הרשמה

ביקורת: Saga Online

Sage Online הוא משחק אסטרטגיה המוני חדש שמשלב במומחיות אלמנטים מכמה ז'אנרים, ומראה פוטנציאל רב לעתיד. הזכרנו שהוא בחינם?

בשנים האחרונות זה הפך לטרנד: משחקים בעלי פיצול אישיות, שמנסים לעשות הכול מהכול - ולא מצליחים בכלום.

Saga Online, משחק המוני חינמי חדש מבית היוצר של Silverlode Interactive, הוא אחד מיוצאי הדופן. הוא משלב משחק תפקידים המוני, אסטרטגיה בזמן אמת ואף אלמנטים של משחק אספנות - ועושה את זה לא רע בכלל.

חייבים להודות: המשחק איטי, לא מרשים מבחינה גרפית, ולא מתאים לכל אחד. אבל חובבי אסטרטגיה שמחפשים משהו שונה ומרענן בז'אנר, יופתעו לטובה - בעיקר אם הבעיות הטכניות ייפתרו בהמשך.

להורדת המשחק בחינם.

הטוב

  • שילוב מוצלח של מגוון ז'אנרים
  • אסטרטגיה בזמן אמת איכותית
  • ניתן לבצע משימות (קווסטים) עם הצבא שלכם
  • מגוון אדיר של סוגי חיילים
  • PVP מעניין ומאתגר

הרע

  • סאונד מונוטוני מאוד
  • זמני טעינה ארוכים
  • גרפיקה ממוצעת
  • בניית ממלכה לוקחת המון זמן
  • קשה להשיג חיילים חדשים, אלא אם משלמים

וכאב הראש

  • לוקח פחות זמן לבנות משהו במציאות מאשר במשחק

 
הטריילר של Saga Online

שחק אותה אלכסנדר

סאגה מתרחש בעולם בשם גאיה, עולם המפולג (כמה מפתיע) לשני צדדים – האחווה והסדר. הסדר מורכב משלושה פלגים: אור, טבע ומכונות, בעוד האחווה מורכבת משניים: מלחמה וקסם. מיד עם כניסתכם למשחק תתבקשו לבחור בין אחד הפלגים, החלטה חשובה שתקבע אילו כוחות וחיילים מיוחדים יהיו לכם בהמשך דרככם.

לאחר בחירת פלג, תוכלו לעצב מעט את ממלכתכם המתחילה. מעיצוב הדגל הלאומי, הענקת שם ועד צורת המיקום הגאוגרפי עליו היא תיבנה. עם סיום העיצוב, תעברו מיד למסך הטעינה (הארוך להחריד) שיקח אתכם ישירות אל ממלכתכם הצעירה.

כאן בעצם מתחיל המשחק, וניתן לראות שמדובר בראש ובראשונה במשחק אסטרטגיה בזמן אמת. בראש המסך תראו את המשאבים שברשותכם - עץ, זהב, אבנים, אהבת אל ואבני מאנה - וכמה מבנים מפוזרים שמהווים כרגע את האימפריה שלכם.

באשר לגרפיקה – ובכן, היא לא מרשימה. מדובר בגרפיקה חביבה שעושה את העבודה, אבל לא יותר מזה. סאגה הוא משחק שמגרה יותר את המחשבה, ועד מהרה באמת מצאתי את עצמי מתמקד במשחקיות עצמה והגרפיקה פשוט הפסיקה לעניין אותי.

קח פטיש, קח מסמר

כמו בכל משחק אסטרטגיה בזמן אמת, גם בסאגה תשקיעו זמן רב בבניית הממלכה שלכם. ישנם מבנים רבים בעלי תכלית שונה. חלקם מיועדים לאיסוף משאבים כמו מכרות זהב ומנסרות עץ, ואילו אחרים מעניקים לכם טכנולוגיה ותעשייה מתקדמים כמו האוניברסיטה.

