הרשמה

ביקורת - For Honor

שמואל יצא להשחיז חרבות במשחק החדש של יוביסופט וחזר עם סיפורי מלחמה מעניינים ביותר

  • PC
  • PlayStation 4
  • Xbox One
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 14/02/2017

האם צלקות הקרב של שמואל שוות את ההנאה של For Honor?

לפני שאני אתחיל בסיקור של המשחק אני חייב רגע אחד של כנות: עד לפני חודשיים, שכחתי שהמשחק הזה היה קיים. For Honor הוכרז ב-E3 של שנת 2015 ע"י Ubisoft ותפס את העיניים של הרבה גיימרים בעולם, כולל אותי. הוא היה נראה כמו משחק Hack & Slash בגוף שלישי שמבוסס על לוחמים מימי הביניים וחשבתי שמצפה לי חוויה כמו של Chivalry: Medieval Warfare רק ע"י חברה גדולה ובגוף שלישי. אבל עם כל מה שיצא ב-2015 ו-2016, ההכרזות על קונסולות חדשות, המשחקים הנהדרים וכל החדשות על משחקים כמ:ו FFXV, Horizon: Zero Dawn, No Man's Sky (משחק רע ככל שיהיה, אי אפשר להאשים אותו בזה שהוא לא יצר הייפ) דחקו הצידה את המשחק הזה. עד כדי כך שאפילו לא ניסיתי להירשם לשלבי האלפא שלו כי פשוט לא היה לי אכפת. אבל ככל שהתקדמו הימים והתקרבו לתאריך ההשקה שלו הבעתי יותר ויותר עניין במשחק, ואחרי שלבי בטא מרשימים המשחק בסופו של דבר ראה אור יום ב-14 בפברואר.

משחק לחימה בהסוואה

לאלו שלא מכירים את המשחק ולא קראו את הסיקור שלי על הבטא של For Honor, הנה הסבר קצר על המשחק. For Honor הוא משחק אקשן בו השחקן בוחר לוחם או לוחמת המבוססים באופן כבד על דמויות מימי הביניים ושייכות לאחד משלושה פלגים: הסמוראים, היפנים, הויקינגים הנורדים והאבירים ה...אין להם באמת אזור, אז אני אניח שאירופאים. השחקן יכול להילחם בכל מיני מצבי משחק מול שחקנים אחרים או מול המחשב. הדמויות מגוונות ומרגישות באמת שונות אחת מהשנייה, גם מבחינת העיצוב שלהם וגם מבחינת היכולות שלהם וכמה קשה ללמוד לשחק איתן בצורה מושלמת. לכל קבוצה יש 4 סוגים של לוחמים, כשכל אחד בא עם עיצוב שונה וסגנון משחק שונה: יש את ה-Vanguards שהם הלוחמים הסטנדרטים, הלוחמים המאוזנים היטב עם טווח וכוח; יש את ה-Heavies, לוחמים עם הרבה HP והרבה יכולות הגנתיות והתקפיות בשביל אקסטרה נזק, אבל בלי הרבה יכולות תזוזה כשהם לרוב איטיים משמעותית מהאחרים. מולם יש את ה-Assassins שאולי לא עושים המון נזק ולא יכולים לקבל הרבה מכות כמו ה-Heavies אבל יותר ממפצים על כך עם זריזות נהדרת והיכולת להציק ליריבים עם מכות מהירות. ולבסוף יש את ה-Hybrids; למי ששיחק או שיחקה בבטא, Nobushi הלוחמת של הסמוראים היא דוגמא נהדרת ל-Hybrid. ה- Hybrid הוא לוחם עם יכולות מגוונות ומיוחדות שמצד אחד יכולות להטות את הכף לטובת הקבוצה אך ברוב הפעמים קשה מאוד לשחק איתם שכן הם דורשים דיוק רב במכות והכרה מוחלטת של הדמות. הקרבות מתבצעים בשיטה שיוביסופט בחרה לקרוא לה "The Art of War": ברגע שאתה נכנס למצב קרב מול שחקן אחר אתה יכול לכוון את המכה שלך לאחד משלושה כיוונים (ימין שמאל או למעלה) ולבחור אם אתה רוצה להכות או להגן מפני מכה בכיוון הזה. יש לכל דמות את הקומבואים שלה ואת היכולות המיוחדות שלה שנותנות לה את הסגנון לחימה שלה: ה-PeaceKeeper, דמות ה-Assassin של האבירים תעדיף לשמור מרחק ולהיכנס כל פעם כדי להכות ולהפעיל את אפקט הדימום אצל היריב במטרה לא לאבד הרבה ממד ה-Stamina שלה. לעומת זאת ה-Warlord הויקינגי יעדיף להישאר קרוב כדי להכות בעוצמה ולנסות להפיל את היריב כמה שיותר מהר, מה שגורם לקרבות להרגיש טקטיים וכדי להיות טוב באמת אתה חייב להכיר את הדמות שלך על חסרונותיה ויתרונותיה, אבל גם חשוב לדעת איך משחקים עם דמויות אחרות כדי לדעת להערים עליהן ולנצח אותם בקרב אחד על אחד.

