הרשמה

CivCraft - ראיון עם מפתחי המשחק Larkon Studio

אור מנטש תפס את מפתחי המשחק השאפתני לשיחה על קיקסטרטר, סצינת הפיתוח הישראלית ושאיפות גדולות בארץ קטנה

אור מנטש תפס את יוצרי המשחק CivCraft לראיון על חזון, שאפתנות ופיתוח משחקים בישראל

את המשחק CivCraft Legends of Elleria יצא לי להכיר רק בחודש הקודם והוא הדהים אותי כבר מהרגע הראשון. לא רק שמדובר במשחק ישראלי, אלא באחד המשחקים הכי גדולים ושאפתניים שפותחו בארץ. כעת המשחק נמצא בשיאו של קמפיין קיקסטרטר שכל מטרתו היא להפוך את CivCraft לגדול ורחב יותר. השבוע תפסתי לשיחה את אריק ואדריאן, שני היזמים שקמו יום אחד והחליטו לפתח משחק פורץ-ז'אנרים עם כמות עצומה של תוכן. איכשהו הם מתייחסים לעניין בשיא הצניעות, כאילו הם לא עושים שום דבר מעבר לרגיל, אבל הגישה שלהם מוכיחה שמשחקים אפשר לפתח בכל מקום, והתוצאה תמיד יכולה להפתיע.

אז קודם כל תודה רבה על הראיון, כיף לדבר עם מפתחים מכאן. בואו נתחיל עם CivCraft - ספרו לנו קצת על המשחק והסגנון הייחודי שלו

CivCraft הוא כמו שני משחקים באחד אבל הוא משלב הרבה מאוד דברים. הוא נותן לך לעשות הרבה דברים בעולם שלך. אתה יכול להיות במצב שאתה שולט על "עצמך", הדמות שלך, ואתה יכול להיות במצב "אסטרטגיה" שבו אתה ממש כובש ממלכות. אפשר להיכנס למערות ולהילחם ביצורים, ואז להפוך אותה למחצבה. אתה יכול לבנות עיר בכל מקום, יש אויבים שבאים אליך ואפשר כל הזמן להחליף בין RPG מגוף ראשון או אסטרטגיה ממבט עילי. אנחנו עוד לא ראינו ז'אנר כזה, בדרך כלל הם מתמקדים או על הרפתקאות או על אסטרטגיה, ואנחנו לקחנו את ההרפתקה ושילבנו בה את האסטרטגיה. ההרפתקה היא הדומיננטית אבל לא ראינו משחקים שנותנים לך ממש את התפריט שיש במשחקי אסטרטגיה ואתם ממש שולטים בהכל. יש למשל סיירים ואתה יכול להגיד להם לעשות פטרול כדי להגן על העיר, ובלעדיהם צבא אויב יכול לבוא ישירות לעיר שלך ואתה לא תדע מזה.

בתור שחקן, האם אני חייב לשלב בין שני הסגנונות - הרפתקה ואסטרטגיה?

אם אתה לא רוצה להתעסק בכלל בניהול, אתה יכול להגיד ליועצים שלך שיטפלו בעניינים במקומך, אבל אתה עלול להצטער על זה בגלל שלא כל אחד יכול לשלוט על ממלכה. אתה יכול למשל לעזוב את העיר שלך, לעשות קצת הרפתקאות ואז כשתחזור תראה שיש בניינים חדשים וכו'. כדי לא להעמיס, אין המון אירועים שקורים בו-זמנית - בכל פעם יש בעולם שלך אירוע אחד גדול כדי שלא תצטרך לרוץ בין הממלכות ולעשות דברים. רוב האירועים נפתרים אוטומטית. אם אתה רוצה להתמקד יותר באסטרטגיה, אתה יכול לשכור גיבורים שיעשו בשבילך קווסטים ומטלות. בשביל לסיים את הסיפור אתה חייב להיכנס למערות ולמקומות, ולקחת על עצמך קווסטים כדי לסיים את הסיפור הראשי. אפשר לשכור גיבורים בטברנה ולשלוח אותם לעשות קווסטים אבל לפעמים הם נחטפים, לפעמים קורים דברים וצריך לשלוח את הגיבור המתאים. כן צריך להיכנס לגוף ראשון כדי לטייל בין הממלכות ולדבר עם דמויות, אבל רוב הזמן אתה לא תהיה חייב להיכנס לגוף ראשון.

