הרשמה

ביקורת - HyperX Pulsefire FPS

איתמר יצא לבדוק את העכבר החדש ש-HyperX השיקה, מה הוא חשב והאם יש מתחרה חדש בשוק?

לפני כשבוע קיבלנו השקה חדשה והפעם מוצר שעוד לא ראינו מ-HyperX - עכבר הגיימינג Pulsefire FPS, יצאנו לבדוק.

חברת HyperX ידועה בעיקר בגלל הזכרונות שמייצרת וליין אוזניות הגיימינג שלה שבתחומים אלה מצטיינת ללא ספק ואחת החברות המובילות. החברה גם ידועה מאד בזכות היותה גוף שתומך ועוזר מאד לפיתוח ענף הספורט האלקטרוני בכל רחבי העולם – מתמיכה בסטרימרים, שחקנים מקצועיים, קבוצות, אירועים מקומיים ואירועים בינלאומיים. בשנה שעברה החברה התחילה להתפרס יותר לשוק הציוד ההיקפי כשהשיקה את המקלדת המכאנית הראשונה שלה, Alloy FPS, ושבוע שעבר קיבלנו השקה חדשה והפעם של עכבר גיימינג ה-Pulsefire FPS.

כשהוא מגיע במחיר של 49$ (נמכר בכ-200 ₪ בישראל), ה-Pulsefire FPS הוא עכבר גיימינג זול שיושב טוב תחת ידיים גדולות, מרגיש מאד נוח ומגיב היטב. אך, האם במחיר הזה הוא יכול להתעלות על המתחרים שלו בהתחשב בעובדה שכמות הפיצ'רים שלו נמוכה לעומת מתחריו?

עיצוב

העכבר מגיע באריזה אלגנטית, איכותית, קטנה ופשוטה שאין יותר מדי מה לפרט בנושא. באריזה נקבל את העכבר, את הגלוייה המפורסמת של HyperX ודף הדרכה לעכבר. מיד עם ההכרזה על העכבר צצו ברשת נקודות דמיון בין העכבר הזה לבין רייזר Deathadder, שאכן יש דמיון גדול, אך בכל זאת איני מסכים עם הטענה כי לעכבר נקודות שוני רבות בעיצוב. גילוי נאות: לא ניסיתי אף פעם עכבר של רייזר כך שלא אוכל להשוות בנוחות או ביצועים.

העיצוב של העכבר יוצר סביב פשטות לצד נוחות מיטבית, כשהוא לא נוצץ עם תאורת RGB, אלא מה שמואר הוא הלוגו של HyperX, הגלגלת וכפתור שינוי ה-DPI שמחליף צבעים בהתאם למהירות שבה אתם נמצאים. הצורה הארגונומית של העכבר מאד נוחה למי שיש לו ידיים גדולות כשהוא מתאים לימניים בלבד. העכבר עשוי כולו מפלסטיק שחור מט כשבצידי העכבר ישנם משטחי גומי נגד החלקה ולאחיזה מיטבית. בצד השמאלי של העכבר באזור האגודל תמצאו שני כפתורים, אחורה וקדימה. פלוס גדול נוסף הוא שהעכבר בעל כבל USB קלוע בצבעים שחור-אדום.

אני בדר"כ מחזיק עכבר בצורת CLAW בגלל הידיים הגדולות שלי, אבל עם העכבר הזה האחיזה הטבעית שנפלתי אליה ישר היא PALM. למרות זאת הנטייה הטבעית היא לחזור ל-CLAW מה שלא היווה בעיה גדולה והעכבר עדיין מרגיש נוח מאד.
העכבר מגיע במשקל של 95 גרם בלבד, ובגודל כזה היינו מצפים למשהו יותר כבד. כמו השם של העכבר, הוא מיועד לשחקני FPS בעיקר ולכן כנראה HyperX העדיפו שיהיה כמה שיותר קל. לעכבר אין אפשרות של הוספת משקולות. אישית אני יותר אוהב עכברים קצת יותר כבדים שגם, בין היתר, מרגישים קצת יותר איכותיים.

