הרשמה

דעה: משתמשים ב-Adblock? אולי תרצו לבטל אותו כדי לתמוך בתוכן

כולנו אוהבים את Adblock אבל יש גם חסרונות שרובנו לא מודעים אליהם

בלי שתשימו לב, התוסף הפופולרי לחסימת פרסומות הופך אתכם ל"אוכלי חינם" ומונע מכם לתמוך בתכנים שאתם אוהבים. איך אפשר גם ליהנות מאדבלוק וגם לתמוך ביוצרים?

אם לפני כמה שנים זה נחשב ל"סוד" שרק מביני עניין ידעו איך לנצל, התוסף Adblock צבר פופולריות עצומה ואף גרם לאתרים, מפרסמים ויוצרי תוכן לחשוב שוב על השיטות שלהם. כיום, התוסף הפופולרי לחסימת פרסומות הפך בזירה האינטרנטית למעין "עונש קולקטיבי" - בגלל מספר מצומצם של אתרים עם פרסום אגרסיבי ומעצבן, אתרים אחרים עם פרסום סביר לגמרי משלמים את המחיר (נגיע למחיר הזה בהמשך). אז מה בדיוק הצד השלילי לשימוש באדבלוק ואיך אפשר ליהנות משני העולמות - גם חסימת פרסומות מעצבנות וגם תמיכה בתכנים שאנחנו אוהבים?

בואו נודה בזה: Adblock זה פריוילגיה

הישראלי הממוצע נחשף למאות אם לא אלפי מסרים פרסומיים ביום, ובזמן שאי אפשר לברוח מהפרסומות בטלויזיה או ברדיו - באינטרנט זה דווקא אפשרי ואפילו קל מאוד. אדבלוק נותן לנו את האפשרות לסנן את רוב אם לא כל התכנים הפרסומיים שצצים בעת גלישה ברשת, אבל הרבה גולשים לא מבינים שהם פוגעים באתרים האהובים עליהם על ידי שימוש באדבלוק. אני לא הולך להגיד לכם שאתרי ענק בארץ ובעולם נפגעים אנושות מחוסר הרצון שלכם לראות פרסומות, אבל כשמסתכלים על יוצרי תוכן קטנים\עצמאיים ויוצרים ישראלים בפרט - יכול מאוד להיות שתעדיפו לעצור או לפחות לרכך את אדבלוק כדי לתמוך בתכנים שאתם אוהבים.

איך Adblock פוגע באתרים ויוצרי תוכן?

לא צריך לעשות תואר בכלכלה או מדעי האינטרנט כדי להבין איך הכל עובד: אתרים ויוצרי תוכן (כולל יוטיוברים וסטרימרים בטוויץ') מספקים את התוכן שלהם לגמרי בחינם. כדי לכסות את ההוצאות ולהפוך את הפעילות למשתלמת, הם מאפשרים הצגה של פרסומות (אם זה בתור באנרים, וידאו "פרירול" וכו'). המשתמש הממוצע שצורך את התכנים "משלם" עליהם מעצם העובדה שהוא נחשף לתוכן פרסומי, אך משתמשים באדבלוק צורכים את התוכן בתור "אוכלי חינם" - נהנים ממנו ולא נותנים שום דבר בחזרה. בשורה התחתונה, שימוש באדבלוק לא שונה בהרבה מיפראטיות במשחקים - נכון שזה קל ונגיש והנזק לא נראה לעין, אבל הוא קיים והוא הרבה יותר גדול ממה שהיינו רוצים לחשוב. אם אתם נוהגים לצפות ביוצרים האהובים עליכם ביוטיוב וטוויץ' או גולשים באתר הגיימינג האהוב עליכם, ביטול נקודתי של אדבלוק יאפשר לכם לתמוך ביוצרי התוכן ועדיין ליהנות מסינון פרסומות כשזה נוגע לעמודים עם פרסום יותר אגרסיבי.

הכוח בידיים שלכם

תוספים כמו אדבלוק נותנים לכם את השליטה על חווית הגלישה שלכם, אבל אתם יודעים מה אומרים - עם כוח גדול מגיעה אחריות גדולה. בפעם הבאה שאתם נכנסים לעמוד או אתר שאתם אוהבים, אולי ישתלם לכם לנסות קודם לגלוש בלי אדבלוק, רק לכמה דקות, ולבחון את הפרסום באותו אתר או עמוד: האם הפרסום מטריד ואגרסיבי? האם הוא משפיע לרעה על חווית הגלישה? האם יש סיכוי שהפרסום יהיה רלוונטי אליכם באיזושהי צורה? מי יודע, אולי תחליטו שעדיף לכבות את אדבלוק באופן נקודתי כי הפרסום של אותו אתר לא כל כך נורא וכי זאת הדרך שלכם לתמוך בו. תהליך הביטול הוא פשוט וקל: לוחצים על אייקון ה-ABP בצד העליון של הדפדפן שלכם ולוחצים על "Enabled for this Site". פעולה זו תשהה את פעילות אדבלוק לכתובת הספציפית שאתה נמצאים בה (יש לעשות ריפרש לעמוד כדי לראות את ההבדלים), כך שאם אתם רוצים לאשר את האתר כולו - וודאו שאתם נמצאים באתר הבית לפני הביטול של אדבלוק. כמובן שאפשר להחזיר את אדבלוק לפעילות בדיוק באותה קלות - קליק על ABP ועוד קליק על "Disabled for this Site" כדי להפעיל אותו בחזרה.

