הרשמה

עשרת הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2019

סוגרים את העשור בסטייל ועם מוזיקה טובה!

כמו בכל שנה, שמואל מסכם לנו את הפסקולים האהובים עליו ביותר בגיימינג לשנת 2019! בואו לקרוא (ולשמוע) במי הוא בחר!

פעם שלישית זו כבר מסורת, לא?

עוד שנה עברה והנה שוב אני כאן כדי לנסות ולדרג את פסקולי השנה, רק מה שלא חשבתי לעצמי כשהתחלתי להכין את הרשימה הזו היא כמה קשה תהייה המשימה הזו השנה. תעזבו בצד את הדירוג של העשרה הראשונים - היה לי קשה לצמצם את הבחירה לעשרה בלבד. מתחילתה ועד סופה, 2019 הייתה שנה מלאה בפסקולים מטורפים, קצביים, כיפיים ומרגשים והמשימה השנה הייתה קשה מהרגיל. אבל קשה יש רק ב-Sekiro וגם אותו מסיימים, ובסופו של דבר הצלחתי לבחור ולדרג את עשרת הפסקולים הטובים ביותר בגיימינג לשנת 2019.

כמו בפעם הקודמת, גם הפעם אני לא מגביל את עצמי למשחקים ששיחקתי, כשהפעם אפילו נעזרתי באחת הקבוצות האהובות עליי בפייסבוק (Working Gamers) כדי לראות אם פספסתי או אילו פסקולים נהדרים שאולי לא היו נכנסים לרשימה שלי אם לא היו מספרים לי עליהם. כמובן שזהו הדירוג האישי שלי: חלקכם בוודאי לא יסכימו איתי (אני בטוח שגם בצוות יהיו אנשים שלא יסכימו איתי), אבל זה בסדר גמור, מוזמנים לומר לי אם לפי דעתכם פספסתי איזה פסקול אהוב או אם דירגתי לא נכון איזה משחק ברשימה בתגובות כאן למטה (מוזמנים להירשם לאתר), בפייסבוק או באינסטגרם שלנו. מתחת לכל פסקול יופיעו גם רשימה של רצועות אהובות ואיזשהו טראק שתוכלו לשמוע ולהתרשם ממנו בעצמכם.

בנוסף, הגבלתי את עצמי למשחקים שיצאו השנה והשנה בלבד. 2019 הייתה שנה של המון פורטים נהדרים למשחקים מוכרים ואהובים וגם קיבלנו המון חבילות DLC נהדרות שחלקן באו עם רצועות מוזיקה נהדרות משל עצמן. החלטתי לתת את הכבוד למשחקים שיצאו השנה (גם רימייקים נכללים בקטגוריה הזו), אבל זה לא אומר שהם לא יוזכרו בכתבה. ובאותה הנשימה:

הנה המשחקים שהפסקולים שלהם לא נכנסו לרשימה, אבל יותר מראויים לאיזכור ושווים שמיעה (תתכוננו לרשימה ארוכה):

