הרשמה

משחקי השנה של Vgames לשנת 2019 - על פי ציוני ביקורות

2019 לא הייתה חפה ממשחקים מעולים שגזלו לנו זמן וכסף. בואו נראה מי היו הטופ של הטופ.

המון משחקים טובים יצאו השנה, אבל מי היו *הכי* טובים?

וואו איזו שנה נהדרת הייתה 2019: מלאה בחדשות נהדרות ומרעישות, הכרזות מעניינות וכמובן - משחקים נהדרים! 

בדיוק כמו בשנה שעברה, איגדתי לכם כאן את רשימת כל המשחקים שקיבלו מאיתנו ציון של 8.5 ומעלה, מסודרים לפי תאריך פרסום הביקורת, יחד עם קישורים לביקורות המלאות וסיכום קצר של הביקורת על המשחק. בדומה לשנה שעברה, גם השנה כל מיני תותחים כבדים כמו Resident Evil 2, Disco Elysium ו-Borderlands 3 לא יהיו ברשימה, בעיקר בגלל שלא היה לנו את הפנאי והזמן לסקר אותם כמו שצריך. אבל זה לא אומר שהרשימה כאן למטה לא גדושה במשחקים טובים, להיפך - הרשימה של שנת 2019 מלאה בכל טוב ולהיזכר בכל המשחקים הנהדרים האלה היה יופי של בילוי מבחינתי.

אז אם אתם רוצים להיזכר יחד איתי בשנה החולפת, או סתם רוצים לראות אם פספסתם איזשהו משחק מעניין: הנה רשימת משחקי השנה של אתר Vgames!

Metro Exodus - ציון 8.5

"אז בעוד שכן, האווירה המקורית של משחקי Metro שהייתה כל-כך מזוהה עם המשחקים נפגעה, הרווחנו מהיציאה לאוויר הפתוח עוד המון דברים. הדמויות השונות במשחק עדיין כתובות היטב ומרגישות יותר כמו בני-אדם מאשר סתם חיילים, השלבים עצמם כיפיים עם המון מה לעשות והסיפור (גם אם לא באמת מפתיע) כתוב טוב מאוד ומתנהל בקצב נהדר...מדובר במשחק יריות פוסט-אפוקליפטי מצוין שבהחלט ראוי לשבת באותה קטגוריה עם שני המשחקים הקודמים."

Devil May Cry 5 - ציון: 9.5

"ככה בדיוק - אבל בדיוק - צריך לעשות משחק וידאו: כיף, עם מערכת קרבות שקל ללמוד אבל קשה להתמקצע בה, עם סיבות חוזרות ונשנות לפתוח את המשחק שוב ושוב ולשחק בו, סיפור, שבעודו מאוד הזוי ומפוזר לעיתים, גם מאוד מודע לעצמו ונע בקצב נהדר, אורך מתאים, גרפיקה נהדרת, ביצועים נפלאים - אין לי מילה רעה על המשחק הזה...Devil May Cry V אולי לא מדיח את Bayonetta 2 מכס רשימת משחקי האקשן האהובים עליי, אבל אלוהים יודע שהוא היה קרוב. אחרי Resident Evil 2, ענקית המשחקים היפנית מגיעה עם עוד משחק נפלא ב-2019. והשנה שלה רק החלה."

Sekiro: Shadows Die Twice - ציון: 9.5

"Sekiro: Shadows Die Twice יותר משווה קנייה: הוא משחק חובה למעריצי From Software וסגנון המשחקים שלה. זה מדהים לראות איך החברה היפנית מצליחה לשמר את הפורמולה המוכרת של משחקי ה-SoulsBorne שלה שכוללים עולם מרהיב עם סודות וסיפור מדהים יחד עם משחקיות עם רמת קושי ברוטלית ודגש על בוסים מטורפים שיקחו את הכישורים שלכם לקצה בקרבות אחד על אחד, ובאותה הנשימה לחדש לחלוטין את הפורמולה ולרענן אותה עם מנגנון ההתגנבות שכאילו הגיע ישירות מסדרת משחקי Tenchu האייקונים, האופציה לחזור לחיים לעוד פעם אחת לפחות והפיצ'רים הנוספים שהמשחק נותן."

