרת האפשרות להכין ריהוט וקישוטים לאי שלכם בעצמכם, הדיירים השונים קיבלו את האופי המיוחד שלהם ויצירת הקשרים איתם מרגישה מיוחדת כמו ב-New Leaf. בנוסף, אנחנו מקבלים את השילוב בין להיות "ראש העיר", בכך שאנחנו דואגים לכל מה שקורה בעיר בעצמנו לבין האפשרות להיות סתם עוד דייר על האי מבלי שהדיירים השונים "יציקו" לכם עם הבעיות שלהם.

המשחק החדש גם מחזיר עוד ועוד דמויות ישנות בכל עדכון שהוא מקבל: קיקס הבואש, האחיות אייבל, ליף, פסקל, סלסט, רד, איזבל - לאט לאט אפשר לראות שכולם חוזרים!... רגע, כבר שמעתי את זה בעבר...

עם כל עדכון שעובר, כל תוכן שמתווסף וכל דמות שאנחנו מגלים שחוזרת למשחק אני מתחיל לשאול את אותן שתי השאלות שאני שואל גם כשאני חושב על Smash Ultimate: הראשונה היא למה לי לחזור למשחקים הקודמים בכלל? יש ל-New Horizons את כל מה שאני מחפש במשחק בסדרה ועוד. הגרפיקה של המשחק טובה בהרבה מהקודמים, כל הפיצ'רים האהובים עליי מהמשחקים הקודמים מגיעים לכאן, כל הפיצ'רים הפחות טובים גוהצו או הושמטו לחלוטין ואני מקבל עוד תוכן חדש ועוד דרכים לשחק בזכות אופצית ה-Terraforming. בהתחשב בכל אלה, יש סיכוי לא רע בכלל, שהפעם השלישית שלי בסדרה היא אכן גלידה: זהו אולי משחק ה-Animal Crossing המושלם ובוודאות הכי טוב ששיחקתי (עם כל האהבה שלי ל-New Leaf).

אבל אז מגיעה השאלה השנייה: לאן הסדרה עוד תוכל להתקדם אחרי New Horizons? בדיוק כמו ב-Smash Ultimate, גם במקרה של New Horizons מעריצים רבים מנסים להבין איך ייראה המשחק הבא בסדרה. הרי כולנו יודעים ששום משחק לא נשאר לנצח והעדכונים השונים ככל הנראה ייגמרו באיזשהו שלב. כאן גם ממשיך הדימיון ל-Smash Ultimate - בדרכים שבהן הסדרה יכולה לצעוד קדימה.

הדרך הראשונה היא ריבוט. לקחת את המשחק האחרון ולהתחיל להסיר פיצ'רים כאלה ואחרים כדי לתת לשחקנים קנבס חדש לעבוד עליו. אולי לשנות את המכניקות השונות לדיבור עם דיירים ולבניית קשרים, לשנות את המיקום בצורה דרסטית ולשים אותנו על הר נידח, להביא דמויות חדשות ומעניינות למשחק, לתת לנו צורה אחרת לשחק (אולי VR) או אולי להפוך אותו לסימולטור חווה של ממש. הדרך הזו נשמעת מעניינת, אבל היא גם עלולה ליצור מצב בו מעריצים וותיקים של המשחק זונחים את הסדרה כי כל שיפורי איכות החיים (או QoL) שלהם נעלמו והם יעדיפו להישאר עם המשחק הקודם בסדרה. לדרך השנייה אני קורא "דרך ה-GTA V: Skyrim".

שני המשחקים הללו יצאו לקונסולות הדור הקודם - ה-PS3 וה-Xbox 360, כשבגלל כל השיפורים והתוספות שהגיעו למשחקים הללו (כמו גם קהילת מודינג מכובדת), יצא מצב מאוד מוזר בו Skyrim הוא המשחק היחיד שהגיע מהסדרה ב-9 השנים האחרונות (הפער בינו לבין Oblivion היה של 5 שנים לשם השוואה), כנראה כי המפתחים הבינו שהמשחק הבא יצטרך להיות ע-נ-קי, בכדי לעמוד ברף שהציב Skyrim. במקרה של GTA V, המשחק כל-כך גדול וכל-כך מלא בתוכן, עד שב-Rockstar החליטו לשחרר אותו גם לקונסולות הדור הבא (ה-PS5 וה-Series X) לפני שהן מביאות את המשחק הבא בסדרה, בין היתר כי הן יודעות שהמשחק הזה עדיין פופולרי מאוד ושחקנים ממשיכים לגלות אותו מחדש ולשחק בו.

באיזו דרך נינטנדו יבחרו, אם וכאשר הם יגיעו לדור הקונסולה הבא/יחשבו על משחק חדש בסדרה? מי יודע. אני באופן אישי הייתי מעדיף סוג של ריבוט למשחק, אבל אני אבין גם את אלו שירצו לקחת את האי שלהם יחד איתם לקונסולה הבאה של החברה בגרסה משופרת ומעודכנת. בכל אופן אני מאוד אשמח לשמוע מה אתם חושבים - Animal Crossing: New Horizons הכניס הרבה מאוד ישראלים לסדרה ואני אשמח לדעת איך אתם חושבים שהעתיד של המשחק ייראה, בעיקר בהתחשב בכל התוכן שאנחנו מקבלים כרגע. האם נינטנדו צריכה להשאיר כמה דברים בחוץ ולתת לנו לשחק עם מה שקיים כרגע במשחק, או שמא עדיף לה להמשיך ולעדכן את המשחק כדי לחזק את קהל המעריצים הנוכחי (גם אם זה בא על חשבון המשחק הבא בסדרה).

תכתבו כאן בתגובות או בפייסבוק, ותבואו לבקר באי שלי אם בא לכם - אני משאיר אחלה מתנות.

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י