הרשמה

רשמים ראשוניים מ-Chrono Odyssey

לעשות היום MMORPG זה קשה, אבל יש כאלה שלא חוששים. אבל הלכתי לבטא הסגורה של המשחק כדי לספר לכם עוד

כפסע מהצלחה

ad banner

גישה מוקדמת לבטא ניתנה לנו ע"י Kakao Games, תודה רבה!

כבר כתבתי בעבר על Chrono Odyssey ועל כמה שאני מחכה לראות אותו ומשחקי MMORPG עם מכניקות קרב מתקדמות יותר. המפתחים של Chrono Odyssey מבטיחים בגדול את כל מה ששחקן MMORPG חולם עליו: הרבה תוכן, עולם פתוח לחלוטין, קרבות מורכבים בסגנון Souls-like, ומערכת שלא מחזיקה לכם את היד ונותנת לשחקנים לגלות את העולם בעצמם. התרגשתי להשתתף בבטא הסגורה, ועכשיו אני יכול לסכם את זה בזהירות: המשחק עדיין לא שם, אבל הכיוון טוב.

ראשית, אני רוצה להבהיר היטב: זוהי גרסת בטא אמיתית. המשחק הזה אינו מוצר מוגמר, ויש בו הרבה באגים, בעיות תאורה ודברים אחרים שתחוו אם תוזמנו לנסות אותו. אל תצפו למוצר מוגמר, אחרת תתאכזבו קשות. למרות הטריילרים המרשימים, זה משחק שמפותח על ידי סטודיו קטן. כשסטודיו קטן מנסה לעשות AAA - זה נראה ככה, אין מה לעשות. חלק מהדברים מרגישים מלוטשים ומעולים, בעוד היבטים אחרים של המשחק בהחלט צריכים הרבה עבודה לפני ההשקה.

ad banner

אחד הדברים שכן מרגישים פנטסטיים הוא יוצר הדמויות. המשחק כולל מערכת יצירת דמויות מעמיקה המאפשרת מגוון רחב של דמויות. למרות שבדרך כלל אני אוהב להתעכב על זה, הפעם החלטתי לקחת מראה מוכן מראש כי הזמן היה מוגבל והייתי צריך לעבור על הרבה תוכן. המשחק מתוכנן לצאת עם שישה קלאסים בסך הכל: ברסרקר, לוחם, ריינג'ר, פלאדין, מתנקש ומכשף. בבטא היו זמינים רק השלושה הראשונים, והספקתי לשחק בתור ריינג'ר ולוחם עם כמה שעות על כל אחד מהם.

מערכת הקרב - הבטחות גדולות, מציאות מורכבת

כשראיתי את הטריילרים למשחק לפני כמה חודשים, הקרב נראה מטורף לחלוטין. כשנכנסתי למשחק, הוא טוב - אבל פחות מהטריילר. Chrono Odyssey מציג מערכת קרב-אקשן עם מכניקת נעילה אופציונלית המיועדת לשחקני קונסולות. זוהי מערכת קרב מבוססת קלאסים עם שני כלי נשק המעודדת שחקנים להשתמש בשניהם כדי לשמור או לנצל באפים ספציפיים מעץ הכישרונות. בפועל יש שלושה נשקים, אבל רק שניים יכולים להיות בשימוש בו זמנית. הריינג'ר ששיחקתי מגיע עם קשת, רובה קשת וחרב, בעוד הלוחם מגיע עם חרב ומגן, חרב דו-יד וזוג חרבות קלות.

ad banner

אני חושב שבין מכניקות ה-Souls שהמפתחים הבטיחו לבין מה שקיבלנו בפועל יש פער גדול. המשחק הזה בהחלט יותר טוב מהרבה MMORPG ששיחקתי לאחרונה ומערכת הקרב שלו יותר מעניינת ומאתגרת, אבל הוא רחוק שנות אור מ-Elden Ring: Nightreign למשל, או אפילו מ-Black Desert שיצא לפני למעלה מעשור. אפשר לשפר את הקרב בכמה דרכים: עצי הכישרונות בהחלט יכולים להיות רחבים יותר, והקרב נפגע מה-AI הלא מרשים של המפלצות. אם אמנם בבוסים אפשר לראות קרבות מעניינים, הקרבות בעולם הפתוח מרגישים בינוניים ביותר. המפלצות תוקפות באופן בסיסי ביותר וכל מכניקת ה-Souls לא באמת רלוונטית. היריבים הם גם מעין ספוג HP ומכניקת ה-Parry לא ממש עובדת טוב.