  • Oninaki - בחלק גדול מהמשחק הפסקול לא מתרומם לשום מקום, אבל מוזיקת הקרב של שני הבוסים הראשונים היא פשוט מהממת, קצבית ונהדרת. לגמרי שווה שמיעה לאלו מכם שחובבים מוזיקה קלטית/אירית.
  • Super Smash Bros. Ultimate Fighters Pass 1 DLC - יותר מ-50 מנגינות, רמיקסים ושירים מההיסטוריה של משחקי הלחימה (אבל לא רק) של SNK, סדרת Persona לדורותיה ו-Banjo Kazooie נכנסו ל-SSBU השנה, בנוסף לגרסה מיוחדת של Megalovania ממשחק התפקידים Undertale. כבר ציינתי עד כמה אני אוהב את המשחק הזה ואת הפסקול שלו?
  • Astral Chain - המוזיקה עובדת ברמת המשחק, אבל היה לי קשה להכניס את הפסקול לרשימה - אני פשוט לא נהנה להקשיב לרוב הרצועות מחוץ למשחק עצמו. חוץ מ-Savior, הוא אחלה שיר.
  • Dragon Quest XI S - מהמשחק יצא בשנה שעברה אז בדומה ל-SSBU גם הוא מופיע רק באזכורים, אבל סוף-סוף המשחק מאפשר לשמוע את הפסקול הסימפוני המהמם של המשחק בלי להתעסק עם קבצים בגרסת המחשב של המשחק.
  • Little Town Hero - טובי פוקס עשה יופי של עבודה על הפסקול של המשחק הזה, כמעט נכנס לעשירייה אבל לבסוף נשאר בחוץ.
  • Tropico 6 - תודה רבה לחברי הטוב נדב גורן על ההמלצה על הפסקול הזה: מלא מוזיקה לטינית שאולי לא נהניתי להקשיב לה בזמן המשחק, אבל אין מה לעשות - מוזיקה לטינית תמיד עושה לי את זה.
  • Gears 5 - באופן אישי לא אהבתי את הפסקול, אבל "Kait's Theme" הוא חובה. פשוט רצועה יפהפייה.
  • Devil May Cry 5 - אני יודע, חלקכם בטח יהיו מאוכזבים מההשמטה של DMC5, אבל בעיניי הפסקול של המשחק סובל מאותה הבעיה של Astral Chain: שיר נושא פנומנלי (באמת, Devil Trigger פשוט מצוין), אבל חלק לא מבוטל מהפסקול פשוט נבנה סביבו והרגשתי שהוא לא מחדש מספיק במובן הזה. הוא דוגמא מצוינת לפסקול שעושה עבודה מצוינת במשחק עצמו, אבל טיפה פחות בשמיעה מחוץ לגבולות המשחק.
    חוץ מ-Devil Trigger. הייתי מקשיב לזה בלופים.

ועכשיו, אחרי שסיימתי עם האזכורים המכובדים - הנה רשימת הפסקולים האהובים עליי לשנת 2019!

10. Wargroove - Phonetic Hero

מתחילתו ועד סופו, הפסקול של Wargroove פשוט זועק לשמיים: "כאן תוכלו למצוא קרבות אפיים ואינטנסיביים!". נעימת הנושא של המשחק פשוט נהדרת ואני נהנה לשמוע אותה כל פעם מחדש, ולמזלי, גם כל שאר הפסקול של המשחק מלא ברצועות מלאות בהייפ, כאלו שמקפיצות את השחקן ומכינות אותו לעוד היתקלות עם לוחמי האויב במטרה להשיג את הניצחון המיוחל. "Fledgling Queen", "Dashing General", "Fisher King" - כולם טראקים מדהימים שעובדים נהדר בתוך המשחק או למקרה ואתם סתם רוצים לעלות על סוס ולהתחיל לדהור לאנשהו. בעדיפות אל עבר האופק. אגב, את האלבום המלא תוכלו לשמוע גם ב-Spotify ו-Apple Music!

רצועות אהובות: Main Theme, Fledgling Queen, Dashing General, Wild Flower, Fisher King, Mechanist Prince

9. Cadence of Hyrule - Danny Baranowsky

טוב, אז אחרי התלבטויות רבות, הפסקול הזה נכנס לרשימה. הרמיקסים הנפלאים שיצר לנו דני בראנובסקי הם טובים מידי מכדי לא לתת להם אור זרקורים מיוחד: "Overworld" הרים לי את המצב רוח בקטע באמת מטורף, "Kakariko Crypt" נשמע כמו שילוב בין הפסקול של Crypt of the Necrodancer ל-Legend of Zelda (בדיוק כמו המשחק הזה) ויש כאן עוד הרבה דוגמאות שאני יכול להביא ללמה הפסקול הזה הוא אחד הטובים השנה. יש לי את הסיבות שלי ללמה אני חושב שהמשחק הזה לא צריך להיות גבוה יותר ברשימה (או לפחות גבוה יותר ממשחק אחד לפחות...), אבל הוא ללא ספק שווה איזכור ואחד מהפסקולים היותר טובים לשנת 2019.

