הרשמה

Borderlands 2: לא כל ה-DLC כלול ב-Season Pass

ציפיתם למצוא את כל ה-DLC של Borderlands 2 במסגרת ה-Season Pass? חבל

 מעצבן: אולפן המשחקים Gearbox, שהוציא לאחרונה את משחק הפעולה Borderlands 2, הודיע כי בניגוד למסורת, חבילת ה-"Season Pass" שכוללת בדרך כלל גישה לכל חבילות ההרחבה (DLC) של המשחקים - לא תכלול הפעם את כל התכנים.

ה-Season Pass, "כרטיס עונתי", נועד לספק פתרון לכל אותם גיימרים שלא ממש מרוצים מהמצב אליו הגיעה תעשיית המשחקים בכל הנוגע לתכנים להורדה שמקבלים משחקים לאחר יציאתם. כיום אין כמעט משחק פופולרי אחד שלא זוכה לחבילות הרחבה רבות - מה שיכול להקפיץ בדיעבד את מחירו. גיימר שרוכש משחק ב-60 דולרים לא באמת יודע כמה הוא ישלם עליו בסופו של דבר, אם ירצה לשחק בכל התכנים שלו.

ה-Pass משנה זאת, על ידי רכישת כרטיס שמבטיח גישה לכל תכני ה-DLC במחיר קבוע וידוע מראש. במקרה של Borderlands 2 - הכרטיס עולה 20 פאונד, ומבטיח לספק גישה לארבע חבילות ההרחבה המתוכננות למשחק. הכרטיס העונתי אמנם מבקש מהגיימרים לשלם לפני שהם מקבלים את הגישה לתכנים עצמם (לעיתים חודשים ארוכים לפני שהתכנים אכן יוצאים) - אך מפצה אותם במחיר מוזל - בדרך כלל רכישת Season Pass כזה עולה כמחצית המחיר מרכישה כל חבילות ההרחבה בנפרד.

 

מה השתנה ב-Borderlands 2? ובכן - הפעם הכרטיס העונתי לא יכלול את כל חבילות התכנים המתוכננות למשחק - אלא רק את המרכזיות שבהן. ב-Gearbox מתכננים לשחרר חבילות נוספות שיכללו דמויות חדשות, ויעלו כסף גם לאלה שכבר רכשו את הכרטיס העונתי - מה שוודאי לא ישמח את הגיימרים עצמם.

זכותה של Gearbox לעשות מה שהיא רוצה - אבל קצת מעצבן לראות שחברות המשחקים מחפשות עוד ועוד דרכים להוציא כסף מהלקוחות שלהן, במקום לתגמל את אלה שכבר הסכימו לשלם להן מראש על תכנים שעדיין לא יצאו ולספק להם את *כל* התכנים הנוספים של המשחק, ולא רק חלק מהם.

העניין הזה מעצבן במיוחד כשמתחשבים בכך שעקרון ה-Season Pass מבוסס על אמון. אולפן המשחקים מבקש מהלקוחות שלו שיאמינו ביכולות שלו לספק להם תכנים נוספים מוצלחים, ויסכימו לשלם עליהם לפני שאלה יוצאים וטיבם נודע. תמורת האמון הזה מקבלים הגיימרים הבטחה שהם יקבלו את ה"חבילה המלאה" של המשחק, שתכלול את כל התכנים שלו. כעת, ב-Gearbox מפרים את האמון הזה כשהם מודיעים בצורה חד משמעית שיהיו תכנים נוספים שלא יכללו במחיר הכרטיס העונתי. 

אם היה מדובר בתכנים שמגיעים זמן רב לאחר יציאת המשחק, ואולי לא נכללו בתחשיב הכלכלי העכשווי - מילא. אך כאן מדובר בצעד מחושב, שמריח ככזה שמנצל את מעריצי הסדרה: אלה ככל הנראה לא יוכלו להתאפק וישלמו גם על התכנים הנוספים, למרות שרכשו את הכרטיס העונתי - מה שמחזיר את אותם מעריצים למצב ממנו הם ניסו להמנע: הם יודעים כמה יתחיל לעלות להם המשחק ב-Borderlands 2, אך ממש לא בכמה כסף זה יגמר. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:33 24.09.2012 | hg hg (אורח)

    טוב,במשחק הבא לא היה כזה

  2. 2

    15:01 24.09.2012 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    ירד לי החשק לקנות את המשחק הזה בגלל זה

  3. 3

    15:27 24.09.2012 | :) :) (אורח)

    טוב שיש TUNNGLE.

  4. 4

    16:57 24.09.2012 | ---- ---- (אורח)

    כן טוב, לא שבדרך כלל אכפת לי מ- DLC (לא זכור לי שקניתי אי פעם כי העדפתי משחקים חדשים) אבל זה כבר ביזיון, לשלם 90$ על משחק ולא לקבל את כל התוכן. אני אחכה לגרסת GOTY כך שאקבל את כל התוכן במחיר נמוך יותר.

  5. 5

    19:20 24.09.2012 | גימרים גימרים (אורח)

    תעשו חרם צרכנים יאפסים מתעללים בכם זה בדיוק כמו שהייתם בבית ספר וירדו עליכם
    עצם זה שאנשים קונים season pass זה מזון לכרישים שם (זה כבר אומר שאתם פראיירים)

  6. 6

    21:49 24.09.2012 | gdjg gdjg (אורח)

    סטים צריכים לצאת לדרך חדשה שבה למשל גיימרים יוכלו לבחור בין כמה dlc של דמויות dlc אחד שיהיה בחינם ושאר הדמויות יעלו כסף.

  7. 7

    16:32 25.09.2012 | WarFox89 WarFox89

    ההמון ההדדי הופר בגלל קצת אקסטרה CASH עכשיו, האם זה היה שווה את זה לתווך הארוך ? אני לא חושב ככה.

  8. 8

    16:23 27.09.2012 | ליאור ליאור (אורח)

    אני לא מבין איך "בגדו" בנו פה. בסטים כתוב בברור שה-SEASON PASS הוא 4 DLC. לא כתוב שהוא לכל ה-DLC, אלא רק ל-4. במקום שכל DLC יעלה 10 דולר, אנחנו מקבלים 4 ב-20... זה רווח לצרכנים.

  9. 9

       | פורסם ע"י