הרשמה

ביקורת: Gamdias Zeus P1 RGB

בר קיבל לידיו את עכבר ה- Gamdias Zeus P1 RGB לטובת סיקור. האם כמות ההדשוטים שלו באמת עלתה בזכותו?

מוצר חדש מנסה לשבות את ליבם של שחקני המחשב ששואפים לדיוק מקסימלי. האם הוא אכן הפיתרון המושלם לכך?

עכבר ה-Gamdias Zeus P1 RGB נחת אצלי (באמת נחת, הוטס מבריטניה) ביחד עם מקלדת ה-Gamdias Hermes P2 RGB (בימים הקרובים) למטרת ביקורת והתרשמות. אני כבר כחודש שלם משתמש בעכבר ובמקלדת ואלו הם רשמיי בנוגע לעכבר:

העכבר מגיע בקופסא קטנה, אפילו קטנה מאוד ביחס לשאר החברות ששולחות את העכברים שלהן בקופסאות ענק. העכבר יושב בתוך האריזה לבדו, בלי משקולות או כבלים מתנתקים - עכבר נטו. על הקופסא מפורטים יתרונותיו ומפרטו של העכבר (אליהם נגיע בהמשך) Gamdias הוסיפו, כמו שאר החברות, לדי RGB מסביב למסגרת ועל לוגו החברה הענק (מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה אני רואה בלוגו?) שנמצא בחלקו הדרומי של העכבר.

עיצוב ה-Zeus P1 נראה מאוד טוב, אם כי מעט מצועצע כשהנורות דולקות ומחליפות צבעים. העיצוב הזוויתי בצפון העכבר תורם מאוד לעיצוב והגלגלת וכפתורי שינוי ה-DPI נמצאות במקום שנראה מצוין. די הורסים הם כפתורי הצד שמגיעים בצבע אפור ושוברים את כל השחור של העכבר וצדדי העכבר עם גומי נגד החלקה שנראה לקוח מידיות של אופני הרים גם לא בדיוק תורמים לעיצוב. נורות הלד נמצאות במסגרת העכבר בשני מיקומים, אחד בתחתית העכבר ואחד בחלקו העליון.

ארגונמית, העכבר מותאם גם לשמאליים וגם לימניים כששמאליים יצטרכו לעבוד קשה להגיע לכפתורי הצד ויהיה להם מחסור במנח לאגודל. גודלו התאים לכף היד שלי די בדיוק. למרות זאת, הזווית שבה הכפתורים קדימה מוטים טיפה הפריעה לי והייתי מעדיף זווית חדה יותר. אל כפתורי הצד הגעתי בקלות ולא התבלבלתי ביניהם. כפתורי שינוי ה-DPI מצד שני (שנמצאים מתחת לגלגלת) היו מאוד קשים להגעה וצריך תוך כדי משחק לעשות תנועות משונות בכדי לשנות DPI. הצד החיובי בעניין הוא שעכשיו האצבעות שלי הרבה יותר גמישות. הסתייגות נוספת ממיקום הכפתורים היא שהם מרגישים תלויים במקום וכל מגע בהם הרגיש כאילו הוא עומד לשבור אותם.

הפלסטיק ששומש בעכבר הוא הרבה פחות נוח ונעים מעכברים אחרים שברשותי (בהשוואה ל-Logitech G702s ו-Logitech G402) ויש בו מעין חספוס פחות נעים. הגומי נגד-החלקה בצדדי העכבר בכלל מרגיש לא טוב וגורם להזעת יתר בידיים אבל הוא בהחלט מונע החלקה של העכבר. העכבר קל מאוד והתזוזה שלו בקושי מורגשת, מה שגם גורם להרבה רעידות שכן אין לו התנגדות רבה לתזוזה.

החיישן שצמוד לעכבר הוא חיישן לייזר עם דיוק של עד 12,000DPI (נקודות לאינץ') והוא צריך להיות מאוד מדויק. אך בהמשך לפסקה הקודמת, בה רשמתי שהעכבר יותר רגיש לרעידות בתוספת DPI גבוה הפך אותו ללא שמיש מעל 5400DPI. ייתכן כי שינוי הרגישות בתוך המשחק יפתור את הבעיה אך נוצרה פה בעיה חדשה - הרגישות בתפריטי המשחק וב-In Game שונים מאוד בהרבה משחקים, כך שכל לקיחת ציוד ב-PUBG הפכה למשימה מאוד מאתגרת בה העכבר עף לצדדים. אז החלטתי להוריד את הרגישות של העכבר - עכשיו הבעיה היא אחרת: הדרייברים לא מאפשרים שינוי DPI לפי הגדרה אישית, אלא רק לפי כפולות של 1600. ההבדל בין 1600 (הרמה הראשונה) לרמה הבאה אחריה היא פי 2, כך שאין אפשרות באמת לרדת ל-DPI שיאפשר ירי מרחוק ואז להחזיר לטווח קרוב יותר.

