הרשמה

יוצרי SimCity: ה-DRM טוב לשחקנים

בעולם של EA, מערכות הגנה דרקוניות נגד פיראטיות נועדו כדי שלגיימרים יהיה כיף

 איזה כיף שדואגים לנו: לוסי בראדשו, סגנית הנשיא של אולפן המשחקים Maxis, פרסמה לאחרונה פוסט חדש בלוג הרשמי של המשחק SimCity. בפוסט, שנועד להרגיע את חששות השחקנים מכך שהמשחק ישתמש במנגנון DRM שידרוש מהגיימרים להיות מחוברים לרשת בזמן המשחק, טענה בראדשו שהדרישה הזאת נועדה כדי לוודא שלגיימרים יהיה כיף, ושהיא ממש לא חסרון של המשחק אלא דווקא יתרון.

כמו משחקים רבים לפניו, SimCity משתמש במנגנון הגנה שנקרא בפשטות Always-On DRM. כדי למנוע מפיראטים להפעיל את המשחק, המנגנון הנ"ל "מתקשר" כל הזמן לשרתי EA, ומוודא שהעותק בו אתם משחקים חוקי. ברגע שתתנתקו מהאינטרנט והמנגנון לא יצליח "לתפוס" את השרתים - הוא פשוט לא יאפשר לכם להמשיך לשחק.

מדובר בשיטת הגנה בעייתית, שכן היא לא מאפשרת לשחק במשחק ללא חיבור מהיר לאינטרנט. גם אם תקנו עותק חוקי לחלוטין של SimCity, לא תוכלו לשחק בו אם תהיה לכם תקלה בקו של בזק או HOT, ואם אתם חיילים שאוהבים לקחת את הלפטופ למשמרות סופ"ש כדי להעביר את הזמן במשחקים - תצטרכו לוותר מראש על SImCity בבסיס.

אז למה בראדשו טוענת שכל זה בעצם עובד לטובתנו? הסיבה, לטענתה, היא ש-SimCity פועל במובנים רבים כמו משחק תפקידים המוני, ושהוא צריך קשר תמידי עם השרתים כדי לשאוב מידע. "אתם תמיד מחוברים לשכנים שלכם באיזור בו אתם משחקים, והמידע מהעיר שלכם מועבר לשרתים שלנו, שם אנחנו מירוצים סימולציה ברמה של איזור שלם [ולא רק עיר אחת]... כל עיר באיזור מעודכנת כל שלוש דקות, מה שגורם לכך שכל האיזור נמצא בסינכרון מלא, ושההחלטות שאתם עושים בעיר שלכם נשארות רלוונטיות לגבי שינויים בערים אחרות באיזור שלכם", היא אמרה.

בראדשו מדברת למעשה על אפשרויות המולטיפלייר המובנות של המשחק, שיאפשרו לכם לתקשר ולסחור עם ערים שכנות, שיוקמו ויתופעלו על ידי החברים שלכם. ברור לגמרי שמצב המשחק הזה לא יוכל לעבוד ללא חיבור לאינטרנט - אבל עדיין לא ברור למה ב-EA החליטו להפוך אותו לדרך היחידה לשחק במשחק, ולמה הם חושבים שלהוריד מצב סינגל-פלייר מהחבילה היא החלטה שמועילה לגיימרים.

 

שלא תבינו אותי לא נכון: יכול להיות שאנשי EA מאמינים, באמת ובתמים, שמצב האונליין התמידי של SimCity מועיל למשחק, ושהסיבה המרכזית שבחברה הטמיעו את המנגנון הוא כדי להעמיק את הגיימפליי, ולאו דווקא כדי למנוע מהפיראטים להצטרף לחגיגה.

עם זאת, צריך לזכור שלמשחקים שדורשים חיבור תמידי לרשת, גם כשהגיימרים מעוניינים לשחק בהם לבדם, יש הסטוריה של בעיות: כך למשל, דיאבלו 3, שיצא לפני מספר חודשים עם מנגנון דומה, סבל מתקלות רבות שמנעו משחקנים רבים לשחק במשחק גם כשהם רצו לעשות זאת לבד. כשבראדשו מתעלמת מהפגנתיות מהצדדים האפלים של מנגנון ההגנה הזה, הרושם שנוצר הוא שהיא מנסה להסתיר משהו.

