הרשמה

בסוני מודים: מכירות ה-Vita מתחת לציפיות

ה-Vita לא מתרוממת, אבל בסוני מתעקשים: מה שחשוב הוא הטווח הארוך

 אולי דווקא כן טעית, זוהי ויטה? קאז היראי, מנכ"ל חברת סוני, מודה שמכירות קונסולת הפלייסטיין Vita נמצאות "בצד הנמוך של הציפיות שלנו", ומסביר שגם ציפיות אלה נעשו לאחר הערכה מחדש, שהורידה את צפי המכירות המקורי של סוני לגבי הקונסולה.

ה-Vita שוחררה בחודש פברואר של שנה שעברה, ונחשבה כהבטחה הגדולה של עולם המשחקים הניידים. אך למרות שהציפיות היו בשמיים - הקונסולה לא הצליחה לממש אותה. מחירה הגבוה, כמו גם חוסר שיתוף פעולה מצד חברות משחקים שהובילו לכך שספריית המשחקים של הויטה היתה קטנה מהצפוי, גרמו לכך שהצרכנים לא מיהרו לרכוש את הקונוסלה - זאת בעוד המתחרה העיקרית שלה, קונסולת ה-3DS של נינטנדו, מצליחה למכור בקצב לא רע בכלל.

אך גם בצל המכירות המאכזבות, היראי לא דואג. "הטווח הארוך הוא מה שחשוב", הוא מסביר, ומספר שגם בחודשים הראשונים של קונסולת הפלייסטיישן היו כאלה שקברו אותה עקב נתוני מכירות מאכזבים. הפלייסטיישן 3 התאוששה, וכיום מכרה למעלה מ-70 מיליון יחידות - ובסוני ככל הנראה מאמינים שגם לויטה יש סיכוי להראות התאוששות דומה.

 

כמובן שמצבה של ה-Vita לא זהה לזה של הפלייסטיישן 3: הקונסולה הביתית של סוני המשיכה לקבל זרימה נאה של משחקי מולטיפלטפורם גם כשמצב המכירות שלה לא היה מזהיר - דבר שלא קורה עם ה-Vita, שאינה חזקה מספיק כדי להתמודד עם המשחקים שיוצאים לפלייסטיישן 3 ול-Xbox 360.

עם זאת, ה-Vita בהחלט עדיין יכולה להתאושש: סביר להניח שאם בסוני יורידו את מחיר הקונסולה הרבה יותר גיימרים ירכשו אותה. הגירסה הזולה ביותר של ה-Vita נמכרת כיום ב-250 דולרים, אליהם צריכים להוסיף השחקנים עוד כמה עשרות דולרים בשביל כרטיס זכרון - מה שהופך את כל העסק הזה ליקר מאוד.אך נראה שפתרון זה, של הורדת המחיר, עדיין רחוק - בשלב מסויים סוני אכן תוריד את מחיר הקונסולה, אך בשלב זה, כשהחברה נמצאת במצב כלכלי מאוד בעייתי, היא עדיין לא יכולה לעשות זאת. 

אפשרות התאוששות נוספת יכולה להגיע מכיוון אחר, של קישוריות עם קונסולת הפלייסטיישן 4. אם בסוני יצליחו ליצור קישוריות מהירה וחסרת לאגים בין הפלטפורמות, ולהשתמש ב-Vita כבמעין "בקר מרוחק" ל-PS4 (כמו הגיימפאד של ה-Wii U) - זה יוכל לעניין לא מעט גיימרים. בסוני אמנם מציעים גם היום שימושיות כזאת בין הויטה לפלייסטיישן 3 - אך רק במספר מאוד מצומצם של משחקים, וגם זה לא עובד כל כך טוב. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:04 09.01.2013 | קרירין קרירין

    הPS4 עדין לא הוכרז ,ככה שהשקה שלו בטח רחוקה
    שעה או יותר
    בינתים חברות צד שלישי נוטשות אותה ,ככה שיש סיכוי טוב שהויטה אורך חיים תימכור הרבה פחות מהPSP

    מה גם שיש לה תחרות חזקה מטאבלטים וסמארטפונים
    שהPSP יצא ,היא היתה נגן סרטים ניד מצוין יחסית לאותה התקופה
    חוץ מקונסולה בעלת כוח גרפי מרשים לנידת בזמנה

    לויטה היה כוח גרפי מאוד טוב בהשקה ,אבל לא קפיצה גדולה מספיק
    ממישחקים כבדים לסמארטפונים

    הדיבורים על גרפיקה כמו לPS3 ,לא יתממשו

    המחיר יקר מידי לנידת

    וכמו בPSP ,הרבה מהמישחקים שלה קימים בצורה כזאת או אחרת לניחות

    גם זמן הבטריה מסריח לנידת

    עם סוני יחכו לPS4 לדחוף את הויטה ,סוני יצתרכו להוציא המון כסף להשקה מחודשת לויטה
    מה גם זה יגביל אותם בחומרה של הPS4 בגלל עלויות

  2. 2

       | פורסם ע"י