הרשמה

יום הביכורים: 8 ממשחקי ההשקה הטובים ביותר לקונסולות!

אחד הדברים הכי חשובים לקונסולה הם המשחקים שמגיעים איתה בהשקתה. שמואל נותן לנו הצצה לטובים ביותר מביניהם.

מקלאסיקות אלמותיות לכותרי השקה עוצרי נשימה - לכל דור היו את כותרי ההשקה הנהדרים שלו!

חג שבועות סוף-סוף הגיע! חגיגות מתן תורה, סיום ספירת העומר, חג הקציר והתבואה (והחלב... מסתבר?) - כולם לבושים בלבן, חוגגים עם המשפחה ונהנים מאחד החגים הכי טעימים ביהדות. החג גם נקרא יום הביכורים, על שם קרבן מנחת הביכורים שהיה מובא לבית המקדש מהתבואה הראשונה של הקציר - מה שכמובן גרם לי לחשוב על הביכורים של הקונסולות השונות לדורותיהן, או במילים אחרות: אילו משחקי השקה היו פשוט בלתי נשכחים ועזרו לקונסולה לבסס את עצמה ולהטביע את חותמה בשוק.

חלק מהקונסולות ברשימה לא היו מוכרות המיליונים שציפו מהן להיות או לחילופין הפסידו לקונסולה אחרת בדור שלהן, אבל מה שבטוח הוא שהמשחקים ברשימה הזו פשוט נפלאים והיוו חלק לא מבוטל מההצלחה הראשונית שלהן. אז לכבוד שבעת השבועות שעוברות מאז תחילת ספירת העומר (ועוד שבוע אחד, רק כי אני אוהב אתכם), קיבצתי כאן שמונה משחקי השקה מצוינים שהזניקו את היציאה של הקונסולה שלהן.

Tetris - Gameboy

קשה לפתוח רשימה שכזו מבלי לדבר על Tetris לקונסולת ה-Gameboy. בעוד שטטריס הוא משחק מאוד פשוט, העובדה שהוא הגיע יחד עם קונסולת ה-Gameboy טרף את כל הקלפים, כשאנשים קנו את הקונסולה והמשחק הממכרים בכמויות. אנשים יכלו להעביר שעות בנסיעות וטיסות עם משחק הטטריס שלהם במטרה לצבור את הניקוד הגבוה שלהם ולשפר את היכולות שלהם. ההצלחה של Tetris השפיעה לא רק על הפופולריות של טטריס (מה שהפך כבר לשיגעון של ממש כיום עם Tetris Effect ו-Tetris 99 המצוינים), אלא גם על שוק הקונסולות הניידות, שכן יותר ויותר חברות למדו על הכוח, ההשפעה והפוטנציאל שמאחורי הקונסולות הללו. והכל תודות למשחק שבו אתם צריכים לבנות שורות על מסך.

Killer Instinct - Xbox One

ועכשיו למשהו קצת יותר מושקע מזה: ה-Xbox One לא היה ההצלחה המסחררת שמיקרוסופט חשבה שהוא יהיה. אני יודע את זה, אתם יודעים את זה ובמיקרוסופט גם יודעים את זה (ומתכוונים לתקן את הטעויות שלהם לקראת דור הקונסולות הבא). דבר אחד שאי אפשר היה לקחת לקונסולה הזו, הוא ליין ההשקה שלה. עם כל הכבוד למשחקי הדור הקודם שהגיעו לקונסולה ו-Ryse: Son of Rome המאכזב, היהלום האמיתי היה Killer Instinct המהמם. גם היום, 7 שנים לאחר יציאתו, המשחק ממשיך להיות אחד ממשחקי הלחימה הכיפים והמעניינים ביותר בשוק, עם עיצוב דמויות משוגע, מערכת קומבואים מטורפת ופסקול נהדר. Forza Motorsport 5 ו-Ryse נראו מצוין, Call of Duty ו-Battlefield הביאו את המכירות, אבל Killer Instinct הביא גם את קהל שחקני הלחימה שפשוט השתגעו על המשחק. עד היום - Killer Instinct נשאר אחת הסיבות הטובות ביותר לקנות Xbox One.

