הרשמה

ביקורת - אוזניות Asus Cerberus 2

אריאל זכה להתנסות באוזניות ה-Cerberus 2 החדשות של Asus שטרם ראו אור, האם יש למה לחכות?

Asus תחשוף בקרוב את הדגם השני בסדרת האוזניות Cerberus. הנה מה שאני חושב עליהן.

נפלה בידי הזכות להתנסות באוזניות ה-Cerberus 2 של Asus לפני שהן הושקו או הוכרזו רשמית. בתור גיימר מושבע ובעלים של מחשב גיימינג מדגמי Republic of Gamers של אסוס, זכיתי להתנסות בעבר גם בדגם הראשון של אוזניות ה-Cerberus, וזה בהחלט הופך את תקופת ההתנסות שלי עם האוזניות החדשות לתקופה שבה בחנתי את הדברים שאסוס שיפרה או שינתה מהדגם הקודם ובכלל כיצד אוזניות ה-Cerberus 2 ישתלבו בשוק אוזניות הגיימינג שרק הולך ומתרחב. בואו נתחיל.

מה בקופסא?

דבר ראשון - לא זכיתי לראות את הקופסא של האוזניות לכן אני לא יכול להגיד לכם את דעתי על האופן שבו אסוס בחרה לארוז את ה-Cerberus 2. מצד שני, אני כן יודע במה אסוס מציידת את האוזניות, ועל זה אני בהחלט יכול להביע את דעתי. קודם כל, האריזה מגיעה כמובן עם האוזניות, מיקרופון נתיק עטוף, מתאם לחיבור למכשירי מובייל, וכבל שמאריך את אורך החוט בעוד 1.5 מטר בנוסף ל-1.5 מטר שמגיע מובנה. בסך הכל מדובר בדברים בסיסיים מאוד ובעיקרון כשמסתכלים על אוזניות גיימינג, אני לא רואה עוד משהו שחסר כאן, חוץ מדבר אחד - תיק נשיאה. אני כלל לא מופתע שאסוס בחרה לא לכלול כאן תיק נשיאה, האוזניות הן די גדולות והן דורשות תיק נשיאה גדול יחסית, אבל עדיין הייתי שמח לראות כאן תיק כדי שהאוזניות לא יפגעו במהלך המסעות שלי איתן, וגם קצת סטייל לא יהרגו כאן אף אחד, נכון? 

מבנה

אוזניות ה-Cerberus 2 הן לא אוזניות קטנות בשום צורה. אסוס בחרה להגדיל את האוזניות לעומת הדגם הקודם בסדרה למרות שהדרייברים החדשים שמגיעים עם האוזניות החדשות הם קטנים ב-10 מ''מ מהדרייברים של הדגם הקודם, אבל על זה נדון בהמשך. המבנה של האוזניות כולל הפעם יותר שימוש במתכת לעומת יותר שימוש בפלסטיק בדגם הקודם. הקשת העליונה של האוזניות שמשמשת להגדלה והקטנה בהתאם לגודל הראש עשויה כעת ממתכת לעומת פלסטיק בדגם הקודם, וצידי האוזניות בחלקים שמאחורי הכריות עשויים מפלסטיק מט קשיח.

נעבור לכריות, שהן אולי החלק המרכזי באוזניות. אסוס בחרה הפעם להגדיל את קוטר הכריות ל-120 מ''מ לעומת 100 מ''מ בדגם הקודם וזה בהחלט מורגש. לאוזניות לא תהיה שום בעיה לכסות את כל נפח האוזן שלכם ולפי דעתי זה בהחלט יותר נוח אבל החסרון היחידי הוא שנאלץ להסתדר עם הגודל המגושם שלהן. באופן כללי האוזניות לא מרגישות זולות ולא יוקרתיות והן בהחלט נוחות כשמשתמשים בהן. ברגע שמתאימים את הקשת בחלק העליון לגודל הראש, כל החלקים המרופדים של האוזניות גורמים לראש להרגיש בגן עדן. בהחלט יש שיפור באיכות הבניה מהדגם הקודם אך בנוסף יש גם לדעתי סוג של צעד אחורה. ברגע שמרימים את האוזניות מרגישים שהן לא יציבות, וכשאני אומר לא יציבות אני מתכוון שהקונכיות שעליהן מונחות הכריות נוטות לנוע מצד לצד גם במגע הקל ביותר וזה לדעתי פוגע קצת בהרגשה כשמחזיקים את האוזניות.

