הרשמה

ילד בזבז 2,500 דולר במשחק iPad

ילד בן 5 בזבז 2,500 דולרים על הרחבות למשחק iPad חינמי. באפל שמעו והחליטו לזכות

 לא ממש מיקרו תשלומים: ילד בריטי בזבז 2,500 דולרים בפחות מעשר דקות על תוספות למשחק חינמי ב-iPad. הוריו של הילד, שסיפקו לו את סיסמת ה-iTunes שלהם כדי שיוכל להוריד את המשחק החינמי, נדהמו למצוא חשבוניות על סך מאות דולרים בתיבת המייל שלהם, לאחר שהילד ביצע רכישות בתוך המשחק עצמו.

דני בן החמש הוריד את המשחק Zombie Vs. Ninja, והחליט לרכוש כמה חבילות תוספות שהופכות את חווית המשחק לקלה יותר. במהלך דקות ספורות הוא רכש חבילות שכוללות מאות מפתחות, פצצות וחיצים שמקלות על קצב ההתקדמות במשחק - בסכום של 100 דולר לכל אחת מהחבילות. 

הילד הקטן כנראה לא הבין את ההשלכות הכלכליות של הלחיצות שלו - אך ההורים שלו הבינו טוב מאוד. הם מיהרו לפנות לאפל כשגילו מה הילד שלהם עשה - שם הסכימו, לפנים משורת הדין, לזכות את חשבונם. יש לציין שכדי לרכוש תכנים בתשלום בתוך אפליקציות iPad יש להזין בכל פעם ופעם את סיסמת ה-iTunes, זאת כדי למנוע מצבים כגון אלה. מצד שני, במקרה זה דני הקטן קיבל את הסיסמה המבוקשת אחרי שהוריו סברו שמדובר באפליקציה חינמית - ופשוט השתמש בה שוב ושוב כשרכש את התוספת.

בעקבות המקרה החליטו הוריו של דני הקטן לא לתת לו יותר להשתמש ב-iPad - החלטה שהיתה יכולה להמנע אם מלכתחילה הם היו משגיחים על הילד בזמן המשחק, ולא מספקים לו את הסיסמה לחשבון שלהם. 

 

הסיפור הזה אמנם הסתיים בצורה טובה - אך מבהיר את החשש של גיימרים רבים מתרבות ה"מיקרו תשלומים" שהולכת ומשתלטת לאט לאט על תעשיית המשחקים. במקרה הטוב מיקרו תשלומים כאלה מגיעים כתוספות למשחקים חינמיים - אך במקרים רבים הם מגיעים גם אם המשחק עצמו עולה כסף רב.

כך למשל, לאחרונה הודיעה חברת EA כי היא מתכוונת להשתמש במודל הכלכלי הזה בכל משחקיה העתידיים - גם אלה שעולים 60 דולרים. ב-EA אמנם לא מכריחים את הגיימרים להשתמש הכסף אמיתי כדי לסיים משחקים, אך גיימרים רבים חוששים שהמודל הזה יגרום למחיר המשחקים לנסוק בצורה עקיפה, על ידי "חליבת" המשתמשים בתשלומים קטנים שיצטברו לסכומים גדולים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:04 03.03.2013 | electronico electronico

    הוא לא יודע מה זה ציטים של כסף חחחח

  2. 2

       | פורסם ע"י