מה העמדה שלכם כלפי אדבלוק? האם אתם משתמשים בו באופן גורף לכל האתרים או דואגים לסנן עם אתרים מסוימים? ספרו לנו בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:33 03.08.2015 | ב ב (אורח)

    אני דווקא בעדך, אבל תכתוב שאתה מבקש לאפשר פרסומות לאתר שלך כדי שתוכל להשאיר אותו חי, זה עדיף בהרבה מאשר הכתבה הצדקנית הזו שרק מרחיקה את קהל היעד הקטן שלך גם ככה. אדבלוק הוא לא פיראטיות ולקרוא לאנשים "אוכלי חינם" בזמן שהם נכנסים לך לאתר וקוראים את הכתבות שלך נראה לי חוטא למטרה.

    כתבת נכון, אדבלוק הופיע מסיבה מסויימת - הרי אי אפשר לגלוש באתרים כמו Ynet, למשל, בלי חוסם פרסומות בסיסי. אבל גם באתרים פחות 'אגרסיביים', אם היה מדובר בכמה מודעות סטטיות פה ושם אף אחד לא היה יוצר את אדבלוק, אבל הפרסומות כיום הן רועשות מאוד בעין במקרה הרע ורועשות מאוד באוזן במקרה העוד-יותר-רע, שלא לדבר על פופ-אפים בלתי נסבלים ושאר מרעין בישין שנלחמים על תשומת הלב של הגולש באתר. עצם קיומן של הפרסומות האלה מפריע לצרוך את התוכן עצמו, שזה בעצם סותר את כל הרעיון שלשמו התכנסו כאן מלכתחילה.

  2. 2

    19:35 03.08.2015 | שרון שרון (אורח)

    אני תומך ביוצרים כי אני קונה משחקים, ספרים ומבקר קבוע בקולנוע. אז לותר ה-ad block כדי להמשיך לראות פירסומות על ביטוח וחיתולים כל 10 דקות ביוטוב? במילה אחת - "לא". בשתיים מילים "Fuck no"

  3. 3

    19:46 03.08.2015 | אבינר אבינר

    הכתבה מקצינה את זה מאוד, אני עם 1 בתגובה שלי

  4. 4

    01:23 04.08.2015 | אריה אריה (אורח)

    אני לא מסכים עם הכתבה הזו מסיבה מאוד פשוטה שאני לא רוצה להיות "מוצר" של כול מיני אתרים למיניהם ולהגיד לכם תאמת גילתי את האד בלוק רק לפני יומיים והוא שנינה את חוית הגלישה שלי לטובה אז אני אומר וחוזר אני לא "מוצר של אף אחד"
    ויודעים מה אררררררררר im a f*cking pireat!

  5. 5

    08:21 04.08.2015 | sagimi sagimi

    גם בטלוויזיה וגם באינטרנט
    הדרך לפתור את זה, זה לאפשר לשלם כסף במקום לראות פרסומות
    איך עושים זה?
    מסובך רצח, אבל אני בטוח שזה אפשרי עבור גוגל

  6. 6

    10:27 04.08.2015 | אור מנטש אור מנטש (אורח)

    אור מנטש אתה פוגע באתר יותר מכל אדבלוק
    מנסה למצב את עצמך כמעצב דעת קהל, אתה סתם משניא את האתר על גולשים ותיקים שלך
    כל הכיוון החדש הזה של ויגיימס שמקבל מימון מבעלי אינטרס מחליא
    ויגיימס המקורי היה אתר עיתונאי ראוי, הגלגול הנוכחי שלו הוא פרסומת אחת גדולה וסמויה לטובה המרבה במחיר אז אל תדבר איתי על אדבלוק
    שמוק.

  7. 7

    13:04 04.08.2015 | אור מנטש אור מנטש

    חבר'ה בואו ניקח דברים בפרופורציה: ויגיימס הוא לא אתר שמסתמך בלעדית על פרסומות, ואם הפרסום אצלנו לא נראה לכם - אתם מוזמנים לחסום אותו וזו זכותכם המלאה. לגבי שיתופי הפעולה השונים שלנו - אני יכול להבטיח שהכל במטרה לתת יותר לגולשים שלנו וכבר יש מהלכים מאחורי הקלעים לקידום משמעותי של הגיימינג בארץ בדגש על הגיימינג התחרותי.
    המציאות היא שאדבלוק כן פוגע ביוצרי תוכן, בעיקר בסטרימרים ויוצרי סרטונים ביוטיוב וטוויץ', והרבה אנשים לא מודעים לזה. הנה כמה דוגמאות מתוך יוטיוב למי שעדיין לא מאמין:

  8. 8

    19:08 04.08.2015 | שאול שאול (אורח)

    פוגע בסטרימרים? כן, זה למה פיודיפיי עשה 19 מיליון קרונות שבדי בשנה שעברה.
    גיבוב שטויות, הסטרימרים והיוטיוברים המובילים ממומנים טוב טוב ומעמדם כבר מבוסס.
    חוץ מזה, נחמד מאוד לבכות על המצב הקיים מאשר להבין למה הוא קיים. במידה והיו כמה פרסומות סטטיות באמצע הדף- ניחא. אבל כשהפרסומות מתשתלטות על רבע מסך משני הצדדים, וחלקם גם מבזיקות כאילו מדובר בחולה אפילפסיה מועד לפורענות, אז דרוש פתרון יסודי.
    מה גם שכל המטרה של הטכנולוגיה בכללי והאינטרנט בפרט זה ליצור נוחות למשתמש. אז בא מישהו והמציא את האדבלוק, כל הכבוד לו.
    לא רק שיש דרכים לעקוף את ההגבלה של האדבלוק (בין אם להציג הודעה שחוסמת את המסך הראשי ואומרת כי האתר לא פועל עם אדבלוק), אלא במידה ואתרים ימצאו שיטה לבטל את האדבלוק המצב יחזור לקדמותו. הכל עניין של קידמה ונוחות.

  9. 9

       | פורסם ע"י