Wii Sports - Wii

אם בבית של הדודים או הסבים והסבתות שלכם ושלכן היה Wii - זאת הייתה הסיבה למה. כן כן, אני יודע, Super Mario Galaxy ומשחק ההמשך שלו הם שניים מהמשחקים הטובים ביותר שיצאו אי פעם, Xenoblade Chronicles נפלא ומקסים ו-No More Heroes 2 הציג לנו שימוש נהדר בשלט המוזר של ה-Wii, אבל תסתכלו לי בעיניים הוירטואליות שלי דרך המסך ותגידו לי ברצינות שהדבר הראשון שעולה לכם בראש כשאני אומר לכם Wii הוא לא Wii Sports. המשחקים הקצרים, הגרפיקה הצבעונית, העובדה שכל אחד מבני המשפחה יכל לשחק בעזרת השליטה האינטואיטיבית - אם היה משחק שצעק: "אני משחק השקה ל-Wii שעושה שימוש בפיצ'ר המרכזי שלו בצורה נוחה!" - זה המשחק הזה. הכיף גדול שהוא Wii Sports גם התרגם למכירות עצומות עבור נינטנדו, כשה-Wii הוא עד היום הקונסולה הנמכרת ביותר של החברה.

Halo: Combat Evolved - Xbox

בואו נשים את הקלפים על השולחן: בלי Halo, המותג Xbox לא היה קיים היום. נקודה. ה-PS2 כבר ביסס את מעמדו בשוק עם משחקים נהדרים, ה-Gamecube כבר יצא ביפן ועמד להגיע לארה"ב עם חברה גדולה ומוכרת מאחוריו. מיקרוסופט הייתה צריכה לעשות משהו עבור הקונסולה החדשה שלה והיא עשתה. ובענק. 

Halo: Combat Evolved הוא אחד ממשחקי היריות הטובים ביותר שיצאו אי פעם, עם משחקיות נהדרת ומדויקת שלא מפחדת לזרוק את השחקן לשטחים גדולים ופתוחים, סיפור משגע ומרתק עם דמויות נהדרות ובאמת אייקוניות, פסקול אדיר ואפשרות לקיים Lan פארטי של ממש עם עוד קונסולות Xbox ולשחק מול חברים. Halo 2 ו-Halo 3 שהגיעו לאחר מכן רק המשיכו וביססו את השליטה של Xbox על השוק הזה ובהמשך, עם היציאה של שירות Xbox Live, המותג כבר יכל לתבוע מקום של כבוד בתחום הגיימינג. מיקרוסופט הפכה מחברת שמספקת פתרונות למחשבים אישיים למעצמת גיימינג והכל בזכות לוחם-על אחד שאנחנו אפילו לא יודעים איך הוא נראה.

Super Mario Bros. - NES

בואו נשים את הקלפים על השולחן: בלי Super Mario Bros. המושג גיימינג לא היה קיים היום. נקודה. זאת אולי נראית כמו הגזמה פראית, אבל הטענה הזו מאוד מבוססת: ה-NES הגיע בתקופה של שפל חסר תקדים בגיימינג. הפיצוץ של משחקי ה-Atari הוביל לקריסה של ממש של התעשייה, כשהמון קונסולות הזויות ומשחקים נוראים היו מציפים את השוק, מה שהוביל להפסדים עצומים וסגירת המון חברות וסטודיואים. באותו הזמן, גיימינג היה נראה כמו דבר שלא היה משתלם לעשות בכלל. ואז... אז הגיע ה-NES ויחד איתו, המשחק שאולי שינה את פני הגיימינג: Super Mario Brothers. המשחקיות הפשוטה שהראתה לנו בצורה מופלאה איך השלט של ה-NES עובד, יחד עם המוזיקה הממכרת והעולם הצבעוני של המשחק הקפיצו את ה-NES לרמה האגדית שהוא נמצא בה היום. ואם להיות כנה - גם יותר מ-35 שנה לאחר יציאתו המקורית, המשחק עדיין מספק המון רגעי כיף והנאה.

