הרשמה

ביקורת - מקלדת HyperX Alloy FPS

האם יש לנו שחקנית חדשה בשוק המקלדות?

מקלדת קומפקטית שלא מתפשרת על איכות בנייה, איתמר בדק את המקלדת הראשונה של HyperX בעלת מקשי Cherry MX Blue.

מאז שראיתי בטוויטר של אחד מבכירי HyperX על הכרזת המקלדת החדשה, חיכיתי וחיכיתי בציפייה כדי לקבל אחת לביקורת. HyperX ידועה מאד ופרצה לשוק הספורט האלקטרוני והגיימינג בעיקר בעזרת האוזניות שלהם, אך הפעם אנחנו רואים מהחברה מקלדת שעכשיו זמינה בישראל. אז האם זמן ההמתנה היה שווה את זה? האם אנחנו סוף סוף רואים שחקנית חדשה בשוק המקלדות?

מה בקופסא

חוויית מוצר חדש תמיד מתחילה מהאריזה. כמו ברוב מוצרי HyperX שיצא לי להכיר, הם עושים זאת בצורה הכי טובה וידידותית ללקוח. הדבר הראשון שרואים כשפותחים את הקופסא זו מעין 'נרתיק' העשוי רשת בד נושם שבעזרתה ניתן ללכת ממקום למקום עם המקלדת ולשמור עליה. מתחת לרשת ישנו ספוג דק המגן על המקלדת ואז נחשפת לה המקלדת של HyperX. מתחת למקלדת מחכים לנו סט נוסף של מקשי WASD ומספרים 1-4 בצבע אדום הניתנים להחלפה. כפתורי ה-WASD בעלי טקסטורה מחוספסת ושונה מהרגיל, המאפשרת זיהוי ואחיזה טובה יותר במקשים. כמו כן אנו מקבלים אביזר פלסטיק שעוזר להוציא את המקשים מהמקום. לבסוף נקבל את הכבל הקלוע הנתיק של המקלדת.

בנייה איכותית

המקלדת בעלת מסגרת מתכת עם תחתית פלסטיק עמיד מאד, משקלה יחסית כבד אך מאוזן וטוב ככה שהיא לא מחליקה ממקום למקום. בהתחלה חשבתי שכולה עשוייה אלומיניום עד שהסתכלתי ובחנתי קצת יותר מקרוב. בתחתית המקלדת ישנם משטחים למניעת החלקה ורגליים להגבהה. המקלדת בעלת פרופיל נמוך ועיצוב קומפקטי האידיאלי לשולחנות קטנים ואו למשחקי FPS שמצריכים יותר מקום למשטח עכבר ועכבר ופחות למקלדת.

המקלדת כאמור מגיעה עם כבל נתיק קלוע בצבעים אדום-שחור שסופו מתפצל לשני חיבורי USB. הסיבה שבמקלדת ישנו חיבור USB היא כדי לחבר מכשיר תואם כמו למשל טלפון או עכבר. לא חובה לחבר את החלק השני של הכבל אם לא רוצים, אך יש לקחת בחשבון שלא תוכלו לחבר שום דבר נוסף למקלדת.

על המקלדת לא תמצאו כפתורי מאקרו הניתנים לקנפוג או כפתורי מדיה ייעודיים. המקלדת מינימליסטית מאד מה שהופך אותה לקלה לשימוש בלי תוכנות חיצוניות, פשוט Plug & Play. תחרותית כזאת ללא דברים מיותרים. עם זאת, ישנו כפתור פאנקשיין (FN) שבעזרתו ניתן לשלוט בעזרת כפתורי F5 עד F12 על הווליום של המחשב, מוזיקה, Game mode ועוד. אישית, לא אהבתי את הצורך בללחוץ על שני כפתורים כדי לשלוט בווליום או בפיצ'רים האחרים במקלדת.

אדום עולה

המקלדת בעלת סוויצ'ים מסוג Cherry MX ובמקרה שלי קיבלתי את הסוויצ'ים הכחולים. נכון לתאריך כתיבת הביקורת המקלדת מגיעה לישראל רק עם הסוויצ'ים הכחולים למרות שקיימים גם סוויצ'ים אדומים וחומים. משיחה  עם נציג החברה, עדיין לא ידוע מתי יגיעו סוגי הסוויצ'ים השונים לישראל. הסוויצ'ים הכחולים הם הכי רועשים ומותאמים לשחקנים מקצועיים בזכות התגובה המהירה שמתאימה למשחקי FPS. בהתחלה השימוש במקלדת היה מגניב ונחמד אבל מהר מאד לא יכלתי לסבול יותר את רעש הסוויצ'ים הכחולים, אבל זה אני. זהו לא בהכרח משהו שלילי נגד המקלדת, אלא יותר העדפה אישית.

תאורת המקשים מגיעה בצבע אחד בלבד - אדום, שלא ניתן להחליפו. השליטה בתאורה נעשית ללא תוכנות או דרייברים, אלא בעזרת כפתור FN ושימוש בחצים. ניתן לשלוט על עוצמת התאורה מכיבוי מוחלט עד לאור חזק, כמו כן ישנם סה"כ 6 אפקטים לתאורה ביניהם: גל, נשימה, לחיצת כפתור ועוד.

שורה תחתונה

אין לי שום ספק שהיתרונות של המקלדת גוברים על החסרונות. בין היתרונות הבולטים של המקלדת הם נוחות ופשטות התפעול, העיצוב המינימליסטי והקומפקטי ולי אישית לא הפריע שאין תאורת RGB. האביזרים שמגיעים איתה הם בונוס מאד נחמד שמוסיף "פרסטיז'". בין החסרונות הבולטים והמשמעותיים בעיני הוא החוסר במקשי מדיה ייעודיים ורעש הסוויצ'ים לאורך תקופת השימוש בה. בין אם זה מפריע או לא אציין בכל זאת שהמקלדת מגיעה בעיצוב אמריקאי ואינה מגיעה עם חריטה/מקשים בעברית. אז כן, זמן ההמתנה אכן היה שווה את זה ויש לנו כאן שחקנית חדשה בשוק שכבר עכשיו עובדת על הדגמים הבאים שלה.

מחיר: כ-500 ש"ח. המקלדת זמינה דרך Amazon (עכשיו בכ-420 ש"ח כולל משלוח ומכס) או רשת KSP.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:25 21.02.2017 | מאור מאור (אורח)

    סיקרנת אותי, אהבתי מאוד את הכפתורים של ה- WASD שמגיעים עם המקלדת
    נראית מקלדת מעולה רק חבל שאין עברית

  2. 2

    14:44 21.02.2017 | רועי באלוה - עורך תוכן רועי באלוה - עורך תוכן

    היי מאור
    ישנם מספר בתי עסק בארץ שעושים חריטה של אותיות בעברית על מקלדות, אם תקנה את המקלדת אני מניח שתוכל למצוא בית עסק שיבצע לך את החריטה שבדרך כלל גם לא עולה הרבה (50-150 שקל)
    רק לפני שאתה קונה כדאי לבדוק אם באמת יש מי שיכול ומעוניין לבצע את העבודה :)

  3. 3

    20:00 21.02.2017 | מאור מאור (אורח)

    תודה רועי. כן אני יודע, אבל מרגיש לי תהליך מיותר, שלא נדבר על זה שזה מייקר את המקלדת (כולל הריצות). אם היה מגיע ישירות מהחנות עם עברית אולי הייתי רוכש.

  4. 4

       | פורסם ע"י