כדי לבנות מבנים צריך להשתמש במשאבים שכבר יש ברשותכם ולמנות לכך חלק מהתושבים שלכם. אחד הדברים המעניינים בסאגה הוא שבניית מבנים נמשכת גם אחרי שיצאתם מהמשחק. הבעיה היא שעקב זאת הבנייה לוקחת זמן רב, עד כדי כמה ימים בזמן אמת, ועל כן נדרשת המון סבלנות!

כאמור, אחת המטרות היא לתחזק את הממלכה והאוכלוסיה שלכם תוך שימור על איזון בין משאבים, עבודה, מיסים ואושר התושבים. אם, לדוגמא, יהיו לכם יותר מדי תושבים ומעט מדי מקומות עבודה, רמת האושר הכללית תרד ואיכרים רבים עלולים להתמרד.

משימות? משימות!

בסאגה יש לכם משימות (קווסטים), כמו במשחק תפקידים אמיתי. דרך המקדש שלכם תוכלו להיכנס למפת העולם ולבחור משימה כלשהי. בין אם מדובר באיכרים מתמרדים שצריך לחסל ועד כוחות אויב שגונבים לכם משאבים, תוכלו לקחת את הצבא שלכם ולטפל בהם. ישנן משימות רבות ברמות שונות, את חלקן תצליחו לעשות רק עם שחקנים אחרים.

לפני שאתם ממהרים לצאת למשימה, שווה לכם קודם להיכנס למבצר שלכם על מנת לרכוש עוד חיילים. כאן אתם מתחילים לבנות את הצבא שלכם, אך אתם מוגבלים במספר חיילים מסוים בהתאם לרמה שלכם (וכן, אתם עולים רמות). לשם כך ישנן 'נקודות שליטה' (CP) שקובעות את גודל הצבא שלכם.

יש CP שקובע מהו הגודל הכללי שלא הצבא, ו-CP שקובע כמה חיילים אתם יכולים לקחת איתכם בפועל לשדה הקרב. אם לדוגמא יש לכם 250 CP, ואביר אחד שווה נקודה אחת, אז 25 אבירים ישאירו אותכם עם 225 CP. סוגים שונים של חיילים יעלו לכם יותר נקודות, בהתאם לעוצמתם ויוקרתם.

נניח שיצאתם למשימה לחסל כמה איכרים, הדבר הראשון שתתבקשו לעשות זה לבחור אילו כוחות אתם לוקחים למשימה. אם יש לכם 50 CP לשים בשדה הקרב, אתם יכולים לדוגמא לקחת 25 אבירים ו5 פרשים משוריינים (כאשר כל פרש שווה 5 נקודות).


מראה מעל העיר

פרשים להסתער!

לכל יחידת חיילים ישנם יתרונות וחיסרונות. לדוגמא, קשתים יעילים נגד כוחות אויריים כמו דרקונים (כן, יש דרקונים!), ואילו אנשי חנית מצטיינים מול פרשים ושאר כוחות רכובים. לכל כוח יש נתונים כמו 'דירוג התקפה', 'דירוג הגנה', 'דירוג הגנה ממרחק' וכדומה.

כדי לתבל מעט את העניינים, לא יספיק לכם לסמן את כוחות האויב, ללחוץ 'התקף' ולראות מה קורה. ישנן בחירות טאקטיות שיכולות לשנות את מהלך הקרב, כמו עמדות לחימה. כל כוח יכול לתפוס עמדת לחימה שתשפר נתון מסוים שלו כמו התקפה, הגנה וכדומה, דבר המאלץ אתכם לחשוב ולהחליט החלטות בזמן אמת.

שדה הקרב הינו המפגש האמיתי ראשון בין השחקן לבין המוזיקה והסאונד של המשחק. המוזיקה לא רעה בכלל, ומציעה אווירה אפית שמתאימה למשחק מלחמה. הסאונד, עם זאת, נוראי. כבר עם תחילת הקרב התחיל לי כאב ראש מהגניחות והצעקות מונוטוניות של החיילים. משפטים חוזרים על עצמם, וצלילים בלתי אמינים של הקרב ישגעו כל אחד מכם, באחריות.

כוח, כוח, כוח!

