הרשמה

האם Destiny עולה ל-Activision כ-500 מליון דולר?

המשחק עשוי להפוך ליקר ביותר בהיסטוריה

האם המשחק Destiny עולה 500 מליון דולר? לפי פליטת פה של בובי קוטיק (Bobby Kotick), מנכ"ל Activision, אפשר להסיק שמדובר כאן במשחק היקר ביותר בהיסטוריה, עם כמעט פי 2 הוצאות מהמשחק שמחזיק בשיא הנוכחי. לפי דיווח של רויטרס, קוטיק אמר במהלך ראיון כי "אם אתה מניח הימור של 500 מליון דולר אתה לא יכול לקחת סיכון עם זכיון של מישהו אחר. הסיכון שלנו נהיה גדול יותר." הכוונה היתה להשקה על הזכיון החדש Destiny לעומת זכיונות מוכרים ויציבים כמו ספינת הדגל של Activision - משחקי Call of Duty.

אז בואו נעשה קצת סדר במספרים: נכון להיום, תואר "המשחק היקר בהיסטוריה" שייך ל-GTA V, עם תקציב הפקה של 265 מליון דולר. ולא, זה לא כולל פעילויות קידום, הפקת טריילרים, אריזה, הפצה וכל מה שמסביב. משחק ה-Call of Duty הממוצע עולה פחות מ-100 מליון. הרבה פחות. אז איך משחק כמו Destiny יכול להגיע לרמת השקעה של 500 מליון דולר? אם מדובר בעלויות הפקה של מעל 200 מליון, ומחשיבים גם את כל העלויות הנלוות של הפצה, קידום, אריזה וכו' - אז אולי, רק אולי הסכום הזה יוכל להגיע לחצי מליארד דולר.

מה שבטוח - עלויות ההפקה לא מתקרבות ל-500 מליון. בראיון לאתר  GI.biz, סמנכ"ל Bungie אמר: "בקשר לשיווק אתה תצטרך לשאול את האנשים של Activision, אבל באשר לעלויות פיתוח, שום דבר שמתקרב בכלל ל-500 מליון. אני חושב שזה אומר הרבה יותר על ההשקעה לטווח-ארוך שאנחנו נותנים בעתיד של המוצר."

ואכן, המפתחת Bungie נמצאת בחוזה של 10 שנים עם Activision - מה שאומר ש-Destiny עשוי לקבל משחק\הרחבה חדשה כל שנה עד 2024. האם קוטיק התכוון להשקעה לטווח הרחוק עם הסכום המופרע של 500 מליון, או שאולי הסכום הזה כולל גם מאות מליונים הנדרשים לשיווק והפצת המשחק? כך או כך, בהחלט מדובר במהלך מסוכן עבור Activision. זה אומר שהמשחק חייב להגיע לנתוני מכירות גבוהים במיוחד בשביל לכסות את ההשקעה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י