הרשמה

סוני מודה: צריכים לשווק טוב יותר את ה-Vita

בסוני מודים שהם צריכים לעשות עבודה טובה יותר בשיווק הקונסולה הניידת החדשה שלהם

 מקום לשיפור: בעקבות הדו"ח הרבעוני של סוני, החליטה החברה לקצץ בצורה משמעותית את תחזית המכירות של קונסולת ה-PlayStation Vita - מתחזית מקורית של 12 מיליון יחידות לתחזית מעודכנת של שבעה מיליון יחידות בלבד, שצפויות להמכר עד סוף חודש מרץ (הנתון מתייחס למכירות משולבות, הן של ה-Vita והן של ה-PSP). כעת, מודה מאסארו קטו, אחד מבכירי סוני, כי הם חייבים להתחיל לעשות עבודה טובה יותר בשיווק ובפרסום הקונסולה.

ה-Vita הושקה לפני שנה בדיוק בקול תרועות וצלצולים. בסוני התגאו מאוד בנתונים הטכניים של הקונסולה, שיכולה להיות מוגדרת כ"פלייסטיישן 3 נייד", והוציאו לה שורה נאה של משחקי השקה, ביניהם משחק בלעדי בסדרת Uncharted, משחק Wipeout חדש ועוד. אך למרות נתוני הפתיחה המרשימים, מכירות הקונסולה אף פעם לא הצליחו להתרומם - וגם ספריית המשחקים שלה לא נוטה לקבל שטף של מוצרים חדשים.

בסוני מבינים כבר שה-Vita לא הולכת למכור את עצמה - ושהיא חייבת דחיפה משמעותית מצד סוני עצמה כדי לא להפוך לכשלון מהדהד. קנו מספר על שתי פעולות שסוני מתכוונת לנקוט כדי לנסות להציל את הקונסולה.

"הצעד הבסיסי שלנו הוא להשקיע הרבה משאבים במשחקים מושכים. לא רק מאולפנים שבבעולתנו, אלא גם מאולפני צד ג'", הוא אמר: "הדבר השני הוא שיווק." 

קנו גם רמז שיש סיכוי לא רע לראות ירידה במחיר הקונסולב בקרוב, כשציין את תמחור המוצר באחד הנושאים שסוני מתכוונת לטפל בהם בזמן הקרוב.

 

ה-Vita, בבסיסה, היא קונסולה ניידת מוצלחת מאוד - אבל בסוני בהחלט לא הצליחו ליצור סביבה מספיק עניין, לא מצד הגיימרים ולא מצד מפתחי המשחקים. 

עם זאת, אסור להספיד את הקונסולה כבר בשלב זה: מדובר במכשיר צעיר, בן שנה בלבד, שגורלו יכול להתהפך. מספיק שסוני תתעשת, תוציא 2-3 משחקי AAA בלעדיים ותוריד את המחיר הדי גבוה של ה-Vita בכמה עשרות דולרים - וכבר היא תוכל להפיח חיים חדשים בקונסולה הזאת.

כעת נותר רק לראות אם סוני תצליח לעשות את זה. למרות הרצון שלהם, צריך לזכור שמחלקת המשחקים של החברה נמצאת ימים ספורים לפני השקת הפלייסטיישן 4 - מוצר שככל הנראה יקח מהחברה הרבה מאוד זמן וכסף. יהיה מענין לראות אם בסוני יצליחו לתמוך בשני המוצרים האלה במקביל - ולעשות זאת בצורה טובה מספיק כדי שה-Vita תוכל, סוף סוף, להתרומם. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י