הרשמה

ביקורת: Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - המסע ה(כי)מופלא

שמואל זכה לחוות שוב את אחד מהמשחקים האהובים עליו לשנת 2018. האם גרסת ה-Switch טובה יותר מהמקור?

  • Nintendo Switch
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 26/09/2019

אני באמת חושב שזאת הפעם הראשונה שהגרסה האולטימטיבית של משחק כלשהו היא גרסת ה-Switch.

הביקורת התאפשרה בעזרת קוד סיקור מנינטנדו ישראל, תודה רבה!

כבר ציינתי כמה וכמה פעמים בעבר עד כמה 2018 הייתה שנה יחסית יבשה עבורי בכל הנוגע לגיימינג. רוב השנה הייתה מלאה במשחקים שהיו בינוניים במקרה הטוב ופשוט מאכזבים במקרה הרע, אבל מידי פעם היו הבלחות של משחקים מרגשים באמת (בעיקר לקראת סוף השנה): God of War, Red Dead Redemption 2, Super Smash Bros. Ultimate, Marvel's Spider-Man וכמובן - Dragon Quest XI, אחד ממשחקי ה-JRPG הטובים ביותר בכמה שנים האחרונות. בערך באותה השנה הוכרזה גם גרסת ה-Switch של המשחק, שבעוד שידענו שהיא מגיעה לא ידענו מתי ובאיזו צורה היא תגיע: האם היא תהייה פורט ישיר של המשחק, האם יהיו פיצ'רים מיוחדים עבור הגרסה הזו, ולמה היא מתעכבת כל-כך הרבה זמן?

אבל לאט לאט, נחשפו עוד ועוד פרטים לגבי הגרסה החדשה של המשחק: העובדה שהמשחק ייקרא Dragon Quest XI S, העובדה ש-Square Enix עבדו עליו פחות או יותר מאפס (והוא לא פורט ישיר של ה-PS4), פיצ'רים מיוחדים שמגיעים לגרסה הזו כמו האפשרות לשחק בדו-מימד: כל אלו הציתו מחדש את האש שהייתה לי לקראת היציאה של המשחק שבכלל לא חשבתי לסקר. אז שנה עברה (קצת יותר משנה האמת), ועכשיו יוצא לי לסגור מעגל ולבדוק: איך נראית הגרסה של Dragon Quest XI לקונסולת ה-Nintendo Switch והאם היא שווה קנייה מחודשת של המשחק לקונסולה?

אותו הגיבור, פחות מימד

אני לא אתעכב על הסיפור, כי הוא ברובו נשאר אותו הדבר. אם שיחקתם במשחק המקורי, אתם תחוו פחות או יותר את אותה החוויה: אתם תשחקו את הלומינארי כשהוא יוצא למסע להבסת כוחות הרשע. בדרך תמצאו עוד חברים למסע כשלכל אחד יש את הסיפור האישי שלו, היכולות שלו ועוד. משהו מצוין שהמשחק החדש עושה על פני הגרסה המקורית ל-PS4 וה-PC בהיבט הסיפור, הן משימות ספציפיות עבור כל אחד מחברי הצוות שלכם. בתור אדם ששיחק במשחק המקורי ויודע בדיוק מה הסיפור של כל אחת מהדמויות המלוות במשחק, העובדה שהמשחק נותן לנו עוד אפשרות לצלילה יותר עמוקה אל תוך הדמויות השונות והסיפורים המורכבים שלהן גרמה לי להרגיש שהמשחק יותר שלם והסיפור יוצא יותר שלם כתוצאה מכך. אגב, שחקנים שחוזרים למשחק בפעם השנייה - אתם תוכלו לדלג על פני סצנות כבר בריצה הראשונה שלכם במשחק, כך שאין לכם מה לדאוג לגבי בזבוז זמן בסצנות מוכרות - שיפור ראשון מיני רבים במשחק.

אבל לפני שאני אגיע לכל השיפורים במשחק, אני אתעכב על אחת התוספות הכי טובות במשחק הזה: האופציה לשחק את המשחק בדו-מימד. נכון, זה אולי נראה כמו תוספת שולית ולא חשובה מגרסת ה-3DS של המשחק, אבל המשחק נראה פשוט מקסים במצב הזה. כל הצ'ארם שיש למשחק עם מודלים תלת-מימדיים פשוט מכפיל את עצמו במצב המשחק הזה: כל המשחק נראה כאילו הוא הרגע יצא מתקופת ה-SNES, עם גרסאות קטנות ודו-מימדיות לדמויות שלכן, האויבים שלכם נראים חמודים ונהדר והקרבות יותר פשוטים בהתאמה.

בנוסף, כל הסיפור נשאר כמו שהוא, כמעט בלי שינויים מהותיים, כך שבאמת אפשר לשחק בכל המשחק בצורה הזו. לא שיחקתי את רוב המשחק ככה, אבל בואו נגיד שהזכרונות ממשחקי ה-JRPG ששיחקתי בילדותי לא הרפו ממני כששיחקתי במצב המשחק הזה. אם אווירה נוסטלגית עושה לכם את זה: זהו מוד המשחק בשבילכם.

מקצה שיפורים

עד לפני כשלושה חודשים, הייתי בטוח שהחלק הזה בביקורת יהיה דל במילים, אבל אחרי הטריילר שקיבלנו ב-E3 2019 ואחרי משחק של כמה שעות בגרסה החדשה, יש כאן הרבה על מה לדבר.