אז רגע, מעבר לסאנדבוקס יש לכם פה גם עלילה שלמה?

יש גם סאנדבוקס וגם סיפור, תחשוב על זה כמו ב-Skyrim שיש לך את הדרקון שרוצה להשמיד את העולם, אבל עד שאתה לא מגיע אליו הוא לא עושה כלום. יש קווסטים מוגבלים בזמן אבל בסך הכל אנחנו לא מכריחים את השחקן להתמקד בסיפור אלא אם הוא רוצה.

כבר מהמבט הראשון שמים לב שהמשחק שלכם ממש שאפתני! איך אתם מתמודדים עם זה מבחינת פיתוח?

אז זהו בשביל זה אנחנו הולכים על מודל של Early Access וקיקסטרטר, וכמה שנקבל יותר - זה יהיה יותר טוב למשחק. האמת שפיתחנו את רוב המשחק כבר 3 שנים החל מהקונספט ואפיון וכן בחפצים, מערכת הקרב ועוד. רוב המשחק פותח, הבסיס שלו, ואתה כבר יכול לטייל בממלכה שלך, והמטרה היא לגדול במשך הזמן. בהתחלה אנשים חשבו שאנחנו רוצים להכניס את כל הפיצ'רים שבעולם אבל זה לא המצב: יש לנו רק את הפיצ'רים שכן עובדים ביחד. אז אין את כל מה שיש ב-Civilization ו-Skyrim ו-Total War בחבילה אחת. גם ברמת האיפיון שעבדנו עליו חצי שנה, התחשבנו בגודל החברה והנקודה שאנחנו רוצים להגיע - זה מאוד אמיתי.

זה אומר שהמשחק מגיע ל-Early Access של Steam ופלטפורמות אחרות?

באיזשהו שלב כן. בינתיים אנחנו נמצאים ב-Greenlight ויש לנו קהילה מאוד גדולה ב-Steam. הם שואלים שאלות, נותנים הצעות, כבר עשינו שינויים בהתאם לתובנות שעלו בפורום של Steam והאמת שזה מאוד מעניין הפידבקים שקיבלנו על המשחק.

ספרו לי קצת על עצמכם - Larkon Studios

אנחנו זוג השותפים שיצר את המשחק משלב הקונספט, וכרגע אנחנו עובדים בצוות של 9 אנשים בסה"כ. שנינו עבדנו ביחד בעבודה קודמת וכשסיימנו שם החלטנו ללכת על זה - להגשים את החלום שתמיד היה לנו. היינו מודעים שיש הרבה משחקים דומים עם פיצ'רים דומים, אבל אף אחד לא הצליח לעשות את השילוב שיש אצלנו.

בואו נדבר קצת על הקיקסטרטר! שמתי לב שכבר עקפתם את היעד הראשוני של 12,500$. מה הלאה?

האמת שלא חיפשנו רק להגיע לסכום שקבענו אלא הרבה מעליו כדי שנוכל להוסיף גרפיקה, פיצ'רים שאנחנו נכניס. זה צריך להיות משחק רציני ולכן אנחנו צריכים את כל המימון שאפשר. יש לנו דרגות מימון וב-12,500 נוכל להוסיף נשקי מצור (Siege Weapons). ברמה של 25,000 אנחנו רוצים להוסיף אפשרויות ריגול שתוכלו לשלוח מרגלים ולהיכנס בעצמכם למצב התגנבות. ב-50,000 אנחנו נעשה כמה קסמים מאוד מיוחדים. מה שיפה בזה זה שבניגוד למשחקים כמו Skyrim, הקוסמים אצלנו יכולים להגיע למלוא הפוטנציאל שלהם. למשל יש לנו קסמים שיכולים להשמיד צבא שלם. בפועל המשחק כבר קיים, אפשר לשחק בו אבל אנחנו רוצים להפוך אותו לכמה שיותר ייחודי וכאן אנחנו צריכים את התמיכה בקיקסטרטר. גילינו גם ברגע שיצאנו לסטים שיש כבר משחקים שמנסים לחקות אותנו, אז יש לנו אינטרס לצאת כמה שיותר מהר וכמה שיותר מדויק.