Mortal Kombat 11 - ציון 8.5

"בסך הכל, Mortal Kombat 11 לא מרגיש כמו סתם משחק המשך ל-Mortal Kombat X, אלא פוגע בדיוק איפה שצריך ולמעשה פותח שער לעולם חדש של משחקי מכות בצורה שעולם הגיימינג טרם חווה עד היום. השחקנים הותיקים יתחברו בקלות למערכת הלחימה המשודרגת, שתורמת לכך שכל קרב הופך למרגש ומותח מתחילתו ועד סופו. לעומתם, מערכת ה-Tutorials החדשה מאפשרת נחיתה רכה גם לשחקנים חדשים שעשויים להירתע מהז'אנר. הרוסטר גדול ומלא בדמויות מגוונות וסגנונות משחק, ה-Fatalities אכזריים מתמיד ומצב הסיפור יגרום לכם להרגיש בסרט קולנוע בעל תקציב הפקה שמן."

Super Mario Maker 2 - ציון 9.0

"בסופו של יום, Super Mario Maker 2 הוא משחק שמדבר על חופש. החופש ליצור איזה שלב שתרצו, החופש לשחק איזה סוג שלב שתרצו ובאיזו צורה ודרך. גם אם אני משאיר את כמות האלמנטים האבסורדית שאפשר להכניס לכל שלב שאתם יוצרים, מצב הסיפור של המשחק שכולל בתוכו יותר מ-100 שלבים גורם למשחק גם לתפקד כמשחק מריו חדש לכל דבר ועניין. Super Mario Maker 2 מרגיש כמו שמשחק המשך אמור להרגיש: גדול יותר, ססגוני יותר, מטפל בבעיות שהיו במשחק הקודם ומוסיף עוד תוכן ששחקנים מהמשחק הקודם ושחקנים חדשים יוכלו ליהנות ממנו."

Crash Team Racing: Nitro-Fueled - ציון: 9.0

"Crash Team Racing: Nitro-Fueled הוא משחק כיפי בקצב מהיר שממש לא פונה רק לחובבי הנוסטלגיה, אלא לכל חובבי משחק המירוצים. הוא לא פשוט מדי ולא קשה מדי ומצריך למידה מסוימת של טריקים והבנה של כל האופציות שעומדות לפניך כשיש לך טיל לזרוק או פצצת TNT שעומדת לפוצץ לך את הראש. הצבעוניות שלו כיפית, אופציות ה-Customization גורמות לך לרצות להמשיך לשחק כדי להשיג את הסקין האהוב עליך והמגוון הגדול של מצבי משחק ומסלולי מירוצים לגמרי משאיר אותך בפנים...אם אתם אוהבים משחקי מירוצים, ובמיוחד לשחק אותם עם עוד אנשים, אל תוותרו עליו."

Bloodstained: Ritual of the Night - ציון: 8.5

"כמו Divinity: Original Sin ו-Shovel Knight, גם המשחק הזה מצדיק כל שקל שהוא קיבל מהקמפיין הסופר מוצלח שלו ב-Kickstarter. מדובר במשחק Metroidvania מצוין, שעושה הרבה דברים נכון: מהעיצוב של הדמויות השונות, עד למערכת ה-Shards והקרב ואפילו קרבות הבוסים השונים (גם אם לא כולם מצוינים). לא הכל מושלם כמובן, והמשחק באמת נופל בכמה מקומות שהוא לא אמור ליפול בהם (בעיקר כשהבמאי הראשי של המשחק הוא אחד מהאבות הרוחניים של הז'אנר), אבל ב-13+ שעות שייקח לכם לסיים את המשחק במלואו המשחק יפתיע ויאתגר אתכם הרבה יותר מפעם אחת. זה משחק Castlevania שלא מתבייש להודות בכך וכולנו רק זוכים מזה."