SoulCalibur - Dreamcast

ה-Dreamcast לא היה ההצלחה הפראית שסגה קיוותה שהוא יהיה, כשהוא מפסיד בצורה טוטאלית ל-PS2, ל-Gamecube ול-Xbox במכירות. אז אולי זו לא הייתה הקונסולה הכי פופולרית, אבל וואו איזה משחק היא קיבלה בהשקה שלה בארה"ב. SoulCalibur הוא מסוג המשחקים הללו שרק נותנים ונותנים לשחקן שמשחק בהם: משחקיות שבאותו הזמן שמה משחקים כמו Tekken ו-Virtua Fighter בכיס הקטן, גרפיקה משוגעת לזמנה עם זירות מרהיבות ודמויות נהדרות, פסקול ועיצוב סאונד שגרמו לכל קרב להיות אפי ולכל מכה להרגיש כואבת במיוחד, מצב סיפור ארוך עם המון הסתעפויות ושלבים מעניינים (לא רק קרבות נגד דמויות שונות), בונוסים רבים שאפשר להשיג במשחק ועוד.

אני באופן אישי ביליתי עשרות אם לא מאות שעות מול SoulCalibur במטרה להיות ה-Maxi הכי טוב שאני רק יכול להיות ולקנות את כל התלבושות השונות לכל הדמויות האהובות עליי. ה-Dreamcast הגיע באיחור לארצות הברית, אבל מהקריאה האלמותית של המשחק היה אפשר להבין: אנחנו מוזמנים לבמת ההיסטוריה עם המשחק הזה.

The Legend of Zelda: Breath of the Wild - Nintendo Switch

ביקורת שלמה על The Legend of Zelda: Breath of the Wild כבר כתבתי בעצמי, אז אני לא אחפור עליו יותר מדי. מה שאני כן הולך לעשות זה להראות לכם עד כמה חשוב היה המשחק להשקת קונסולת ה-Nintendo Switch. הקונסולה שקדמה לקונסולה ההיברידית של נינטנדו הייתה ה-WiiU, ובעוד שהיו לה משחקים נהדרים, זה לא סוד שמסחרית היא נחלה כישלון חרוץ. הרבה היה מוטל על הכתפיים של ה-Switch, בין היתר גם עתיד החברה בתחום הקונסולות ונינטנדו ידעה בדיוק מה יעזור לקונסולה הקטנה להצליח איפה שה-WiiU נכשל.

Breath of the Wild הגיע עם חבילת הסופרלטיבים השלמה: "ענק", "מרהיב", "מדהים", "עוצר נשימה", "פורץ דרך", "אחד מהמשחקים הטובים בעשור האחרון", "אחד המשחקים הטובים בהיסטוריית הגיימינג", "משחק העולם הפתוח הטוב ביותר" ועוד ועוד. לפני היציאה של הקונסולה תהיתי האם משחק השקה בודד - גדול ככל שיהיה - יכול להחזיק השקה של קונסולה בעצמו. אז לא רק שכן, אלא כן, ובגדול. האם ה-Switch היה מצליח בלי Breath of the Wild? אולי, אבל בוודאות לא באותה המידה. נינטנדו פתחה את דור הקונסולות הבא שלה עם לא פחות מכותר "Must have" של ממש ואין דרך טובה יותר לעשות זאת.