 אבל רגע, אתם בוודאי שואלים: "קומבואים, ללמוד דמויות בצורה מושלמת, להכיר את היריב שלך, משחקי מוחות? זה נשמע כמו משחק לחימה קלאסי!" ופה הקאטש: זה באמת משחק לחימה קלאסי. ברגע שאני נכנסתי למצב דו קרב מול יריב יש לי בדיוק את אותם חששות ואותו האדרנלין שיש לי מכניסה לקרב בסטריט פייטר או במורטל קומבט. אני למדתי לשחק עם ה-PeaceKeeper שלי כמו שלמדתי איך אני משחק עם Ken או עם Dudley בסטריט פייטר, וזה נפלא. העומק של המשחקיות, היכולת לעשות קאמבק מאפס והתחושה שכשאתה מפסיד אתה יודע בדיוק, אבל בדיוק, למה הפסדת היא תחושה שאין שנייה לה בגיימינג ויובסופט עשו עבודה לא פחות ממדהימה על העברת התחושה הזו למשחק שעל הנייר הוא משחק אקשן לכל דבר ועניין. בנוסף המשחק נותן לך אפשרות לעצב את הדמות שלך לפי בחירתך עם גרנולריות מדהימה כך שגם אם יש ארבעה Wardens בקבוצה שלך כרגע, אתה עדיין יכול לגרום לשחקן שלך להיות מיוחד ולבלוט מהשאר.

אלימות היא הפתרון, מסתבר

במשחק יש 4 (או 5, תלוי איך אתם מסתכלים על קרבות ה-Brawl) מצבי משחק שונים, כל אחד מהם טיפה שונה מקודמו: יש את ה-Duels & Brawls, מצבי משחק של אחד על אחד או שניים על שניים, בו כל אחד מהשחקנים בוחר דמות אחרת ונלחמים אחד בשני במטרה להרוג את הדמויות שמולך. בשביל משהו דומה אבל עם יותר אנשים יש את ה-Elimination,  שהוא דומה למצבים האחרים רק שהוא 4 מול 4 ובנוסף יש כל מיני בוסטים ליכולות שאפשר לקחת שמפוזרים על גבי הזירה (ריפוי לדמות, יותר הגנה והתקפה ועוד). מולו יש את ה-Skirmish שהוא בעיקרון Deathmatch בו אתה משיג ניקוד על הריגה של דמויות אחרות ועוד כל מיני חיילים קטנים בזירה. ואחרון אבל בהחלט חביב, Dominion, המוד משחק הכי פופולרי , בו מתחרים במצב של 4 שחקנים מול עוד 4 על שליטה בכל מיני אזורים על המפה כשבסופו של דבר, הקבוצה הראשונה שמגיעה ל-1000 נקודות צריכה לחסל את כל הלוחמים של הקבוצה השנייה כדי לנצח את המשחק. בסוף כל משחק, השחקן יקבל War Assets לפי הביצועים שלו במשחק ואותם הוא יכול להציב כרצונו באחד מהאזורי לחימה של הפלג אותו הוא בחר בשביל ה-Faction Wars. בדומה ל-Mortal Kombat, כל שחקן יכול לבחור להיות באחד מ-3 קבוצות המשחק ולהילחם ב-Faction Wars כדי להשיג כמה שיותר שטח בכל סיבוב שמתנהל במשך שבועיים. יש 5 סיבובים שמרכיבים עונה שבסופה הקבוצה שהייתה הכי טובה מקבלת פרס מיוחד. זה משהו שנחמד לעשות בזמן שמחכים לסיבוב הבא של הקרב במשחק, אבל באמת שלא יותר מזה. 

