הרשמה

ביקורת - Just Cause 3: Mech Land Assault

אנדריי יצא לבדוק מה קורה בדיוק עם ההרחבה של Just Cause 3

האם יותר מדי כוח הוא דבר רע?

יש משהו שמושרש באהבה של גיימרים באשר הם לרובוטי ענק; אולי אלה הרבוטריקים מהאייטיז, או הפאוור ריינג'רס מהניינטיז, אבל מאז ומתמיד חלומו של כל גיימר שאי פעם שיחק או צפה ברובוטי ענק נלחמים אחד בשני הוא היכולת לשלוט על אחד כזה בעצמך. מפתחי משחקים מאז ומתמיד ידעו לנצל את זה, אם זה סדרת MechWarrior המיתולוגית, Titanfall, ועוד רבים אחרים. נראה שצירוף של רובוטי ענק למשחק שלך הוא מתכון מושלם להצלחה.

על קו המחשבה הזה, נשענת הרחבת ה-DLC החדשה Just Cause 3 – Mech Land Assault. לאחר שההרחבה הקודמת שיפרה את יכולות התעופה של ריקו רודריגז עם חליפת הבוואריום, שבעצם הפכה את ריקו לכמעט בלתי מנוצח. ה-DLC הנוכחי כפי שמרמז השם, מחזיר אותנו לקרקע.

אויב ישן, סיכון חדש:

העלילה של Mech Land Assault מתמקדת באירגון שכירי חרב בשם ה-Black Hand, אשר אולי זכורים לחלקכם מ-Just Cause הראשון. לפי העלילה, ה-Black Hand הגיעו ל-Medici כשירות לגנרל די רבאלו – האנטגוניסט מהמשחק הראשון, ונשארו חבויים לאורך שנים בקבוצת איים נסתרת בזמן שהם מקדמים את פיתוח הנשק שלהם על מנת לכבוש את משאב ה-Bavarium הייחודי למדינה. העלילה מועברת באמצעות קטעי סאונד וקומיקס, ולא בעזרת Cutscenes מסורתיים, שנראים כמו בחירה עצלנית מצד צוות הפיתוח. אומנם סדרת Just Cause מעולם לא ניחנה בעלילה סוחפת, כשהיא כמעט ותמיד משמשת כתירוץ למשחקיות הכאוטית, אך חוסר ה-Cutscenes רק מעצים את חוסר העניין בעלילה.

Mech Land Assault חושף בפני השחקן קבוצת איים חדשה בשם Insula Lacrima, שנמצאת צפונית לאיזור המשחק הראשי, ונותנת לשחקן מספר בסיסים חדשים לשחרר ומספר מקומות חדשים למצוא, לצערי התחושה במקומות האלה היא של More of the same, לאיזורים החדשים אין שום ייחוד מאיזור המשחק הראשי למעט סקינים שונים לאויבים. ובהתחשב שעלילת הDLC מתפרשת על גבי שתי משימות בלבד, רוב השחקנים ימצו את האיזור החדש במהרה.

שליטה אולטימטיבית, אך באיזה מחיר?

מבחינת המשחקיות, Mech Land Assault מציג לשחקן אפשרות משחק חדשה בדמות Mech עוצמתי, פרי פיתוחם של ה-Black Hand, שכולל את התת מקלע הסטנדרטי שתצפו לראות בכל מצב שכזה, אך גולת הכותרת היא הנשק ה"משני" – אלקטרומגנט ענקי המשמש בעצם כמקבילה ל-Gravity Gun המוכר מ-Half Life 2. בעזרת האלקטרומגנט הזה ניתן להרים ולהעיף כמעט כל דבר שנמצא במשחק. בין אלה אויבים, כלי רכב, או אפילו בניינים; השליטה בMech ובנשקים שלו אומנם דורשת הסתגלות קלה, אך לאחר כמה דקות השחקן ישלוט באופן מלא על תוספת הכאוס הנפלאה הזאת. לצערי כמו עם ה-DLC הקודם, בו חליפת ה-Bavarium הפכה את כל כלי הטיס האחרים במשחק ללא רלוונטיים, גם כאן המצב דומה. ה-Mech הוא כלי רכב כל כך עוצמתי, שהוא גורם לכל כלי הרכב האחרים במשחק להיות לא רלוונטיים יותר. גם שחרור הבסיסים נהיה משימה קלה מידי עם ה-Gravity Gun, עד כדי כך שלאחר פחות משעה כבר איבדתי כל תמריץ להמשיך ולשחק, הכל נהיה פשוט קל מידי.

אין תיקון, אין מחילה!

גם בגזרת הביצועים לצערי אין חדשות טובות. Mech Land Assault סובל מאותן בעיות טכניות מהם סבל המשחק המקורי, ואף מוסיף עליהם. במהלך המשחק שלי נתקלתי לא פעם קריסות רנדומליות, אלא גם נפילות דראסטיות בקצב הפריימים, לפעמים עד למצבים של לא יותר מפריים בודד לשנייה. אומנם המקרים האלו היו בודדים, וקרו רק במצבים עמוסי אפקטים. אך במשחק שיוצא ב-2016 על פלטפורמה כמו ה-PS4, זה בלתי נסלח. אם זאת חשוב לציין שהמקרים האלו בודדים, ולא גורעים יתר על המידה מהחוויה הכללית.

השורה התחתונה:

לסיכום – Mech Land Assault לא מביא יותר מידי חדשנות לשולחן, אומנם בעולם שבו לכל משחק יוצאים מספר לא מועט של  DLC אי אפשר לצפות משינויים דראסטיים מכל DLC בודד, אך נראה שMech Land Assault הוא לא הרבה יותר מניסיון עצלני לסחוט עוד קצת כסף מהמעריצים. אם עוד לא מיציתם את החוויה שלכם בJust Cause 3, אל תהססו להמר על הDLC הזה. אם כבר נמאס לכם מהרפטטיביות של המשחק המקורי, לא תמצאו בMech Land Assault חוויה חדשה.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:01 26.11.2016 | עמית עמית (אורח)

    ביקורת מעוחה ואני מסכימה עם כל מילה שלה

  2. 2

    10:04 07.12.2016 | MaorVered66 MaorVered66

    האמת שגם לי קרה אותו הדבר שמיציתי את האי Insula Lacrima מהר מדי בגלל ששיחרתי את כל הבתי כלא והבסיסים באי בשבוע ואז השלמתי את העלילה
    חוץ מזה - הרחבה מעולה!!!

  3. 3

       | פורסם ע"י