הרשמה

ביקורת: Marvel vs Capcom 3

אני מתפלא עליכם, קאפקום.

      

מפתחת: Capcom
מפיצה: Capcom
תאריך יציאה: 15.02.11
פלטפורמות: X360, PS3

מאת: CoreOxide

משחקי מכות נכנסים אצלי לקטגוריה של משחקי כדורגל וגיטר הירו – כותרים שנכנסים לקונסולה רק כשיש בסביבה חברים לשחק איתם, אחרת הם הופכים מהר מאוד למשעממים. ההנאה שיש בלשחק גיטר הירו לבד, או להכניס גולים לשוער הנשלט על-ידי בינה מלאכותית היא מוגבלת לטעמי, בלשון המעטה.

עוד ב-Virtua Fighter הראשון על ה-Saturn, אצל השכנים שלי, הבנתי שאני ממש לא מתכוון להשקיע שעות בשביל ללמוד את כל הקומבואים או לפתח את הזריזות העל-אנושית הדרושה באגודלים על מנת לבצע אותם בלהט הקרב ובדיוק בתזמון הנכון. Marvel vs Capcom 3 לא משנה את כללי המשחק, אבל הוא בהחלט מאיץ אותם.

 

הטוב:
  • מבחר דמויות מוצלח ומאוזן.
  • נראה ונע מצויין. 
  • קרבות מהירים שמתאימים גם למתחילים וגם למתקדמים. 
הרע:
  • בעיות ניתוקים וממשק אונליין.
  • לא מספיק תוכן למי שדקויות כל דמות ומתקפה לא עושות לו את זה. 
וגלקטוס:
  • כל הזמן רעב זה, שמישהו יעביר אותו ניתוח קיצור קיבה.


הי, פיניקס, מה עשית עם קיקלופ?

נפתח בשאלה הצפויה: מה כבר אפשר לחדש בכותר שכזה? בערך מה שאפשר לשנות כל שנה במשחקי פיפ"א – נגיעות פה ונגיעות שם (ואת העטיפה). כל מכה עדיין משאירה שובל של אפקטים בצבעי אדום וצהוב, הזירות עדיין דו-מימדיות ו-Ryu עדיין צועק "האדוקן!" כשהוא זורק את כדורי האנרגיה בסגנון דרגון-בול שלו.

מספר הדמויות צומצם, דבר שפועל לטובת המשחק, שכן השלושים פלוס שנותרו מאוזנות באופן כמעט מושלם, כך ששום דמות לא חזקה, מהירה או בעלת מד חיים מנופח מדי. זהו לא אחד מאותם משחקי מכות עם דמויות לא שימושיות: כאן לכל דמות יש יתרונות וחסרונות וסגנון משחקיות ייחודי לה, כך שכל שחקן יוכל להתחבר לפחות לדמות אחת, למרות שמצב הסיפור החסר לא יקרב אותו אליהן יותר מדי - אבל על כך בהמשך.

MVC מנסה לאזן בין פניה לחובבי משחקי מכות מושבעים עם שש אצבעות בכל יד לבין אלה שנוטים ללחוץ על כל הכפתורים ביחד בתקווה שיצא להם קומבו מגניב. מנגנון השליטה הפשוט יותר משיג את מטרתו והופך את המשחק לזמין יותר בלי לוותר על היתרון שישיג שחקן שמכיר לעומק את הדמויות ותנועותיהן המתקדמות.

 

זה לא אימון, זו יבשת שלמה

קצב המשחקיות נותר נאמן למהירות המטורפת עד כאוס של הסדרה, כולל מהלכים מיוחדים מרהיבים ותלושים לחלוטין מהמציאות והחלפת דמויות באמצע קרב. לפני שתוכלו לקפוץ אל האקשן תצטרכו לעבור את מצב האימונים - מומלץ, לאור השינויים, גם לוותיקים שבכם. מיפוי הכפתורים השתנה לשם הפשטות, וכעת במקום 2 כפתורים לאגרופים ו-2 כפתורים לבעיטות יש כפתור למכה חלשה, כפתור למכה בינונית, אחד למכה חזקה ואחד למהלך מיוחד. ברגע שתתפסו את הרעיון הכל הופך להיות הרבה יותר קל וקומבואים מטורפים יעופו על ימין ועל שמאל.

מצב האימונים הוא בין הנרחבים והמפורטים שראיתי ויקח אתכם מהמכות הבסיסיות ועד לקומבואים מבוססי סיטואציות. מעבר לכך ישנו מצב ה-Mission, בו על כל דמות שתבחרו  תוטלנה עשר משימות להשלים. מצב ה-Mission מוצג כמצב משחק עצמאי, אבל לאור אופי המשימות שמוטלות עליכם, הייתי מגדיר אותו כהרחבה של מצב האימון.