רצועות אהובות: Overworld, Kakariko Crypt, Windmill Hut, Lost Swamp, Gerudo Desert

8. Yooka Laylee and the Impossible Lair - Grant Kirkhope, David Wise

תודה רבה לחברי גידי הרן שהציע לי לבדוק את הפסקול למשחק ההמשך למשחק הפלטפורמה משנת 2017, כי הוא פשוט נפלא. הפסקול הזה גם גרם לי לרצות לשחק במשחק עוד יותר (הוא נמצא בבקלוג הארוך מאוד שלי), והוא מלא ברצועות כמו "Cliffside Quest" המקסים, "Factory Fright" הקצבי ו-"Gasping Glade" החמוד והכיפי. אני חושב שהגדולה של הפסקול הזה היא היכולת שלו לגרום לי להרגיש טוב כשאני שומע אותו. ואני מתכוון לטוב בקטע של שמחה בלב והנאה כללית מהחיים. אני מקבל את אותה התחושה מלשמוע פסקולים אחרים של גרנט קירקהופ, אז אין לי מה לומר, זה דווקא מאוד הגיוני.

רצועות אהובות: Cliffside Quest, Gasping Glade, Windmill Way, Urban Uprise, Factory Fright, Urban Uprise Updraft, Buzzsaw Falls

7. The Legend of Zelda: Link's Awakening - Ryo Nagamatsu

כשיוצרים רימייק לאיזשהו משחק אהוב, ועוד משחק זלדה אהוב, אחד הדברים שהכי חשוב לשים לב אליהם הוא הפסקול של המשחק. בדיוק כמו בשנה שעברה עם הפסקול של משחקי Pokemon Let's Go, גם כאן המלחין של המשחק, ריו נאגאמאטסו, החליט להיצמד למקור ולתת את הספין שלו עליו. והתוצאה? מרוממת רוח, כיפית, עליזה ומלאה בתחושות הרפתקאה ופליאה מתחדשת. בדיוק כמו המשחק עצמו, הפסקול תופס פן קצת יותר ילדותי עם שימוש רב בכלים כמו חליל וקומפוזיציות קצת יותר פשוטות. אבל זה לא הפריע למשחק להישמע מדהים והוכיח לנו שמשחק זלדה לא חייב תזמורת שלמה בשביל ליצור מוזיקה מדהימה (האמת שמשחקים קודמים כבר הוכיחו לנו את זה, אבל נו - הפסקול עדיין יפהפה).

רצועות אהובות: Tal Tal Heights, Let the Journey Begin!, Overworld, Ballad of the Wind Fish (Marin Singing), Mabe Village

6. Katana Zero - Bill Kiley, LudoWic, DJ Electrohead

הפסקול של Katana Zero הוא שילוב בין הפסקול של המשחק Hotline Miami והקצביות שלו, לפסקול של Snatcher מ-1988 עם הדגש שלו על סייברפאנקיות של שנות ה-80 - בעיקר ברצועה כמו "You Will Never Know". בכלל, חלק לא קטן מהפסקול של Katana Zero הוא מאוד קצבי וכיפי לשמיעה, כזה שיש מצב שהייתי שומע באיזו מסיבה עם מוזיקת טכנו כלשהי מתישהו בחיים. אבל לאלו מכם שרוצים טיפה להירגע, הוא גם מפתיע עם טראקים כמו "Rain On Brick" המצוין ו-"Snow" היפהפיים. הפסקול של Katana Zero הוא כזה שעובד הכי טוב בהקשרי המשחק שלו, אבל הוא ללא ספק שווה שמיעה גם מחוץ לגבולות המסך שלכם. ולמזלכם - אפשר למצוא את האלבום הזה גם ב-Apple Music וב-Spotify! לכו תקשיבו לו עכשיו!