Super Mario 64 - Nintendo 64

בדומה למשחק הקודם ברשימה, גם כאן מדובר במשחק פורץ דרך של ממש, כש-Super Mario 64 היה המשחק הראשון להציג לנו איך משחק פלטפורמה אמור לעבוד במרחב תלת מימדי. השלט של ה-Nintendo 64 היה מוזר מאוד, אבל עבד בצורה נהדרת עם העולם של Super Mario 64. מהפתיחה ששמה אתכם מחוץ לארמון של הנסיכה פיץ', מה שמאפשר לכם לשחק קצת עם מריו בסביבה מבוקרת וללמוד רגע את המקשים והיכולות של מריו עד השלבים הראשונים של המשחק שהפכו כבר לאייקונים ולשיעור מצוין בבניית שלבים למשחקי מחשב.

המירוץ אחר 120 הכוכבים (או 121 אם אתם רוצים להשלים את המשחק כראוי), יחד עם השלבים הנהדרים שהזכרתי קודם, המוזיקה הנהדרת, המשחקיות הייחודית והמדוייקת פשוט גרמו לאנשים לרדוף אחרי קונסולות N64, באחת מההשקות היותר מוצלחות של קונסולה של נינטנדו. נכון, בסופו של דבר ה-N64 הפסיד לקונסולה אחרת, אפורה יותר (של חברת מוצרי אלקטרוניקה בכלל), אבל Super Mario 64 לעד יישאר אחד ממשחקי ההשקה הטובים ביותר בהיסטוריה, ואחד ממשחקי המריו הטובים ביותר אי פעם.

זהו, זאת הרשימה! אני מקווה שכולכם הולכים ליהנות בחג ואל תשכחו לנוח, לאכול ולשתות כמו שצריך - חודש יוני מתקרב ואתם יודעים מה מגיע איתו...

שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:39 27.05.2020 | ohadcal ohadcal

    פלייסטישן לא ברשימה. הממ מעניין למה *שיעול* knack *שיעול*
    נשאר רק לחכות ולראות מה יהיה להם להציע לדור הבא

  2. 2

    16:24 27.05.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    UH OH... DID SOMEONE SAY KNACK?!!?!?!?

  3. 3

    16:31 27.05.2020 | שמואל מקונן - עורך ראשי שמואל מקונן - עורך ראשי

    ופלייסטיישן לא ברשימה כי משחקי ההשקה שלהם לא היו זכורים במיוחד. מבחינת היילייטים, אז ל-PS1 היה את Ridge Racer המגניב אבל הדיי גנרי, ל-PS2 היה את SSX (שכמעט נכנס לרשימה, לא אשקר - משחק מצוין), ל-PS3 היה את Resistance: Fall of Man שלא שרד את מבחן הזמן וב-PS4 המשחק הכי זכור הוא, כאמור, Knack שהפך למם בעזרת Dunkey.

    בינתיים כל קונסולות ה-PS התחילו יחסית חלש ורק עלו משם עם משחקים פשוט מטורפים, אבל ההשקות שלהן היו חלשות בהחלט, בטח ביחס לקונסולות האחרות.

  4. 4

    20:26 27.05.2020 | ohadcal ohadcal

    HERE COMES THE MONEY !
    I see you're a man of culture as well

  5. 5

    20:29 27.05.2020 | ohadcal ohadcal

    כרגע הוכרז מסוני רק godfall אם אני לא טועה, נראה מעניין מאוד ללא ספק תפס לי את העין
    מניח שרק נשאר לחכות ולקוות שהstate of play שיציג lineup אמיתי ויגיע בקרוב (בשלישי ביוני לפי מה שקראתי אבל לך תאמין לשמועות)

    ואפרופו סטייס אוף פליי, היום יש אחד על tlou2 וההייפ שלי בשמיים

  6. 6

    13:34 03.07.2020 | 50smet 50smet

    לפלייסטיישן יש כישרון לעשות משחקי 'סוף דור' מוצלחים: תראו את the last of us 2 שחותם את הPS4, בדור הקודם את The last of us ואי שם בPS2 את god of war 2. כנראה ניסיון מכוון לסחוט את הדור עד הטיפה האחרונה

  7. 7

       | פורסם ע"י