הרשמה

איש Treyarch: גיימרים מדכאים יצירתיות

ad banner

אוקי, זה מוזר. מוזר מאוד.

מנהל הקהילה של Treyarch, ג'וש אולין, התלונן בראיון ל-NowGamer על הכיוון אליו הולכת לדעתו קהילת הגיימרים, או לפחות החלק בה שמגיב באינטרנט.

"כמנהל קהילה שחי בעולם המדיה החברתית ביום-יום, אני חושב שהתרבות החברתית של משחקי המחשב נעה בכיוון יותר ויותר שלילי ככל שהטכנולוגיה והתקשורת הופכות משוכללות יותר".

"במקום לגדול יחד איתן, האופנה היא שמרנות. יותר ויותר גיימרים שוכחים את מהות התעשיה הזאת. זו תעשיה יצירתית - צורת הבידור היצירתית ביותר שקיימת. יותר מדי מפתחים רוצים לנסות משהו חדש ומותקפים על ידי 'מעריצים' כועסים ומפונקים שמתנגדים לכל שינוי רק לשם ההתנגדות".

ad banner

"הדבר היחיד שהגישה הזו משיגה זה לדכא יצירתיות וחידוש אפילו יותר, דבר שאף גיימר רציונלי שמעוניין בחוויה בידורית טובה היה רוצה".

למרות שדבריו של אולין מתארים חלק מוכר לכולנו מקהילת הגיימינג בפרט והאינטרנט בכלל, ההקשר בו הם נאמרים כאן הוא מוזר, על סף הציניות. האם כרגע אמר לנו חבר צוות של חברת Treyarch, שאף פעם לא הוציאה משחק מקורי, שהמשחק האחרון שלה, Black Ops, הוא המשך FPS שבנוי לחלוטין על הנוסחה של שני המשחקים שקדמו לו - ושלמרות חוסר המקוריות המוחלט שלו מכר יותר מכל משחק אחר בשנה האחרונה - שמי שמדכא את היצירתיות בתעשיה אלה הגיימרים, הלקוחות שלו?

כי אם אולין היה צודק, Black Ops היה מוכר 100,000 עותקים לכל היותר, לא עשרים מיליון, וכולנו היינו חיים בעולם גיימינג יצירתי ושמח יותר.

ad banner

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:17 02.02.2011 | Zeev Zeev (אורח)

    למה זה מוזר בשבילך כתב ududy?
    אני לגמרי מסכים עם מנהל הקהילות של Treyarch. במקום להנות ממולטי מקורי כמו Dead Space 2, הפורומים של המשחק מלאים בתלונות על הMP. ושחקנים אלה מעדיפים לבלות יותר שעות במשחק ממוצע כמו Black Ops, שמאז Modern Warfare1, לא הביא לאיזשהו שינוי במשחק הרשת.

  2. 2

    15:18 02.02.2011 | Amos Oz Amos Oz (אורח)

    אוי לא! איזה סבל מכרו הרבה BLACK OPS..................
    בכי...

  3. 3

    15:19 02.02.2011 | Zeev Zeev (אורח)

    אפשר לראות את זה גם בפורומים השונים כמו ויגיימס וגיימר. אנשים מתלוננים על "נו עוד משחק COOP" ומתגעגעים לתקופה של CS....

  4. 4

    15:26 02.02.2011 | John Basilone John Basilone

    הפתרון הוא לדעתי השקעת מירב המאמצים במשחק מקורי, וכמובן - להמשיך לספק ל"המונים" את המשחק האהוב עליהם מדי שנה. הם הרי ייקנו אותו גם אם הוא יהיה חרא, נכון? ואלה שלא יהיו מספיק פראיירים ייקנו את המשחק המקורי והמושקע.

  5. 5

    15:31 02.02.2011 | DorzToClubs DorzToClubs

    2 אתה אידיוט

  6. 6

    15:39 02.02.2011 | Serjongo Serjongo

    ממש לא מסכים, ומשחקים כמו מיינקראפט ואמנזיה מחזקים את דעתי.

  7. 7

    15:42 02.02.2011 | My_T My_T

    מסכים עם 1

  8. 8

    15:52 02.02.2011 | zivbu9 zivbu9 (אורח)

    טעות, לא הגיימרים הם אלה שמדכאים יצירתיות, אלה הפאנבויז.
    אלה שקונים כל חרא שהחברה מוכרת להם (אהמ אקטוויזיון אהמ).

