הרשמה

ביקורת - Transformers: Devestation

אור מנטש גילה את אחד ממשחקי האקשן הטובים של השנים האחרונות והחלום הרטוב של כל מעריץ "רובוטריקים" באשר הוא

הרובוטריקים חזרו והם נראים טוב מתמיד! הנה הביקורת המלאה של אור מנטש בצירוף סרטון משחקיות מאזוכיסטי במיוחד

הזכרון הראשון שלי מה"רובוטריקים" זה אני בגיל 4, יושב בגן ביחד עם כל הילדים מול הטלויזיה ונדהם בכל פעם מחדש מכמה הכל שם כל כך מגניב. אם אתם קצת יותר צעירים ממני יכול להיות שאתם מכירים את הרובוטריקים מהסדרה המצויירת המחודשת שיצאה לאחרונה או מהסרטים הורסי-הילדות של מייקל ביי, אבל שום דבר מזה לא אמור להשפיע עליכם לקראת רכישה פוטנציאלית של Transformers: Devestation. הנוסטלגיה לא נחוצה כאן כי המשחק נראה ומרגיש כל כך טוב שגם מי שמעולם לא שמע על הרובוטים המשתנים - יהנה מכל רגע.

עוד הברקה של Platinum

הדבר הראשון שאתם צריכים לדעת על Transformers: Devestation זה שהוא מגיע מהמפתחת Platinum - כיום האוטוריטה המובילה (בפער די גדול) למשחקי Brawler מהירים, זורמים ויפהפיים. אותה מפתחת הביאה לנו את Bayonetta, Vanquish ו-Metal Gear Rising: Revengeance ואם שיחקתם אפילו באחד מהם ונהניתם - זה כנראה כל מה שאתם צריכים לדעת בשביל לרוץ עכשיו ל-Steam/XBL/PSN, לקנות את המשחק ואז לחזור לכאן בזמן שההורדה רצה ברקע. הדבר השני שאתם צריכים לדעת על המשחק זה שהוא שייך ליקום המקורי של הרובוטריקים (סדרת הטלויזיה משנות ה-80) ולא קשור בשום צורה למשחקים הקודמים (והמזעזעים) שהתבססו על סדרת הסרטים.

עכשיו כשביססנו את הרקע, מה לעזאזל קורה במשחק עצמו? ובכן זה די פשוט אם אתם מכירים משחקים אחרים בז'אנר: אתם מתחילים עם מנהיג הרובוטריקים אופטימוס פריים ותוך שניות מוצאים עצמכם מותקפים על ידי ה-Decepticons ("שקרניקים" למי שמכיר את הסדרה המצויירת). מערכת הקרב מרגישה מצוין עם שליטה חלקה ותחושה מספקת של "אימפקט" עם כל מכה. לטוב ולרע, Platinum לא באו לחדש יותר מדי והלכו על קרב שמזכיר מאוד את Bayonetta - זה אומר שכל הקרבות הקשים יותר ידרשו מכם להשתמש בכפתור ההתחמקות ולבצע אותה בתזמון מושלם כדי לקבל כמה שניות בהן הזמן מאט והרובוט שלכם בלתי פגיע. בהמשך תוכלו לפתוח תרגילים חדשים שיעזרו לכם לשרוד ולבחור מבין מגוון מרשים של נשקים לטווח קרוב ורחוק. בסרטון למעלה תוכלו לראות אותי משחק אחרי כשעתיים וחצי של נסיון בדרגת הקושי הגבוהה ביותר. בשלב הזה עדיין לא השתלטתי על כל המערכות ומצאתי את עצמי מת כמעט בכל קרב. בהמשך אני אעלה סרטון נוסף משלב קצת יותר מתקדם של המשחק ותוכלו לראות (בתקווה) את מגמת השיפור אחרי שנהייתי מאסטר בהתחמקויות והדיפות של מכות. אגב, אם אתם לא מומחים בז'אנר ואין לכם משאלת-מוות, עדיף להתרחק מהדרגה הקשה כי היא ברוטאלית לגמרי.