מעבר למצבי האימון וקרבות רגילים ישנו מצב "סיפור", אבל הוא לא יותר מאוסף של משחקי Quick Match. סיפור לא באמת תמצאו כאן, אבל תצטרכו לבקר בו כדי לפתוח את ארבע הדמויות הנעולות.

קומבו של כפתור אחד

לגבי מצב הקרבות, הבשר העיקרי של המשחק, הוא מגיע בשתי וריאציות - רגיל ופשוט. במצב הפשוט אתם לא צריכים לדאוג בקשר לקומבואים מסובכים, רק למלא את מד המהלכים המיוחדים - ואז לשחרר בלחיצה אחת קומבינציות שלמות שירעידו את המסך. זוהי תוספת מבורכת מאוד עבור שחקנים קז'ואלים, שלא רוצים לבלות שעות בלימוד מהלכים או לסמוך על מזל ה-Button Mashing שלהם אבל לשחקנים שלוקחים את המכות שלהם ברצינות לא יהיה הרבה מה לחפש פה.

תוספת אחרת היא ה-X-Factor. ברגע שתפעילו אותו תעצימו את כח המכה, ההגנה או המהירות של הדמות הפעילה שלכם, כאשר כל דמות תושפע בצורה אחרת. גודל התוספת הזו ל"ביצועים" של הדמות ואורכה נצבר בעקבות שיתוף פעולה בין כל הדמויות בצוות שלכם, כך שתצטרכו להוציא מהשרוול קומבואים מרובי-דמויות ולהחליף ביניהן בצורה שוטפת על מנת להשתמש בצורה יעילה בפיצ'ר החדש הזה, שיכול להטות את הקרב אפילו ברגע האחרון.

  

המהירות היא מהדנטה

יש אסקולה מכובדת של משחקי מכות שטוענת שדו-מימד זו עדיין הצורה הטובה ביותר לשחק את הז'אנר. גם MVC3 מראה לכם סביבות משחק ודמויות תלת-מימדיות, בעוד כיווני התנועה נעולים לשני מימדים בלבד. זה לא אומר שהמשחק לא נראה טוב. כל סביבת קרב מלאה בפרטים ושונה מהאחרות, אבל אינטראקטיביות היא לא הצד החזק שלהן, כלומר לא תוכלו לרסק את הדמויות על שולחנות או לזרוק אותן מגגות.

הדמויות עצמן מונפשות מעולה והאנימציות לא מקרטעות גם בקרבות הכי עמוסים ומהירים. ההצללה בסגנון חצי-מצוייר גם מוסיפה לתחושת הנוסטלגיה של המשחק - שלא לדבר על זה שהיא עוזרת לו לא להתרחק יותר מדי משורשי הקומיקס של דמויות מארוול.

 איפה ש-MVC3 שונה ממשחק מכות כמו Tekken הוא שבמשחק עם קצב אנושי יותר עדיף לכם להתרחק מהיריב, להתחמק מהתקפותיו ולהגן על דמותכם עד לרגע בו תוכלו להנחית עליו כמה קומבואים בשרשרת. כאן, מנגד, המהירות של המשחק מעודדת אגרסיה ללא הפסקה, עם התקפה בתור ההגנה הטובה ביותר.

 

און\אוף ליין

זה לא יהיה משחק מכות שלם בלי כמה מצבי Versus ואונליין. תוכלו כמובן לשחק עם חבר לספה, או עם עוד שלושה חברים, אם כי במשחקים של ארבעה יש כל-כך הרבה בלגן על המסך שלא באמת הצלחתי להבין לאיזה צד שייך כל בזיק צבע מהבהב.

משחקי האונליין הם מעט מסורבלים - החל ממערכת איתור המשחק, ההצטרפות ועד למשחק עצמו. על מנת לאתר משחק תצטרכו להכנס ללובי ומשם להציע קרב לשחקנים אחרים שמחכים בלובי, או לחכות להזמנה מאחד מהם. לא הכי נוח. יכול להיות שתשחקו נגד אלוף העולם והוא יקרע לכם את הצורה בשניות. אין שום אינדיקציה לרמת השחקן.

גרוע מכך, המשחקים עצמם היו מלאים בלאגים וניתוקים. כן, המשחק הודיע לי שהוא מתנתק, ועמד בהבטחתו, באמצע קרבות. מעיון מהיר באינטרנט נראה כי שחקנים רבים סובלים מבעיות דומות וקאפקום הבטיחה תיקון. החיבור הישראלי פשוט לא מסוגל לתמוך במשחקים שדורשים פינג כה נמוך, שזמין רק לתושבי אירופה בינם לבין עצמם.

