הרשמה

ביקורת - Killer Instinct Season 3

דור עסיס יצא לבדוק את העונה השלישית של Killer Instinct ולראות אם היא עשתה את דרכה בשלום אל ה-PC

העונה השלישית מציגה את מספר הלוחמים ומצבי המשחק הגדול ביותר, אך האם זה מספיק?

האמת, ששמעתי רק לא מזמן שיצאה ל-Killer Instinct עונה חדשה, וזה לא בדיוק אמר לי יותר מידי. משחק המכות הקלאסי שקיבל חידוש Xbox One אף פעם לא משך אותי יותר מידי, מהסיבה היחידה שאף פעם לא היה לי את הקונסולה - ומשחק זה היה אקסקלוסיבי לה, אך כפגשתי את המשחק פעם ראשונה אצל חבר מיד נשבתי בקסמיו. דינוזאור שיורה להבות, גוש אבן ענקי שמצמיח קירות באמצע המסך או דמות שנראת כאילו יצאה מהסרט -"הצלצול". כל השוני והצבע משך אותי יותר מאי פעם. כמובן, תפסתי שלט, בחרתי דמות ונכנסנו למשחק. לאחר כ-40 שניות מביכות שמעתי את הקריין צועק: Ultraaaa Comboooo!, הבנתי שמעולם לא נהנתי מהפסד כמו במשחק הזה.

עבודת שורשים:

למי שלא מכיר את המשחק, Killer Instinct הוא משחק מכות שחודש בשביל קונסולת ה-Xbox One לאחר 18 שנה שהמשחק האחרון בסדרה יצא. המשחק משתמש במערכת קומבואים שונה משאר משחקי המכות בכך שאפשר לבצע קומבואים אין סופיים. דבר זה נמנע בעזרת מד שמתמלא בזמן הקומבו ומגביל אותך בעזרת המכניקה העיקרית של המשחק - Combo Breaker. לכל התקפה במשחק יש חוזק מסויים - חלש, בינוני או חזק. בזמן שהיריב מבצע עליכם קומבו אתם תוכלו ללחוץ על 3 זוגות מקשים שונים בהתאם לחוזק ההתקפה של היריב כדי לבצע שבירת קומבו, דבר שהופך למאוד מספק כשאתה שומע צעקת C-C-C-Combo Breaker!!! כל המערכת קרב הזו גורמת למשחק להיות הרבה יותר אינטנסיבי ולא רק לחכות ולקוות שיריב יפיל את הקומבו (UMVC3 מישהו?).

עונה חדשה, דרך חדשה:

כשיצאה העונה השלישית למשחק, ב-29 במרץ, המשחק כבר לא היה זמין רק ל-Xbox One וקיבל יצוג גם על ה-PC, ובתור שחקן Mortal Kombat X, שסבל מעיבוד נוראי למחשב, היו לי לא מעט חששות. כשהורדתי את המשחק (פעמיים - כי ההורדה הראשונה נתקעה מחוסר מקום בכונן), הופתעתי לגלות שבעונה השלישית של Killer Instinct לא רק שאיפשרו לשחקני ה-PC לשחק עם חבריהם על הקונסולה, אלא מערכת האונליין עובדת מצוין ואינה יורדת ברמתה ממשחקי מכות אחרים בשוק. בתחילת דרכו, החידוש של Killer Instinct היה לא מלוטש וסבל ממצבי משחק חסרים ומעט דמויות, אך שחקנים שיצטרפו לעונה השלישית יגלו שפע של כל טוב.  המשחק כולל 22 דמויות, מצב סיפור בו תוכלו להכיר בקצרה את הרקע של דמות לבחירתכם ואפילו מצב "צל" בו תוכלו להקליט את עצמכם משחקים ולשלוח את הצל שלכם נגד צללים של שחקנים אחרים.

לפני שאגיע לעיקר התוכן בעונה השלישית של המשחק, חשוב להדגיש שהיא עוד לא הסתיימה ויש עוד ארבע דמויות נוספות שצריכות להגיע אלינו יחד עם מצב משחק חדש - Shadow Lords Mode. מצב זה הולך לשלב בין שחקן יחיד ומולטיפלייר ומטרת השחקנים היא להביס את Gargos, אויב שחוזר ממשחקים קודמים.

אז מה חדש חברים?

אחרי שסיכמתי לכם בקצרה במה מדובר, בואו נדבר על הדברים החדשים שכבר התווספו למשחק. כרגע קיבלנו 4 דמויות חדשות בעונה זו של המשחק, שתיים מהן דמויות שחוזרות מהמשחקים הקודמים בסדרה - הראשון יהיה Gargos שעליו דיברנו והדמות הנוספת תהיה Mira, דמות ערפדית מהירה. הדמויות החדשות שיצטרפו למשחק הן: הלוחם הברברי - Tusk שמצויד בחרב ענקית שמורידה המון נזק ולצידו הנינג'ה Kim Wu שמחזיקה נונצ'אקו קסום ומזמנת דרקונים. שתי הדמויות האחרונות הן דמויות אורח ממשחקי עבר של מיקרוסופט: הצפרדע המטורף מ-BattleToads הלא הוא Rash, שמשלב סגנון לחימה שובר מצחוק ולשון שיכולה למשוך אותו בכל המסך ואפילו לאכול כדורי אש. הדמות השניה שמגיעה אלינו היישר מהעולם של Halo הוא Covenant Arbiter. דמות שאוהבת להיות בטווח בינוני ולהתחיל קומבואים בעזרת רימונים, יריות וחרב שמכסה חצי מסך (יש לי חוויות לא נעימות נגד הדמות הזו, סלחו לי.)