Fire Emblem: Three Houses - ציון: 10

"התחבטתי רבות לגבי הציון של המשחק, מכיוון שהיו דברים שהפריעו לי פה ושם במשחק...אבל כמו היכולת הגדודית Onslaught במשחק, כל הדברים הטובים במשחק פשוט דורסים את הדברים הרעים הבודדים שחשבתי על המשחק. הסיפור הנהדר והמהודק שפשוט גורם לכם לחזור ולשחק שוב אחרי שסיימתם אותו פעם אחת, הגרפיקה הנהדרת והצבעונית (הפוך לחלוטין ממה שחשבתי בהכרזה הראשונית), המשחקיות שנעה בין Slice of Life בחקר המנזר לקרבות הטקטיים הנהדרים, העומק של תהליך הלימוד והלמידה העצמית במשחק, הקשרים שאפשר ליצור עם התלמידים והפרופסורים השונים, הדיבוב הנהדר של כל הדמויות, הפסקול הפנומנלי - כל אלו גורמים ל-Fire Emblem: Three Houses להרגיש כמו יצירת אומנות בז'אנר יותר מאשר סתם משחק מצוין. תהייה לו תחרות קשה מול המשחקים שיוצאים עוד בהמשך השנה, אבל על ה-Switch אני חושב שמדובר באחד ממשחקי השנה אם לא משחק השנה."

Control - ציון: 8.5

"Control הוא תוצר האהבה של נרטיב מעולה, בניית עולם, חקירה ומערכת קרב מדהימה. הוא לוקח אתכם למסע מוזר ומאוד מבלבל ביחד עם דמויות מוזרות ומאוד מבלבלות, ומציג בפניכם פנטזיית כוח שמעבירה,פחות או יותר, איך זה מרגיש להיות עם כוחות על טבעיים. הוא ישאיר אתכם נעולים מהרגע שתיכנסו עם ג'סי לבניין ועד שיתחילו הקרדיטים, ולמרות הבעיות המשמעותיות מבחינת הביצועים של המשחק, זה לא ימנע ממני להגדיר את Control כאחד המשחקים הטובים ביותר לשנת 2019, ואחת החוויות הבלתי נשכחות שתקבלו ממשחק ווידאו אי פעם."

Astral Chain - ציון: 9.0

"המילים הראשונות שרואים כשהמשחק נפתח הם Nintendo ו-Platinum Games, כך ששני אלו ידעו שהם צריכים להיות גאים במשחק הזה. עם Astral Chain, המפתחים ב-Platinum Games מבססים עוד יותר את השם המטורף שכבר יש להם בתחום משחקי האקשן ומוכיחים לכולנו שגם לקחת וליצור IP חדש לגמרי זה משהו שקטן עליהם בשלב הזה...המשחקיות המטורפת והנהדרת, בשילוב עם האסתטיקה העתידנית של המשחק, הפסקול המצוין והקצבי והעובדה שיש בו כל כך הרבה מה לעשות חוץ מלהילחם נגד כימרות ויצורים מוזרים אחרים מעלות את המשחק הזה לסטטוס של "משחק חובה" לבעלי קונסולת Nintendo Switch. מדובר בקלות באחד ממשחקי השנה לקונסולה ואולי גם בכלל, במה שממשיך את החצי השני המופלא של ה-Switch."

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - ציון: 9.5

"Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition הוא שם ארוך למדי, אבל תאמינו לי כשאני אומר לכם את זה: הוא ראוי לשמו. המשחק משמר את כל האספקטים שגרמו למשחק הראשון להיות כל-כך מהנה ומלהיב, ורק מוסיף עליו עם שלל משימות חדשות, שיפורים לממשק של המשחק, תוספות QoL שכל-כך היינו צריכים ואולי הכי חשוב: מוסיף את האופציה לשמוע את הפסקול בצורה שבה הוא היה אמור להיות: עם תזמורת מלאה, סוחפת ומרגשת. אני באמת חושב שזאת הפעם הראשונה שהגרסה האולטימטיבית של משחק כלשהו היא דווקא הגרסה לקונסולת ה-Switch...אם אתם רוצים לשחק ב-Dragon Quest XI כמו שצריך ולחוות אותו בצורה הכי טובה שלו - זו הגרסה שאתם צריכים לקנות."