בדגם הראשון הבעיה הזאת לא הייתה קיימת כי הקונכיות היו מחוזקות ולא רופפות כמו בדגם החדש. כשמסתכלים על התמונה הרחבה, ה-Cerberus 2 הן פשוט גרסא מוגדלת יותר של ה-Cerberus המקוריות מבחינת עיצוב ובניה. אני מוכן להגיד בפה מלא שאין לי בעיה עם זה שה-Cerberus 2 דומות מאוד לדגם הקודם, אבל עצם העובדה שאסוס הגדילה את האוזניות, הייתי מצפה שהן יהיו יותר יציבות ולא רופפות. אני לא אוהד גדול של אוזניות גדולות, בעיקר בגלל הלחץ שהן יוצרות על הראש, שמחייב להוריד את האוזניות לאחר שימוש ממושך בשל הכבדות והבומבסטיות שלהן, וה-Cerberus 2 בהחלט לוקות בבעיה זו. 

איכות השמע

נעבור לחלק המשמעותי ביותר באוזניות - הסאונד. בתחום הזה אני חייב להגיד שה-Cerberus 2 פשוט מצוינות. בפן הטכני, אסוס בחרה לצייד את האוזניות בזוג דרייברים בקוטר 50 מ''מ מסוג Essence והם בהחלט עושים את העבודה על הצד הטוב ביותר למרות שמדובר בסטריאו ולא בסראונד. כפי שציינתי, הכריות מכסות את כל האוזן שלי וע''פ אסוס, הדבר הזה מאפשר בידוד רעשים חיצוניים בכ-50%. אני יכול להגיד בוודאות שבידוד הרעשים לא היה הכי יעיל ויש בהחלט דליפת סאונד, אבל העובדה שהכריות עוטפות את כל האוזן בהחלט מוסיפה לחווית השמע. אני לא איש גדול של סאונד ואני מאמין שלגיימרים לא אכפת מהפרטים הטכניים של האוזניות אלא רק מאיך האוזניות נשמעות במשחק האהוב עליהם. ניסיתי את האוזניות במשחקים כמו Global Offensive ו-Skyrim Special Edition ואהבתי כל רגע עם האוזניות. הבאס של האוזניות הוא לדעתי במידה הנכונה ביותר שמתאימה בדיוק לכל סוגי הגיימינג. הקול שמופק מהאוזניות במהלך גיימינג או אפילו במהלך האזנה למוזיקה הוא צלול וביחד עם יכולת בידוד הרעשים המוגבלת של האוזניות, ניתן בהחלט להתחבר לכל משחק או לכל מנגינה שתאזינו לה. חשוב לציין שהאוזניות מגיעות עם מיקרופון נתיק ועוד מיקרופון מובנה כאשר המיקרופון הנתיק מעולה לתקשורת תוך כדי משחק כאשר יש רעשי רקע, והמיקרופון המובנה מעולה לתקשורת רגילה בצ'אטים וכו'. האוזניות כמובן כוללות בקר על החוט שמאפשר שינוי עוצמת סאונד בצורה חלקה למדי וכמובן סוויצ' לכיבוי או הפעלת המיקרופון.

השורה התחתונה

לפני שאני מגיע למסקנה הכללית שלי, חשוב שאזרוק כבר עכשיו את המחיר הצפוי של האוזניות. אסוס מתכננת להשיק את ה-Cerberus 2 בישראל במהלך חודש מאי במחיר מומלץ לצרכן של כ-400 ש''ח. מהחוויה שלי עם האוזניות אני יכול להגיד שמדובר במחיר קצת גבוה מדי לדעתי. האוזניות הללו הן בהחלט אוזניות טובות במובן הכללי והן מספקות איכות שמע מצוינת לגיימינג ולעוד מטרות אחרות והן כוללות מבנה שנראה טוב מבחינה עיצובית אבל קצת רופף ומשדר הרגשה של חוסר יציבות. הייתי מגדיר את ה-Cerberus 2 כאוזניות גיימינג בסיסיות שעושות חיל במיוחד בתחום הסאונד, שהוא ללא ספק התחום העליון של האוזניות.

לסיכום, ה-Cerberus 2 הן אוזניות גיימינג טובות באופן כללי שמספקות חווית סאונד איכותית ועשירה אך לוקות במספר בעיות בתחום הבניה. אם אתם מחפשים אוזניות גיימינג שנראות טוב ונשמעות מעולה, ואין לכם בעיה לשלם כ-400 ש''ח גם אם המבנה שלהם הוא לא הכי יוקרתי, הייתי אומר שכדאי שתשימו את ה-Cerberus 2 גבוה ברשימה. יחד עם זאת הייתי בודק גם אופציות אחרות בסכום יותר נמוך כי אני בטוח שיש לא מעט אוזניות שייספקו את אותן הדברים ללא הבעיות שציינתי. אוזניות ה-Cerberus 2 יגיעו בצבעים ירוק, כחול ואדום שזה הדגם שאני בדקתי, והן כמובן יתמכו במחשב, בקונסולות PS4 ו-Xbox One ובמכשירי סמארטפון. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:15 04.04.2017 | WarFox89 WarFox89

    ביקורות על אוזניות גיימינג - 2 שורות על איכות המיקרופון. מעניין ...

  2. 2

       | פורסם ע"י