פה עולה הבעיה הגדולה ביותר של העכבר - הדרייברים. להשיג את הדרייברים עצמם הייתה פעולה לא נעימה. ההורדה הייתה איטית מאוד, הם לא פעלו בפעם הראשונה, הייתי צריך להפוך עולמות בשביל להפעיל אותם. הם עובדים רק בגישת Administartor ידנית, הם לא פועלים אוטומטית. הם איטיים והם מלאים בדברים הזויים כמו העניין עם רמות DPI קבועות מראש (כששתיים מתוכן נמצאות על אותו DPI של 8200, מה שמשנה 6 רמות DPI ל-5). האפקטים של העכבר, המאקרואיים וההגדרות לא נשמרות בעכבר, אלא עוברות דרך התוכנה, מה שאומר שבכל הפעלת המערכת נצטרך להפעיל את התוכנה (העונה לשם Hera, אשתו של זאוס). הדרייברים עצמם יכולים להרוס את כל החוויה של העכבר.

אל תוך הדרייברים גם הכניסו כל מיני פיצ'רים שעלולים למצוא חן בעיני חלק מהאנשים אך מרגישים מיותרים לחלוטין. את כפתורי ה-DPI אפשר לשנות כך שהם יפעילו טיימרים על גבי המסך או יפעילו סאונד מסוים, כקריצה לטוויצ'רים למיניהם. בגזרת ה-RGB, חלק מההגדרות נותנות תוצאה יפה והעבודה עם הלדים בהחלט עושה את שלה.

בסופו של יום, העדפתי שלא להמשיך להשתמש בעכבר ה-Gamdias Zeus P1 RGB בגלל כל הבעיות הללו וחזרתי ל-Logitech G402 המתקלף שלי. מה שכן, מחירו של ה-Zeus P1 RGB הוא כ-24$ באמאזון ארה"ב. אני לא מכיר הרבה עכברים במחיר הזה שיתנו את אותו הדבר (או יתסכלו פחות). אם אתם דלי תקציב במיוחד וצריכים עכבר בדחיפות וחייבים ממש שהעכבר הממש זול הזה יכלול גם RGB - אתם יכולים לקנות את העכבר. אחרת - תחסכו עוד כמה דולרים, וותרו על ה-RGB ותקנו עכבר יותר נוח.

בנוגע למקלדת - היא כבר סיפור אחר ולביקורת אחרת.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:35 29.03.2018 | WarFox89 WarFox89

    ביקורת נקייה, מסודרת וכיפית לקריאה - תודה רבה וכל הכבוד בר. העכבר הזה נשמע כמו אסון ענק ואני בספק ש גיימר רציני ישקלו לקנות אותו. העכבר שיש לך - G402 הוא בין העכברים הכי טובים ומדויקים שיש היום בשוק וההתנסות שלי ממנו הייתה מאוד מאוד חיובית. הרבה עכברי רייזר גם עברו אצלי אבל בשורה התחתונה הסנסורים של רייזר מעפנים ולוגיטק מספקים חיישנים הרבה יותר מדיוקים וטובים שעוקפים אותם בסיבוב. כרגע אני כבר שנה עם G403 ואני מרוצה ממנו עד השמיים. לפעמים - המוסיף גורע.
    גם העכברים של סטיל-סרייז ו קורסאייר מאוד טובים לפי מה שאני יודע.

  2. 2

    12:31 30.03.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    תודה רבה על התגובה.
    באופן מוזר, כל אתרי הביקורות בעולם נתנו ציונים מושלמים לעכבר הזה. הוא גם נמכר בארץ במחירים של מעל 400 שקל. מוזר לחלוטין.

  3. 3

    15:11 30.03.2018 | WarFox89 WarFox89

    מוזר אבל באמת ברוב האתרים הביקורות שלו ממש טובות והדעות מאוד מנוגדות לנאמר בביקורת שלך... אולי פשוט ההתנסות שלך האישית ממנו הייתה שלילית או שפשוט או לא מתאים להעדפות שלך ? דבר מעניין שאפשר לעשות זה לתת למישהו נוסף במערכת וייגימס לעבוד עם העכבר ואולי לכתוב ביקורת נוספת מפרספקטיבה שונה ? יכול להיות מאוד מעניין לראות 2 דעות ואז להשוות בינן :)

  4. 4

    15:13 30.03.2018 | בר הוכמן - כתב תוכן בר הוכמן - כתב תוכן

    האמת שנתתי אותו למספר חברים, כולם אומרים אותו הדבר. שהעכבר לא נוח, קל מדי, מרגיש לא טוב ביד והם היו שמחים אם הזווית בפסגה שלו הייתה יותר חדה.

  5. 5

    21:46 30.03.2018 | WarFox89 WarFox89

    מוזר אז באמת אין לי הסבר הגיוני לביקורות האלו ... משהו לא מסתדר

  6. 6

       | פורסם ע"י