The Legend of Zelda: Link's Awakening - ציון: 9.0

"זה נראה שלא משנה מאיזה כיוון ניגשתי לביקורת הזו, The Legend of Zelda: Link's Awakening פשוט הצטיין: כרימייק הוא עושה עבודה נהדרת בהבאת העולם של המשחק מתקופת ה-Gameboy לימינו אנו, כששחקנים ששיחקו במשחק הישן בילדותם יזהו את כל המקומות, האויבים והמוזיקה של המשחק בקלות. כמשחק לכשעצמו, Link's Awakening יכול להרגיש טיפה מיושן לעיתים, בעיקר אם משווים אותו למשחקים כמו The Legend of Zelda: A Link Between Worlds המצוין, אבל הוא עומד יפה במבחן הזמן. אם אתם אוהבים את סדרת The Legend of Zelda, אבל לא התחברתם ל-Breath of the Wild, אתם יותר מתיהנו מ-Link's Awakening."

The Witcher 3: Wild Hunt ל-Nintendo Switch - ציון: 9.0

"שיחקתי את The Witcher 3 בגרסת ה-Switch שלו על המכשיר הרגיל במצב נייד, מול הטלוויזיה במצב Docked ועל ה-Switch Lite ובסופו של דבר זאת לא הגרסה הטובה ביותר של המשחק הנהדר הזה. גרסאות ה-PS4 Pro וה-Xbox One X בוודאות יותר יפות ממנה, כשגרסת המחשב האישי עליה שיחקתי במקור לוקחת את התחרות הזו. אבל אי אפשר לקחת מהמשחק הזה את העובדה שמדובר ב-The Witcher 3 עם כל ההרחבות שלו, כל הסיפורים הנהדרים שהוא מספר, העלילות המפוארות, הדמויות המצחיקות והמרגשות, הקרבות המאתגרים, המשימות הצדדיות המעשירות וכן, גם הנופים המרהיבים - על מכשיר נייד. אני יכול לצקצק על העובדה שהדשא נראה כאילו הוא יצא ממשחק מסוף העשור הקודם, אבל כמו שאמרתי בסיכום משחקי החודש שלי: יצא לי לשחק כבר את אחד מהמשחקים הכי אהובים עליי, בנסיעה של שעה וקצת לכל כיוון בצורה ניידת. ואת זה שום גרסה אחרת ושום קונסולה אחרת לא יכולה לעשות כרגע."

Concrete Genie - ציון: 9.0

"Concrete Genie הוא אחד המשחקים המהממים ביותר שיצא לי לשחק. סביר להניח שהוא המשחק בו צילמתי הכי הרבה תמונות מרוב כמה שהוא יפה. אפשר להישאב לתוכו בשניות, לעבוד על ציורים, לבחון את היצירתיות שלכם ולהיות מעורבים בסיפור הרקע, גם אם הוא מרגיש מעט צפוי לפעמים. המשחקיות עצמה עשויה להרגיש קצת רפטטיבית ולא מאתגרת, אבל זה לא מאוד פוגע בחוויה הכללית בעיניי. אם יצא לכם אי פעם לעצור שנייה באמצע משחק רק כדי להתפעל מהגרפיקה הנהדרת והסביבה שהיוצרים שמו אתכם בה, החוויה שלכם עם Concrete Genie תהיה הימור בטוח. אני לא יודעת לצייר שום דבר מעבר לכמה אנשי קו, אבל אין ספק שאחרי משחק כזה, גם אני הייתי רוצה שהציורים שלי יקומו לתחיה."

Call of Duty: Modern Warfare - ציון: 9.0

"Call of Duty: Modern Warfare נכנס למגפיים גדולות מאוד, ולשמחתי הרבה הוא מילא אותן בהצלחה. הריבוט למשחק משנת 2007 עושה כמעט הכל נכון עם סיפור כיפי ומלא ברגעי מתח, Co-op כיפי (לרוב) בדמות Spec-Ops ומצבי מולטיפלייר שישמחו גם את חובבי המפות הקטנות והזריזות וגם את אותם האנשים שמעדיפים את המפות הענקיות של Battlefield. אני מרגיש ש-Infinity Ward ניסו ללכת כאן על הצד הבטוח בכמה מקרים, בעיקר בסיפור של המשחק, וחלק ממצבי המולטיפלייר לא מספקים את הסחורה אבל המשחק עדיין היה חוויה כיפית שאני בוודאות אמשיך ואשחק בה גם כמה חודשים מעכשיו."