ביצועים

נתחיל מהכפתורים של העכבר, שיוצרו ע"י Omron שידועים באיכות ואמינות גבוהות מאד. סה"כ לעכבר חמישה כפתורים מאד רועשים לטעמי שמגיבים היטב ותחושת הלחיצה מספקת מאד. עם זאת, סיבוב הגלגלת מאד שקט ולא קשה מדי. מעבר ללחצנים הרגילים יש לעכבר כפתור אחורה, קדימה וכפתור לשינוי ה-DPI.

החיישן של העכבר הוא ה-Pixart PMW3310 בדומה לעכברי גיימינג שונים שמגיע עד 3,200 DPI. אם כבר מדברים על מהירות אז קיימים ארבעה מצבים קבועים שלא ניתן לקנפג אחרת וניתן להחליף בינהם בעזרת הלחצן שגם משנה צבעים לפי המהירות להלן: 400 אדום, 800 כחול, 1600 צהוב, 3,200 לבן. אני הגדרתי את העכבר על 800 DPI שזהו המצב ה"כחול" של העכבר ולא ממש אהבתי את השילוב עם התאורה האדומה. העכבר עצמו רספונסיבי מאד במשחקי FPS דוגמת CS:GO ויש לעכבר תגובות טובות, לא נתקלתי במצבים בהם העכבר פשוט מפסיק להגיב ולוקח לו שנייה להתאפס על עצמו. כמו כן, לא נתקלתי במצבים בהם כשמרימים את העכבר ממקום למקום במשטח והוא "מאבד כיוון".

משטח לעכבר - Fury S

בשנה שעברה רכשתי לעצמי את המשטח Fury Pro הענק ואני מבסוט ממנו מאד. הוא גדול, נוח ועשוי חומרים טובים מאד וניתן לשטוף אותו. הוא לא חלק לגמרי ויש לו קצת התנגדות אבל במובן הטוב.

בהזדמנות זו אנצל את הבמה גם כדי לתת כמה מילים על המשטח לעכבר החדש ש-HyperX ישיקה בשם Fury S. השינויים בין המשטח הישן לחדש הם באחיזה של הפאד לשולחן כשבחדש הדפוס בתחתית שונה. שינוי נוסף הוא שקצוות הפאד בעלי תפרים מעוגלים (Overlock) והשינוי המשמעותי לפי דעתי הוא שהפאד החדש מרגיש טיפה יותר מחוספס.
הפאד מגיע בגדלים:

  • 290mm x 240mm
  • 360mm x 300mm
  • 450mm x 400mm
  • 900mm x 420mm

השורה התחתונה

בתחילת הביקורת שאלתי האם יש מתחרה חדש בשוק והתשובה שלי היא כן. אמנם מדובר בעכבר הראשון של HyperX, אך יש כאן פוטנציאל אדיר לשיפור כמו שעשו עם אוזניות ה-Cloud I ובקרוב גם מקלדת חדשה. מבחינת פיצ'רים ותוספות נחמדות הוא לא במקום הראשון ולא מתקרב אפילו למתחריו, אבל חשוב לזכור שמדובר מוצר שהלכו איתו על "בטוח" כדי להראות יכולת הן מבחינת העיצוב, החומרה בפנים והפיצ'רים הפשוטים שלו. כשמסתכלים על מחיר מול ביצועים אין ספק שהוא מנצח עם תג מחיר של כ-200 ש"ח עם ביצועים מעולים ובהחלט מומלץ לגיימרים מתחילים ואפילו מתקדמים או קזואל. אם אתם מחפשים להשלים סט שלם של HyperX, אז זה הזמן.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    08:09 05.05.2017 | WarFox89 WarFox89

    לא ממש ביקורת יותר לכיוון של פרסומת. סורי.

  2. 2

    09:23 05.05.2017 | psad psad (אורח)

    ואיפה ניתן לקנות ?

  3. 3

       | פורסם ע"י