  9. 9

    16:02 02.02.2011 | יובל יובל (אורח)

    משחקים זה עסק, אם המוצר הקודם מכר מלא, למה לא לארוז בעטיפה שונה ולמכור אותו ביותר? הרי זה עובד, משהו הם עושים נכון.
    לא מתאים? אל תקנה, והם יפסיקו לייצר את המוצר. כל עוד אנשים קונים הם ממשיכים למחזר, הרי זה עובד

  10. 10

    16:03 02.02.2011 | *** *** (אורח)

    איזה מין כתב אתה ududy?
    "אוקי, זה מוזר. מוזר מאוד."
    כתוב למעלה שזה מדור חדשות.
    בבקשה אל תכניס את הדעות שלך לאייטמים שאתה מביא.
    אל תגיד לנו מה לחשוב.
    או שתשנה את הכותרת למדור "דעות"
    בתודה הקוראים.

  11. 11

    16:07 02.02.2011 | wot wot (אורח)

    לא הבנתי את הפואנטה של התלונה הזו. אם מפתחים לא ישימו לב לדעתם של קהל המעריצים שלו, אין לי ספק שחברה כחברת "Treyarch" תכשל במשחקיה - לא משנה עדכמה "יצירתיים" המפתחים שלה.

    ובפעם האחרונה שבדקתי, ותקנו אותו אם אני לא טועה, בובי קוטיק וחבריו מכתיבים להם יותר בכל הנוגע למשחק מאשר שלו. אז בבקשה שיחסוך מקום לכתבות ברשת...

  12. 12

    16:09 02.02.2011 | wot wot (אורח)

    תיקון:
    בובי קוטיק וחבריו מכתיבים להם יותר בכל הנוגע למשחק מאשר הקהל* שלו.

  13. 13

    16:09 02.02.2011 | גרב מעופפת גרב מעופפת (אורח)

    על כתבות צבע שמעת?
    כי אם נדמה לך שהחדשות שמביאים בעיתונים או בטלוויזיה הן סיכום העובדות היבשות בלי דעה אישית של אף אחד מהכתבים אז אתה חי בעולם נפלא וגם אני רוצה לעבור לשם.

  14. 14

    16:13 02.02.2011 | GameXtra GameXtra (אורח)

    הוא אמר את זה בגלל שהחברה שלו רוצה לפתח משחקים מקוריים, אבל בגלל שאנשים דורשים משחקים לא מקוריים כמו BLACK OPS אקטיוושן גורמים להם ליצור עוד ועוד משחקים כאלו ם:

  15. 15

    16:14 02.02.2011 | ori96 ori96

    10 אתה דפוק הוא אמר שזה מוזר שהבנאדם שבחיים שלו לא הוציא משחק מקורי מאשים את הגיימרים בזה שאין מקוריות בשוק.
    לפי חלק מהתגובות כאן.
    מה אתם חבורה של מטומטמים? אומרים לכם שאתם גרועים ומפענים שלושה חדושים אחרי שנתנו לכם משחק שרובכם קניתם לפני שנה עם סינגל שונה נשקים שונים טקסטורות שונות(ופחות טובות) בקיצור עבדו עליו במקסימום חצי שנה על שתי פלטפורמות גם המולטי בקושי עובד ואתם מסכימים עם הבנאדם?
    זה כמו להסכים עם ראש הממשלה שאזרחים זה דבר מעצבן.
    מילא אזרח אומר אתזה תסכימו אבל WTF אני הייתי אומר לו שקודם ינסה להוציא משהו יצרתי ולא יזיין לנו את השכל ואחר כך ינסה להגיד אתזה..

  16. 16

    16:15 02.02.2011 | תומר תומר (אורח)

    אני לא מבין מדוע ududy חושב שהתלונה מוזרה.
    אולין אומר שהמעריצים לא מאפשרים למפתחים להוציא משחקים מקוריים בגלל התלונות שלהם.
    דווקא בגלל זה הם היו צריכים להעתיק את הנוסחא של BLACK OPS.

  17. 17

    16:25 02.02.2011 | בו בו (אורח)

    איזה שטויות, 16 ו-14. אולפן Treyarch אף פעם לא ניסה לפתח משחק מקורי או להכניס פיצ'ר מקורי - מעבר למצב הזומבים המקורי למחצה - לחיקויי Infinity Ward שלו. הם תמיד היו אולפן של שיבוטים.

  18. 18

    16:25 02.02.2011 | *** *** (אורח)

    ל-13:גם שם זה אותו זבל שנקרא "עיתונות", אז אין לך לאן לעבור כרגע.
    ציפיתי לקצת אוביקטיביות בדיווח.
    אם לפחות הוא היה מכניס את המסקנות והתובנות האישיות שלו בסוף - סבבה
    אבל בכותרת?
    נו באמת
    אנחנו יודעים לחשוב לבד.

