הרשמה

נייטרליות הוופר - ברגר קינג מצטרפת למאבק

אוכל מאחר הוא לא סטרימינג מגמגם

ברגר קינג הצטרפה לפגיעה בנייטרליות הרשת דרך נייטרליות הוופר והציעה ללקוחותיה בורגר ע"פ תיעדוף

ב-14 בדצמבר העבירה ה-FCC (הועידה הפדרלית לתקשורת, Federal Communication Comission) ברוב של 3 מול 2 את החוק ששובר את נייטרליות הרשת. נייטרליות הרשת היא האסקולה כי ספקי אינטרנט לא צריכים ליצור קשיים בהתחברות או תיעדוף למשתמשים/אתרים מסוימים בכדי ליצור אליהם יתרון. כלומר, אם אני צופה בסדרות דרך Netflix וספק האינטרנט רוצה להרוויח עוד כמה גרושים הוא יכול להגביל את התעבורה או המהירות שלי אל נטפליקס ולדרוש "מנוי סטרימינג" בכדי לקבל את השירות כמו שצריך.

החוק בארה"ב עד ה-14 בדצמבר לא אפשר את זה והספקיות היו מחויבות לתת ללקוחות שירות "נייטרלי". כלומר, הלקוח יקבל מה שהוא רוצה בקצב המקסימלי (בהגבלת מהירות הגלישה שקנית) שהשרתים מסוגלים לספק. מרגע שינוי החוק יכולה כל ספקית לשנות לתעדף או לפגוע בגישה לאתרים או שירותים מסוימים בהתאם למה שהספקית תרצה.

המתנגדים הגדולים ביותר לשירות (חוץ מהצרכנים כמובן) הן חברות ענק שמסתמכות על תעבורת אינטרנט כמו Netflix ו-Pornhub ואף ממציא ה-World Wide Web (כן, אותו ה-WWW), טים ברנרס לי, שלח מכתב לסנאט שיעצרו את שינוי החוק. כאמור, זה לא עזר וביטול נייטרליות הרשת עבר.

חברת ברגר קינג הצטרפה לפגיעה בנייטרליות הרשת דרך נייטרליות הוופר והציעה ללקוחותיה בורגר ע"פ תיעדוף. הלקוחות לא נשארו אדישים והרימו את קולם והתרעמו - ובצדק - על זה שהם צריכים להמתין יותר זמן בשביל לקבל את אותו הוופר שזה שלידם קיבל מהר יותר כי הוא שילם יותר. מהירי ההבנה שביניכם בטח כבר הבינו שברגר קינג הציבה את הוופר כמטאפורה לנייטרליות הרשת.

הצטרפות ברגר קינג למאבק, גם אחרי שהחוק עבר, היא לא רק מבורכת - היא גם מפתיעה מאוד. ברגר קינג לא אמורה להפגע או לסבול מהחוק החדש ולמרות זאת היא משמיעה את קולה.

ברגר קינג קיבלה פה גם תמיכה וגם פרסומת לא רעה, שאפו.

בר הוכמן - כתב תוכן

בר הוכמן - כתב תוכן

משחק על: PC, PS4, Xbox One

בחיים לא תנצחו אותי ב: קרב Roadhogs ב-Overwatch. 

המשחק שהגדיר לי את הילדות: לא בטוח אם Oddworld או The Neverhood. בכל מקרה הילדות שלי הייתה מוזרה.

כשאני לא משחק אני: סטודנט למדעי המחשב בסבל וכדורסלן בחסד.

מסר לעולם: לא תמיד התפוח הכי אדום הוא בהכרח תפוח.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י