הרשמה

ביקורת: Jump Force - לא ככה חוגגים יום הולדת 50

גל לקחה כמה דמויות אנימה שונות ויצאה להילחם ב-Jump Force. אז מה היא חשבה על המשחק?

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 15/02/2019

Jump Force מביא לנו קרוס-אובר שחוץ משילוב של כמה אנימות על מסך אחד, לא באמת מציע שום דבר אחר

עותק הסיקור של המשחק ניתן לנו הודות לעדליי יונייטד, המפיצה הרשמית של המשחק בארץ. תודה רבה!

המגזין Weekly Shonen Jump, מגזין המנגה היפני הנמכר ביותר, חוגג 50 שנים להיווסדו. למה זה צריך לעניין אותנו? מכיוון והוא אחראי לפרסומן של כמה מהמנגות המצליחות ביותר בעולם, ובפרט פה בישראל: וואן פיס, דרגון בול, נארוטו ועוד ועוד. אז הדרך הטובה ביותר לחגוג יום הולדת 50, היא כמובן - קרוס-אובר אימתני של הדמויות המוכרות והאהובות ביותר מהכותרים השייכים ל-Shonen Jump - ומכאן שם המשחק: Jump Force. 

Jump Force נותן לכם את ההזדמנות לקחת את המושכות של 40 דמויות שונות מ-16 כותרים שונים, אך לא לפני שעליכם ליצור אווטאר משלכם. אם תמיד חלמתם לעצב דמות אנימה כאוות נפשכם, ברכותיי, עכשיו אתם יכולים. במהלך המשחק תוכלו גם להשיג תלבושות ויכולות לחימה שונות לאווטאר שלכם, ככה שלא תישארו סתם פרצוף יפה.

לא באנו בשביל העלילה, והמפתחים כנראה יודעים את זה

המשחק מתחיל עם המון אקשן מבטיח - אבל שלא מצליח לקיים. כבר בהתחלה, תהיו עדים להשתלטות של הנבל הידוע לשמצה מדרגון בול - פריזה - על אזור כיכר הטיימס בניו יורק (למה דווקא ניו יורק? מה רע בטוקיו?). פריזה מוביל אחריו צבא של נבלים הנקראים Venoms ונמצאים תחת שטיפת מוח. סון גוקו מגיע מיד על מנת להציל את המצב ואת העוברים והשבים בכיכר טיימס, ומתחיל להילחם בפריזה - לא לפני שאחד האזרחים נפגע לא רחוק משדה הקרב. פריזה נסוג לאחר זמן מה של לחימה בגוקו. טראנקס מרפא את האזרח בעזרת מכשיר מיוחד שמעניק לו כוחות, וכך בעצם נוצרת הדמות שלכם - שלאחר שמסבירים לה קצת מה קרה ואיך העולמות התנגשו אחד בשני - מצטרפת ל-Jump Force, כוח הלחימה המיוחד שנוצר על מנת להילחם בצבא ה-Venoms ולהשיב את הסדר בעולם. אבל, לפני שתתחילו להילחם ברעים, תצטרכו לבחור לאיזה צוות של הג'אמפ פורס אתם בדיוק מצטרפים: צוות אלפא אותו מנהיג גוקו, צוות בטא אותו מנהיג לאפי או דווקא צוות גאמא אותו מנהיג נארוטו. בתוך כל צוות תוכלו למצוא דמויות אהובות משלל האנימות - כדי שלרגע לא תשכחו שמדובר בקרוס-אובר.

