הרשמה

דבר הגולשים: NWN2: Tales from Spilburg

Tales From Spilburg

מדובר בקמפיין יחיד המבוסס על משחק של חברת Sierra משנת 1989 בשם Quest For Glory 1. במשחק הזה אתם משחקים דמות שהגיע אל עמק ספילבורג מספר שנים לאחר המאורעות שהתרחשו במשחק המקורי, ומסתבר שעדיין העמק לא בטוח ומכיל לא מעט מפלצות/שודדים והתקלויות מוזרות.

המודול עצמו מחולק לשני חלקים: ארועים בתוך העיר ומחוצה לה.

העיר עצמה מגוונת למרות שהיא קטנה, וניתן למצוא בה לא מעט דברים לעשות: למרות שניסינו ליצור איזון בין סוגי הדמויות נראה שרוב המשימות המעניינות שייכות דווקא לדמות הגנב (או כזו היודעת לכייס ולפרוץ מנעולים).

יצרנו משימות שונות לפי דמות כדי ליצור עניין במשחק גם בפעם השניה בה משחקים בו, אם כי מספר המשימות שיש לדמות שאין לה את היכולות של הגנב קטן יותר: בעוד הגנב יכול למצוא את עצמו עובד בשביל גילדת הגנבים במספר משימות מאתגרות ומעניינות, דמות אחרת תעבוד עבור המיליציה של העיר במספר משימות נוספות.

מחוץ לעיר הסיפור מעט שונה ואפשר למצוא בין השאר אזורי יערות/טירה/חקלאות/בית קברות וכן מספר אזורים מיוחדים קצת יותר. באזורים האלו אין הבדל בין הדמויות וניתן למצא בהם הרבה מאוד התקלויות הנעות בין ממש קלות לממש מאתגרות. ההתקלויות נעשות לרוב באופן אוטומאטי כאשר חוזק הדמות במשחק קובעת עד כמה המפלצות שיופיעו יהיו חזקות.

אני מאמין שגם האזורים החיצוניים מושקעים מאוד מבחינת עיצוב, אך שלא כמו בעיר בהם אין שלל משימות שאפשר לאסוף ולרוב המשימות הם פרי תוצר של משימות שנעשו בתוך העיר או כחלק מהמשימה הראשית עליה עובדים במשחק.

המשימה הראשית במשחק היא להבין מה קורה בטירה שאמורה להגן על העיר, ומובן כבר בשלב מוקדם מאוד של המשחק שמשהו מוזר מתרחש בה, משהו שפוגע ביציבות השלטון וההגנה. חשוב לדבר עם הדמויות המרכזיות כדי לקבל את המשימות ולהבין מה השלב הבא, שלא כמו במשחק המקורי - במודול הזה המשימות לא "קופצות" על השחקן, אלא הוא צריך לחקור ולדבר עם אנשים כדי להבין מה לעשות.

בעצם המודול משחזר מעט את אופי משחקי ה-Quests שהיו נפוצים בעשור הקודם, וכך נשאר נאמן בצורה זו או אחרת למשחק המקורי Quest for glory 1.

כאשר אני מסתכל על המודול הגמור אני לא יכול לאמר שאני מרוצה ב 100%, חלקים גדולים מהמשחק נאלצתי לחתוך- חלק בשל חוסר היכולת שלי להשלים את הכל (מכיוון שאת רוב המשחק בניתי לבד) וחלק בשל חוסרים ב-toolset של המשחק אשר מנעו ממני לבנות אזורים מסויימים בדרך שרציתי.

המודול כרגע אומנם שלם, אך לא היה מזיק להוסיף עוד משימות צדדיות כדי לעזור לשחקן להתקדם בדרגות. וכן אולי השקעה בסיפור מעט פחות בנאלי כפי שהוא כרגע... אני יכול לאמר שמבחינה גראפית אני מרוצה מהמודול ואני חושב שהוא לא מבייש את היכולות של המנוע, אך מבחינה סיפורית - עוד רחוקה הדרך.

כאשר משווים את המודול למודולים אחרים שניתן למצא בכספת, אני לא יכול לאמר שהוא אחד הטובים ביותר אך הוא בהחלט לא מבייש עבור מודול ראשון שנבנה בקהילה ל-NWN2. אני חושב שהפרוייקט הזה בהחלט תרם הרבה ובעזרתו המודול הבא שיבנה יהיה הרבה יותר שלם ומעניין מאשר המודול הזה. בשביל ניסוי ראשוני אני חייב לציין שהתרשמתי מה-toolset לטובה, הכלי הזה נותן המון כח למשתמש - ועם מספיק סבלנות אפשר ליצור כל דבר העולה על רוחו של המשתמש.

יתרונות:

עיר מגוונת

אזורים מעניינים

השקעה בפרטים קטנים מבחינה גראפית

חסרונות:

סיפור בנאלי

לא ארוך במיוחד (כ-3 שעות משחק)

חייב לעבור הגהה

עלילה לינארית (ומידי פעם המשחק פשוט קשה מידי לדרגות נמוכות)

 

המשחק יהיה קשה לדמויות בדרגה 3-5 בינוני לדרגות 6-7 וקל מאוד לדרגות גבוהות יותר.

 

המודול הזה פתח לי ואני מקווה שגם לכם תאבון לבניה של מודול מושקע יותר ומעניין יותר ואני מקווה להתחיל לעבוד עליו בעתיד הקרוב. רוצים לעזור? הצטרפו לקהילת NWN2!

MiST

להורדת המודול

לנושא התפתחות המודול בקהילת NWN2

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    13:59 28.03.2008 | בירדי השועל בירדי השועל

    כבוד למגזר XD

  2. 2

    15:41 28.03.2008 | Yuspean Yuspean

    כל הכבוד לתומר :)

  3. 3

    22:55 29.03.2008 | Tulkas Tulkas

    gj

    עבודה מעולה גם על המודול וגם
    על הכתבה.

  4. 4

    21:11 31.03.2008 | YoAvOn YoAvOn

    כל הכבוד

    חבל שהמחשב שלי לא
    מתקרב לרבע
    מהדרישות של המשחק,
    הייתי מת לנסות את
    זה...

  5. 5

    18:15 01.04.2008 | Pizza-Man Pizza-Man

    יפה מאוד

  6. 6

       | פורסם ע"י