המשחק מציג את עצמו כ-MMORPG בעולם פתוח, וזה נכון ברובו. עם זאת, חלק מהדאנגנים, והמבוכים המורכבים על תוכן מבוסס אינסטנסים - לא ממש דרמטי, אבל זה לא בדיוק עולם פתוח. מה שיותר חשוב הוא שהמשחק הזה אינו MMO לינארי. אתם חופשיים לעשות מה שאתם רוצים, אין דרישות רמה להרבה מהמשימות ואפשר לשחק שלא לפי הסדר. למעשה, ברמה 1 אתם יכולים לרוץ על פני המפה ולהשיג את חיית הרכיבה שלכם בשלב מוקדם כדי שתוכלו להתנייד מהר יותר.

גילוי עצמאי וחופש במשחק

המשחק גם לא יגיד לכם את המיקום המדויק של חלק מהמשימות. עבור ה-Chronogates באופן ספציפי, תצטרכו ללכת ולמצוא הרבה מהם בעצמכם. יש משימות צדדיות שינסו להדריך אתכם לכיוון הנכון, אבל אתם תצטרכו לגלות אותם בעצמכם. ואם אתם לא מרגישים חזקים מספיק כדי להתמודד עם הבוסים האלה, אתם יכולים לבחור לאסוף עוד ציוד או לצבור עוד ניסיון ולחזור כשאתם חזקים יותר.

מבחינה ויזואלית, המשחק נראה בסדר אך פחות מרשים ממה שראינו בטריילרים. הם הציגו את הגרפיקה בכל הטריילרים כנקודת מכירה מרכזית, והמשחק רץ על Unreal Engine 5 והוא בהחלט אחד מה-MMORPG שנראים הכי טוב בשוק - לא שזה אתגר קשה כי אין הרבה שיצאו בשנים האחרונות. לעומת זאת, בהשוואה למשחקים אחרים משנת 2025, הוא מרגיש די מאחורה, וזה בלי קשר לבאגים שמצופים שיהיו בגירסאת בטא. למשחק יש בעיית תאורה די גדולה - באזורים חשוכים קשה ממש לראות מה יש על המסך, ואלמנטים כמו גשם נראים מאוד מיושנים. גם הצמחיה והסלעים מרגישים מרוחים לפעמים וזה גרם לי לתהות האם המשחק יצא ב-2017.

למרות שהמשחק מנסה לכוון לסביבה אפלה יותר, באופן אישי אני מאמין שהמשחק נראה הכי טוב והגרפיקה באמת זורחת באור יום מלא. רציתי לגעת במהירות גם באינרציה ובתנועה של המשחק - לפעמים התנועה יכולה להרגיש קצת "צפה", בעוד שמצד שני תנופת הריצה יכולה לגרום לדמות להרגיש איטית לפעמים. האנימציות של ה-Dodge נראות מוזרות ובכלל התנועה בקרב ומחוצה לו זקוקה לליטוש.

מעט מאוד חברות מנסות לקחת סיכון היום בעולמות ה-MMORPG, ובטח שלא סטודיו קטן כמו המפתחים של Chrono Odyssey. למרות שמדובר בסטודיו קטן שעושה מהלך נועז, התוצאה היא לא רעה בכלל. כן, המשחק רחוק מלהיות מלוטש ויש להם עוד הרבה מה לשייף, אבל אני חושב שיש כאן משהו שיכול להיות מעניין. האם הוא שווה את הכסף או הזמן? אנחנו עוד לא יודעים, כי קשה לדעת כמה עבודה נשארה למוצר המוגמר. בכל מקרה, אני מוחא כפיים לצוות שהחליט לקחת על עצמו את אחד האתגרים הקשים בתעשייה - לעשות MMORPG, ואני מקווה שהפער בין ההבטחות למציאות ימשיך להצטמצם.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י