לא אשקר שהטאץ' בו אתם לא רק שולטים על דמויות אנימה, אלא יוצרים אחת כזו משלכם, חמוד מאוד ונותן פה פן אישי למשחק שלא ציפיתי לו. אבל זה פשוט לא מספיק. עלילה שנפתחת עם כל כך הרבה רעש וצלצולים - הייתי מצפה שתעמוד בהם; אבל הפער בין האקשן של תחילת המשחק לרפטיטיביות של המשכו הוא פשוט גדול מדי. אתם נלחמים, מצילים את וג'יטה משטיפת המוח שעשו לו. נלחמים שוב, מצילים עוד דמות משטיפת המוח שעשו לה. ושוב. ושוב. אחד הדברים שלא חסר באנימות ומנגות למיניהן זה עלילה. היפנים יודעים לכתוב אקשן כמו שצריך, אין מה להגיד, ובנוסף - יודעים לשלב המון קומדיה בתוך האנימות שלהם, שזה בדיוק מה שהיה חסר לי במשחק. תנו לי איזה קרב אגו של קאקאשי מול פיקולו; תנו לבורוטו, לאפי וטראנקס להתווכח מי יותר חזק כששאר החבורה צופה מהצד ומתפקעת מצחוק. Why so serious?

לא נותר לי אלא לחשוב שהמפתחים כנראה החליטו מהר מאוד שכל מה שהקהל רוצה זה עוד משחק לחימה וניסו לייחד אותו בכך שיכניסו דמויות שכביכול לעולם לא היו נמצאות באותו משחק - ולכן נתנו לאיזה מתמחה ג'וניור להתנסות בכתיבת תסריט (או לפחות ככה זה מרגיש, במיוחד כשממש קשה למצוא את ה-NPC שבכלל יוביל אותך למשימה הבאה בסיפור). אבל לפני שבאמת ניגע בסיבה שלשמה התכנסנו - מה יותר חזק, קמאהמאה או ראסנגאן - כמה מילים על ההחלטות הביזאריות שעשו המפתחות מבחינת גרפיקה.

אנימה בעולם האמיתי

אני לא יכולה לחשוב על שום סיבה הגיונית מדוע Bandai Namco  ו - Spike Chunsoft עשו את הבחירה העיצובית התמוהה הזו. אני מניחה שכל מי שיצא לו להיתקל בטריילרים למשחק יודע על מה אני מדברת: במקום שהדמויות ייראו בדיוק כמו שהן אמורות להיראות - כאילו הוציאו את האנימה והנחיתו אותה ישירות על הקונסולה/מחשב שלכם - משום מה, המפתחים החליטו לתת לדמויות מראה "אמיתי" יותר; כאילו הם ראו את רמת הדיוק בפרטים הקטנים והגרפיקה הריאליסטית והנהדרת שקיימת בשוק כיום ברוב המשחקים, ואמרו לעצמם שהם רוצים גם. אבל מה התוצאה? הדמויות נראות כמו בובות פלסטיק. פשוט ככה. כאילו הזמנתי בובה של סאסקה באיביי וזה מה שיצא. למה, למען השם, לקחת אנימה - שהדבר שהכי מייחד אותה  זה סגנון האנימציה שלה - ופשוט להחריב אותו?

חשבתי שאני אתרגל וזה יהיה בסדר, אבל ככל שהמשחק מתקדם וישנן יותר Cutscenes, אי אפשר להתעלם מזה. אפילו הפה של הדמויות בקושי זז כשהן מדברות, שלא נדבר בכלל על הבעות פנים. אני זוכרת כשרק התחלתי לשחק עוד ב-Naruto Ninja Storm 3, והתפלאתי מכמה שהמשחק גורם לי להרגיש כאילו אני ממש צופה באנימה, אבל לוקחת בה חלק ממשי. כאן, לא תקבלו את זה. ויותר משזה מוזר זה פשוט מאכזב, כי באמת קשה להתחבר למשחק כשהוא נראה ככה וכששומעים את המפתחים קוראים לזה "בחירה עיצובית" ולא נותנים באמת סיבה. ושלא נדבר בכלל על ה-Voice Acting של גוקו. אתה סופר סאיין, למה מדבבת אותך ילדה בת חמש?

