הרשמה

הבוס של Take Two חוזה: THQ תסגר

האם THQ תסגר בתוך חצי שנה? הבוס של Take Two בטוח שכן

 מזמן לא שמענו תחזיות זעם על חברת THQ: חברת המשחקים הבינונית הזאת סבלה לפני מספר חודשים מתקופה רעה מאוד, שכללה פיטורים של עשרות עובדים, ביטול פרוייקטים רבים ואפילו אזהרה רשמית מטעם בורסת נאסד"ק על כך שאם לא תצליח לגייס מספיק כסף היא לא תורשה להסחר בה עוד. 

עם זאת, בשבועות האחרונים נראה שהחברה נכנסה לסוג של רגיעה. החדשות על המצב הגרוע שלה קצת נרגעו לאחרונה, ונראה שמנהלי החברה הצליחו להכנס לאיזון מסויים שמאפשר לה, לפחות נכון לעכשיו, להמשיך לפעול בצורה יציבה יחסית. אלא אם כן אתם שואלים את שטראוס זלניק, המנכ"ל של חברת המשחקים המתחרה Take Two - שבטוח ש-THQ לא תצליח לשרוד עוד יותר מדי זמן, ושהחברה תסגר בתוך חצי שנה.

Take Two נמצאת, לפחות מבחינה מבנית, באותו מצב כמו THQ. מדובר בחברת משחקים בינונית בגודלה, שמתעסקת במספר קטן יחסית של פרוייקטים. עם זאת, בעוד THQ נאבקת כדי להשאר בחיים, Take Two מצליחה לעשות זאת בלי שום בעיה, זאת בעזרת סדרות משחקים איכותיות ומוערכות כגון Grand Theft Auto, Red Dead Redemption ו-Max Payne.

 

"האסטרטגיה של THQ היתה בראש ובראשונה לקבל זכיונות למותגים מוכרים. זכיונות מדברים של אנשים אחרים, בין אם זה ה-UFC או ה-WWE או סרט קולנוע כלשהו - ואז לעשות מזה משחק", הסביר זלניק את הסיבה שלדעתו THQ לא צפוייה לשרוד עוד זמן רב. "הגישה שלנו היא 100 אחוזים של משחקים שבבעלותנו הרוחנית".

לפי זלניק, העבודה על זכיונות חיצוניים בעייתית מכיוון שהיא תלויה מאוד בחברה החיצונית. חברה כמו דיסני, למשל, יכולה להכריח חברת משחקים להוציא משחק בתאריך מסויים (בסמוך ליציאת סרט מסויים), בלי קשר לרמה של המשחק באותו זמן. בעלת הזכויות יכולה לבחור גם להעביר את הזכיון לחברה אחרת, ובכך ליצור צרות צרורות לחברה הראשונה.

אך זו, לפי זלניק, לא הבעיה העיקרית של THQ. "ההבדל הכי חשוב הוא האיכות. Take Two מייצרת את המשחקים האיכותיים ביותר בקרב כל אולפני הצד ג' (אולפנים עצמאיים, שלא בבעלות חברות המשחקים הגדולות -א.ר), זאת לפי Metacritic ולפי מה שאנשי התעשייה אומרים. איכות היא ממש, ממש, ממש חשובה. ל-THQ היו כמה משחקים טובים, אבל רמת האיכות שלה אפילו לא קרובה... האיכות שלהם פשוט לא מצליחה להשתוות".

"האסטרטגיה שלהם לא עובדת, והביצוע היה רע. אם נשתמש בדימוי אחר: האוכל לא היה טוב והמנות היו קטנות מדי. THQלא תהיה כאן בתוך שישה חודשים", הוא סיכם את דבריו.

 

למרות שיש מעט הגיון בדבריו של זלניק, אפשר גם לקרוא את דבריו כקצת מוקצנים. ב-THQ הודיעו כבר מזמן כי הם מתכוונים להפסיק לעבוד עם מותגים ידועים ולהתמקד במשחקים איכותיים לגיימרים רציניים. גם אם החברה לא מצליחה להוציא מוצרים איכותיים כמו של Take Two, היא בכל זאת מוציאה משחקים טובים פה ושם, כשהבולט מהם בשנים האחרונות הוא Saint Row the Third המצויין שיצא בשנה שעברה.

"משתמע שהתפישה של מר זלניק לגבי THQ לא עדכנית ולא מדוייקת", אמרה בתגובה סגנית הנשיא של THQ לענייני תקשורת תאגידית. "הדברים שלו לא אחראיים ושקריים. אולי עדיף שבעתיד הוא ידבר על העסק שלו".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:37 08.04.2012 | ברק מיכאל שמואל ברק מיכאל שמואל

    יש הגיון, וזה די נכון, ל TAKE TWO יש משחקים טובים מאוד, אבל הוא הקצין ברמה גבוהה, כנראה כראה משהו בין החברות שהוא החליט לצאת ככה, זה לא כל כך מתאים לדבר דברים כאלה....

  2. 2

    16:30 08.04.2012 | סעמק סעמק (אורח)

    איזה באסה..

  3. 3

    16:46 08.04.2012 | DryDude DryDude

    :/ אני מקווה שזה לא נכון

  4. 4

    19:58 08.04.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    תגידו max payn gta ured dead redemption זה לא של rockstar? לא משנה אני חושב שהוא באמת מגזים אפילו שthq הם לא החברה הכי איכותית שיש מדובר בחברה לא רעה בכלל וכן יש לה משחקים לא משהו אבל יש גם משחקים מצויינים כמו saints row שהוזכר בכתבה וdarksiders שאני אישית לא יכול לחכות לשני שייצא בהמשך השנה

  5. 5

    22:43 08.04.2012 | JO JO (אורח)

    בסוף נישאר רק עם חברות שמייצרות משחקים לטלפונים סללולריים עם תוכן ורמה נמוכה. העתיד ורוד.

  6. 6

    23:45 08.04.2012 | קרירין קרירין

    גם אני מאוד מחכה לdarksiders2
    רק נקווה שהבעיות שלהם לא יגרמו למשחק סוג ז

  7. 7

       | פורסם ע"י