בחרו את הנשק שלכם - ושדרגו אותו למוות

בין קרב לקרב תצטרכו לנווט את דרככם ליעד הבא ובדרך תוכלו למצוא כמות מרשימה של חפצי אספנות, תיבות אוצר וסודות שונים. מהר מאוד תגלו שאפשר לבחור בין כמה וכמה רובוטריקים בהתאם לסגנון המשחק המועדף עליכם - Bumblebee מתמחה בקומבואים מהירים אך חלשים, Sideswipe מצוין כשזה נוגע להתמודדות עם כמה אויבים בו זמנית ו-Prime נותן איזון טוב בין כל היכולות. בהמשך הדרך יצטרפו אליכם רובוטריקים נוספים כשכל אחד מהם מרגיש קצת אחרת. המורכבות של המשחק נחשפת כאשר אנו לומדים על מערכת הנשקים, שמזכירה מאוד את זו של Darksiders II. זה עובד ככה: במהלך דרככם תקבלו נשקים ושדרוגים בדיוק כמו במשחק התפקידים הממוצע, ואת הנשקים תוכלו "למזג" אחד עם השני על מנת להפוך את הנשק המועדף עליכם לחזק יותר ובעל יכולות מועילות יותר. המערכת עובדת מצוין כי בדיוק כמו Darksiders II היא מאפשרת לשחקן לבחור את סוג הנשק והאלמנט המועדפים עליו ולשדרג אותם לשלמות. במקרה שלי אתם תראו שזוג החרבות זה הנשק האהוב עלי ואני משתמש בו גם בסרטון הראשון וגם בסרטון המאוחר יותר.

למשחק אין הרבה שלבים ולמרבה הצער גם הם קצת לוקים בגיוון, אבל יש סדרה של משימות "אתגר" ומספיק דברים סודיים בכל שלב בשביל להעסיק אתכם במשך שעות ארוכות. כמובן שלשחק על הדרגה הכי קשה גם עוזר כי יקח לכם יותר זמן לעבור כל מקטע - בייחוד בשני הפרקים הראשונים. העלילה של הקמפיין הראשי מאוד קיטצ'ית ומרגישה בדיוק כמו פרק מורחב של הרובוטריקים, מה שעשוי למשוך או לדחות אתכם. לבסוף, הגרפיקה של המשחק נראית מצוין בזכות גרפיקת ה-Cel-Shading שנותנת לדמויות ולטקסטורות הרגשה כאילו הם הרגע יצאו ממסך הטלויזיה.

השורה התחתונה

Transformers: Devestation הוא משחק אקשן מצוין באחד הז'אנרים הכי מוזנחים בתעשיה. מצד אחד מרגישים שמדובר בכותר עם תקציב קטן יחסית - לא פרוייקט גדול כמו Bayonetta או Vanquish, אבל מצד שני זה לא ממש משנה כי יש לו המון להציע - בייחוד למי שאוהב את הז'אנר ומרגיש שפשוט אין מספיק משחקים טובים היום. בעולם שבו Devil May Cry ו-God of War עדיין לא הגיעו לדור הגיימינג הנוכחי (חוץ מבגרסאות חידוש למשחקים מהדורות הקודמים), Devestation הוא משב רוח מרענן ומפתיע לטובה. Platinum הלכו על בטוח ועשו את מה שהם הכי טובים בו, אבל התוצאה מרגישה כל כך טוב שלא הייתי רוצה את זה בשום דרך אחרת. זה בכלל לא משנה אם אתם מעריצים של הרובוטריקים - אם אתם אוהבים משחקי אקשן ומכות, הכינו את עצמכם לאחת ההפתעות הגדולות של השנה.

Transformers: Devestation זמין עבור ה-Xbox One, PS3, PS4, Xbox 360 והמחשב האישי.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י