חוץ מהדמויות החדשות, Killer Instinct קיבל עדכונים ושינויים והביא לאיזון של דמויות רבות. חלק מהשינויים קטנים כמו התקפות מהירות יותר, בעוד שדמויות אחרות קיבלו התקפות חדשות לגמרי. רשימה מפורטת של כל השינויים ותוספות לעונה החדשה תוכלו למצוא כאן.

מעבר לשינויים לדמויות שחקני ה-PC קיבלו עדכון גרפי שגורם למשחק להראות מדהים בעזרת מערכת תאורה חדשה בעלת כמה שכבות. אלמנט זה נותן למשחק תחושה חדשה לגמרי. דמיינו שהורדתם משקפי שמש אחרי יום שלם והעולם נראה זוהר וחי יותר מאי פעם. בין החידושים לדמויות והעזרים הויזואלים שהרבה יותר ברורים, המשחק מרגיש הרבה יותר חי ובועט משהוא היה אי פעם.

אך למרות שמשחק מאוד מלוטש וחד כמובן שיש כמה דברים שמפריעים בו. התפריטים עדין סובלים מזמני טעינה ותגובה ארוכים והמערכת ניקוד מוזרה. אני התחלתי לשחק בדיוק ביום שהמשחק יצא למחשב, שהיה סוף החודש ולפיו קיבלתי אנשים ברמה שלי. מערכת הניקוד פעולת בכך שכל תחילת חודש יש איפוס של כל הנקודות וכל השחקנים מתחילים מחדש מאפס, דבר הגורם לשחקנים חדשים לשחק נגד אנשים עם ניסיון משמעותי במשחק ללא כל סינון. כמובן שככל שהימים עוברים נוצר יותר איזון באונליין אבל אי אפשר שלא להרגיש קצת מבואס אם במקרה נפלת על שחקן מאוד חזק שאין לך מושג מה לעשות נגדו.

שחקו כמעט בחינם!

את Killer Instinct: Season 3 אפשר להוריד בחינם לגמרי. כשתורידו את המשחק תהיה דמות אחת זמינה שתתחלף כל שבוע כחלק מרוטציה, אבל חוץ מזה? הכל בחינם - כל מצבי המשחק, כל המפות וכמובן גם האונליין. יש אפשרות לקנות את המשחק כדי לקבל גישה ליותר דמויות: 19.99$ יקנו לכם גישה לכל 8 הדמויות החדשות שיצאו (וכאלה שעתידות לבוא), ובשביל 49.99$ למחשב (59.99$ ל-XBOX), שחקנים יקבלו גישה לכל הדמויות שיש כרגע במשחק ובונוסים כמו סקינים שונים לדמויות. רשימה מפורטת של חלוקת המחירים תוכלו למצוא כאן.

השורה התחתונה:

סך הכל, למי שעוד לא הבין את דעתי על המשחק, אני באמת חושב ש- Killer Instinct שווה קנייה (או לפחות בדיקה) לכל מי שאוהב משחקי מכות. המשחק מקבל תמיכה מעולה מהחברה ומציג את ה-Tutorial הכי טוב שאי פעם ראיתי במשחק מכות. ה-Tutorial ממש מדריך אותך מאיך ללכת עד לטכניקות מסובכות יותר כמו Resets, Manuals. כמו שזה נראה, כרגע המשחק נמצא במגמת עלייה ועם התמיכה החדשה ל-PC מספר השחקנים יגדל משמעותית. חובבי משחקי מכות או חדשים לגמרי לתחום יהנו ממערכת המשחק שמאפשרת לאנשים להנות מהקצב המהיר של המשחק. למרות הדברים המינורים שמפריעים בהמרה ל-PC המשחק מקבל חום מהקהילה החדשה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:16 11.04.2016 | ל-דור עסיס ל-דור עסיס (אורח)

    אתה כותב נפלא!!!!
    אולי תעבור לכתוב גם חדשות ולא רק ביקורות? מה אתה אומר?

  2. 2

    19:16 12.04.2016 | סחטיין על רצף הביקורות סחטיין על רצף הביקורות (אורח)

    האתר תוסס ופעיל לא רק מבחינת חדשות או פעילויות, שמים לב. כל הכבוד.

  3. 3

    23:39 12.04.2016 | חציל נינג'ה חציל נינג'ה (אורח)

    "עונה שלישית"? זו לא סדרה...

  4. 4

    23:46 12.04.2016 | לחציל לחציל (אורח)

    ככה הם קוראים לזה..

  5. 5

    16:27 17.04.2016 | אופיר אופיר (אורח)

    אייך מורידים תמשחק למחשב????????????

  6. 6

       | פורסם ע"י