נתחיל במשהו ששמתי לב אליו עוד מהדמו ואני חייב לפתוח את החלק הזה איתו: המוזיקה בגרסה הזו פשוט מדהימה. בביקורת שלי למשחק מ-2018 ציינתי עד כמה המוזיקה פשוט מוזרה ובמקרים מסוימים מעצבנת. גם ציינתי את העובדה שגרסת התזמורת של הפסקול קיימת בקבצי הגרסה למחשב ויש מוד המאפשר לכם לשמוע את הגרסה הזו בזמן המשחק. ב-Dragon Quest XI S הבינו את כל הביקורות שהיו על הפסקול והביאו את האופציה להקשיב לאיזו גרסה שתבחרו, בין אם גרסת התזמורת או הגרסה הסינטטית. זה כבר הפך את החוויה להרבה יותר נעימה ויותר כיפית, כשמקומות עם מוזיקה שבעבר שיגעה אותי (כמו לדוגמא, הנעימה של הכפר Hotto), פשוט הפכו לכיפים לשמיעה שוב ושוב.

בכלל, זה נראה שהמפתחים החליטו לעשות שיפורים למשחק ברמת ה-Quality of Life (או איכות החיים), ולא לשנות את המשחק בצורה דרסטית: אתם עכשיו יכולים לגרום לקרבות לרוץ בצורה מהירה, ובכך לגרום לכל נושא צבירת הרמות (או "הגריינדינג") להיות יותר פשוט ופחות מציק. הדמויות שאיתכם בקבוצה גם ידברו לפעמים בזמן הקרב בעזרת בועיות טקסט, מה שמוסיף עוד טאץ' נחמד לקרבות השונים. בנוסף, אחד מהמיני משחקים היותר כיפיים ב-Dragon Quest XI, ה-Fun-Size Forge שמאפשר לכם ליצור ולשפר את הציוד שלכם, קיבל שני שדרוגים: הראשון הוא שניתן לגשת אליו מכל מקום, והשני הוא שניתן להשתמש בכסף כדי להשלים מצרכים שחסרים לכם כדי ליצור את הנשק שאתם רוצים ליצור.

המשחק גם מוסיף Photo Mode שמאפשר לצלם תמונות מצחיקות עם החברים שלכם לקבוצה (כשאגב, אפשר לראות אותם על המפה יחד איתכם) וגם אופציה לשחק במשימות ממשחקי העבר - עוד פיצ'ר שהגיע מה-3DS ישירות לגרסה הזו של המשחק. אני יכול להמשיך עם התוספות והשיפורים למיניהן עד מחר, באמת שיש רשימה שלמה שלהן. מה שחשוב להבין הוא שהמפתחים הבינו שכדי שהגרסה ל-Switch תהייה מיוחדת ושווה קנייה שנייה, היא צריכה להיות השילוב בין גרסאות ה-PS4 וה-3DS, ויחד עם זאת טובה יותר משתיהן ביחד.

נכון, אפשר לראות בתמונות כאן בביקורת שהמשחק לא נראה טוב כמו ה-PS4 ואם יש לי טענה אחת, אז היא שהתפריטים במשחק היו צריכים להיות ברזולוציה גבוהה יותר ולא בדיוק ברזולוציה של המשחק. זה גורם לתפריטי המשחק, בעיקר בקרבות להיות לפעמים מטושטשים טיפה, אך באמת שמדובר בגחמה אישית קטנה שלא מפריעה לי עד כדי כך. חוץ מזה, המשחק לכשעצמו נראה מצוין, ובתוצאה הסופית? עם כל התוספות שה-3DS נותן לגרסת ה-PS4 יחד עם השיפורים במשחקיות והחוויה הכללית מהמשחק - אפשר לומר בבטחה שהם הצליחו ליצור משחק שהוא גדול מסך חלקיו. הצליחו - ובגדול.

השורה התחתונה

Dragon Quest XI S: Echoes of an Elusive Age - Definitive Edition הוא שם ארוך למדי, אבל תאמינו לי כשאני אומר לכם את זה: הוא ראוי לשמו. המשחק משמר את כל האספקטים שגרמו למשחק הראשון להיות כל-כך מהנה ומלהיב, ורק מוסיף עליו עם שלל משימות חדשות, שיפורים לממשק של המשחק, תוספות QoL שכל-כך היינו צריכים ואולי הכי חשוב: מוסיף את האופציה לשמוע את הפסקול בצורה שבה הוא היה אמור להיות: עם תזמורת מלאה, סוחפת ומרגשת. אני באמת חושב שזאת הפעם הראשונה שהגרסה האולטימטיבית של משחק כלשהו היא דווקא הגרסה לקונסולת ה-Switch. ובהתחשב בעובדה שהמפתחים לא בטוחים אם כל השיפורים הללו יגיעו אי פעם לגרסאות האחרות של המשחק, התשובה היא ברורה: אם אתם רוצים לשחק ב-Dragon Quest XI כמו שצריך ולחוות אותו בצורה הכי טובה שלו - זו הגרסה שאתם צריכים לקנות. 

Dragon Quest XI S: Echoes of the Elusive Age - Definitive Edition יהיה זמין לרכישה החל מה-27 בספטמבר ברשתות והמשווקים המורשים, בנוסף לחנות הרשמית של נינטנדו ישראל.

9.5
מתוך 10
נבדק על:
Nintendo Switch

הטוב

  • אותו המשחק הנפלא מהשנה שעברה
  • משימות נוספות מעשירות את הסיפור עוד יותר
  • כל מיני שיפורים קטנים שגורמים לחוויה להיות נוחה בהרבה
  • המוזיקה סוף-סוף מתאימה למשחק - הירואית וכיפית לשמיעה

הרע

  • תפריטים ברזולוציה נמוכה יחסית - מעכיר על שאר השיפורים

והאות

  • היה אפשר כבר לקרוא למשחק Super Dragon Quest XI
שמואל מקונן - עורך ראשי

שמואל מקונן - עורך ראשי

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י