הרשמה

חברת ZeniMax מאשימה את קארמק בגניבת טכנולוגיית VR סודית

ZeniMax נגד Oculus VR

האם ZeniMax אחראית לטכנולוגיית ה-VR המוצלחת של Oculus?

ZeniMax, חברת האם של Bethesda ו-id Software, פותחת חזית מעניינת נגד ג'ון קארמק, פאלמר לאקי - מייסד Oculus ואפילו פייסבוק בטענה שטכנולוגיית המציאות המדומה שייכת בכלל לה. 

בכתב התביעה של ZeniMax נטען שג'ון קארמק, שעבד בעבר בחברת id Software והיה אחראי בין השאר לכותרים כמו Doom, Rage ועוד, גנב טכנולוגיה של ZeniMax והעביר אותה ל-Oculus, גם לאחר שהוא התפטר מ-ZeniMax לטובת מעבר לחברת Oculus VR. "במקום לסיים את החוזה שלו בכבוד, במהלך ימיו האחרונים בחברה, קארמק העתיק אלפי מסמכים ממחשבי ZeniMax באמצעות דיסק און קי. הוא לעולם לא החזיר את המסמכים הגנובים לאחר שההתפטרות שלו הושלמה. בנוסף, לאחר שההתפטרות שלו הושלמה, הוא חזר למשרדי החברה על מנת לקחת פיסת טכנולוגיית VR שפותחה ע''י ZeniMax כחלק מתכנית המציאות המדומה של החברה", כך נטען בכתב התביעה.

הטענה המרכזית של ZeniMax היא שהטכנולוגיה של חברת Oculus מבוססת על טכנולוגיה שפותחה ב-ZeniMax, ולא מהראש של מייסד Oculus, פאלמר לאקי. בנוסף נטען שלאקי חתם על הסכם סודיות והבטיח שלא ישתף את הטכנולוגיה של ZeniMax עם חברות אחרות. "חברת Oculus פנתה לעיתונות וטענה בגאווה שפאלמר לאקי הוא הממציא המבריק של טכנולוגיית המציאות המדומה שפותחה בבית של ההורים שלו. במציאות, מדובר בסיפור שגוי לחלוטין. פאלמר לאקי לא החזיק בידע הנדרש על מנת לפתח טכנולוגיית מציאות מדומה, היכולות שלו בתכנות היו בסיסיות, והוא הסתמך על כלים של ZeniMax בכדי להדגים את אב הטיפוס של ה-Rift", כך עוד נטען בכתב התביעה. 

מסתבר ש-ZeniMax לא עוצרת פה והיא מכוונת את הרובים שלה גם כנגד אחת החברות הגדולות בעולם, שהיא גם הבעלים של Oculus Rift - פייסבוק. החברה טוענת שלאקי שיתף את הסכם הסודיות עם פייסבוק, וכתוצאה מכך שניהם כפופים להסכם הסודיות עם ZeniMax; ושניהם הפרו אותו. 

חברת ZeniMax מציגה כאן טענות מעניינות מאוד ועצם העובדה שהיא ניצבת כעת בפני קרב משפטי כנגד חברה בעלת משאבים רבים כמו פייסבוק, בהחלט נראה שיש כאן משהו בדברים שלה והסיפור הזה עוד רחוק מסיום. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:16 23.08.2016 | אורן אורן (אורח)

    בושה וחרפה היחס כלפי אחד האנשים החשובים בתעשיית המשחקים ג'ון קארמק האיש שאחראי לז'אנר FPS
    קלאסיקות כמו wolfenstein,doom,quake

  2. 2

       | פורסם ע"י