הרשמה

Epic מנצחת את Silicon Knights

המשפט על מנוע Unreal נגמר, והשופט פסק לטובת Epic

אפילו את הדולר שלה Silicon Knights כבר לא תקבל: המשפט הארוך בין אולפן המשחקים Silicon Knights לבין חברת Epic הסתיים בפסיקה לטובת האחרונה. השופט, שלא הסכים עם הטענה של Silicon Knights לפיה Epic השתמשה שלא כדין בכספי התמלוגים על השימוש במנוע Unreal 3 שלה, פסק לטובת Epic פיצויים על סך 4.45 מליון דולרים.

תחילת המשפט נעוצה במשחק Too Human, אחד מהפרוייקטים השאפתניים ביותר של Silicon Knights. במהלך פיתוח המשחק, החליטו מנהלי אולפן המשחקים להשתמש ב-Unreal Engine 3 כמנוע הגרפי שלו, ושילמו ל-Epic את התמלוגים הנדרשים כדי להשתמש בו. כשפיתוח המשחק התעכב, טענו ב-Silicon Knights שהמנוע של Epic לא תקין, ושחסרים בו מספר כלים בסיסיים לשימוש המפתחים.

מאוחר יותר, טענו ב-Silicon Knights שלא רק ש-Epic מכרה להם מוצר פגום - הם גם השתמשו בכסף כדי להשקיע במשחק Gears of War במקום לשפר את מנוע המשחק. לטענתם, הנזק שנגרם להם היה עצום, כיוון שבמקום להתרכז בפיתוח המשחק עצמו, הם היו צריכים לערוך שינויים נרחבים במנוע המשחק, מה שהקפיץ את עלויות וזמן הפיתוח שלו.

 

השופט, כאמור, לא התרשם מהטיעונים האלה, וככל הנראה לא מצא דופי בהתנהגות העסקית של Epic, כמו גם במנוע המשחק שלהם. יש לציין ש-Unreal Engine 3 הוא אחד ממנועי המשחק הפופולריים ביותר בשנים האחרונות, והטענות של Silicon Knights לא הושמעו בפומבי על ידי מפתחים אחרים.

עוד נציין שגם אילו Silicon Knights היו זוכים במשפט, סכום הפיצויים לו הם היו זכאים היה עומד על דולר אחד בודד - זאת אחרי שהשופט במשפט מאס בכך שהאולפן לא סיפק לו השערה כספית של הנזקים הכלכליים שנגרמו לחברה עקב טענותיה, וקבע בעצמו שהסכום הזה, בהעדר ראיות אחרות, עמד על דולר.

יהיה מעניין לראות מה יהיה העתיד של Silicon Knights. בשנים האחרונות מתפקד האולפן הזה כצל חיוור של עצמו, שלא מצליח לשחזר את המשחקים המוצלחים שהוציא בשנות ה-2000. סכום הפיציים הגבוה שהאולפן יצטרף לשלם עכשיו ל-Epic וודאי לא יעזור למצב שלו - וכלל לא בטוח שיש לחברה סכום של כמעט ארבעה וחצי מליון דולרים כדי לשלם לחברה אחרת.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:44 31.05.2012 | Hazablon Hazablon (אורח)

    Silicon Knights R.I.P בכיינים..
    מאשימים אחרים בכשלון שלהם..

  2. 2

    21:02 31.05.2012 | CooKie Monster CooKie Monster

    חשבתי שהמשפט היה על דולר

  3. 3

       | פורסם ע"י