אחת הבעיות של סאגה היא שעל מנת להשיג סוגי חיילים חדשים צריך לקנות חבילות כרטיסים וירטואליות מאתר המשחק, מה שמאלץ אותנו למעשה לשלם עוד כסף כדי להתקדם מהר וביעילות. אלו מכם שלא יהיו מוכנים לשלם עלולים למצוא את עצמם תקועים עם אותם חיילים לאורך זמן רב.

עם זאת, ישנו בית מכירות שמאפשר לשחקנים להחליף, לרכוש ולמכור פריטים ויחידות חיילים. לא פעם תראו שחקן מוכר דרקון ירוק לטובת שני ענקי אבן וכדומה. שחקנים רבים מוכרים חיילים גם תמורת זהב, כך שאם תאספו המון זהב (דרך מכרות זהב ומשימות) תוכלו פשוט לרכוש חיילים משחקנים אחרים.

גם פריטים ניתן לרכוש בבית המכירות או לזכות בהם במהלך משימות. אפשרות מעניינת זו מאפשרת לנו להעניק פריטים לחיילים שלנו כדי לשפר את ביצועיהם. לדוגמא, אם יש ברשותכם חרב עם בונוס להתקפה, תוכלו לתת אותה ליחידת הפרשים שלכם כדי לשפר את התקפתם בשדה הקרב.

חברים בשדה הקרב

אחד הדברים שמעלים את סאגה במספר דרגות היא כמובן אפשרות הלחימה בין שחקנים, או בקיצור PvP. כולנו מכירים משחקי רשת המוניים המאפשרים לשחקנים להילחם עם דמויותיהם, אך בסאגה תוכלו להפגיש בין צבאות ענק של כמה שחקנים במקביל ולראות מי יהיה המצביא האחרון לעמוד על שדה הקרב.

ישנם מספר סוגים של קרבות בין שחקנים – הראשון, קרבות רגילים שמנצחים ע"י השמדת הצבא הנגדי, או החרבת ממלכת היריב. השניה מאפשרת לכם לשלוח מרגלים לממלכת היריב שיכולים לשרוף מלאיי אוכל, לגנוב משאבים וכדומה. האפשרות האחרונה הינה פשיטה על אוצרות ומשאבים בשטחי הספר של היריב– הבעיה היא שניתן לעשות זאת  גם לשחקנים שכלל לא מחוברים!

כך או אחרת, ה- PVP בסאגה  מציע הנאה רבה ובהחלט משתלם להשקיע בממלכה ובצבא שלכם כדי לבחון אותם לאחר מכן בשדה הקרב. תוכלו אף להצטרף לגילדה (ברית ממלכות) ולהכריז מלחמה על גילדה אחרת. מלחמה בין גילדות משלבת את כל מצבי המשחק שציינתי, כאשר הברית המנצחת היא זו הצוברת מספיק ניצחונות קודם.

א-ב-ל

כאמור, לסאגה יש לא מעט בעיות. כבר בחצי שעה הראשונה מצאתי את עצמי נפלט אל שולחן העבודה כמה פעמים יותר מדי. זמני הטעינה הם ארוכים להחריד, בזמן שמשחקים גדולים מסאגה מסתדרים עם זמני טעינה קצרים בהרבה.

כמו כן, זהו משחק בקצב איטי. מאוד. ממבנים שלוקח שעות עד ימים (בזמן אמת!) לבנות ועד קרבות ארוכים להחריד, אין פה מקום לשחקנים שמחפשים אקשן מהיר וקטילה מידית של שחקנים אחרים. נדרש תכנון לעתיד וסבלנות רבה, אך ניתן בהחלט לומר שהם משתלמים לבסוף.

אם ישנו דבר שנזקף לזכות סאגה זו שאפתנות. המשחק מנסה לעשות הרבה דברים, ומצליח ברובם, אך בהחלט יש מקום לשיפור. אני מאמין שעם הזמן רוב הבעיות יטופלו, וליסודות שכבר יש במשחק יש מספיק פוטנציאל כדי להפוך להצלחה לא קטנה.

