הרשמה

ביקורת: Captain Marvel - ת'אנוס, מאחוריך

'קפטן מארוול' מגיעה אלינו בכל הכוח, ויש לה ה-מ-ו-ן כוח. האם היא תכריע את הכף ב'נוקמים: סוף המשחק'?

גל משתפת אותנו בדעתה על הסרט החדש ביותר של העולם הסינמטי של Marvel. אז מה היא חשבה עליו?

הערת המבקרת: הביקורת נקייה מספויילרים, תבלו!

Higher, Further, Faster

הדמות של קפטן מארוול עברה המון גלגולים מאז שנכתבה לראשונה אי שם בשנת 1968. תחילה היה זה וולטר לוסון שלקח עליו את התואר, ובסיפור המקורי מופיע כמנטור של קרול דאנברס – אותה אנחנו פוגשים על המסך, בגילומה של השחקנית ברי לארסון. חובבי הקומיקס מביניכם בטח זוכרים שקרול דאנברס הופיעה לראשונה כ"גברת" מארוול ולא קפטן.
כשהסיפור המקורי כל כך סבוך ומתפרש על פני עשורים של קומיקס, זה מעורר הערצה בעיניי לראות איך זיקקו אותו לכדי תסריט אחד, שמאגד לחלוטין את החלקים הכי טובים בו.

אבל למה בעצם היה כזה הייפ על יציאת הסרט, יותר מסרטי מקור אחרים של דמויות מארוול? הסיבה נעוצה בקטעי ה-After Credits של הסרט "הנוקמים: מלחמת האינסוף", בו נראים סוכנת ש.י.ל.ד מריה היל ויו"ר הארגון, ניק פיורי, ברגע בו הם מבינים את גודל האסון שהעולם נמצא בו, ואף מתחילים להימחק מהעולם בעצמם. רגע לפני שניק פיורי נעלם לחלוטין, הוא מספיק ללחוץ על זימונית (כן כן, כזו משנות ה-90) ואנחנו מקבלים קלוז אפ אייקוני על הסמל של קפטן מארוול – ומבינים כי ברגע הקריטי הזה, פיורי קורא לה להציל את המצב.

מדובר בציפיות גבוהות מהדמות, שכן אם כל חבורת הנוקמים ושומרי הגלקסיה לא יכלו לעמוד באיום של ת'אנוס – איך הם יעשו את זה כשרק חצי מהם נשארו בחיים, והתגבור היחיד שהם קיבלו מסתכם בגיבורה שהם אפילו לא מכירים?
השאלה הזו היא בדיוק מהות סרט המקור של קפטן מארוול.


עצה מס' 1: אל תאחרו

לא, ברצינות, אל תאחרו. בתחילת הסרט ישנה מחווה מרגשת לסטן לי, שנפטר לפני מספר חודשים, ואם אתם מעריצים מושבעים של מארוול – אתם לא תרצו לפספס אותה. כל האולם מחא כפיים וכיבד את האיש האדיר הזה כשזה הסתיים.
אקדים ואומר שאם תרצו להגיע לסרט הכי מוכנים שאפשר – קודם כל ברור שחשוב שתצפו במלחמת האינסוף, אבל גם בשומרי הגלקסיה חלק 1, שכן דמויות מסוימות מופיעות שם. בקשר לסרט עצמו, נהנתי מהסרט מאוד, ואני חושבת שהוא מתעלה על סרטי המקור של הפנתר השחור, איירון מן ות'ור (אבל לא של ספיידר-מן, כי אין דבר כזה יותר טוב מספיידי).

עם זאת, הוא לא חף מבעיות, כמו התחלה איטית עם וייב של סטאר וורס שהרגישה מעט מאולצת – אבל לשמחתי נפתרה והסרט תפס קצב. ווואו, איזה קצב. הסרט יכניס אתכם חזק לניינטיז כבר בדקות הראשונות שאחרי האקספוזיציה. זה ניכר בתפאורה מסביב, בתלבושות, בסאונדטרק המושלם וכמובן – בניק פיורי עם 2 עיניים בריאות ושלמות וכן, השמועות נכונות: מגלים איך הוא איבד את העין שלו, וזה יותר טוב משיכולתם לדמיין.