  19. 19

    16:38 02.02.2011 | ori96 ori96

    18 אם הם עובדים עבור חברה כמו אקטיוויזיןבתחת מן הסתם הם לא יוכלו להיות יצירתיים אבל נגיד וזה היה נכון זה לרדת לשפל חדש.
    אקטי זה החברה שאומרת להם מה לעשות ולא הגיימרים אומרים לאקטי מה לעשות אלה הכיס של בובי קוטיק.
    גועל נפש פשוט גועל נפש אינלי מילה אחרת אם עד עכשיו חשבתי שאם אני אוכל לקנות את BO אני אקנה עכשיו אני מתחרט כל כך שחשבתי אתזה..
    פשוט גועל נפש של חברה

  20. 20

    16:52 02.02.2011 | למה אכפת לכם? למה אכפת לכם? (אורח)

    אני חושב שזה משחק דווקא בסדר (קניתי אותו,שיחקתי בו, בעיה יחידה מפות קטנות) אבל לפעם הבאה אם לא יעשו שינוי באנגיין של COD8 (יעתיקו את האנגיין/engine מהמשחקים קודמים) אז במקום לקנות COD8 אני אקנה משהו אחר....

  21. 21

    17:31 02.02.2011 | GDI GDI

    ududy

    אין שום קשר ליצירתיות של המשחק לבין המכירות שלו.

    ואם מדובר באדם המגיע ממקום כזה,אשר נהפך לסמל חוסר היצירתיות של התעשייה-סימן שזה נכון,הרי מי יודע יותר ממנו על הנושא?

    ולפני שהוא אמר זאת אני הסכמתי עם הרעיון.אני זוכר שעד לא ממזמן כל משחק שני שיצא הביא איתו רעיון מקורי ויצירתי,לא שלא היו חיקויים,אך לא היה ניתן להאשים שמשחק א' זהה בדיוק למשחק ב'.כיום יש יותר מסדרה אחת שניתן להגיד שהן בדיוק אותו הדבר.

    וזה עצוב,שגיימרים שאמורים להיות קהילה אומנית נכנעת לאופנות שאיזה תקציב של מיליונים קבע ולא מנסים משהו חדש.

    אני אישית מתרחק כמה שיותר ממשחקים שחוזרים על קונספט ידוע.למזלנו יש משחקים שיודעים לשבור את המחסומים ולהפוך למרות זאת ללהיט.הדוגמא הכי טובה לשינוי הכי קיצוני שהפך ללהיט הוא לא אחר מPORTAL.

    כמעט כל דבר בו היה בניגוד חמור למקובל.אין נזק מנפילה,כל הדמויות נשיות,אין זומבים,האויבים הם חמודים ולא מדממים,אתה לא יכול להרוג,יש רק כלי אחד,הומור שחור ללא גבול,לא נלחמים נגד קומניסטים רוסים,המשחק כולו חשיבה,מגוף ראשון אך ללא ירי,מגוף ראשון אך ללא רוסים קומניסטים....והרשימה עוד ארוכה.

    וזו רק דוגמא קיצונית.יש עוד משחקים יצירתיים יותר או פחות,האודים יותר או פחות-אך הם לא נכנעים ומעתיקים משחקיות זהה מאלף משחקים אחרים:FALLOUT,DRAGON AGE,DEAD SPACE,half life,cnc3,starcraft,fear.....

    אך זה עדיין מיעוט.לי אישית זה עצוב שאני צריך לחכות נצח עד שיבוא משחק מוצלח שהוא לא עוד COD.וכן,על מה שאני הולך לאמר יהרגו אותי עכשיו אך גם BC הוא חיקוי COD לטעמי.לא ממוסחר אך לא יצירתי בכלל.אני לא נוגע באף אחד מהם.

    עכשיו אני אנוח לי ואזכור תקופות בהן לא היו כל האופנות של משחקים מעפנים שמסיבה שהיא שחקנים דורשים מהם עוד....
    נ.ב:אני רק בן-עשרה,משמע שזה לא היה מזמן.

  22. 22

    17:38 02.02.2011 | ET2k ET2k

    Spiderman המקורי היה אחד מהמשחקים הכי טובים של ספיידרמן, אז קשה לי להסכים שהם לא עשו שום משחק מקורי. מה שכן, לא חסרות חברות פיתוח שהתגלו אחרי שפיתחו משחק פורץ דרך ואז די איבדו את זה ופיתחו משחקים בלי טיפת יצירתיות.

  23. 23

    18:23 02.02.2011 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    COD כבר חרא סידרה ממוחזרת
    ואקטווישן הורסת את טירצ אם התנאים שלהם ובולמת את היצירתיות שלהם

    מעניין איך היתה טירצ ב THQ או ב EA GAMES

  24. 24

    18:26 02.02.2011 | COD COD (אורח)

    זה לא הגיימרים שמדכאים את היצירתיות זה הוא שמדכא את הגיימרים כי אין יצירתיות.