השורה התחתונה

MVC3 הוא חגיגה לעיניים ומסיבה כשבאים חברים - אבל אין בו מספיק תוכן כדי שאני אמליץ עליו למי שאינו חובב מכות שישמח לבלות שעות כימים בלימוד כל קומבו של כל דמות. אם אתם חובבי הסדרה או מחפשים משחק מכות אינטנסיבי לזמנים שמבקרים אתכם חובבי מארוול ו\או קאפקום אחרים, אז את הדבר העיקרי - קרבות מהירים ומאוזנים בכיכוב כמה מהדמויות האהובות של תעשיית הקומיקס\משחקים - הוא עושה מצויין.

משחקיות - מהירה, מלאת שילובים ומהנה עד מאוד. חסרים מצבי משחק וכל מיני בונוסים שידחפו אתכם להמשיך.
גרפיקה - צבעונית ומושכת את העין. אנימציות זורמות ואמינות.
סאונד ופסקול - קולות הדמויות יהיו מוכרים מיד לכולם, גם אם אין מספיק מהם.
טכני - מלוטש ומקצועי, מלבד רכיבי האונליין.
אורך חיים - יהפוך במהירות להיות "משחק פה ושם עם החבר'ה" אם אתם לא בקטע חזק של משחקי מכות.
מולטיפלייר - ניתוקים בזמן משחק, קשה למצוא שחקנים באותה הרמה.

ציון סופי: 80

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:05 21.02.2011 | דני דני (אורח)

    למה קוראים לזה xbox 360? כי כש... לא, אין לי

  2. 2

    15:27 21.02.2011 | ttohar ttohar

    למה זה לא למחשב

  3. 3

    15:49 21.02.2011 | MisterFF MisterFF

    2- זה מיותר לפתח גירסא למחשב, הסבירות גבוה יותר שיורידו את המשחק על המחשב, וגם מפני שמשחקי מכות מיועדים בעיקר לקונסולות, הגרסא על המחשב פחות מצליחה..

  4. 4

    16:21 21.02.2011 | חלאת המין האנושי חלאת המין האנושי (אורח)

    תוכלו להסביר לי למה אתה לא מוסיפים את השיקולים הנוספים שלכם לציון הסופי?
    כי ניתן לראות את השגיאה בממוצע למרות שאני מסכים על העיגול באופן כללי אבל ללא הסבר למה העיגול כלפי מעלה או כלפי מטה אתה סתם נותנים הרגשה שאתם נותנים ביקורת לא מפורטת כמו שצריך

  5. 5

    18:44 21.02.2011 | מוטרף מוטרף (אורח)

    זה רק אני, או שבסרטון ב- 1:38 וולורין אומר son of a bitch?

  6. 6

    00:04 22.02.2011 | רועי רועי (אורח)

    קניתי היום במקספליי ישר איך שהגיע המשחק מחו"ל אתמול

  7. 7

    09:04 22.02.2011 | ET2k ET2k

    יש סיכוי שמי שמתחבר ל - PSN בארץ וישחק עם ישראלים יקבל פינגים יותר טובים?

  8. 8

    11:11 22.02.2011 | מישהוווווווווווו מישהוווווווווווו (אורח)

    חחחחח הוא באמת אומר את זה

  9. 9

    15:11 22.02.2011 | שניצל שניצל (אורח)

    מי משחק משחקי מכות על אקסבוקס?

  10. 10

    20:52 24.02.2011 | אני  9 אני 9 (אורח)

    שדתע לך שאני לא חובב מכות אני חרוש אל מכול מה איין לי יש לי street figther 4 taken 5 mortall kombat vs ds marvel vs compom 3 וכולם אל מה אני משחק אל ה אקס בוקס אז זו שאלה מטומטמט

  11. 11

    21:12 25.03.2011 | iulhn iulhn (אורח)

    יש לי את המשחק והמולטי עובד בלי בעיות ומהיר אולי יש לכם חרא מכשיר או ראוטר

  12. 12

    19:27 01.04.2011 | yux123 yux123

    11 צודק

  13. 13

    14:50 08.04.2011 | שם שם (אורח)

    אף פעם לא אהבתי את המשחק הזה- אפילפסיה לפנים!

  14. 14

    14:41 10.04.2011 | חסוי חסוי (אורח)

    משחק שולט ישלי אותו

  15. 15

    02:49 19.04.2011 | עז עז (אורח)

    11 צודק המולטי עובד לי גם טוב

  16. 16

    19:00 25.12.2011 | שבלול שבלול (אורח)

    משחק טוב,טיפה צבעוני מדי אבל אין אין על סדרת super smash bros!!!!

  17. 17

       | פורסם ע"י