'קפטן מארוול' עשוי מעולה לא רק ברמת האקשן: האלמנטיים הקומיים בו פשוט נהדרים, העלילה מלאה בטוויסטים והכימיה של ברי לארסון וסמואל ל. ג'קסון מרגישה כאילו הם מכירים אחד את השני כבר מהגן. עם כל הכבוד לגל גדות, שההצלחה שלה באמת ריגשה אותי ברמה האישית, 'וונדרוומן' אפילו לא קרוב ללהתחרות ב'קפטן מארוול', ותכלס? אפילו לא בא לי להשוות אותם, כי חוץ מהעבודה ששניהם עושים עבודה מבורכת בלהביא דמות נשית חזקה למסך ולשבור קופות – אין בהם שום דבר דומה.

כל דמות בסרט הזה היא מעניינת, עגולה ו-Badass בדרכה שלה, גם אם היא בצד שלנו או בצד של האויב. התאהבתי מחדש בפיורי, שמסתבר שיכול להיות גם מלא בחוש הומור ולא רק מנהל קשוח של סוכנות ש.י.ל.ד (ובדמויות נוספות שלמזלכם אני לא אספיילר).

ברי לארסון מעוררת סערה

עוד לפני יציאת הסרט, ברי לארסון העירה משנתם את כל שונאי הפוליטקלי קורקט כשאמרה שהיא רוצה שיהיה יותר גיוון באנשים שמראיינים אותה לקראת יציאת הסרט. מה זה אומר? היא בסך הכל ביקשה לראות קצת יותר נשים ומיעוטים סביבה, ולתת לכולם הזדמנות שווה, ובוודאי שלא במחיר של מישהו אחר. בכל רחבי האינטרנט תוכלו למצוא תגובות כמו "אני גבר לבן, האם אני יכול לצפות בסרט הזה?" ואת הדעות היותר קיצוניות עם "ברי לארסון הרסה את מארוול". גולשים רבים אף הגדילו לעשות והתחילו להוריד את הדירוג של הסרט באתר Rotten Tomatoes עוד לפני שהוא יצא לאקרנים אך ורק על מנת להביע את מחאתם, ועל כן האתר הידוע חסם את האפשרות לבקר סרט ולתת לו ציון עוד לפני תאריך היציאה שלו.
אז קודם כל, יידרש הרבה מאוד כדי להרוס את מארוול, אחד התאגידים הכי מרוויחים כיום, ובפרט כשהם חלק מתאגיד עוד יותר ענק – דיסני. דבר שני, ותהיו איתי, כי זה די מסובך: ברי לארסון לא תקפה אף אחד.

אה רגע, אז בעצם זה לא כזה מסובך. השחקנית פשוט ביקשה שיהיה גיוון באנשים שמראיינים אותה. זה הכל. טרולים אינטרנטיים למיניהם אוהבים לפוצץ סיפורים, לחבר ציטוטים משנים עברו ולהתאים את זה לאג'נדה שלהם. קחו עצה ממני: באופן כללי אל תאמינו לכל מה שאתם קוראים באינטרנט, ובפרט במקרה הזה, אם תקשיבו ולו לרגע לטרולים האלו – תפסידו סרט מעולה שעשוי מכל מה שאנחנו אוהבים וגרם למארוול להגיע למעמד שהם נמצאים בו כיום.

השורה התחתונה

רוצו לראות את 'קפטן מארוול', בין אם אתם מעריצים מושבעים של MCU ובין אם לא. מדובר בסרט קליל, מצחיק, מלא אקשן ופשוט כיפי. 'מלחמת האינסוף' השאיר אצלי איזה קרע בלב שקפטן מארוול הצליחה לאחות זמנית. ובכל זאת, יצאתי עם הייפ אפילו יותר גדול משהיה לי לקראת Avengers: Endgame. אם הייתי ת'אנוס, הייתי מתחילה לפחד. ורק טיפ של אלופים לסיום: יש 2 קטעי After Credits בסרט ושניהם יותר משווים את הזמן שלכם. לא אגלה לכם באיזה מהם, אבל רעדתי מהתרגשות.

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י