הסיבה שלשמה התכנסנו

הלא היא מערכת הקרבות. כרגיל, תוכלו לבחור לשחק אונליין נגד אנשים מרחבי העולם, נגד המחשב או נגד חבר על אותו המסך. מערכת הקרב מבוססת על קרבות של 3 נגד 3: אתם מרכיבים את הצוות שלכם (ואפילו יכולים לבחור את האווטאר הייחודי שיצרתם במהלך הסיפור). תשחקו בדמות אחת כאשר השתיים האחרות יהיו ה-support שלכם, ויעזרו לכם מדי פעם עם קומבואים שונים. ואם כבר הזכרנו אותם: הקומבואים ב-Jump force קלים למדי. אם במשחקים כמו טקן למשל נצטרך לשלב טיימינג, אימון וניסיון כדי להגיע למצב של לחיצה על הכפתורים הנכונים בדיוק בזמן, במקרה הזה כדי להגיע לקומבו אותו נרצה לא נצטרך לשלב יותר מדי מחשבה או להשקיע יותר מדי זמן באימונים, אלא פשוט ללחוץ על שני כפתורים וגמרנו.

המערכת הזו גורמת לקרב להכיל הרבה יותר אנימציות ארוכות של מתקפות מיוחדות למיניהן מאשר אשכרה לחימה אחד נגד השני. אני לא חושבת שאי פעם לחצתי על כל כך מעט כפתורים במהלך משחק לחימה. למרות שלרוב במשחקים מסוג זה - תלוי מול מי אתם משחקים, אני חושבת שבמקרה הזה אפשר להגיד באופן אובייקטיבי למדי שמערכת הקרבות קלה מדי, ומורכבת יותר ממזל ולא מכישרון. תוכלו ללמוד מהר מאוד איך להשתמש בקומבו שיביא אתכם לניצחון ומה החולשות של היריב. זה כיף, באמת - אבל זה לא מאתגר בשום צורה.

השורה התחתונה 

Jump Force ממש לא היה מה שציפיתי, ואני בספק שהוא היה דומה למה שאתם ציפיתם, אם יצא לכם לשחק. הגרפיקה הביזארית יחד עם סיפור שאמור להיות אפוף מסתורין מתגלים כשילוב די עלוב, שבהחלט לא חוגג כמו שצריך יום הולדת 50 למגזין שהביא לעולם כל כך הרבה סיפורים ודמויות אהובות. אם הייתי משחקת במשחק הזה לפני 10 שנים, אולי הייתי מתלהבת ממערכת הקרבות. אבל מכיוון ובעידן של היום, כל ילד בן 12 שמשקיע כמה שעות כבר לומד לשלוט לגמרי במכניקות של משחקים שונים, Jump Force פשוט לא מאתגר. הוא כיפי, אבל רק לשעה הראשונה שלאחריה - הוא פשוט משעמם. לא נותר לי אלא לא להמליץ על רכישת המשחק - אלא אם כן יש לכם איזה אח קטן שתרצו לתת לו להרגיש שהוא מנצח אתכם, ושלא צריך שום דבר מלבד האפשרות לתת לנארוטו להילחם בסון גוקו כדי להתלהב מהמשחק. 

Jump Force זמין לקנייה על ה-PS4, Xbox One והמחשב האישי אצל המשווקים המורשים.

5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • אם אני באמת חייבת, אז אני מודה שלשעה וחצי בערך אכן הצלחתי להנות מהקרבות.

הרע

  • גרפיקה מוזרה עם אנימציות עלובות
  • קרבות קלים מדי
  • סיפור משעמם

והבחירה

  • גאארה נגד וג'יטה זה מה שהיה חסר לי בחיים.
גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

גל כהן-ויינשטיין - כתבת תוכן

משחקת על: PS4, 3DS

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Mario Kart

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Assassin's creed II, Pokemon Emerald

כשאני לא משחקת אני: מתלוננת שאין לי זמן לשחק;

מסר לעולם: אם אתה חושב שאתה יכול לעשות את זה טוב יותר, תוכיח

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י