רצועות אהובות: Hit the Floor, Rain On Brick, Psychotherapy, A Fine Red Mist, Prison Air 2, Chinatown, You Will Never Know

5. Pokemon Sword & Shield - Minako Adachi, Go Ichinose, Toby Fox

הרבה דברים נאמרו על משחקי הפוקימון החדשים: הם לא לוקחים את סדרת המשחקים מספיק קדימה, הם מהנים אבל חסר בהם עומק מסוים, Game Freak שיקרו למעריצים בנוגע למודלים והאנימציות של המשחק ועוד המון דברים אחרים. משהו שאי אפשר לומר על המשחקים החדשים הוא שהמוזיקה שלהם משעממת. הרצועות של הפסקול האחרון בסדרת המשחקים הן באמת כמה מהטובות שהיו בסדרה הזו אי פעם: מוזיקת הקרב מול מאמני המכון מצוינת וגרמה לי להתרגש בכל פעם שהיא הופיעה, המוזיקה של קרבות הפוקימונים בטבע היא הכי טובה בכמה שנים האחרונות, ל-Team Yell, Marnie ו-Piers יש רצועות נהדרות מאותו הסוג וחלק מהערים והדרכים קיבלו רצועות שנשמעות כמו רמיקסים של משחקים ישנים יותר.
אגב, Toby Fox לא עזר ליצור את הפסקול, אבל הוא כן כתב רצועה עבור המשחק והיא אולי הכי טובה בו אז הייתי חייב לכלול אותו ברשימה. Pokemon Sword & Shield אולי לנצח יזכרו כשערורית פוקימונים רצינית, אבל אפשר להסכים שיש להם את אחד הפסקולים הכי נהדרים שקיבלנו מפוקימון.

רצועות אהובות: (Bede (Battle), Sonia Theme, Battle Tower (Battle), Piers (Gym Battle), Team Yell (Battle), Wild Battle, Gym Leader (Battle

4. Kingdom Hearts 3 - Yoko Shimomura, Takeharu Ishimoto, Tsuyoshi Sekito

את Kingdom Hearts 3 סיקרתי בעצמי לאתר, ועם כמה שהשלבים השונים במשחק לא היו עקביים באיכותם, דבר אחד שכן היה עקבי היה הפסקול. יש במשחק הזה רמיקסים נהדרים לשירי דיסני מוכרים, שירים מסדרת Kingdom Hearts ועוד. כמו השלבים השונים במשחק, גם טראקים כמו "Toy Box" ו-"Kingdom of Corona" הם יפהפיים ומקסימים, בעוד ש"Go For It" מייצג יפה את האקשן הרב שהמשחק מציע. אני יודע שאני אולי לא מכביר במילים לעומת בחירות אחרות ברשימה, אבל אתם תצטרכו להאמין לי ש-Kingdom Hearts 3 אולי נופל במקומות מסוימים בעלילה לפי דעתי, אבל המוזיקה שלו פשוט מופלאה ושווה שמיעה בתוך ומחוץ למשחק עצמו.

רצועות אהובות: Toy Box Theme, Festival Dance, Monstropolis (Battle Theme 1), The Afternoon Streets, Go For It!, Scala ad Caelum

3. Bloodstained: Ritual of the Night - Michiru Yamane

הפסקול של Bloodstained: Ritual of the Night נשמע לפעמים כמו הבן של הפסקולים של משחקי Castlevania לדורותיהם, משולבים עם הפסקולים של משחקי Ys לדורותיהם. התוצאה יצאה הרבה יותר הרמונית ממה שחשבתי שהיא תהייה: טראקים מלאי אנרגיה כמו "Silent Howling", "The Executioners" ו-"Gears of Fortune" שמניעים את העלילה והלחימה קדימה, יושבים מאוד יפה עם "Lost Garden" ו-"Luxurious Overture" שנותנים אווירה קצת יותר רגועה ומלנכולית לחקר הטירה הגותית של המשחק. המשחק גם מוסיף פה ושם נגיעות של מוזיקה יפנית ואסייתית שזה דבר שאני מאוד אהבתי לגביו (בעיקר ב-"Exorschism" וב-"Autumn's Desolation") אני חושב שהדבר הכי חשוב שהפסקול הזה יצר, הוא את התחושה הזו שאני משחק משחק Castlevania אמיתי, ולא איזה משחק שמתיימר להיות המשך רוחני של סדרת המשחקים הזו. שזה בעצם כל מה שרציתי ש-Bloodstained יהיה.