Luigi's Mansion 3 - ציון: 8.5

"מהרגע שתדליקו את המשחק ועד סופו, דבר אחד יהיה ברור לכם לכל אורך הדרך: מדובר באחד המשחקים הצבעוניים, כיפיים, מלאים בקסם ומשעשעים שיצאו השנה. המשחק לוקח את הטוב משני המשחקים הקודמים ומשלב אותם לחוויה אחת שכמעט ולא הורידה לי את החיוך מהפנים. המשחק לא מושלם בשום צורה, וכן, לעיתים השליטה יכולה להיות מעצבנת (בעיקר כשאי אפשר לשנות אותה כמעט בכלל), אבל הטוב פשוט רומס את הרע במשחק ובסופו של דבר זאת חוויה אמיתית, ואפילו לכל המשפחה."

Pokemon Sword & Shield - ציון: 8.5

"משחקי הפוקימון החדשים מתפקדים מצוין כמשחקי Switch ראשונים בסדרה ולמידה של מה הצוות ב-Game Freak יכול ולא יכול לעשות עם המעבר ל-3DS. זה גם אומר שהמשחקים האלה לא מגיעים לרמה שכולנו חיכינו וציפינו לה ממשחקי ה-Pokemon הראשונים על ה-Switch. מצד שני - אלו משחקי פוקימון פשוט מצוינים, בין היותר טובים בשנים האחרונות: הפוקימונים עצמם (חדשים וישנים) נראים מצוין, המתקפות נראות נהדר (גם אם האנימציות לא כל-כך), כל מנגנוני ה-QoL שהמפתחים החליטו להוסיף ורק משפרים את חווית המשתמש לשחקנים חדשים וותיקי הסדרה, המוזיקה נפלאה (שהבחור שהחליט לפנות ל-Toby Fox יקבל העלאה בבקשה), התוספת של ה-Wild Area היא ללא ספק הצצה לעתיד של משחקי הפוקימונים והסיפור מקרב יותר את הפער שיש לנו בין האנימה לבין המשחקים."

The Outer Worlds - ציון: 9.0

"The Outer Worlds הוא כל מה שרציתם מכותר ה-RPG הבא של Obsidian. הוא מספק בחירות משמעותיות, עולם ענק ויפהפה שרק מחכה שתחקרו אותו ודמויות צבעוניות ומגוונות שתתחברו אליהן בקלות. אני אומר בלב שלם שלמשחק הזה מגיע להיות מוזכר לצד משחקי התפקידים הגדולים ביותר, כי למרות שהוא לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות, הוא עדיין כיף בטירוף."

Red Dead Redemption 2 ל-PC - ציון 10

"שנה שלמה עברה מאז שהמשחק יצא עד שסוף סוף שיחקתי בו ואני באמת שמח ששיחקתי בו בצורה הזו. גרסת ה-PC של Red Dead Redemption 2 לא רק שלא נופלת מהגרסאות האחרות על הקונסולות היא (באופן לא מפתיע) משפרת כמעט כל אספקט גרפי של המשחק, מהביצועים ועד איך שהמשחק עצמו נראה ומרגיש. הסיפור הנהדר עדיין עובד מדהים עם הנופים עוצרי הנשימה והקאסטומיזציה שהמשחק מאפשר ברמת ההגדרות שלו היא נהדרת. לגרסת ה-PC הייתה התחלה יחסית קשה עם כל הבאגים, אבל זה נראה שזה מאחורינו, כך שאם אתם כמוני, ובאיזושהי דרך קוסמית יצא מצב שלא שיחקתם עדיין במשחק הזה - זאת הגרסה הטובה ביותר שתוכלו למצוא."

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:51 23.12.2019 | WarFox89 WarFox89

    ובהזדמנות זאת רציתי גם להגיד תודה רבה לכל צוות וייגיימס על כל העבודה הענקית, ההשקעה והתוכן האיכותי שאתם עושים כאן גם-השנה הזאת 2019. אנחנו מאוד מעריכים את זה ואתם עושים הרבה מאוד כבוד לעיתונות הגיימינג הישראלי. כבר הפסקתי לספור כמה שנים אני ממשיך לבוא לוייגימס אבל זה תמיד כיף ומהנה - בזכותכם!

  2. 2

       | פורסם ע"י