כמה דברים לגבי מצבי המשחק השונים: המצבים של ה-Duels וה-Brawls הם המצבים הכי טהורים של המשחק. אין דבר יותר מגניב מלעמוד אחד על אחד מול שחקן אחר ולנסות לנצח אותו. הקרבות האלה הם אינטנסיביים, קשוחים, עצבניים עם הרבה תהפוכות, הפסדים מרגיזים וניצחונות מרשימים. בנוסף הקרבות האלו מציגים בצורה הטובה ביותר את השיטה של The Art of War ומראים כמה מחשבה וכמה עומק יש במערכת הלחימה הזו. Dominion זה פשוט כיף טהור, כאוטי ואינטנסיבי. המפות מעוצבות טוב כך שאין הרבה ריצה בין אזור אחד לשני, יש אזורים שנמצאים ממש קרוב לנקודת ה-Respawn ויש אזורים שנמצאים באמצע כך שתמיד תפגוש שם יריב. אם נמאס לכם להילחם בלוחמים אדירים, פשוט תלכו לאזור בו יש הרבה חיילים פשוטים ותתכוננו לטבוח בהם בסגנון Dynasty Warriors.

יחד עם זאת לצערי ב-Elimination ו-Skirmish המשחק פחות עובד. אל תבינו אותי לא נכון, הם עדיין מודים כיפים אבל עד כמה שאני נהנה מהאתגר של להיות לבד מול 3 או 4 שחקנים, רואים שזה פחות עובד עם השיטה של The Art of War ואני יותר מנסה להכות את כולם בבת אחת ולנסות לא למות. מה שכן, המשחק כן נותן לך את הכלים להצליח להתמודד עם הרבה שחקנים בבת אחת: יש את מד הנקמה (Revenge) שאחרי מספר הגנות מוצלח מתמלא ובהפעלה של המוד הזה נותן לך אקסטרה הגנה, נזק, אינסוף Stamina ואת היכולת להגן בצורה דיי פשוטה ממתקפות מהצדדים ומאחור ובאמת ולא פעם ולא פעמיים (זה קרה לי ב-Dominion ורק כמעט ב-Elimination). הצלחתי לנצח שניים ושלושה יריבים בבת אחת ע"י ניצול של טכניקות שהמשחק מלמד אותך ובאמת שאין תחושה יותר טובה ומספקת כשאתה מצליח לעשות את זה. עדיין, הם צריכים לכוונן את היכולות האלו טיפה יותר כדי שהמשחק יהיה יותר הוגן במצב של הרבה מול שחקן יחיד (יותר זמן ב-Revenge Mode, יותר הגנה, ואולי גם להחזיר חלק מה-HP שלך). 

בנוסף, חלק מהמפות גורמות לקרבות 1 על 1 להסתיים מהר מידי ע"י הפלה של היריב שלך מצוק, שזה באמת חבל כי זה מרגיש מאוד זול ולא מתאים לקרבות האלגנטיים. Ubisoft  יכולה וצריכה לפי דעתי ליצור מפות ייעודיות שיתפקדו כזירות לחימה במיוחד למוד הזה. בנוסף, המשחק המלא כולל בתוכו מצב סיפור שלוקח אותך 12 שנים אחורה כדי להבין מה הוביל לתקופת המלחמה הגדולה שמתנהלת כיום. לא ציפיתי שיהיה סיפור למשחק הזה, כך שהגעתי עם ציפיות דיי נמוכות כשנכנסתי אליו. הסיפור בסדר, לא בשמיים, הקרבות הם דיי רפטטיבים, אבל מידי פעם קורה משהו מגניב כמו טיפוס על קיר או רכיבה על סוסים שאין במשחק הרגיל שזה נחמד. בסך הכל, מצב הסיפור יכול להימשך בין 5 ל-8 שעות אבל הוא לא ההיילייט. 