רצועות אהובות: Silent Howling, Gears of Fortune, Luxurious Overture, Exorschism, Voyage of Promise, Autumn's Desolation

2. Fire Emblem: Three Houses - Rei Kondoh, Takeru Kanazaki, Hiroki Morishita

זה כנראה משחק השנה שלי, והפסקול המעולה שלו רק עוזר לו להתבסס במקום הזה. Fire Emblem: Three Houses הוא כמו הרוצח השקט של Nintendo: משחק גדול לכאורה שכמעט אף אחד לא דיבר עליו, אבל כשהוא הגיע הוא הביא איתו סיפור מדהים, משחקיות נהדרת ופסקול מטורף. Fire Emblem: Three Houses מכיל בעיקר רצועות סימפוניות גדולות בדגש על גרנדיוזיות ואפיות בממדים ענקיים. אבל אחת ההצלחות הכי גדולות שלו מגיעה בדמות גרסאות הרעם והגשם של שירי הקרבות שלו: בזמן שמסתכלים על המפה ומתכננים את הקרבות הבאים, הנעימה שתתנגן תהייה סגנון ה"גשם" של השיר, אבל ברגע שנכנסים לקרב עם אחת הדמויות שלכם - תתכוננו לפי אלף יותר תופים, עוצמות ורגש, כי גרסת ה"רעם" של השיר נכנסה לפעולה בצורה מושלמת. תוסיפו לכך גם טראקים מרגשים למדי כמו "Somewhere to Belong" ויש לכם מתכון לפסקול מנצח...
או במקרה של הרשימה הזו, כמעט מנצח.

רצועות אהובות: Chasing Daybreak, God Shattering Star, Fodlan Winds, Main Theme, Indomitable Will, The Apex of the World, Somewhere to Belong

1. Ace Combat 7: Skies Unknown - Keiki Kobayashi

סדרת משחקי Ace Combat כוללים כל-כך הרבה מוזיקה טובה ורצועות מהממות שאנשים פשוט לא מכירים: בין אם "Zero" מהמשחק Ace Combat Zero, הרצועה "Comona" מ-Ace Combat 4 עם הקצביות והגיטרה המהממת שלה ועוד המון רצועות מוזיקה טובות ונהדרות. אז יודעים מה? את המקום הראשון שלי אני נותן למשחק האחרון בסדרה: Ace Combat 7. למזלי, הבחירה הזו אפילו לא קשה או שנויה במחלוקת מידי: המשחק האחרון בסדרה שאנשים לרוב מתעלמים ממנה הביא את אחד הפסקולים הכי טובים בסדרה, נקודה.
"Charged Assault" הוא אחד מהרצועות המרגשות והאפיות שיצאו בסדרת המשחקים, "444" ו-"Mimic" מפציצים עם הבס שלהם ומעלים את הדופק ואני לא אתחיל לדבר על "Magic Spear I" ו-"Magic Spear II" כי אני לא אסיים. מדובר באחד הפסקולים הכי לא מוערכים השנה ובהתחשב בכמה שהוא כיפי לשמיעה ועובד מצוין עם המשחק עצמו אני נותן לו את אור הזרקורים.
Ace Combat 7, יש לך אישור להמריא.

רצועות אהובות: Magic Spear I, Magic Spear II, Daredevil, 444, Mimic, Charged Assault, Sol Squadron, Lighthouse

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י