הרשמה

מערכת ההפעלה Symbian הגיעה לסוף דרכה

נוקיה עצרה ייצור כל מכשירי ה-Symbian שלה לטובת מערכות חכמות יותר

סופו של עידן: סימביאן, מערכת ההפעלה ששלטה ללא עוררין בשוק הסמארטפונים של תחילת העשור הקודם, תיקבר הקיץ סופית לאחר שנוקיה תעצור את ייצור הטלפונים המבוססים עליה, כך דיווח אמש היומון הכלכלי Financial Times.

מערכת ההפעלה הותיקה של נוקיה נוסדה ב-1998 והפכה לשליטת שוק הסמארטפונים המוקדמים בתחילת שנות ה-2000, כאשר שלוש גרסאות שונות שלה הותקנו על מכשירים של רוב יצרניות הסלולר הגדולות. בימיה היפים באמצע העשור הקודם, חלשה מערכת ההפעלה על למעלה מ-70% משוק הסמארטפונים. כיום בלתי אפשרי למדוד את נתח השוק הריאלי שלה, מאחר ולא ברור אילו מערכות הפעלה קנייניות מבוססות עליה. דעיכתה המהירה מאז השקת האייפון של אפל ומכשירים מבוססי אנדרואיד של גוגל גרמה לפגיעה אנושה ברווחי נוקיה, שנאלצה לפטר אלפי עובדים ברחבי העולם, והביאה את מנכ"ל החברה סטיבן אלופ לכנות אותה "הפלטפורמה הבוערת" ולנטוש אותה לטובת הסכם עם מיקרוסופט ששילמה לנוקיה למעלה ממיליארד דולר על אימוץ המערכת שלה.

דובר מטעם החברה מסר לעיתון: "הוצאת מכשיר סימביאן היתה לוקחת לנו 22 חודשים. עם Windows Phone זה לוקח פחות משנה". לדבריו, הדבר אפשר לחברה להשקיע זמן ומשאבים רבים יותר בשיפור חווית המשתמש במכשיריה ע"י שיפור יכולות הצילום, המפות, המוסיקה ואפליקציות אחרות, במקום לבזבז את רוב הזמן בהתעסקות עם התאמת התוכנה לכל מכשיר. הדבר מתאפשר בזכות העובדה שמיקרוסופט מתאימה את התוכנה לרכיבי החומרה המועדפים עליה ומונעת מיצרניות לנסות חומרות שונות היוצרות בעיות תאימות ומעכבות את התפתחות המערכת, כפי שמוכר מעולם האנדרואיד.

מאת יאיר מור,
אתר הטכנולוגיה והגאדג'טים Tgspot.co.il.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    00:05 25.06.2013 | yony.z yony.z

    טוב לדעת שמייקרוסופט מגבילה את אפשרויות החומרה כדי לשפר את התאימות, המערכת שלה נראית כאילו היו רצה חלק כמו iOS, לפחות בסרטונים שראיתי. יש לה גם עיצוב ממש יפה.

  2. 2

       | פורסם ע"י