Match-Not-Making

שיחקתי בגרסת ה-PC, וכאחד שנכווה לא מעט פעמים מיוביסופט בגזרת משחקי המחשב שלהם מבחינת ביצועים, הופתעתי כמה חלק המשחק רץ על המחשב שלי גם על ההגדרות הגבוהות ביותר. שוב, זה מתיישב בצורה נהדרת עם המנטרה של משחקי לחימה שבו כל פריים קובע ולכן המשחק צריך לעבוד חלק ובצורה טובה על הרבה סוגים של מחשבים כדי שאנשים ייהנו ממנו כמו שצריך. המפות האינטנסיביות יותר (The Myre לדוגמא) דרשו ממני להנמיך את ההגדרות טיפה כדי שהמשחק יעבוד יותר טוב אבל אובראול החברה עשתה עבודה טובה באופטימיזציה של המשחק ל-PC. וזה ממש טוב כי המשחק נראה מדהים: הדמויות נראות מפורטות עם אנימציה נהדרת, המפות מרשימות ורחבות עם דקויות וירידה לפרטים בהרבה מקומות על המפה.

הבעיה המרכזית של המשחק מתחילה עם ה-Matchmaking. המשחק משתמש בשיטה של Peer to Peer והייתי אופטימי יחסית בכל הנוגע לשיטה הזאת, אבל אחרי כמה שעות של משחק אני חייב לומר שהיא לגמרי Hit or miss. כשהיא עובדת טוב, אתה מוצא אנשים לקרבות יחסית מהר והקרב מתנהל בצורה חלקה עם מעט מאוד לאגים. אבל לפעמים לוקחות כמה דקות עד שאני מוצא אנשים לקרב וכשאנשים יוצאים באמצע המשחק (וזה קורה לא מעט), אז השרת צריך לסנכרן את כל השחקנים מה שתוקע את הזרימה של המשחק לכמה שניות. כשזה עובד זה מעולה וכשזה לא עובד זה דיי מזעזע.

השורה התחתונה

For Honor הוא משחק מצוין, שתקוע טיפה מאחור בגלל עניינים טכניים שאפשר וצריך לתקן. הסיפור הוא לא מהמוצלחים שראיתי אבל הוא סביר ומסביר איך משחקים עם הרבה דמויות ומכיל גם קטעים ממש נחמדים. ה-Matchmaking יכול להיות טוב יותר כדי שנוכל ליהנות מהמשחק כמו שצריך. אבל למרות כל הדברים שציינתי,  אי אפשר לקחת מהמשחק הזה את העובדה שהוא אחד מהמשחקים עם המשחקיות היותר עמוקה ומתגמלת שראיתי כבר הרבה זמן. בין אם אתה משחק לבד או בין עם חברים, כמות ההנאה ותחושת הסיפוק שהמשחק הזה יכול להעביר לשחקן היא עצומה. אתה יכול לנצח משחק ע"י כך שהצלחת להתמודד מול 3 שחקנים שונים באזור שלך ובכך להחזיר את הקבוצה למשחק, או להשתמש ביכולת מיוחדת כדי לירות פגז מרחוק על היריב האחרון מהקבוצה השנייה שבדיוק בורח במטרה לכבוש אזור אחר. אתה מרגיש טוב כשאתה מצליח ואתה מבין בדיוק איפה נכשלת כשאתה מפסיד. ה-Season Pass שקיבלתי יחד עם גרסת ה-Gold של המשחק (שגם נותנת תאורה עלייך כל פעם שאתה מבצע Execution על אחד היריבים שלך, נפלא) מבטיח עוד דמויות חדשות לגמרי עם תלבושות חדשות מה שמבטיח לנו שיוביסופט הולכת להשקיע ולתת מעצמה כדי שהמשחק הזה יצליח. For Honor דורש מהשחקנים שלו ללמוד את המשחק ולהצטיין בו, ומי שעושה את זה זוכה לחוויה שאין שנייה לה במשחקי מחשב כרגע.