  25. 25

    18:39 02.02.2011 | WARFOX89 WARFOX89 (אורח)

    כל כך מסכים עם תגובה 17 ......

  26. 26

    19:31 02.02.2011 | John Basilone John Basilone

    לסקול את GDI באבנים! אהההההה!

    סתם, מסכים עם הכל חוץ מהפסקה האחרונה.

  27. 27

    21:08 02.02.2011 | qwqw qwqw (אורח)

    לא הבנתם את אודי,הוא מסכים רק אומר שזה מוזר שאחד ממפתחי בלק אופס יאמר את זה.

  28. 28

    22:34 02.02.2011 | יהונתן יהונתן (אורח)

    לי דווקא אין בעיה עם הדעות של אודי. יותר נכון, אין לי בעיה שהוא מכניס את הדעות שלו. זה ברור מה דעה שלו ומה עובדה.

  29. 29

    07:17 03.02.2011 | הבעיה הבעיה (אורח)

    תראו ותשמעו טוב , הבעיה שגיימרים עצבנים משום שהם שונאים שהכל לא "יצירתי" הכוונה שהמשחקים ביכלל לא מחדשים, אם מנהל COD BO מתכוון שהוא לא אוהב את הדעות של גיימרים, הוא טמבל, משום שהמשחק COD BO יצא דומה לMW2 אז מה הוא רוצה שנתאהב במשחק הזה בכוח? הגיימרים רוצים יצירתיות, אם כבר מדברים על יצירתיות, איזו חברה שהיא הכי יצירתית ומיוחדת? VALVE - המשחקים מקורים, רעיונים מקורים, רשת מקורי, אני לא רואה שום בולשיט כמו שיש COD וכל משחקים משעוממים, לVALVE יש משחקים ברמה גבוהה אפילו LEFT 4 DEAD הוא המשחק הכי מקורי שיש.
    הבעיה פה שמנהל הוא חושב שאנו צריכים לאהוב את מה שמוכרים לנו, מצטער מנהל.
    אנו גיימרים, גאונים, קונים משחקים הכי אלופים, ואנו לא פראיירים.

  30. 30

    13:44 03.02.2011 | ב ב (אורח)

    אני חושב שההגיון שלך, ududy, לוקה בחסר. אם הוא היה טועה, אז המשחק לא היה נמכר. הוא טוען שהמשחק נמכר כי זה מה שהמעריצים רוצים - משחקים שהם שבלונות שחוזרות על עצמן שוב ושוב. ההיסטוריה של הגיימינג מוכיחה שוב ושוב שהוא צודק כי משחקים יצרתיים במיוחד התרסקו כמעט לגמרי ומכרו מספרים בודדים בלבד בעוד שמשחקים שהם המשכים, ובעיקר - עוד מאותו הדבר בדיוק, זכו בכל הקופה.

    משמע - הוא צודק.

  31. 31

    13:56 03.02.2011 | ududy ududy

    30, יש כמה טעויות בחשיבה שלך. העיקרית היא שיש לך הנחה בסיסית לפיה מנהל הקהילה של Black Ops מתלונן על זה שהמשחק שהוא עזר לפתח מוכר יותר מדי, ושהוא היה רוצה שהמצב יהיה שונה ושמשחקים כמו Black Ops לא היו מצליחים. זה טיעון אבסורדי למדי, שהיה מכניס אותו למשבצת של Trouble Maker באולפן שלו, ואני מבטיח לך שלא זו הכוונה שמאחורי הדברים.

    זה לא שאולין מעוניין לפתח משחקי אינדי והגיימרים לא נותנים לו. מה שמרגיז אותו זה כל מיני תגובות של פאנבויס של Modern Warfare שלא אהבו שינויי מולטיפלייר קטנים ש-Treyarch עשו ב-Black Ops.

    הנקודה היא שהאולפן שלו בחר מלכתחילה לא לחרוג הרבה מהנוסחה הבטוחה שהוא יודע שתצליח. קוראים לזה מנטליות של אי לקיחת סיכונים, ולהאשים בזה את הגיימרים, שרבים מהם קוראים לחידוש משמעותי של סדרת CoD כבר שנים, זו התחמקות מאחריות. Treyarch ואקטיביז'ן רצו לקלוע לטעמם הלא מנוסה של מכורי CoD קז'ואלים, שמשחקים שניים-שלושה משחקי FPS בשנה, במקרה הטוב, וזה מה שהם עשו.

  32. 32

    17:06 03.02.2011 | סס סס (אורח)

    טוב אי אפשר להגיד שהוא טועה.
    הוא פשוט לא האדם הנכון להצביע על זה זה הכל.

  33. 33

       | פורסם ע"י