השורה התחתונה

סאגה הוא משחק איטי שמתאים רק לשחקנים שאוהבים לקחת את הזמן, לבנות, לתכנן ולהתקדם בלי לחץ. השילוב בין משחק רשת המוני לבין אסטרטגיה בזמן אמת הוא מעניין, ומאפשר לחובבי האסטרטגיה לבחון את צבאותיהם בשדה קרב מול שחקנים אחרים. וכמובן, אפשר לנסות אותו בחינם. מצד שני, אם אתם מחפשים גרפיקה יפה, אקשן מהיר או סיפוק מיידי, סאגה יתיש אתכם כבר בחצי השעה הראשונה.

להורדת המשחק בחינם.

משחקיות – מהנה ומספקת, אם יש לכם זמן וסבלנות.
גרפיקה – יבשה ולא יצירתית.
סאונד ופסקול – אחלה מוזיקה, אבל הסאונד. אוי, הסאונד. נורא.
טכני – זמני טעינה ארוכים ויותר מדי פליטות לשולחן העבודה. נקווה שזה יסודר בהתאם.
אורך חיים – יש המון מה לעשות, וכל דבר לוקח לא מעט זמן.
מולטיפלייר – תענוג לראות את הצבא שלכם נלחם מול כמה צבאות ענק במקביל. מומלץ.

ציון סופי: 72

עוד ב- Vgames:

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:59 05.08.2008 | Jextrick Jextrick

    אני אתחיל לשחק בזה ניראה משחק מאוד מעניין

    המשחק ניראה מאוד מעניין
    הגראפיקה לפי מה שאמרת היא לא הכי הכי,אבל זה יפה.
    מקווה שאנשים יתחילו לשחק בזה ושתיהיה קהילה ישראלית למשחק!

  2. 2

    16:00 05.08.2008 | Balaga Boy Balaga Boy

    לא שמענו על זה כבר?

    כל מה שכתבתם פה מסתכם כחיקוי עלוב של LOTR BFME
    חוץ מהקטע של הבנייה האיטית והאפשרות לתקוף שחקנים במצב אופליין (2 מגרעות ענקיות של המשחק ) מה שבLOTR BFME אין

  3. 3

    18:30 05.08.2008 | goth goth

    זה נראה משחק מעניין אבל לא משהו

  4. 4

    19:52 05.08.2008 | YoAvOn YoAvOn

    זה לא מזכיר את gindis?

    אני הולך לבדוק בכל מקרה, נראה לי חביב

  5. 5

    22:07 05.08.2008 | wildog wildog (אורח)

    לגבי הסרטון השני.

    תוריד אותו בבקשה, יש תמונות קצת גסות מדי אחרי שהסרט נגמר... :o

  6. 6

    22:43 05.08.2008 | Ti3r! Ti3r!

    חחחח

    אכן תמונות קשות :>

  7. 7

    06:51 06.08.2008 | itamarga itamarga

    זה נראה לי כמו

    משחק רשת חינמי איכותי באמת. היחיד מסוגו...

    אני כבר הולך לבדוק אותו.

  8. 8

    08:57 06.08.2008 | תומר תומר (אורח)

    זאת לא ליה מהישרדות בתמונה?

    ממש דומה לה....חוץ מהשיער

  9. 9

    14:17 06.08.2008 | sking sking

    הורדתי ושיחקתי

    המשחק נחמד אך הגרפיקה - נוראית בלשון המעטה.

    נראה לי שעדיף לשחק באיזה משחק RTS בלי הקטע של הMMO...

  10. 10

    11:44 07.08.2008 | ss106 ss106

    הורדתי...

    משחק נחמד יש לו פוטניציאל אבל הזמני טעינה לפחות אצלי לא כאלה מייגעים לא יותר ממספר שניות...

  11. 11

    18:09 08.08.2008 | Artigo Artigo

    Shattered galaxy

  12. 12

    19:37 09.08.2008 | Legend Legend

    אצלי

    אני טוען מפה ב4 שניות ויש לי מחשב בן שנתיים אין לי מושג על מה הם מתלוננים

  13. 13

    12:49 13.08.2008 | שחר2 שחר2 (אורח)

    משחק חינמי וקצת מחוספס אבל נראה נחמד

  14. 14

       | פורסם ע"י