תחום הצפיה בגיימינג תחרותי התפתח למימדים עצומים בשנים האחרונות, אך שתי המובילות לא השתנו בהרבה: ענקית הוידאו YouTube ממשיכה לשלוט בתחום הצפיה בסרטונים, ושירות הצפיה הישירה Twitch.Tv ממשיך לשלוט ביד רמה בכל מה שנוגע להזרמות ושידורים ישירים - לא רק של גיימרים המשחקים מביתם אלא של אירועים גדולים כמו כנסי גיימינג וכמובן תחרויות איספורט. זה כבר ידוע שיוטיוב לא מתכוונת להסתפק בתחום הסרטונים - שירות ההזרמה שלה קיים כמה זמן-מה ואפילו היה משא ומתן על רכישת Twitch.Tv בעבור מליארד דולר. כדי להימנע מבעיות עתידיות, גוגל (הבעלים של יוטיוב) ויתרה לבסוף על הרכישה והשאירה את העסקה לאמאזון.
אז איך יוטיוב מתכוונת להשתלט על שוק ההזרמה? בתור התחלה, היא שלחה הזמנות מיוחדות לסטרימרים מוכרים בסצינה והציעה להם מודל עסקי משופר. היא תצטרך גם ליצור קשר עם מארגני אירועים ותחרותיות איספורט לגבי שידור חי ובלעדי של אותם אירועים (מה שטוויץ' עושה על בסיס כמעט שבועי). בנוסף, היא עובדת מאחורי הקלעים על פלטפורמה חדשה שאמורה להתחרות עם זו של טוויץ'. זה כנראה אומר שבכל מה שנוגע לשידורים חיים, יוטיוב תהפוך להיות יותר כמו רשת חברתית ותנסה למשוך את הקהל הרחק מטוויץ'. ההכרזה בעניין צפויה להגיע אלינו במהלך החודשים הקרובים, אולי אפילו בכנס E3 2015 שיתקיים ביוני הקרוב.
מה אתם חושבים על המהלך של יוטיוב? האם הייתם רוצים שאתר טוויץ' יישאר בסביבה או שעדיף לשים את כל הכוח בידיים של גוגל?
תגובות
1
14:21 26.03.2015 | WarFox89
גוגל משטלתת על העולם.
2
| פורסם ע"י