8.5
מתוך 10
נבדק על:
PC

הטוב

  • משחקיות מדהימה ועמוקה
  • גרפיקה נהדרת עם ביצועים טובים
  • אפשרויות עיצוב מעולות לדמויות

הרע

  • Matchmaking והתחברות לקרבות טעונים שיפור
  • סיפור בינוני ומטה

והתאורה

  • אפקט ה-Sunbeam גורם להכל להיראות דרמטי יותר
  • זה נהדר
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:00 19.02.2017 | שחקן שחקן (אורח)

    סיקור ברמה גבוהה!
    אחלה משחק

  2. 2

    15:22 19.02.2017 | שני שני (אורח)

    נהנתי לקרוא ואני מאוד מסכים עם הביקורת, המשחק ויוביסופט ממש הפתיעו אותי לטובה

  3. 3

    16:15 19.02.2017 | עידו עידו (אורח)

    חבר'ה אחלה ביקורת , אבל אם מישהו משחק ובא לו להוסיף אותי אז idogold

  4. 4

    20:02 19.02.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    תודה רבה על התגובות!
    היוזר שלי בUplay הוא shiuerus אם מישהו רוצה להוסיף ולשחק!

  5. 5

    22:48 19.02.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    מופיע גם תחת השם inframad

  6. 6

    00:09 20.02.2017 | WarFox89 WarFox89

    אתה לא הבן-אדם הכי אובייקטיבי בעולם לכתוב ביקורת על המשחק הזה ;)
    JK
    אחלה ביקורת, שמח שאנשים נהנים מהמשחק. אני מדלג עליו לא עשה לי את זה ומחכה ל-GRWL. קשה לי בלי רובים וירי ... :\

  7. 7

    07:38 20.02.2017 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    שום ביקורת היא לא אובייקטיבית עד הסוף ;)
    אבל ברצינות עכשיו, יוביסופט עשו עבודה מעולה והם ראויים לציון על מה שהם עשו עם המשחק הזה.
    Warfox אתה משחק בבטא הפתוחה של Ghost Recon?

  8. 8

    10:16 20.02.2017 | מאור מאור (אורח)

    אחלה ביקורת! תענוג :-)

  9. 9

    15:34 21.02.2017 | רן רן (אורח)

    אני דווקא לא מסכים לעניין הקמפיין. אמנם הוא לא ברמה של המולטיפלייר (ואף אחד לא ציפה לכך), אבל האמת שהופתעתי לטובה מהגיוון בין המשימות, ומההצלחה לגרום לך לרצות ולהתנסות עם כמה שיותר דמויות שונות, מה שמאפשר להבין את החוזקות והחולשות של כל דמות. אם אתם קונים את המשחק - מומלץ בחום להתחיל עם הקמפיין, לפחות במשימות הראשונות של כל פלג, ולהיכנס בצורה איטית ומהנה לקצב המיוחד של המשחק. חוץ מזה - אחלה סיקור.

  10. 10

    17:31 21.02.2017 | WarFox89 WarFox89

    @שמואל - בוואדי :) בדיוק מוריד עכשיו :P

  11. 11

    07:22 27.02.2017 | MaorVered001 MaorVered001

    היי שמואל
    האם אתה משחק The Division?
    (אם אתה מתחיל תשלח הזמנה למשתמש היופליי שלי
    MaorVered33 ואני אעזור לך)

  12. 12

    13:04 14.03.2017 | Afuna_v_gezer Afuna_v_gezer (אורח)

    יופי של ביקורת! נתראה בשדה הקרב!
    Uplay: Afuna_V_Gezer

  13. 13

    21:31 24.03.2017 | FearKill FearKill (אורח)

    היי. אחלה ביקורת. אתה יכול לעשות ביקורת על ghost recon wildlands בבקשה? תודה

  14. 14

    19:15 16.05.2017 | ליאור ליאור (אורח)

    אחד המשחקים הטובים של השנה

  15. 15

    20:58 15.09.2017 | MaorAsOne MaorAsOne

    לי באופן אישי מאוד קשה להתחבר למשחק הזה
    כי הוא מסובך מדי בשבילי
    אבל בכל אופן זה סיקור מעולה פשוט
    אני באופן אישי מתחבר פחות לימי ביניים
    אז קניתי את אי'נגסט 2

  16. 16

       | פורסם ע"י