יש לקוות שהגורל של שחקני SimCity יהיה טוב יותר, ושהגיימרים שמעונינים לשחק במשחק יוכלו לעשות זאת מתי שהם רק רוצים. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:02 23.12.2012 | ChAinS4W MaSt3r ChAinS4W MaSt3r

    אפשר רק להגיד שאידיוט מי שקונה משחקים כאלה,וכנראה שמגיע לו

    מי שיוריד את המשחק מהרשת יקבל משחק ללא הגבלות, מתי פעם ההגבלות המפגרות האלה מנעו מהאקרים לפרוץ משחק ? באמת שאני לא מבין את האידיוטים שעומדים מאחורי ההחלטות האלה, בשביל זה משלמים להם עשרות אלפי דולרים בחודש, אם זה לא היה עצוב אולי זה היה קצת מצחיק

  2. 2

    14:25 23.12.2012 | RE Defencer RE Defencer

    אתה בעד מי שפורץ משחקים? בגלל אנשים כמוך RDR לא יצא למחשב וחברות צריכות להכניס מנגנונים כאלה. אנשים ישבו ועבדו כדי ליצור משחק, למה למנוע מהם את הכסף שמגיע להם?

  3. 3

    14:33 23.12.2012 | ChAinS4W MaSt3r ChAinS4W MaSt3r

    לא אמרתי שאני בעד הורדת משחקים, אולי כדי שתלמד הבנת הנקרא, אני בעד לא לקנות משחקים עם הגנות, אמרתי שההגנות האלה אף פעם לא מנעו מהאקרים ל]רות משחקים, ולכן מי שממשיך להכניס אותם ולמרר את החיים שאלה שכבר קונים משחקים הוא מטומטם

    ושוב אומר זאת, מי שקונה משחק עם הגבלה או הגנה הוא אידיוט ומגיע לן

  4. 4

    15:20 23.12.2012 | RE Defencer RE Defencer

    תה טועה, קניתי הרבה משחקים עם DRM (בעיקר יוביסופט) ולא היו לי בעיות, ללא אינטרנט טוב באמת לא קל, אבל לקרוא לכל מי שקנה AC אידיוט זה מוגזם.

  5. 5

    09:52 24.12.2012 | ChAinS4W MaSt3r ChAinS4W MaSt3r

    ניסית לחשוב פעם על אנשים אחרים ולא רק על עצמך ? על אלה שלא מעוניינים להיות מחוברים כל הזמןף על אלה שמשחקים על לפטופ שלהם מחוץ לבית ? על אלה שאין להם אינטרנט זמין 24 שעות ביממה ? הרי שחשבת שאני אומר לאנשים לא לקנות את כל המשחקים אמרת שבגלל אנשים כמוני לא יוצאים משחקים למחשב, אז בגלל אנשים כמוך אנשים אחרים לא יכולים להנות מהמשחקים שכן יוצאים, אתה תומך בשטויות האלה, והייתי מבין אם זה היה עוזר במשהו, אבל הרי לפני שהמשחק בכלל יוצא לחנויות הוא כבר נפרץ, וזה שהוריד אותו זוכה לשחק בלי שום הדבלה, ולכן אני אחזור ואגיד שאידיוט מי שקונה משחקים כאלה, ואני מקווה שיהיו לו הרבה בעיות איתם

  6. 6

    13:21 24.12.2012 | DrSuS DrSuS

    i agree with chainsaw
    DRM should be out of the world the sooner the better

  7. 7

    22:08 24.12.2012 | Stemro Stemro

    למרות שאני מסכים איתך שה-DRM הזה הוא חרא, אני לא בהכרח מסכים איתך שזה לא עובד. לפי מה שאני הבנתי Diablo 3 עדיין לא נפרץ (ויש לזה Always on DRM). לא שאני תומך ב-DRM, פשוט במקרה של דיאבלו זה עבד.

  8. 8

    01:00 25.12.2012 | ChAinS4W MaSt3r ChAinS4W MaSt3r

    ברור ש-diablo 3 נפרץ כבר שהוא יצא

  9. 9

    01:07 26.12.2012 | The Big LOL The Big LOL

    אין משחק עם DRM שלא נפרץ למיטב ידיעתי.

    SIMCITY לא יהיה שונה מהם.

  10. 10

       | פורסם ע"י