הרשמה

The Old Republic עלה 20 מיליון דולר

EA הוציאה על The Old Republic עשרים מיליון דולר - וזו רק ההתחלה
ad banner
ad banner

 לא זול לפתח MMORPG: ה-LA Times חושף כי עלות הפיתוח של Star Wars: The Old Republic עומדת כעת על 20 מיליון דולרים - וזו רק ההתחלה. לפי העיתון, ב-EA כלל לא בטוחים שהם יצליחו לכסות את עלות הפיתוח הגבוה, ושמבחינתם ההחלטה על הוצאת המשחק היתה הימור ענק.

הבעיה של The Old Republic, כמו כל משחק תפקידים המוני אחר, היא כפולה: ראשית - עלות הפיתוח שלו לא נגמרת רק ביצירת המשחק והבאתו לחנויות, אלא נמשכת גם הרבה אחרי שהמשחק עובר לצרכנים. העלויות של EA נמשכות גם היום, והחברה ממשיכה להשקיע הן בתחזוקת השרתים הדרושים להפעלת המשחק והן על פיתוח תכנים נוספים שיתווספו לו בהמשך.

הבעיה השניה קשורה למודל העסקי של ז'אנר המשחקים ההמוני: כדי להגיע לרווח, צריכה החברה לא רק למכור את המשחק לשחקנים אלא גם "לשכנע" אותם להשאר מנויים בו ולהמשיך לשלם להם 15 דולרים בכל חודש. נכון להיום, רכשו את The Old Republic מעל למליון שחקנים - אך לא בטוח כמה מהם ימשיכו לשחק בו לאחר שיעברו 30 ימים ותקופת ההתנסות החינמית שלהם תחלוף.

עם זאת, לאנשי EA יש הוכחה שאפשר לעשות הרבה מאוד כסף ממשחק תפקידים המוני מצליח: World of Warcraft, המשחק ההמוני המצליח בעולם, הצליח להכניס לחברת בליזארד מעל לשלושה מיליארד דולרים במהלך השנים האחרונות. "אין אף אפשרות אחרת לעשות סכומים כאלה בתעשיית הבידור, כי אנשים ממשיכים לשחק כל הזמן", אמר ברוס האק, שהיה בעברו אחד מהמפתחים הבכירים של המשחק הפופולרי.

ad banner

 

ל-EA ול-Bioware, שפיתחה את המשחק, יש תקוות גדולות מ-The Old Republic. "אנחנו רוצים לעשות למשחקים אחרים מה שהסרטים המדברים עשו לסרטים האילמים", אמר ריק ווגל, האחראי על פיתוח המשחק. 

בשביל להגדיל את סיכויי ההצלחה, בחרו בחברה לעבוד עם מותג Star Wars, שהוא אחד ממותגי הבידור המפורסמים והאהובים ביותר בעולם. בכתבה נחשף שלפני תחילת הפיתוח השתעשעו ב-Bioware ברעיון של להכין משחק המוני המבוסס על הגיבורים של חברת הקומיקס Marvel (ספיידר-מן, אקס-מן וחבריהם), כמו גם במותגים אחרים כמו שר הטבעות ו"שיר של אש וקרח". בסופו של דבר, חתמה החברה על הסכם עם LucasFilms על השימוש בעולם מלחמת הכוכבים.

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:54 22.01.2012 | דד דד (אורח)

    הצליח להכניס לחברת בליזארד מעל לשלושה מיליארד דולרים במהלך השנים האחרונות.
    לא הבנתי

  2. 2

    13:22 22.01.2012 | gfg gfg (אורח)

    מיליון משתמשים כפול 50 דולר כל אחד נראה לי שהם כבר ברווח ענק ! אתה בטוח שזה 20 מיליון ולא 200 מליון

  3. 3

    13:46 22.01.2012 | DrizziTx DrizziTx

    זה ש-WOW ייצר 3 מיליארד כנסות זה נכון, אבל בעולם המשחקים נשבה "רוח" אחרת, MMO בתשלום.
    היום הלך הרוח הוא MMO חינמיים עם מיקרו תשלומים, ובכלל מיגוון רחב של משחקים מסוגים שונים, כולם חינמיים ומסתמכים על מיקרו תשלומים, אפילו WOW מאבד לקוחות רבים (על פי דיווחים שונים).

    לא בטוח ש-SW:TOR יכול לממש כזה פוטנציאל עם כזה שינוי תפיסתי בעולם המשחקים המקוונים, נחיה ונראה אבל הסיכויים לא בעדם.

    אה כן, זה -200 מיליון דולר, לא 20.... משהו היה לי מוזר בכותרת :)

  4. 4

    20:30 22.01.2012 | 9גאג 9גאג (אורח)

    זה בערך עלות ממוצעת של משחק היום...
    לצורך העניין מייקרוספט שילמו ל-rockstar למעלה מ-40 מיליון דולר על time exclusive dlc לאקס בוקס

  5. 5

    13:06 23.01.2012 | Wan7ed Wan7ed

    לפי הכתבה המקורית מדובר ב-200 מליון.

  6. 6

    13:52 23.01.2012 | רפי רפי (אורח)

    כשמביאים חדשות ישנות מאתרי גיימינג בחו"ל, לפחות תדייקו: העלות הינה 200 מילון.

  7. 7

    19:49 23.01.2012 | ל-6 ל-6 (אורח)

    יותר גרוע!

  8. 8

    06:50 24.01.2012 | NosNos22 NosNos22

    גם לכם לא נותן לקנות דרך האנטרנט?

  9. 9

    10:42 25.01.2012 | אני אני (אורח)

    ל-3
    מה שאתה מדבר עליו זה לא שינוי בהלך הרוח של השחקנים או החברות. כל המשחקים החינמיים (הטובים והמושקעים באמת כמובן) ניסו מודל תשלום חודשי אבל כשלו וזו הייתה האופציה היחידה שלהם להשאר "בחיים"
    swtor עם מיליון שחקנים מהימים הראשונים של ההשקה וקצב גדילה מסחרר רק מראה שכדי להצליח צריך להשקיע במשהו שונה וטוב, לא כמו חקייני WOW האחרים שחשבו שיוכלו לרכב על ההצלחה.

  10. 10

       | פורסם ע"י