[עדכון]: נכון ל-2.9, הקמפיין כבר כמעט הגיע ל-25,000$. לפי עדכון חדש שפורסם היום, כאשר הגיוס יעבור את ה-50,000$ אנו יכולים לצפות לא רק לקסמים מטורפים אלא לשדרוג משמעותי לגרפיקה ולסאונד של המשחק.

ועבור השחקן שירכוש את המשחק ב-Steam למשל, הוא יקבל את התוספות האלה בחינם?

ברור. המשחק יצא בתור DRM Free. למרות ש-Steam זה DRM בפני עצמו, ברגע שקנית את המשחק - הוא שלך. כל העדכונים והתוספות יתעדכנו אוטומטית והשחקן לא יצטרך לשלם בנפרד על פיצ'רים חדשים למשחק. כמובן שיהיה לנו DLC אחרי שהמשחק יצא, אבל כל התוכן שמצויין בקיקסטרטר יהיה חלק ממשחק הבסיס.

האם יש מולטיפלייר בתכנון?

בשלב מאוחר יותר. אנחנו רוצים לפתוח את האופציה לשחקנים לפתוח שרתים משלהם, וכל שחקן יוכל להצטרף לשרת ולבקר ממלכות של שחקנים אחרים, להילחם אחד בשני, לכרות בריתות וכו'.

אין ספק שאתם בולטים בסצינת הפיתוח הישראלית - יש משהו שהייתם רוצים להעביר למי ששוקל אם להיכנס לתחום הפיתוח?

קודם כל - שילך על זה! אבל לתשובה היותר ארוכה, עם מנועים כמו יוניטי היום זה קל מתמיד לפתח משחקים ולהפיץ אותם בחו"ל. זה בגלל שיש פלטפורמות כמו Steam שנותנות לך לשים את המשחק ולהתחיל למכור, אם זה מנועים כמו יוניטי שמאוד קל לעבוד איתם. כמובן שבפיתוח משחקים אתה צריך להבין מה אתה עושה, אבל הדרך היא לא כל כך קשה כמו שאנשים חושבים. לא צריך 1000 אנשים בשביל לייצר משחק, אבל תסתכל על משחקי האינדי של היום. יש להם רעיונות מיוחדים ונתוני מכירות טובים, ויש הרבה משחקים שהתחילו כמונו וזכו להצלחה אדירה.

אריק ואדריאן, תודה רבה על הראיון! בהצלחה עם המשחק והקיקסטרטר

רוצים להצטרף לטירוף? תרגישו חופשי להציץ בעמוד הקיקסטרטר של CivCraft ובעמוד ה-Greenlight של המשחק ב-Steam (המשחק כבר אושר בגרינלייט).

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:55 02.09.2015 | ירדן ירדן (אורח)

    נראה אחלה משחק, ונראה שיש התעניינות גדולה מקווה מאוד שהם יצלחו מחזיקים לכם אצבעות!!!

  2. 2

    22:27 02.09.2015 | לירון לירון (אורח)

    משחק מאוד יפה ורעיון גאוני אבל אני מאוד מקווה שישפרו את האיכות או לפחות שהאנימציה של הדמיות תראה יותר חלקה כמו לדוגמא בסרטון הראשון למעלה בדקה 3:28 מקווה מאוד שיצליחו אחלה משחק

  3. 3

    07:27 03.09.2015 | עופר ש עופר ש (אורח)

    תותחי על , כל הכבוד על היכולות והיוזמה !

  4. 4

    19:15 12.01.2016 | שראל שראל (אורח)

    מזכיר נורא את Mount

  5. 5

       | פורסם ע"י