הרשמה

ביקורת - VR Karts

בר חזר ממסלול המירוצים לספר איך הייתה החוויה

  • PC
  • PlayStation 4
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 12/09/2017

המפתחים בחרו נכון כשפיתחו משחק שהוא לא ריאליסטי והפירוט הגרפי משחק תפקיד קטן יותר במשחק

יש! סופר מאריו קארט ל-PS4 ועוד ב-VR! זה מה שחשבתי כשקיבלתי לביקורת את VR Karts, משחק מירוצים המנסה לחקות את האווירה והטירוף של Mario Karts. באופן כללי, אני חושב ש-VR מתאים למשחקי מרוצים כמו אדום לפרארי. האפשרות להסיט מבט לתוך פניה ולהשתמש במראות בטבעיות מוסיפה לאווירה ולהרגשה במשחק.

בגלל המגבלות הטכניות של ה-PS4 וה-PSVR, המפתחים בחרו נכון כשפיתחו משחק שהוא לא ריאליסטי והפירוט הגרפי משחק תפקיד קטן יותר במשחק. לא כמו Grand Turismo למשל, שמצב ה-VR השאיר אותי עם משחק מסורס ומכוער. פה גרסת הבסיס היא פחות יפה אך מעבירה את האווירה טוב.

תפריט המשחק די אינטואיטיבי ומציב את השחקן בתוך הקארט לכל אורך התפריט (הדי קצר) ומשתמש במבט בכדי לסמן אפשרויות. האפשרויות העיקריות הן משחק סינגל פלייר ומולטיפלייר, למרות שאפשר גם לעצב את הרכב. באפשרות זה בקושי נגעתי. שאפו על עיצוב לא מבלבל ופשוט של תפריט ב-VR, נקודת חולשה של משחקים רבים עם תפריטים מבלבלים (לזכות Accounting+ נראה שזה בכוונה).

המירוץ מתנהל בצורה רגילה לחלוטין למירוץ מכוניות למעט ה-Power ups המוכרים ממשחקים אחרים (יש גם את Lego Racer מ-99' חוץ ממאריו קארטס ד"א...). את החיזוקים אוספים תוך כדי המירוץ כשחיזוק כחול נותן בוסט וחיזוק צהוב נותן אפשרות למלכודת/התקפה כלשהי. המלכודות לא יוצאות מגדר הרגיל. ישנם המגן, המוקש והפגז. הפגז דווקא די נחמד, כי צריך לכוון עם המבט על המטרה ולשחרר את הפגז עליה. אבל חוץ מזה, המלכודות די בנאליות ומשעממות.

המפות מרגישות רפפטיביות. מסלולים די דומים כשכמעט כולם מעוצבים באווירה של טירות וימי הביניים. ישנן מעט מאוד מפות זמינות. הן גם לא מרגישות מספיק טוב כדי שנוכל להסתמך עליהן. זה נותן למשחק הרגשה של גרסת דמו יותר ממשחק מלא.

את רוב הזמן בילית במצב המולטיפלייר שבאופן לא מפתיע הוא די שומם. כנראה שבגלל שה-PSVR הוא עדיין מוצר נישה, שבישראל הוא לא כל כך נפוץ וש-VR Karts עצמו הוא לא בדיוק ספינת הדגל של הפלטפורמה. למרות זאת, מצאתי משחקים מול 2-3 אנשים בדרך כלל.

לצערי, המשחק לא לגמרי זורם. הוא חסר השיגעון ותחושת המהירות המאפיינת משחקים מסוג זה ודווקא נצמד לתחושה של קארטינג רגיל ולא מהיר. הייתי שמח לקבל הרגשת מהירות וטירוף, מעין שילוב של Mario Kart ו-Burnout. אולי היוצרים בחרו שלא לעשות זאת בכדי למנוע את מחלת-התזוזה (Motion sickness) שנגרמת לא פעם בגלל אותם דברים.

אולי המשחק לא מצליח לנסוק בגלל ההתפשרויות הרבות. ההרגשה שלי היא שתחום ה-VR הצעיר עדיין מנסה למצוא מה עובד ומה לא עובד ודי כושל בכך עד כה, אך הניסיון של החברות הגדולות ומפתחי האינדי הקטנים ליצור כותרי VR מקוריים הוא צעד קדימה אל עבר חווית VR טובה. VR Karts כשל בלהביא חוויה טובה, אך הוא מראה כי תחום ה-VR שנמצא עוד בחיתוליו מתפתח ומאפשר גם למפתחים קטנים להצטרף אליו.

VR Karts זמין ל-PSVR, Oculus Rift, HTC Vive, Samsung Gear VR וכל מה שתומך ב-Daydream. אני ממליץ לוותר על החוויה הזו ולהצמד למשחקי מרוצים ריאליסטיים יותר כמו Drive Club VR שהאמנם לא קיבל ביקורות טובות במיוחד והוא לא בדיוק באותו הז'אנר (למעט הקטע הזה של 4 גלגלים) - אך מציע חבילה שלמה יותר.

3.5
מתוך 10
נבדק על:
PlayStation 4

הטוב

  • היחיד שקיים ל-VR בקטגוריית הקארטינג

הרע

  • משחקיות לוקה בחסר
  • אין התקדמות, אין אתגר

המאכזב במיוחד:

  • יש יותר מדי ממי ללמוד איך להכין משחק קארטינג כיפי, לא יכולתם ללמוד מהם?
בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י