הרשמה

Windows 10 ו-SteamOS לא יוכלו להתקיים ביחד

הפעם לא נוכל ליהנות משני העולמות

אם אתם גיימרים של מחשב, יש לכם הרבה ממה להיות מרוצים - תחום הגיימינג במחשב כנראה נמצא באחת התקופות הטובות ביותר שלו, ובקרוב אנו עומדים לקבל שתי מערכות הפעלה שיהפכו לסטנדרט החדש עבור גיימרים: Windows 10 שתציע תמיכה מלאה ב-Xbox One ואף תאפשר הזרמה של תכנים מהקונסולה למחשב, ו-SteamOS המבוססת לינוקס שתזכה לתמיכה מלאה של בקרי משחק ותיתן לנו ליהנות מספריית ה-Steam שלנו עם ביצועים טובים יותר מ-PC טיפוסי. אולם, דיווח חדש של Arstechnica מראה עתיד עגום למדי עבור מערכות ההפעלה שלנו.

למרבה הצער, נראה שלא נוכל ליהנות משתי מערכות ההפעלה על אותו המחשב. למעשה, נראה שעם Windows 10 כבר לא תהיה לנו אפשרות לעבוד עם יותר ממערכת הפעלה אחת עקב פיצ'ר אבטחה שנקרא UEFI Secure Boot. לא נלאה אתכם בפרטים הטכניים, אז בשורה התחתונה - זהו פיצ'ר שהיה אופציונלי עד היום והמטרה שלו היא לא לאפשר למערכות הפעלה אחרות לעלות במקום מערכת ה-Windows המותקנת. בעבר הפיצ'ר היה ניתן לכיבוי על כל סוגי המחשבים אך כעת - מיקרוסופט שמה את הבחירה בידיים של יצרניות המחשבים, והן אלה שיחליטו האם UEFi Secure Boot יהיה ניתן לכיבוי או לא. התוצאה כנראה תהיה ש-Windows 10 תחסום מערכות הפעלה אחרות על כל המחשבים, אלא אם היצרנית תחליט להסיר את הפיצ'ר ולגבות מחיר פרימיום על מחשב שיכול להריץ גם Windows 10 וגם SteamOS. ככה או ככה, לא מדובר בתוצאה טובה לגיימרים.

אז האם העתיד העגום הזה יתממש? אנחנו עדיין מקווים שלא, והכל תלוי ביצרניות המחשבים. עם השקה Windows 10 בקיץ וקונסולות ה-Steam Machines בסתיו, המשך השנה יקבע האם נצטרך לבחור בין שתי המערכות או שנוכל ליהנות משתיהן על אותו המחשב.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:27 23.03.2015 | Necromancer Necromancer

    חרטא, UEFI ניתן לבטל דרך ה BIOS כמו הרבה דברים אחרים. לא פרימיום ולא נעליים.

  2. 2

    00:31 26.03.2015 | Edge?! Edge?!

    necro? :O

  3. 3

       | פורסם ע"י